Guvernul taie drastic subvențiile pentru fotovoltaice, mașini electrice, dar și mașini noi, în general. Ecotichetul pentru maşini electrice scade de la 11 mii de euro, la puțin peste 2.000 de euro, prima pentru programul Rabla se reduce la jumătate, la fel și pentru instalarea de centrale fotovoltaice.
Astfel, ”în anul 2024, cuantumul primei de casare acordate prin Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional 2020 – 2024 este în sumă de maxim 3.500 lei pentru achiziţionarea unei motociclete noi sau a unui autovehicul nou în schimbul casării unui autovehicul uzat, respectiv 5.000 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou în schimbul casării a două autovehicule uzate”.
Totodată, prima de casare se acordă numai în cazul în care beneficiarul deține în proprietate autovehicolul uzat pentru o perioadă mai mare de trei ani.
În ceea ce privește autoturismele electrice, ”cuantumul ecotichetului acordat prin Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic, 2020 – 2024 este în sumă maximă de 10.000 lei”. Până acum, statul acorda un ecobonus de 54 de mii lei la achiziția unui autovehicul electric, și de până la 26 de mii de lei la achiziția unui autoturism Plug-in Hybrid (PHEV).
De asemenea, statul reduce finanțarea care se acordă prin Programul Casa Verde Fotovoltaice, la de 10.000 lei per solicitant. În prezent, finanțarea acordată prin programul Casa Verde Fotovoltaice este de 20.000 lei per solicitant.
”În anul 2024, finanțarea care se acordă prin Programul privind instalarea sistemelor de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrică, în vederea acoperirii necesarului de consum şi livrării surplusului în reţeaua naţională este în sumă de 10.000 lei/ solicitant” prevede OUG publicat azi.
Inspectorii ANAF au identificat o fraudă de 15 milioane de euro în comerțul cu autoturisme second hand. Gruparea a vândut mașini în valoare de 80 de milioane de euro, fără să declare și să achite TVA.
Direcția Generală Antifraudă Fiscală transmite într-un comunicat de presă că a identificat o grupare infracțională care a vândut autoturisme second hand, inclusiv de lux, în valoare de peste 80 de milioane de euro, fără a plăti taxele TVA, rezultând astfel într-un prejudiciu care depășește 15 milioane de euro.
Potrivit DGAF, gruparea intenționa să se sustragă “de la înregistrarea, declararea și achitarea obligațiilor fiscale aferente activității desfășurate, având ca efect direct prejudicierea bugetului de stat prin neplata taxei pe valoarea adaugată (TVA).”
Comunicatul integral al DGAF:
“Inspectorii din cadrul Direcției Generale Antifraudă Fiscală (DGAF) au identificat o grupare infracțională care a tranzacționat mijloace de transport din spațiul intracomunitar, în cuantum total de peste 80.000.000 euro, fără plata taxelor datorate bugetului de stat cu titlu de TVA, producând astfel un prejudiciu de peste 15.000.000 euro.
Schema de fraudare implică un grup de societăți coordonate de către aceleași persoane, care activează în domeniul comerțului cu autoturisme second hand achiziționate din spațiul intracomunitar (inclusiv autoturisme de lux), grupare constituită cu scopul vădit de a se sustrage de la înregistrarea, declararea și achitarea obligațiilor fiscale aferente activității desfășurate, având ca efect direct prejudicierea bugetului de stat prin neplata taxei pe valoarea adaugată (TVA).
Mecanismul de fraudă utilizat de gruparea infracțională încalcă regimul actual de impozitare a schimburilor intracomunitare, ce presupune ca și regulă taxarea schimburilor intracomunitare de bunuri efectuate între persoane impozabile în statul membru al U.E. de destinație. Astfel, operatorul economic din țara de origine facturează fără TVA întrucât efectuează o livrare intracomunitară, iar operatorul economic din țara de destinație va aplica regimul taxării inverse pentru această operațiune, întrucât efectuează o achiziție intracomunitară.
