Reguli de baza ale alergatorilor de cursa lunga

Reguli de baza ale alergatorilor de cursa lunga

Vrei sa fii si tu un alergator de top? Arunca un ochi catre lista de reguli de mai jos.

1. Vezi-ti de drumul tau

Indiferent ca alergi singur prin padure sau la o competitie, alaturi de alte sute de concurenti, invata sa iti mentii ruta, sa iti respecti propriul ritm de alergare si sa nu ii incurci pe ceilalti. De exemplu, atunci cand alergi in cadrul unei competitii si il depasesti pe cel din fata ta, ai grija sa nu reduci ritmul imediat ce te-ai asezat in fata lui. Fa in asa fel incat toata lumea sa poata alerga in voie.

2. Asteapta-ti randul

La cursele foarte aglomerate nu e nicio surpiza ca la linia de start sa se produca imbulzeala. Daca nu cumva alergi la olimpiada, nu are rost sa te imbulzesi pentru a fi primul. Poti rezolva acest aspect pe parcurs.

3. Lasa taclalele pentru cafenea

Sigur ca vorbitul cu cel de langa tine poate fi de ajutor pentru ca timpul sa treaca mai repede, daca alergi la un maraton, de exemplu, insa asta nu face decat sa ii irite pe cei aflati in spatele vostru si care vor sa va depaseasca. Lasa, asadar, discutiile amicale pentru iesirile in oras si pe timpul cursei concentreaza-te asupra a ceea ce ai de facut.

4. Lasa-ti cainele acasa

Oricat de placut ar fi sa alergi alaturi de patrupedul tau, acesta nu va face altceva decat sa ii incurce pe ceilalti participanti la maraton, dar si pe tine. In plus, acesta se poate speria de multimea de oameni si poate reactiona in mod imprevizibil. Poate scapa din lesa si fugi, poate latra sau musca pe cineva.

5. Ai grija pe unde calci

In stransa legatura cu regulile de mai sus, aceasta este menita sa te apere de accidentari neplacute. Asadar, pe tot parcursul cursei, lasa taclalele si fii atent pe unde calci. Chiar si o groapa mica iti poate crea mari probeleme atunci cand alergi.

6. Ai grija unde scuipi

Oricat de ciudat si scarbos ar suna, alergatorii de cursa lunga au obiceiul de a scuipa pe jos uneori, din varii motive: uscaciune a gurii, senzatie de voma, etc. Desi nu e recomandat sa faci asta, daca totusi nu te poti abtine, ai grija incotro scuipi. Nimeni nu ar vrea sa ia contact cu fluidele tale corporale.

7. Ai grija la mirosuri

Chiar daca mergi la alergat, nu e ok sa spui ca nu e cazul sa porti haine curate sau sa faci dus pentru ca oricum vei transpira. Gandeste-te ca mirosul de transpiratie proaspata se va amesteca cu celelalte mirosuri mai vechi cu care ai venit dupa tine si ca cei din jur nu vor fi deloc incantati de asta.

8. Poarta haine adecvate

Oricat de cald ar fi afara, stai departe de sorturile prea scurte ori de maiourile foarte decoltate.

In final, daca toate aceste reguli ti se par prea greu de respectat, ai oricand posibilitatea sa alergi doar in confortul casei tale, pe o banda de alergat.

 

 

Cum ii poti incuraja pe adolescenti sa faca mai multa miscare

Cum ii poti incuraja pe adolescenti sa faca mai multa miscare

In era tehnologiei poate fi destul de dificil sa ii iei pe adolescenti din fata televizorului sau a telefonului, insa nu imposibil. Trebuie sa dai dovada doar de creativitate si multa rabdare si cu siguranta vei reusi.

Pentru ca misiunea ta sa fie si mai usoara, iata cateva sfaturi simple si usor de pus in practica:

1. Pastreaza o atitudine pozitiva

Chiar daca la inceput incercarile iti vor fi respinse cu multa convingere, nu te supara, si nu fa o tragedie din asta. Pastreaza-ti gandirea pozitiva si arata-i copilului ca il intelegi si ca esti dispus sa il astepti pana cand va fi pregatit.

