BMW a prezentat Vision Neue Klasse, un concept ce dezvăluie cum vor arăta modelele electrice ale mărcii, care vor intra în producție începând din 2025. Noua gamă EV ar urma să aibă o autonomie mai mare cu până la 30%.
Conducerea BMW consideră că noul concept reprezintă “un salt tenologic major” și va sta la baza următoarei generații de vehicule electrice a producătorului german, care va intra în producție începând din 2025.
“Cu BMW Vision Neue Klasse, combinăm fiecare parte inovatoare a companiei în sectorul electric și digital. În doar doi ani, aceste vehicule vor circula pe drumuri publice și, prin acest demers, conducem BMW către o nouă eră a inovației și a sustenabilității. Acesta este scopul“, a declarat directorul executiv al BMW, Oliver Zipse, pentru CNBC.
Potrivit constructorului german, vehiculele ce urmează construite pe platforma Vision Neue Klasse vor fi dotate cu a șasea generație de baterii BMW, cu o autonomie mai mare cu până la 30% și o viteză de încărcare îmbunătățită. Ca urmare, BMW transmite că noile vehicule vor fi, în termeni generali, mai eficiente cu până la 25%.
Noul vehicul BMW Vision Neue Klasse urmează să fie prezentat în fața publicului în zilele următoare, la Salonul Auto IAA din Munchen, care servește și ca sediul producătorului auto german. “Credem că electromobilitatea va fi cel mai mare segment de creștere din lume pentru industria auto și vrem să fim un lider al acestui segment”, a mai declarat Oliver Zipse.
Totodată, acesta a mai precizat că BMW estimează că vehiculele electrice vor reprezenta 15% din totalul vânzărilor companiei la nivel mondial până la sfârșitul anului, urmând ca procentul să crească din ce în ce mai mult pe parcursul anilor.
Întrebat despre prezența marilor companii auto din China la salonul auto de la München și, totodată, dacă este îngrijorat de impactul exporturilor chineze în Europa asupra activității companiei, Zipse a răspuns: “Nu, nu ne este deloc frică. Acesta este mai mult decât un salon auto, este o expoziție de tehnologie, de inovație“.
BMW i Vision Dee este cel mai nou model prezentat de constructorul german de mașini. Acesta nu are un ecran sau butoane pe bord, toate imaginile fiind proiectate pe parbrizul mașinii și putând fi controlate cu ajutorul unui glisor special conceput.
BMW i Vision Dee este capabilă să comunice cu oamenii. Directorul executiv, Oliver Zipse a făcut o demonstrație în acest sens conversând cu mașina. Însoțitorul digital poate să răspundă inteligent atât persoanelor din mașină cât și celor din afara sa. Totodată șoferul poate să își creeze propriul avatar care va apărea pe geamul lateral al mașinii.
Oliver Zipse, a arătat cum funcționează cele 240 de celule de culoare care se pot schimba separat în funcție de preferințele șoferului. De asemenea, farurile și grila mașinii se pot modifica astfel încât să transmită propriile emoții prin animații.
Directorul executiv a anunțat că producția noii mașini va începe în 2025, când BMW și-a propus să lanseze o nouă gamă de mașini numită Neue Klasse (noua clasă) din care face parte și aceasta.
Conform Reuters, mașina propusă de BMW are o serie de concepte greu de aplicat pentru producția de masă. Cu toate acestea, directorul executiv a asigurat că acestea vor face parte din noua sa gamă.
A fost o vreme, în istoria umanității, când nu acordam prea multă atenție acțiunilor noastre și când nu prea ne gândeam la problemele de mediu, spre exemplu. Pe-atunci, grija noastră nu era să ne păstrăm planeta cât mai sănătoasă, fără a o transforma într-un iad neospitalier. Eram, mai degrabă, concentrați pe alte lucruri. Cum ar fi crearea unor concepte auto atât de nebune, încât erau prea interesante și prea frumoase să nu fie admirate non-stop.
Asta se întâmplă când lași omului mână liberă, când fiecare designer poate să-și folosească imaginația la capacitate maximă, neîngrădită de tot felul de reguli după care, în mod normal, s-ar ghida. Te invit să vezi numai câteva din zecile (dacă nu chiar sutele) de concepte auto care au fost create de-a lungul timpului. Nu uita să îți spui părerea ta despre ele! Să începem…
1. Ford Probe
Orice avion de luptă ar fi avut motive să fie invidios pe Probe. Acesta avea o aerodinamică mai bună decât multe dintre avioanele militare ale perioadei în care a apărut. Era o mașină de 4 locuri, cu un coeficient aerodinamic foarte scăzut, comparativ cu alte modele. Și, dacă o priveai dintr-un anumit unghi, nici nu părea că merge pe șosea, ci că plutește!