Pe lângă prejudiciile aduse bugetului de stat, acest comportament fiscal de tip infracțional contribuie implicit la distorsionarea mecanismelor concurențiale ale pieței, prin scăderea prețurilor bunurilor care fac obiectul unor astfel de tranzacții și al creării unui avantaj din punct de vedere al prețului de comercializare.
Având în vedere că faptele constatate de inspectorii DGAF sunt susceptibile a întruni elementele constitutive ale infracțiunilor prevăzute in Legea 241/2005 privind prevenirea și combaterea evaziunii fiscale, vor fi sesizate organele de urmărire penală.”
Indiferent de scopul pentru care vei avea nevoie de o masina in perioada urmatoare, daca vrei sa beneficiezi de servicii cat se poate de avantajoase, va trebuii sa te informezi, vei gasii in continuare cateva sugestii care te vor ajuta sa faci alegerea cea mai buna intotdeauna in acest domeniu.
Atunci cand calatorim in afara tarii si avem nevoie de un serviciu de inchirieri auto, se poate dovedii o adevarata aventura sa gasesti compania potrivita. Exista multe aspecte de luat in considerare, cum ar fi pretul, conditiile, disponibilitatea, siguranta si calitatea masinilor. In acest articol, vom discuta despre cateva sfaturi care te pot ajuta sa alegi cea mai buna optiune pentru tine si sa eviti neplacerile.
Cauta oferte online. Inainte de a pleca la destinatie, este bine sa te informezi despre ofertele disponibile pe piata de inchirieri auto din tara respectiva. Poti folosi site-uri specializate, comparatoare de preturi sau chiar retele sociale pentru a gasi cele mai avantajoase oferte. De asemenea, poti contacta direct companiile de inchirieri auto si sa le ceri o cotatie personalizata.
Alege o companie de incredere. Nu te lasa pacalit de preturi mici sau oferte tentante care ascund costuri suplimentare sau conditii abuzive. Cerceteaza reputatia companiei de inchirieri auto pe care vrei sa o alegi si verifica recenziile altor clienti care au folosit serviciile ei. Asigura-te ca are o politica transparenta si corecta privind asigurarea, combustibilul, kilometrajul, depozitul, taxele si penalizarile.
Verifica starea masinii. Inainte de a semna contractul si de a prelua masina, inspecteaza-o cu atentie si noteaza orice defect sau zgarietura pe care o observi. Fa poze la masina din toate unghiurile si cere o copie a raportului de inspectie. Astfel, vei evita sa fii acuzat de daune pe care nu le-ai produs si sa platesti sume exorbitante pentru reparatii.
Respecta regulile de circulatie. Fiecare tara are propriile legi si norme privind circulatia pe drumurile publice. Informeaza-te despre acestea inainte de a conduce o masina inchiriata si respecta-le cu strictete. Nu uita sa porti centura de siguranta, sa respecti limitele de viteza, sa nu consumi alcool sau droguri la volan si sa ai mereu actele masinii si permisul de conducere la tine.
Returneaza masina la timp si in aceeasi stare. Cand se termina perioada de inchiriere, adu masina inapoi la locul stabilit si la ora convenita. Verifica daca ai lasat ceva in masina si daca ai golit rezervorul de combustibil conform contractului. Cere o confirmare scrisa ca ai returnat masina in aceeasi stare in care ai preluat-o si ca nu ai nicio datorie catre compania de inchirieri auto.
Iata ce ar trebuii sa stie un client care va avea nevoie de serviciile de inchirieri auto Bucuresti daca vine aici
Unele companii de inchirieri auto Bucuresti solicita plata in avans pentru serviciul oferit. Acest lucru presupune ca clientul sa achite suma convenita in momentul in care preia masina, fara a mai avea posibilitatea de a modifica sau anula rezervarea. De asemenea, companiile de inchirieri auto Bucuresti pot cere si o garantie pentru masina inchiriata, care se blocheaza pe cardul clientului si care poate varia in functie de clasa auto aleasa. Garantia reprezinta o suma de bani care se returneaza clientului la sfarsitul perioadei de inchiriere, daca nu exista daune sau alte probleme cu masina. Valoarea garantiei se stabileste de comun acord intre client si companie, in functie de tipul si starea masinii inchiriate.