2. Nu uita sa te distrezi

De fiecare data cand ii propui adolescentului o noua activitate, ai grija ca aceasta sa cuprinda si un element distractiv, indiferent ca vorbim de mersul pe o trotineta copii, pe bicicleta, de un joc de fotbal si asa mai departe. In plus, daca al tau copil te vede foarte entuziasmat si dornic de distractie, ii va fi mult mai greu sa te refuze.

3. Nu te grabi

Asa cum spuneam si mai sus, nu fa o tragedie daca te lovesti de un refuz. Ia-o cu cate un pas, pe rand, pana cand il vei convinge pe cel mic (chiar daca nu mai e asa de mic, pentru tine tot mic e 🙂 ) sa iasa din casa si sa faca mai multa miscare.

Astfel, pentru inceput ii poti propune o simpla plimbare in parc, o iesire la inghetata sau la mall. Orice este mai bine decat sa stea cu ochii pironiti intr-un ecran. Cu timpul, vei vedea ca va accepta si alt fel de activitati, mai sportive.

4. Alege activitatile cardio

In cazul in care aproape l-ai convins sa iasa la miscare, propune-i activitati cardio care sa ii puna sangele in miscare, precum mersul pe bicicleta, pe trotineta, pe role, alergatul, saritul cu coarda si asa mai departe. Cu un flux sanguin mai bun, creierul va primi si el necesarul de oxigen si de nutrienti, astfel incat vei vedea rezultate mai bune si in activitatea scolara a copilului.

5. Educa-l sa duca o viata sanatoasa

Asta inseamna sa faci si tu ce incerci sa il inveti pe el, si anume: sa adoptati o alimentatie echilibrata, cu mancare facuta in casa, sa evitati fast food-ul si alimentele procesate, sucurile din comert (insa si pe cele facute in casa, care ar trebui consumate doar ocazional), tutunul, alcoolul, substantele interzise, etc.

In plus, nu uitati sa consumati cel putin doi litri de lichide in fiecare zi (apa, ceaiuri), sa faceti miscare zilnic si sa dormiti suficient, respectiv 8 ore pentru un adult si 9-10 ore pentru un adolescent.
Iata, asadar, ca nu este chiar dificil sa duceti un stil de viata mai sanatos. Important este sa existe vointa si dorinta de schimbare.

Ciclism – beneficii si dezavantaje

Ciclism – beneficii si dezavantaje

Ciclismul este un sport indragit si practicat de foarte multa lume, insa putini ii cunosc cu adevarat avantajele si dezavantajele. Caci, oricat de ciudat ar suna, ciclismul are si dezavantaje care trebuie mentionate, desi acestea nu depasesc beneficiile.

Dar, ca sa incepem cu dreptul, iata care sunt principalele avantaje ale pedalatului:

Protejeaza articulatiile. Daca suferi de dureri articulare sau de pe urma unor accidentari, atunci pedalatul este solutia pentru a te mentine in forma in continuare.

Imbunatateste sanatatea inimii. Acesta este unul dintre cele mai importante beneficii ale ciclismului, indiferent ca mergi pe munte, pe un mtb, sau pe o bicicleta de oras. Pedalatul in mod regulat te ajuta sa reduci riscul aparitiei bolilor de inima si a hipertensiunii arteriale.

Reduce stresul. Ce poate fi mai placut decat o plimbare relaxanta cu bicicleta in natura? Ai probleme, te confrunti cu prea mult stres la serviciu? Atunci ia-ti bicicleta si da o tura prin parc. Te vei simti mult mai bine dupa.

Creste productivitatea. Este dovedit faptul ca inactivitatea te face mai lenes. In schimb, daca faci miscare in mod regulat vei simti ca ai putere si energie sa te ocupi de mult mai multe lucruri.

Te ajuta sa economsesti. Mergand in mod regulat cu bicicleta vei putea sa renunti la abonamentul de la sala de fitness. Astfel vei economisi mai multi bani, pe care ii poti folosi in alte scopuri.

