Nio Lansând Modelul Onvo L60 pentru a Concură cu Tesla Model Y pe Piața Chineză

Sub-brandul Onvo, Nio isi propune sa concureze direct cu Tesla Model Y prin lansarea modelului L60. Vehiculul are un pret competitiv de aproximativ 31,140 USD, mai putin decat Model Y de la Tesla in China.

Onvo a reusit sa atraga un numar semnificativ de talente din industria auto, cu 40% dintre managerii de magazine provenind de la Tesla si 27% de la Li Auto, dobandind astfel un avantaj competitiv in dezvoltarea unei retele puternice de vanzari si servicii.

Nio spera sa livreze 20,000 de unitati Onvo L60 pana la sfarsitul anului.

Sursa: CNEVPost

Tesla Renunță la Modelul de 25,000 USD și Reprogramează Strategia de Producție pentru 2025

Tesla si-a schimbat strategia, anuntand planuri de productie a unor modele mai accesibile, care sa foloseasca platformele si liniile de productie existente pana la inceputul anului 2025, dupa ce a renuntat la Model 2, anticipat la 25,000 USD.

Aceasta decizie, datorata in parte concurentei dificile si dorintei de a controla cheltuielile de capital in vremuri incerte, vizeaza valorificarea capacitatilor actuale de productie, incorporand, in acelasi timp, aspecte ale unei platforme de generatie urmatoare. In ciuda acestei schimbari, abordarea Tesla ar putea duce la reduceri de costuri mai putin semnificative decat se astepta initial.

Directorul general al Tesla, Elon Musk, s-a abtinut sa precizeze daca aceste noi vehicule vor fi modele complet noi sau modificari ale celor existente, indicand accentul pus pe utilizarea eforturilor anterioare de inginerie.

Acest anunt, impreuna cu discutiile privind extinderea in domeniul inteligentei artificiale si al roboticii, a ajutat actiunile Tesla sa recupereze unele pierderi recente in tranzactiile ulterioare orelor de tranzactionare, desi investitorii raman sceptici cu privire la capacitatea companiei de a-si indeplini ambitiile revizuite.

Sursa: Reuters

Nio Lansează Marca „Le Dao” pentru Piața de Masă, Vizând Familiile

Nio, companie chineza de automobile electrice premium, planuieste sa prezinte, in luna mai, marca sa pentru piata de masa numit „Le Dao”, care se adreseaza, preponderent, familiilor.

Miscarea marcheaza o schimbare fata de concentrarea sa pe modelele de inalta clasa, vizand o mai mare atractivitate pentru consumatori.

Livrarile lunare au fost modeste in comparație cu cele ale concurentilor.

Lansarea primului produs al marcii pentru piata de masa este programata pentru trimestrul al treilea, dupa debutul din trimestrul al doilea. Xpeng vizeaza, de asemenea, o marca pentru piata de masa in parteneriat cu Didi.

Sursa: CNBC

Volvo Investește în Tehnologia de Încărcare Avansată a Breathe Battery Technologies

Volvo va investi într-un start-up britanic care a dezvoltat un soft ce reduce cu 30% timpul de încărcare al mașinilor electrice, fără a le afecta bateriile. Anterior, acesta a fost utilizat numai pentru telefoanele mobile.

Producătorul auto nu a dezvăluit mărimea investiției făcute în compania britanică Breathe Battery Technologies, dar a spus că mașinile sale electrice ar trebui să aibă tehnologia acesteia de încărcare “în următorii doi până la trei ani”.

Mașinile electrice sunt limitate de producător la încărcarea pe curent alternativ, pentru ca bateria să nu fie afectată de o intensitate prea mare a curentului electric, dar acest lucru prelungește timpul de încărcare. Directorul executiv al Breathe, Ian Campbell, susține software-ul firmei sale citește mai întâi starea bateriei, iar apoi un algoritm permite încărcarea la o viteză mai mare sau mai mică, în funcție de aceasta. Astfel, bateria se încarcă mai repede, fără a se supraîncălzi și fără modificarea “chimiei” acesteia.

Softul Breathe este deja folosit pentru 27 de modele de smartphone Oppo, iar producătorul susține că acesta face bateria să aibă performanțe mai bune, nu numai printr-o încărcare mai rapidă, dar și printr-o păstrare în timp a autonomiei acesteia. Totuși, varianta pentru mașini electrice încă este în curs de dezvoltare.

Sursă: Reuters

Știre preluata de pe BIZIDAY

Răspunsul Tesla la Concurența din Piața EV: Reducere de Preț pentru Model Y în Încercarea de a-și Păstra Supremația

Tesla a anuntat o noua reducere de 1,000 USD pentru Model Y pana la finalul acestei luni.

Anuntul vine in contextul in care, compania lui Elon Musk se pregateste de o concurenta acerba, cu un numar tot mai mare de vehicule electrice (EV) ieftine.

BYD este compania chinezeasca care a depasit Tesla ca principal producator mondial de EVs in ultimul trimestru din 2023.