Nu vei putea sa renunti la contractul de inchirieri auto Bucuresti daca deja ai platit
Conform termenilor si conditiilor impuse de companiile de inchirieri auto Bucuresti, nu exista posibilitatea de a anula sau de a modifica contractul dupa ce acesta a fost confirmat si achitat. Aceasta politica este necesara pentru siguranta ca o companie poate oferi servicii de calitate si disponibilitate garantata tuturor clientilor. Va rugam sa cititi cu atentie clauzele contractuale inainte de a efectua plata si sa contactati reprezentantii agentiilor de rent a car daca aveti intrebari sau nelamuriri.
Preluarea si predarea masinilor pe care le inchiriati se poate face la aeroport
Pentru a va deplasa in Bucuresti sau in imprejurimi, puteti opta pentru serviciul de inchirieri auto oferit de mai multe companii specializate. Astfel, veti economisi timp si bani, evitand sa folositi taxiurile sau transportul in comun. In plus, veti beneficia de confort si siguranta, avand posibilitatea sa alegeti modelul si dotarile masinii care vi se potrivesc cel mai bine. Una dintre optiuni este sa rezervati o masina online si sa o ridicati direct de la aeroportul Otopeni, unde personalul firmei va va astepta cu documentele si cheile necesare.
Rent-a-car-otopeni.ro inchirieri auto Bucuresti Otopeni te ajuta cu solutii flexibile
Daca esti in cautarea unei solutii de transport sigura, confortabila si accesibila, rent-a-car-otopeni.ro este alegerea ideala pentru tine. Aceasta agentie ofera servicii de inchirieri auto Bucuresti Otopeni de inalta calitate, cu masini noi, bine intretinute si dotate cu toate facilitatile necesare. Fie ca ai nevoie de o masina pentru o calatorie de afaceri, o vacanta in familie sau o escapada romantica, ei au solutia potrivita pentru tine. Poti alege dintr-o gama variata de modele, de la cele economice la cele de lux, in functie de preferintele si bugetul tau. Toate masinile sunt asigurate si verificate periodic, iar preturile sunt transparente si fara costuri ascunse. De asemenea, ai posibilitatea de a prelua si returna masina direct de la aeroportul Otopeni, fara sa pierzi timp pretios cu deplasarea la sediu. Pentru a beneficia de aceste serviciile , tot ce trebuie sa faci este sa intri pe site rent-a-car-otopeni.ro si sa completezi formularul de rezervare online. In cel mai scurt timp, vei primi confirmarea rezervarii si detaliile contractului. Cu rent-a-car-otopeni.ro, inchirierea unei masini este simpla, rapida si convenabila.
Japonezii de la Toyota Motor Co (7203.T) au anunțat vineri că vânzările de vehicule au crescut cu 10,1% anul trecut, ceea ce i-a permis să ajungă în fruntea pieței auto mondiale pentru al doilea an consecutiv și să devanseze și mai mult compania germană Volkswagen AG (VOWG p.DE), relateaza Reuters
În 2021, constructorul auto se așteaptă să vândă 10,5 milioane de vehicule, inclusiv cele vândute de filialele Daihatsu Motors și Hino Motors.
Prin comparație, Volkswagen a livrat 8,9 milioane de vehicule în aceeași perioadă, cu 5% mai puține decât în 2020 și cele mai mici cifre de vânzări din ultimii zece ani.
Constructorii auto au fost nevoiți să reducă producția din cauza unei penurii de semiconductori în timpul pandemiei de coronavirus, care a perturbat lanțurile de aprovizionare și a sporit concurența pentru componenta cheie în rândul producătorilor de dispozitive electronice de consum.
Cu toate acestea, compania japoneză s-a descurcat mai bine decât majoritatea celorlalți producători auto datorită faptului că piața sa de origine, Japonia, și unele părți ale Asiei, au fost mai puțin afectate decât Europa.