Te ajuta sa socializezi. Nu esti genul care sa iasa prin cluburi ori cafenele? Ia-ti atunci prietenii sau familia la o tura cu bicicleta si povestiti ce ati facut pe parcursul zilei.

Reduce poluarea. Renuntand la masina contribui la scaderea emisiilor de CO2, deci ajuti la reducerea poluarii din oras.

Pe de alta parte, ciclismul are si cateva dezavantaje:

Expunere ridicata. Spre deosebire de momentele cand mergi cu masina, cand esti pe bicicleta esti mult mai expus diverselor pericole, dar si fenomenelor meteorologice. Sigur, te poti echipa corespunzator, insa niciun echipament nu te va proteja prea mult de ploaie, frig sau vant.

Cheltuieli neprevazute. Daca faci parte din cei care au renuntat la masina in favoarea navetei cu bicicleta la locul de munca, probabil te-ai gandit ca asa va fi mai ieftin si mai sanatos. Si, in mare parte, ai dreptate. Insa si in cazul bicicletei pot aparea destule cheltuieli neprevazute, cum ar fi schimbarea unei anvelope, inlocuirea sistemului de franare, a lantului sau a butucilor.

Soferii neatenti. Sunt destul de intalniti pe la noi, din pacate. Sunt acei soferi teribilisti, care nu respecta regulile de circulatie si care nu ar lasa niciodata un biciclist sa isi vada linistit de drum fara sa il claxoneze sau sa il inghesuie pe marginea drumului.

Gropile. Atat de des intalnite pe drumurile noastre, acestea pot fi chiar fatale unui ciclist. Caci daca esti in masina, de exemplu, poti trece fara probleme chiar si peste o groapa mai maricica, insa pentru un biciclist, chiar si cea mai mica groapa poate crea probleme destul de serioase.

Biciclete pliabile. Utile sau nu?

Biciclete pliabile. Utile sau nu?

Te bate gândul să îți iei o bicicletă pliabilă, dar nu știi dacă faci sau nu cea mai bună alegere? Iată mai jos câtev argumente care te vor ajuta să scapi de dilemă.

Le-ai văzut pe toate site-urile de biciclete și ți-a sărit în ochi faptul că au roțile de dimensiuni mici și greutate mai mult decât acceptabilă. Ai văzut apoi că poți avea și o bicicletă de dimensiuni normale care se poate plia fără probleme. Însă, cu toate acestea, nu poți să te decizi dacă merită să cumperi una? În acest caz rândurile de mai jos îți vor fi de ajutor

Avantaje biciclete pliabile

1. Navetă

Atunci când faci naveta casă-birou cu bicicleta poate fi destul de dificil să o depozitezi pe aceasta undeva. Nu mai spun că nu poți urca cu ea în autobuz, metrou sau tramvai.

Dar cu o bicicletă pliabilă poți face toate acestea. Te duce fără probleme acolo unde ai nevoie, o poți strânge din câteva mișcări și lua cu tine în mijlocul de transport atunci când nu poți parcurge toată distanța pană la muncă doar pe bicicletă.

În plus, odată ajuns la birou, nu îți vei mai face griji cu privire la parcare și sisteme antifurt. O iei cu tine în birou și ai scăpat de-o grijă. Și în afară de faptul că o ferești de hoți, o ții la adăpost și de intemperii, asta prelungindu-i semnificativ durata de viață.

2. Vacanță

Adori să mergi la munte, la mare ori în afara țării și să îți iei și bicicleta cu tine? Evident că poți închiria oricând una, dar faptul că ai propria bicicletă îți dă un plus de libertate. Și mai economisești și ceva bănuți.

Dar dacă bicicleta normală este mai dificil de transportat și trebuie neapărat să investești într-un suport special, pe cea pliabilă o poți pune rapid în portbagaj chiar dacă ai o mașină mică.

3. Depozitare

Dacă niciuna din variantele de mai sus nu este pentru tine, atunci poate problema depozitării bicicletei te atinge în vreun fel. În cazul în care locuiești la bloc cu siguranță te-ai confruntat cu această problemă.