Sursa: Reuters

Dacia deschide precomenzile pentru noul Duster. Vezi preturile!

Dacia deschide precomenzile pentru noul Duster. Vezi preturile!

Dacia deschide de astăzi precomenzile pentru noul Duster, disponibil în trei variante de echipare, cu prețuri între 18.800 și 26.650 de euro. Primele livrări, din al doilea trimestru al anului.

Dacia anunță într-un comunicat de presă că primii 200 de clienți vor putea rezerva noul Duster, în versiunea de echipare Extreme, începând de azi. Comenzile vor putea fi plasate începând din prima săptămână a lunii martie, iar primele livrări către clienți sunt prevăzute pentru sfârșitul celui de-al doilea trimestru al anului în curs. Prețul de pornire pentru varianta de bază este de 18.800 de euro.

Noua gamă Duster este construită pe trei nivele de echipare: Essential, Expression (cu prețuri cuprinse între 20.000 și 25.150 de euro) și un nivel superior, cu două variante distincte Extreme/Journey (21.500-26.650 euro).

Noul Duster este primul vehicul echipat cu motorul pe benzină TCe 130, oferind clienților un prim nivel de electrificare, cu sistem mild hybrid de 48V. Motorizarea este disponibilă cu cutia de viteze manuală cu 6 trepte pentru versiunile 4X2 și 4X4 și combină un motor pe benzină de nouă generație, cu 3 cilindri, de 1,2 litri, turbo, cu un sistem mild hybrid de 48V. Astfel, motorizarea TCe 130 permite diminuarea consumului mediu și a emisiilor de CO2 cu aproximativ 10%. Adoptată de Dacia la începutul anului 2023 pe modelul Jogger, motorizarea Hybrid 140 este de acum disponibilă și pe noul Duster, cu o cutie de viteze automată cuplată la o cutie de viteze fără ambreiaj. Noul Duster Hybrid 140 poate fi condus în modul electric până la 80% din timpul de rulare în oraș, reducând consumul de combustibil cu până la 40% în ciclu urban, comparativ cu un motor termic echivalent în ciclu urban, bazat pe obiceiurile de conducere similare. Dacia este singurul producător care propune, sub emblema ECO-G, motorizări cu carburație mixtă benzină și GPL pe ansamblul gamei sale de modele. Noul Duster beneficiază de această tehnologie dovedită, instalată din fabrică. În mod GPL, noul Duster ECO-G 100 emite în medie cu 10% mai puțin CO2 decât o motorizare pe benzină echivalentă“, precizează compania.

Dacia transmite că, începând de azi, persoanele interesate pot rezerva online un vehicul în versiunea Extreme, complet echipat, de culoare Sandstone Beige, în oricare variantă de motorizare. Taxa de rezervare este de 100 de euro.

Sursa: Biziday

Revolutie la Volvo: Dieselul E Istorie, Dar Ce Vom Vedea din 2030?

Revolutie la Volvo: Dieselul E Istorie, Dar Ce Vom Vedea din 2030?

Volvo renunță la fabricarea autoturismelor cu motoare diesel, din 2024, și vrea ca din 2030 să producă numai mașini electrice. Doar una din zece mașini Volvo, vândută anul trecut, a avut motorizare diesel.

Volvo, producătorul suedez de autoturisme al cărui acționar majoritar este compania chineză Geely, urmărește ca până în 2040 să fie neutră din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon. În acest context, suedezii au anunțat că “în câteva luni, va fi produsă ultima mașină Volvo cu motor diesel, ceea ce face ca Volvo Cars să fie unul dintre primii producători tradiționali de automobile care fac acest pas. Această piatră de hotar urmează deciziei noastre de anul trecut de a ieși din dezvoltarea motoarelor cu combustie”.

Luna trecută, 33% din unitățile vândute de Volvo au fost electrice sau hibride. Compania nu a detaliat însă câte dintre modelele cu motor cu ardere internă din restul de 67% erau diesel și câte funcționau pe benzină. Spre comparație, în 2019 marea parte a vânzărilor era asigurată de vehiculele cu motorizare diesel. Tendința s-a schimbat din 2022, pe fondul creșterii cererii pentru electrice și hibride, precum și a noilor reglementări privind emisiile. Astfel, anul trecut, doar 8,9% din vânzările companiei au fost mașini diesel.

Vânzările de mașini diesel pe piața din Europa au scăzut rapid, odată cu Dieselgate privind manipularea volumului de emisii în timpul testelor de certificare. În consecinţă, constructorii auto au redus treptat numărul de modele diesel din ofertă.

Surse alternative: ReutersVolvo

Știre preluata de pe BIZIDAY

Photo by Adam Cai on Unsplash

Masinile Electrice Chineze Vor Sa Cucereasca Piata Europeana

Masinile electrice chineze reprezinta „o amenintare reala” pentru industria auto europeana, conform lui Christian Kames, directorul general al firmei de consultanta financiara Lazard.

In cadrul conferintei IAA Mobility din Munchen din acest an, numarul companiilor chineze participante a crescut semnificativ fata de evenimentul anterior.