2.
Era o versiune mai sportivă a modelului de mici dimensiuni Alfasud, oferindu-le pasagerilor o priveliște foarte bună în jur, datorită cabinei sale ca de avion. Probabil era și o plăcere să o conduci, dar numai pe timp de seară sau în zilele răcoroase. Aparent, vehiculul nu avea și aer condiționat, ceea ce îl putea transforma într-o saună când temperatura de-afară era prea ridicată.
3. Ferrari 512 S Modulo
Un model de mașină cu un design bizar. Era aproape plată, fiind cam imposibil de condus, pentru că nu prea aveai loc să intri sau să stai în ea. Frumoasă ca forme, dar nepotrivită pentru mulți dintre noi, în special dacă eram mai… rotunjori de fel. Bună de pus pe aleea din fața casei pentru a fi admirată. Nasol dacă uitam că este acolo și parcam peste ea!
4.
Lista de ingrediente a Aztec-ului cuprindea următoarele: fibră de carbon, Kevlar, aluminiu și… o minte un pic nebună (a celui care a creat-o). Reprezenta foarte bine anii ’80. Pasagerul și șoferul stăteau poziționați în cabine separate, aflate una lângă alta. Un pic mai complicat era cu vorbitul. Dacă doreai să-i spui ceva celui de lângă tine, trebuia să folosești sistemul de comunicații încorporat.
Sub capotă avea un motor de 250 de cai putere de la Audi, în 5 cilindri. Nu s-a intenționat niciodată ca mașina să fie produsă în serie, dar un multimilionar japonez s-a gândit că ar fi potrivită pentru el și a comandat 50 de bucăți (din care s-au fabricat numai 18).
5. Ford GT90
Motor supra-alimentat de 720 de cai putere, V12, accelerație de la 0-100 în 3,1 secunde. Performanțe demne de Bugatti, cu mult timp înainte că acesta să existe!
6. BMW GINA
Numele GINA nu are legătură cu o mândră, ci este un acronim de la „Geometry and functions in N Adaptations”. Cu alte cuvinte, să înțeleagă tot românul, „Geometrie și funcții în N Adaptări”. Caroseria mașinii nu era construită din materiale obișnuite, rigide, tari, cum este tabla, ci dintr-un material ca o țesătură, foarte durabil, rezistent la temperaturi foarte mari sau scăzute.
Rezultatul a fost o mașină care își putea schimba forma mulțumită unui cadru mobil.
7. Volkswagen Aqua
După cum îi spune și numele, un vehicul amfibiu, numai bun de băgat la apă. De fapt, pentru asta a și fost conceput. Datorită pernei de aer pe care o avea, se putea merge cu ea pe apă, zăpadă, gheață, dar și pe alte suprafețe mai solide, cum ar fi șoseaua, la o viteză maximă de 99 de kilometri pe oră.
Unde mai pui că era și foarte ecologică, având în dotare două motoare cu hidrogen!
8. Fiat Eye
Fiat Eye era un concept bizar. Chiar și pentru categoria despre care discutăm aici. Nu ți-aș fi recomandat să-l cumperi dacă voiai să agăți gagici cu el. Era destul de nepotrivit pentru asta, ținând cont de faptul că nu are decât un singur loc și două roți, un fel de bicicletă futuristică.
Cu toate astea, Eye părea un vehicul sofisticat. Se menținea stabil pe același principiu utilizat de Segway și, pe lângă asta, toate comenzile sale puteau fi controlate vocal!
9. Peugeot Honey-B
Mașina care seamănă cu o albină. Serios, uită-te la formele ei! Plus de-asta, o trădează și numele. Un SUV bizar, propulsat de hidrogen, cu tracțiune integrală și geamuri panoramice. Din el vezi totul, dar și alții de văd pe tine!
10. Buick Centurion
Genul de mașină care ar fi atras atenția tuturor, oriunde ar fi fost parcată. Concepută în 1956, era vopsită în două culori și avea un motor de 325 de cai putere, V8. Perfectă dacă erai fanul unor linuțe la semafor!
A trecut aproape un an de la debutul conceptului Mini Clubman, iar versiunea de serie a sa este tot mai aproape de a intra în producție. Între momentul prezentării conceptului la Salonul Auto de la Geneva, în 2014, și prezent, Mini a lansat modelul cu 4 uși și acoperiș nedecapotabil, care s-a dovedit a fi o versiune a fratelui său ceva mai scurt (ca lungime), mai degrabă decât o berlină inspirată din Austin Maxi, în care să te poți întinde în voie.