Ajungi seara acasă și te întrebi dacă să riști și de această dată și să îți lași bicicleta pe casa scării. Sau, mai bine să o cari până sus, la etajul patru? Să te cerți și în seara aceasta cu mama ori soția că bagi bicicleta murdară în casă după ce ea a făcut toată ziua curățenie?

Poți scăpa simplu și rapid de aceste dileme comune tuturor celor care au o bicicletă, alegând să îți achiziționezi o bicicletă pliabilă. Poate va trebui să suplimentezi un pic bugetul pentru a lua un model de calitate, dar pe de altă parte gândește-te că economisești nervi (și ai tăi și ai mamei/soției/iubitei) și ocolești certuri inutile.

Acestea sunt principalele avantaje ale bicicletei pliabile, dar cu timpul vei mai descoperi și altele, la fel de interesante.

Cat costa noul Gord GT?

Cat costa noul Gord GT?

Ținând cont de faptul că Ford a prezentat deja noul său supercar GT350R la Târgul Auto de la Detroit, întrebarea imediat următoare care se pune, în mod natural, este cât va costa modelul ce urmează să ajungă la reprezentanțe în 2016? Până acum, oficialii de la Ford nu au răspunsă încă, deși au fost abordați pe această temă de mai multe reviste de profil. Totuși, au ținut să precizeze că GT-ul se va afla cam la același nivel de preț cu alte autovehicule, cum ar fi Lamborghini Huracan ($237000), Ferrari 458 Speciale ($298000) și McLaren 650S ($265000).

Dacă ar fi să speculăm, am putea spune că Ford GT este posibil să se vândă cu o sumă care se va apropria, probabil, de 250000 de dolari. Știu că pentru mulți dintre noi pare colosal, dar, comparativ cu alte rivale, noul GT are un preț rezonabil, la cei 600 de cai putere pe care îi ascunde sub capota motorului. Modelul de mai vechi al aceleași mașini costa, în 2005, 150000 de dolari (asta ar fi cam 180000 de dolari în prezent).

Deci, dacă și noua generație se menține undeva la 2-300000 de dolari, nu văd nici un motiv pentru care Ford nu ar putea să vândă mai tot ceea ce produce, mai ales la dotările pe care le oferă mașina. Compania americană nu a menționat încă numărul de GT-uri care urmează a fi produse și nici pentru cât timp se vor fabrica.

Dar aceasta este o întrebare și un subiect care, poate, vor fi tratate într-un alt articol, pe viitor. Dacă mai apar alte vești interesante cu privire la Ford GT, voi reveni cu ele la momentul oportun!

Scaunele auto pentru copii, de doua ori mai murdare ca o toaleta

Un nou studiu efectuat pe scaunele auto pentru copii a scos la iveală faptul că acestea sunt contaminate cu un număr mare de germeni și bacterii. Acestea au în ele de două ori mai multe microorganisme periculoase pentru sănătatea umană în comparație cu o toaletă obișnuită, conform cercetătorilor de la Universitatea din Birmingham.

Scaunele care au fost analizate de către ei aveau nu mai puțin de 100 de germeni pe centimetru pătrat, în timp ce într-o toaletă, pe aceeași suprafață, se găsesc numai 50. Printre bacteriile identificate, s-au aflat și E.coli, dar și salmonella. Oamenii de știință de la Universitatea din Birmingham au mai analizat și alte 20 de vehicule și locuințe, concluzionând că mașinile conțin un număr foarte mare de bacterii și ciuperci periculoase pentru sănătatea noastră.

Una dintre cele mai murdare și mai infestate zone dintr-o mașină este cea a pedalelor, la șofer și cea a pasagerului, acolo unde se țin, de regulă, picioarele. Aici, rezidă mai multe mii de germeni pe centimetrul pătrat. În sprijinul acestui studiu efectuat de Universitatea din Birmingham, au venit și cei de la Continental Tyres, care au făcut un sondaj printre 2000 de șoferi, aflând, în urma acestuia, că jumătate din ei conduc o mașină plină de dezordine, în timp ce unul din 10 șoferi a recunoscut că, din cauza haosului din mașină, au fost implicați într-un accident rutier sau au reuști în ultimul moment să evite unul.