Aproximativ 40% dintre prezentatorii la conferinta provin din Asia, in timp ce numarul expozantilor chinezi prezenti a crescut de la 29 in 2021 la 75 in acest an, conform IAA Mobility.

In total, sunt aproape 750 de expozanti din 38 de tari. Cresterea numarului de companii chineze prezente indica faptul ca aceste firme doresc sa cucereasca piata europeana.

Sursa: CNBC

Toyota ar urma să fie primul producător care va introduce bateriile în stare solidă, peste patru ani.

Toyota ar urma să fie primul producător care va introduce bateriile în stare solidă, peste patru ani.

Toyota oficializează schimbarea de direcție a companiei și un termen cât de cât concret pentru ceea ce se anticipa a fi o revoluție tehnologică în materia bateriilor pentru mașinile electrice, dar nu a precizat investițiile necesare, iar termenele (2026-2028) sunt suficient de îndepărtate pentru a domoli optimismul. De altfel, anunțul companiei a produs o creștere oarecum moderată a acțiunilor sale la bursă, de +5%.

Concret, producătorul japonez a spus marți că va produce până în 2026 mașini cu baterii litiu-ion mai eficiente, cu o autonomie de 1.000 km, aproape dublu decât Tesla Model Y, care este în acest moment cel mai bine vândut vehicul electric din lume, cu o autonomie de aproximativ 530 km. Mai mult, compania japoneză va construi o fabrică de baterii în stare solidă (litiu-fier-fosfat), despre care a spus că va fi operațională până în 2027-2028. Acestea vor costa cu 20% mai puțin, se vor încărca în circa 10 minute și vor avea o autonomie de 1.200 de km.

O analiză Reuters explică diferența dintre actuala tehnlogie a bateriilor litiu-ion (Li-ion) și cea a bateriilor în stare solidă (SSB), care există și sunt deja folosite, dar la dispozitive mult mai mici, așa cum ar fi stimulatoarele cardiace sau unele ceasuri inteligente.

În timp ce bateriile Li-ion, utilizate acum pe scară largă, de la laptopuri și telefoane mobile și până la mașini electrice, folosesc electroliți lichizi, cu un catod din cobalt, SSB, sau bateria litiu-fier-fosfat, folosește un catod de fosfat de litiu-fier ca material catod. Încă nu este clar dacă și cum a rezolvat Toyota o serie de probleme tehnice pe care le implică bateria SSB, care implică un volum mai mare, cu o difuzie lentă a ionilor de litiu și timpi mari atât la descărcare dar și la încărcare, performanța mai slabă la temperatură scăzută și durata de viață mai mică a bateriei SSB.

Este greu de proiectat un electrolit solid care este stabil și inert din punct de vedere chimic și totuși ar rămâne un bun conductor de ioni între electrozi. De aceea, bateriile SSB sunt deocamdată mai costisitoare decât cele Li-ion, iar tehnologia încă nu și-a dovedit fiabilitatea.

Deși producătorii de automobile și companiile de tehnologie au produs până acum celule de baterii în stare solidă pentru vehicule electrice dar numai ca prototip, fără a reuși să treacă la producția de masă, Toyota a spus că a depășit problema legată de durabilitatea bateriilor SSB.

Denumite “Sfântul Graal al bateriilor” și “Sărutul morții pentru motoarele cu combustie”, bateriile SSB pot reține mai multă energie decât bateriile litiu-ion, oferind soluția pentru ultima problemă a consumatorilor vis-a-vis de mașinile electrice – autonomia. Un sondaj Reuters realizat în martie în SUA a arătat că 35% dintre personale chestionate își doresc un vehicul electric, dar cu o autonomie de peste 80 de km.

Toyota a spus că se așteaptă ca bateria sa BSS să aibă un timp de încărcare de 10 minute sau mai mic. Pentru comparație, rețeaua Tesla Supercharger, cea mai mare de acest gen, oferă acum echivalentul a 321 km de încărcare în 15 minute.

Majoritatea producătorilor auto mari, cu excepția Tesla, au dezvăluit deja că fac eforturi de dezvoltare sau că au în vedere parteneriate pentru introducerea SSB: Toyota face echipă cu Panasonic, Nissan Motor și-a propus anul 2028 pentru lansarea unei mașini cu baterie SSB, Hyundai a vorbit de 2030, Honda dezvoltă, dar nu a anunțat un termen pentru introducerea bateriilor SSB pe piață. În SUA, QuantumScape, susținută de Bill Gates și de Volkswagen a declarat că are contracte cu șase producători de vehicule electrice, iar în Europa Mercedes-Benz, Stellantis și Total Energies s-au asociat pentru dezvoltarea bateriilor SSB cu un producător taiwanez.

Tesla nu a detaliat niciodată un plan de dezvoltare a bateriilor cu stare solidă, concetrându-se până acum pe lansarea bateriei sale 4680, despre care spune că va produce o revoluție în domeniul mașinilor electrice prin reducerea costurilor la jumătate.

Sursa: Reuters

Articol preluat de pe BIZIDAY