Toyota, care raportează rezultatele celui de-al treilea trimestru pe 9 februarie, a declarat că întreruperile cauzate de COVID-19 sunt susceptibile de a o face să nu-și atingă obiectivul de producție de 9 milioane de vehicule în anul fiscal care se încheie la 31 martie.
Tesla a livrat în Trimestrul IV 2021 peste 308 mii de mașini, un record, mult peste estimările analiștilor. Livrările de anul trecut aproape s-au dublat față de 2020.
A fost al șaselea trimestru la rând în care Tesla și-a depășit recordurile de livrări. Avansul a fost susținut, printre altele, de creșterea producției la uzina din Shanghai, unde sunt produse Model 3 și Model Y. Analiștii se așteptau ca Tesla să livreze 263 de mii de mașini în al patrulea trimestru, iar în cel mai optimist scenariu, că vor fi 289 de mii.
Nivelul livrărilor din ultimul trimestru din 2021 reprezintă o treime din totalul livrărilor din tot anul trecut, de 936 de mii de mașini (dintre acestea, 911 mii au fost sedanuri Model 3 și SUV-uri Model Y, mașini mai ieftine decât Model X și Model S). Și pe tot anul 2021, estimările inițiale indicau că vor fi făcute cel mult 897 de mii de livrări, în condițiile în care în 2020 erau vândute aproximativ 500 de mii de mașini.
De-a lungul anului, și Elon Musk s-a plâns de întreruperile din lanțul de aprovizionare, în special în ceea ce privește cipurile, chiar dacă Tesla reușește să producă singură unele astfel de cipuri. Acest lucru a fost compensat prin modificări la nivel tehnic, dar și prin faptul că Tesla a accelerat producția la uzinele din Shanghai (China) și Fremont (California, SUA). Un exemplu de astfel de modificări este renunțarea la sistemele radar și înlocuirea acestora cu camere video, în ceea ce privește funcția de autopilot de pe mașinile din America de Nord.
Elon Musk susține că Tesla va fi capabilă să mențină o creștere anuală a livrărilor de peste 50% “pentru ceva vreme de-acum încolo”.
Orice proprietar de automobil știe foarte bine că întreținerea regulată a mașinii pe care o conduce îi poate crește acesteia considerabil durata de viață. Astfel, trebuie știut că orice mașină are câteva piese care trebuie verificate periodic, dar mai ales înaintea unor călătorii lungi, pentru a ne asigura de buna lor funcționare.
În cazul în care constați, la o astfel de verificare, că una din piese este mult prea uzată, cel mai bun lucru pe care îl poți face este să o înlocuiești. Asta îți va asigura o călătorie sigură cu mașina, fie că e de lungă durată, fie că e vorba de deplasările de zi cu zi din oraș.
Dar iată care sunt piesele auto la care să fii atent și care trebuie indiscutabil schimbate atunci când se uzează:
Bujii
Anumiți producători de mașini sugerează să schimbi aceste piese odată la trei ani, pentru a asigura buna funcționare a autoturismului pe care îl conduci. Consumul mare de combustibil, accelerația slabă, problemele de aprindere la motor sau mersul în gol al acestuia sunt toate semne că ar trebui să schimbi cât mai rapid bujiile.
Faruri
Pentru a conduce în condiții de deplină siguranță pe timp de noapte, trebuie ca farurile mașinii să funcționeze perfect. În ultimii ani, tehnologia privind farurile și componentele acestora a evoluat foarte mult, producătorii folosindu-se acum de tehnologia LED, mult mai avansată și durabilă decât becurile vechi. Cu toate acestea, se poate întâmpla, mai ales dacă mașina are ceva ani vechime, ca farurile să sufere anumite defecțiuni. În aceste condiții, înlocuirea acestora sau completarea cu piesa stricată poate fi destul de costisitoare, dar absolut necesară.
Cauciucuri
În funcție de producătorul acestora, cauciucurile ar trebui schimbate după ce ai parcurscu ele aproximativ 50.000 de kilometri. Bineînțeles, dacă știi că vei parcurge acești kilometri în 5-6 ani, este posibil ca anvelopele să se degradeze totuși în acest timp. Ideal ar fi ca acestea să fie schimbate undeva la 2-3 ani, în funcție de cât de mult au fost folosite și în ce condiții.