Aproape două treimi dintre conducătorii auto nu sunt deloc conștienți de riscurile de sănătate la care se expun, iar unul din 5 nu-și curăță mașini în interior mai mult de o dată pe an, în general când urmează să o ducă la service.

Mark Griffiths, expert în siguranță la Continental, a declarat că dezordinea și germenii sunt un adevărat pericol pentru șoferi. Imaginați-vă cum ar fi să vi se rostogolească o sticlă goală sau o cutie de suc sub pedala de frână într-o situație de urgență!

3 din cele 8 masini avariate in urma caderii in groapa de sub podeaua muzeului Corvette vor fi restaurate

General Motors și Muzeul Național Corvette vor restaura 3 dintre cele 8 mașini Chevrolet Corvette care au fost avariate în februarie, după ce au căzut în gaura imensă care a apărut sub podeaua muzeului din orașul Bowling Green, statul Kentucky.

Chevrolet a declarat că va repara prototipul Corvette ZR1 din 2009, poreclit și Diavolul Albastru, un model aniversar cu numărul 1 milion din 1992 și un Corvette din 1962, sub supravegherea muzeului. General Motors va oferi un ajutor financiar de 250000 de dolari muzeului pentru a se putea recupera de pe urma stricăciunilor provocate de surparea podelei.

Muzeul Național Corvette este situat la o distanță de o oră în direcția nord de orașul Nashville, aniversarea acestui de 20 de ani fiind sărbătorită chiar weekendul trecut. Restul mașinilor care au suferit diverse avarii în urma căderii în groapa de sub podeaua muzeului nu vor fi restaurate, decizia luată de General Motors fiind aceea de a le păstra pe acestea în starea în care se află, pentru a marca și a păstra importanța istorică a mașinilor și a evenimentului în care au fost implicate.

Ele vor deveni parte a unei expoziții pe care muzeul o va pune la dispoziția vizitatorilor în viitorul apropiat. Mark Reuss, un oficial din cadrul companiei General Motors, a declarat că scopul acestei acțiuni este acela de a ajuta muzeul să-și revină de pe urma dezastrului și de a repara, dacă se poate, toate cele 8 mașini afectate de incident.

Totuși, Reuss este de părere că nu se va putea face restaurarea tuturor celor 8 modele, deoarece unele din ele au suferit avarii mari și nu ar mai fi practic să se încerce aducerea lor la starea inițială. În acest caz, este mai bine ca valoarea lor istorică să fie păstrată exact în forma în care ele se găsesc în prezent.

Wendell Strode, directorul executiv al muzeului Corvette, a spus și el că fanii acestei mărci din toată lumea ar dori ca mașinile să nu fie restaurate sau reparate, deoarece întâmplarea prin care au trecut și stricăciunile pe care le-au suferit sunt acum parte din istoria lor, iar repararea lor nu ar duce decât la negarea evenimentului care s-a produs.

General Motors și muzeul nu au ales încă un atelier responsabil pentru restaurarea celor trei modele vizate și nu au stabilit nici data la care ar trebui să înceapă această operațiune. Oficialii muzeului Corvette au deci sâmbătă ca groapa care s-a deschis sub podea să fie astupată. Aceasta măsoară 14 metri lățime, 18 lungime și 10 adâncime, curiozitatea stârnită de aceasta fiind cea care a mărit numărul vizitatorilor, dar și profitul pe care muzeul l-a avut de pe urma acestora, prin vânzarea de obiecte cu tematică auto.

Inițial, s-a dorit ca această groapă să nu fie astupată, păstrându-se măcar o parte din ea deschisă, oficialii muzeului dorind chiar să pună în ea una dintre mașinile avariate, ca amintire a celor întâmplate. Această idee nu a avut succes, din motive de siguranță a structurii clădirii muzeului și din cauza costurilor de întreținere mari ale acesteia.

Apariția gropii a fost detectată prima dată de senzorii de mișcare și de personalul de securitate al muzeului la ora 5:44 dimineața, în data de 12 februarie 2014. În ea au căzut 8 vehicule istorice Corvette. Două dintre ele erau împrumutate muzeului de către GM, în timp ce restul sunt proprietatea muzeului.