Pentru a te asigura că le schimbi la momentul potrivit nu trebuie decât să le verifici cu atenție. Dacă vezi că sunt tocite și observi că își pierd din aderență atunci când ești pe șosea, înseamnă că trebuie să le schimbi cu unele noi.
Frâne
În momentul în care observi că frâna nu mai reacționează destul de rapid, cel mai probabil este din cauza uzurii plăcuțelor de frână. Pentru a evita unele incidente neplăcute sau cheltuieli suplimentare, este indicat să schimbi plăcuțele de frână imediat ce observi că acest lucru este necesar.
În afară de aceste piese cel mai frecvent înlocuite de către șoferi, mai pot apărea defecțiuni și la alte componente importante ale mașinii. În acest caz, dacă ajungi la concluzia că înlocuirea anumitor piese te costă mult prea mult, poți să Adaugi anunț gratuit pe site-urile specializate și să te orientezi către achiziționarea unui autoturism nou.
Compania japoneză Toyota ar vrea să renunțe la modelul denumit iQ, pe care îl comercializează în Statele Unite, deoarece acesta nu a avut succesul la care se spera. Scion iQ, după cum mai este cunoscut acolo, era unul dintre cele mai mici autoturisme produse de japonezi, care se adresa, în principal, segmentului de tineret al pieței auto americane. Deși totul la el era mic (mărimea, prețul, consumul de carburant), se pare că nu a fost suficient pentru a atrage un număr însemnat de cumpărători.
Vânzările pentru iQ au scăzut cu nu mai puțin de 50% în 2014, când s-au dat doar 2040 de bucăți. Modelul a debutat, pentru prima dată, prin 2011, având în dotare un motor de 1,3 litri, cu 4 cilindrii în linie și tracțiune față, plus o transmisie variabilă continuă (CVT – Continuously Variable Transmission). Puterea dezvoltată de acest motor era de 94 de cai putere, suficientă pentru a te putea deplasa prin trafic decent.
iQ a fost comparat, încă de la început, cu alte două mașini de clasă mică, Smart ForTwo și Fiat 500, care erau cele mai apropiate rivale în ceea ce privește mărimea. Deși, aparent, modelul de la Toyota a avut ceva mai mulți fani decât Smart-ul, el a rămas un vehicul mic, chiar și pentru standardele clasei din care face parte.
Prin comparație, Fiat 500 este o mașină mare, mai spațioasă, mai apropiată de un autoturism „normal” și nu de o jucărie, cu dotări mai atrăgătoare, cum ar fi portbagajul mai încăpător. iQ a mai avut de suferit și la preț, fiind cu 1600 de dolari mai scump decât Toyota Yaris. De asemenea, cu toate că avea un consum mic, clienții nu s-au lăsat ușor impresionați, dorindu-și ca acesta să fie chiar mai redus, ținând cont de mărimea mașinii.
Scoaterea din producție a modelului iQ urmează renunțării la un alt model, Scion xD, Toyota vrând să își reîmprospăteze gama de mașini oferite pe viitor. Japonezii au promis că vor prezenta, în următorii trei ani, 3 modele noi, începând chiar cu o berlină ce va fi adusă la Târgul Auto de la New York, în aprilie.
Prețul carburantului la pompă a scăzut, acest lucru nu mai este întocmai o știre nouă. Am văzut că multă lume s-a bucurat că nu va mai trebui să plătească niște prețuri exorbitante pentru un plin de benzină. Presupunând că ne putem permite cu toții să umblăm mai mereu cu rezervorul umplut la capacitate maximă…
Ce este rău în a te bucura de un asemenea eveniment? Chiar nimic.
Este absolut normal să avem o reacție de acest gen când aflăm că putem achiziționa un lucru la un preț mai mic (și, uneori, mai corect) decât cel pe care îl avea înainte. Cu toții avem nevoie de combustibil pentru mașinile pe care le conducem și nu vrem niciodată să fim prinși fără benzină sau motorină în rezervoare.
Pe de altă parte, nici nu dorim să plătim foarte mult la benzinărie, de fiecare dată când trecem pe acolo. Deci, foarte bine că au scăzut prețurile! Sau nu? Să vedem de ce nu sunt eu la fel de entuziasmat ca și voi de ieftinirea benzinei…
Începând cu luna iunie a anului trecut, prețul unui baril de petrol a scăzut cu mai mult de 50%. Ceea ce a însemnat și niște reduceri deloc de trecut cu vederea la pompă. Dacă ne uităm acum la Petrom, spre exemplu, un litru de benzină ajunge chiar și la 4,91 lei! Săptămâna trecută, la o ultimă verificare, am remarcat faptul că același baril de petrol de care aminteam mai devreme, costă acum sub 50 de dolari.
Toate bune și frumoase pentru noi, consumatorii de rând. Dar haideți să privim un pic și din perspectiva unui producător auto. Dacă trendul descendent al prețului petrolului va continua, el va suferi pierderi financiare însemnate din investițiile făcute în motoarele mai mici, mai eficiente sau în vehiculele mai ușoare ori hibride.
Poate părea ciudat, dar un vehicul mai eficient, care are un consum mai redus de carburant, este mai greu de vândut când prețul combustibilului scade. Un bun exemplu aici ar fi vânzările mai mici pe care le-a înregistrat Volkswagen pentru modele sale diesel. Nici modelele hibride nu o duc mai bine, și aici observându-se ceva probleme.
Când benzina se ieftinește, un producător auto este nevoit să ofere niște stimulente mai mari pentru vehiculele hibride. Dacă eforturile lui în materie de investiții în tehnologie nouă nu au efectele scontate, producătorului îi va fi mai greu să conceapă o nouă generație de mașini cu un consum redus de carburant.
Chiar și în asemenea circumstanțe, majoritatea companiilor producătoare de mașini promit să nu se oprească în a face alte investiții în tehnologii noi. Printre ele, se numără și General Motors, care a transmis, prin intermediul lui Mark Reuss, că, atunci când depinzi de vânzările lunare, trebui ca, uneori, să mai lași deoparte planurile pe termen lung.
Compania americană a fost printre primele care au fabricat un vehicul electric, EV1. Din păcate pentru ea, nu i-a acordat atenția pe care ar fi meritat-o. Probabil alta ar fi fost situația pe piața mașinilor electrice dacă GM nu ar fi făcut această greșeală, pe care a promis că nu o va mai repeta pe viitor.
Totuși, prețul scăzut al carburantului face mai dificilă justificarea cheltuirii a miliarde de dolari pentru conceperea unor produse pe care clienții nu vor dori să le cumpere. Raj Nair, de la Ford, recunoaște că unele dintre cele mai economice modele ale companiei, C-Max Hybrid, Fiesta SFE și Focus Electric, sunt mai greu de vândut acum.
Iată, așadar, în câteva cuvinte (și din punctul de vedere al unui producător auto), de ce nu este bine că prețul benzinei a scăzut. Oricât de nepopular va suna ce am să zic imediat, spre ca prețul carburantului să revină la nivelul anterior ieftinirii…
Deținerea și utilizarea unui vehicul implică niște cheltuieli pe termen lung. În primul rând, înainte de a ajunge acolo, avem nevoie de o sumă de bani pentru a-l achiziționa. După cum bine știm, nici o mașină nu este ieftină, mai ales dacă facem referire la salariile relativ mici pe care multă lume le primește în țara noastră.
Așadar, într-o astfel de situație, suntem nevoiți să împrumutăm banii necesari de la bancă. Asta înseamnă cheltuieli pe viitor cu ratele pe care trebuie să le plătim instituției care ne-a creditat pentru stingerea datoriei pe care o avem față de ea. Mai apoi, apar și alte costuri, pe lângă cel menționat anterior: asigurarea, piesele de schimb și, evident, carburantul. Nu putem să uităm de benzină sau motorină, fără acestea automobilele neputând să se miște din loc.