Primul Range Rover produs vreodată va fi scos la licitație

Primul Range Rover produs vreodată va fi scos la licitație

Primul model Range Rover produs vreodată de către englezi va fi scos la licitație și se așteaptă ca el să fie vândut cu o sumă care se învârte în jurul a 140000 lire sterline.

Range Rover se află în producție de peste 45 de ani, iar primul vehicul care a iești de pe porțile uzinei va fi vândut în curând, mai exact, în septembrie 2014 la o licitație organizată de casa de licitații The Salon Prive. Mașina are numărul de serie 001. A fost construită cândva între 24 noiembrie și 17 decembrie 1969, cu 6 luni înainte de data oficială de lansare a modelului Range Rover.

Primul proprietar al ei a fost Michael Furlong, cel care a și creat două clipuri video de promovare a acestui model. Din cauza faptului că și-a tot schimbat deținătorii și a suferit revopsiri și unele reparații de-a lungul anilor, numărul de serie 001 se pierduse. Din fericire, mașina a fost redescoperită de proprietarul actual în anii ’90 și a fost complet restaurată la forma inițială pe o perioadă de 6 ani.

Restaurarea a inclus și vopsirea ei în culoarea originală, verde măsliniu. În ciuda faptului că are un istoric care a inclus schimbarea multor proprietari, recondiționări, revopsiri și reparații, primul Range Rover britanic are încă motorul, cutia de viteze, punțile, șasiul și capota din aluminu originale.

Se estimează că această mașină va fi scoasă la licitație și se va vinde cu un preț cuprins între 100000 și 140000 de lire sterline.

Cum poti castiga bani pe net cu Viespar .ro

Cum poti castiga bani pe net cu Viespar .ro

Ce este, în primul rând, Viespar.ro?

În doar câteva cuvinte, Viespar.ro este una dintre cele mai complexe platforme de tip GPT (Get Paid To) din România la ora actuală, unde poți primi bani pentru a rezolva diverse task-uri care sunt, de cele mai multe ori, destul de simple. Nu ai nevoie de programe speciale pe care să le instalezi pe calculatorul tău, nu trebuie să fii expert într-un anumit domeniu, iar aceste task-uri pe care le ai la dispoziție se pot rezolva simplu, în câteva secunde, din fața calculatorului, indiferent că ești acasă, într-o sală de interent sau la serviciu.

Ce trebuie să faci pentru a rezolva task-uri?

Mai întâi de toate, ai nevoie de un cont de utilizator pe siteul Viespar.ro. Ți-l poți face în mod absolut gratuit, nu trebuie să plătești nimic iar procesul de înscriere pe site nu durează mai mult de 5 minute! După ce contul tău a fost creat, vei primi, pe viitor, pe adresa ta de email, dar și pe site, o serie de task-uri ce trebuie rezolvate pentru a primi bani. Odată ce ajungi la suma minimă de 50 de dolari, poți face o solicitare de plată pentru a primi banii ce ți se cuvin.

Se pot câștiga mulți bani cu Viespar.ro?

Da și nu. Totul depinde de cât de mult timp ești dispus tu să investești în rezolvarea de task-uri și de câți referrali reușești să aduni. În caz că nu ești familiar cu acest termen, un referral este acea persoană pe care tu o înscrii pe siteul Viespar.ro, printr-un link special care îți este alocat la momentul în care îți faci tu cont pentru prima dată și care îți aduce, la rândul ei, bani ție (un anumit procent).

Dacă vrei să câștigi mai mulți bani, încearcă să rezolvi cât mai multe task-uri ai disponibile și promovează-ți linkul de referral pe Facebook, Twitter, forumuri sau fă-ți un site sau blog personal în care să scrii despre această oportunitate de a câștiga bani pe net. Nu uita să plasezi, pe blogul sau siteul respectiv, link-ul de referrali pentru a te asigura că toate persoanele care se înscriu pe site îți vor aduce ție banii pe care îi meriți și nu altei persoane!