Cum nici ele nu sunt tocmai ieftine, nu este de mirare că mulți șoferi recurg la tot felul de artificii pentru a încerca să-și facă mașinile să consume mai puțin carburant zi de zi. Aparent, de fiecare dată când benzina se scumpește, apar și diverse oferte la tot felul de „dispozitive minune” care promit îți facă mașina să consume 1 litru la suta de kilometri.
Ok, poate a fost o exagerare, dar, cu siguranță, promisiunile în cauză sunt, de cele mai multe ori, „trase de păr”. Oare de câte ori nu am auzit astfel de povești? Pe la televizor nu prea apar anunțuri la acest gen de dispozitive, dar internetul abundă în ele. Toate par să fie ultimul răcnet în materie de tehnologie și cei din spatele lor fac fel și fel de afirmații cu privire la performanțele pe care le poate obține mașina ta dacă le cumperi și le montezi pe ea.
Cândva, nu foarte demult, exista o legendă despre un așa zis carburator care făcea orice vehicul care-l utiliza să poată parcurge o distanță de 320 de kilometri cu doar 4 litri de combustibil în rezervor. Dar, se pare că marile firme producătoare de automobile și benzinăriile nu erau de acord cu el, așa că au făcut tot posibilul pentru a-l ține departe de ochii noștri.
Evident, carburatorul în cauză nu există și nici nu a existat vreodată în istoria recentă a omenirii. După cum deja amintisem, este doar o legendă. Singurul adevăr din spatele povestioarei pe care v-am spus-o până acum este acela că, în anii ’30, cineva a patentat un dispozitiv similar, dar acesta nu a fost produs niciodată și nu există nici măcar un singur prototip fizic.
Între timp, patentul a expirat și nici o persoană nu și-a exprimat interesul în a-l reînnoi. Nu vom ști niciodată de ce, dar putem specula: posibil să nu fi fost o invenție fezabilă. Cu toate acestea, vedem în continuare dispozitive de tipul „carburatorului miracol” pe piață. De ce? Pentru că funcționează? Nu aș crede asta.
Nu vreau să jignesc pe nimeni, dar, atât timp cât vor exista oameni naivi, care să creadă în așa ceva, vor exista și indivizi dubioși care să le ia banii pe tot felul de porcării. Dispozitivele din prezent sunt fie electronice, fie magnetice sau folosesc tehnologii de atomizare a combustibilului pentru o ardere mai eficientă a lui. Mă rog, așa sunt ele lăudate, repet, eu nu cred în ele.
Ce au în comun? Păi, în primul rând, promit să te ajute să economisești carburant. Doi, nu funcționează. Să lămurim un lucru: motorul pe care îl are mașina ta nu este o invenție foarte nouă. Din contră, are o vârstă destul de respectabilă. Ceea ce înseamnă că, teoretic, de-a lungul anilor, a tot fost îmbunătățit și răs-îmbunătățit până să ajungă la performanțele din prezent.
Deci, în mod normal, cred că inginerii care au lucrat la el în tot timpul ăsta au reușit să găsească diverse modalități prin care să-l facă să consume mai puțină benzină sau motorină. Nu mai este nimic neobișnuit să vedem motoare performante și economice. Totuși, este o diferență între cifrele pe care le dau, oficial, producătorii de automobile și cei care fac dispozitivele de economisire a carburantului.
Acestea nu sunt, nici pe departe, asemănătoare. Nici măcar apropiate nu sunt. Dacă există cineva care vine să-ți spună că poți economisi cu până la de 3 ori mai mult combustibil prin utilizarea acelor dispozitive, minte. Așa ceva, cel puțin în zilele noastre, nu este posibil!
Știu că este destul de tentant să vreți să cumpărați un dispozitiv de acest gen, dar sfatul meu este acela de a nu arunca banii pe fereastră. Nu există miracole din astea! V-aș recomanda să vă țineți banii în buzunar și să-i cheltuiți pe ceva mult mai util!