Această poziționare nu a fost una întâmplătoare, ea lăsând un loc în gama de modele și pentru noul Clubman care, din câte s-a observat, are mai multe în comun cu modelul „hardtop” (cu acoperiș nedecapotabil) față de versiunile anterioare. Totuși, la el nu s-a încercat ascunderea faptului că este o mașină cu 4 uși sau a lungimii pe care o are, ci se vrea, mai mult decât orice, să se scoată în evidență versatilitatea de care dă dovadă.
Ușile din spate sunt doar un pic mai lungi decât la modelul cu 4 portiere hardtop, având și un profil ușor diferit. Portbagajul s-a mărit și el un pic, iar accesul în el se face prin deschiderea a două uși. S-a umblat puțin și la partea din față a mașinii, în încercarea de a o face să arate altfel decât varianta hardtop. Pentru mulți dintre noi, cei care nu suntem mari cunoscători de Mini, această schimbare probabil că va trece neobservată, tocmai pentru că nu este una radicală.
Ceea ce va sări în ochi la noul Mini Clubman vor fi, fără îndoială, stopurile spate cu LED, ce vor fi acoperite de un geam clar, transparent, plasate în plan orizontal pe ușile de la portbagaj. Ele sunt încă un element care vor face distincția între versiunea hardtop și Clubman. Din punct de vedere al cailor putere, mașina va avea la dispoziție două motoare, unul de 1,5 litri, în 3 cilindri, cu injecție directă pe benzină (134 cai), și unul de 2 litri, tot pe benzină, cu injecție directă, la 189 cai.
Opel va prezenta la Salonul Auto Geneva 2014 un concept numit Astra OPC Extreme, care va sta la baza unui model produs în serie limitată.
Opel Astra OPC Extreme e numele conceptului pe care producătorul german cu sediul în Rüsselsheim îl va prezenta la Salonul Auto Geneva 2014 din luna martie.
Potrivit germanilor, conceptul Astra OPC Extreme e derivat din versiunea de curse Astra OPC Cup şi va da naştere unui model produs în serie limitată, care va fi cel mai rapid Astra construit vreodată pentru circulaţia pe drumurile publice.
Studiul OPC Extreme din 2014 e succesorul conceptului Astra OPC X-treme din anul 2002 şi are parte de multiple componente din fibră de carbon, o structură de siguranţă integrată, scaune de curse şi centuri de siguranţă în şase puncte. Altfel spus, varianta de serie a conceptului Opel Astra OPC Extreme va fi un fel de maşină de curse care poate fi condusă legal şi pe drumurile publice.
Credeaţi că numai maşinile se vor bucura de moda înlocuirii motorului cu combustie internă cu silenţiosul duo baterie + motor electric? Vă prezentăm , o motocicletă electrică foarte puternică.
Ştim că în afară de galeria foto vă interesează cifrele. Din fericire nu sunt multe de reţinut. Cifra-cheie este 200. Vorbim despre 200 de cai putere, dar şi despre un cuplu instantaneu de 200 Nm la turaţii de până la 10.500 rpm.
Bestia monegasco-franceză de 350 kg este pusă în mişcare de un motor cu magneţi permanenţi, răcit cu lichid. Acesta o duce de la 0 la 100 km/h în numai 3,4 secunde şi de la 0 la 160 km/h în 5,9 secunde.
Fiind un model electric, evident, la un moment dat discuţia ajunge la autonomie. Nu trebuie însă să te opreşti din a strânge bani la ciorap. Wattman are o rază de acţiune de 180 km, iar timpul de încărcare a bateriei de 12,8 kWh nu depăşeşte 30 de minute.
Iată şi o prezentare video, pentru cei prea leneşi ca să mai citească:
Va mai amintiti de Dacia 1300 masina tuturor romanilor produsa la Mioveni in anii ’70 ?
Cu siguranta ca da , dar v-ati gandit oare un concept al Daciei 1300 ?
Maris Alexandru Bogdan un tanar artist din Sibiu s-a gandit la acest concept si ia dedicat cateva luni bune de munca .
„2014 Dacia 1300 Concept are la baza clasica Dacia 1300 produsa la Mioveni in anii ’70. Am pastrat toate elementele de pe masina originala: elementele cromate, grilele, forma farurilor si a stopurilor, amplasarea busonului de benzina chiar si jantele si le-am imbinat intr-o masina noua, masina care si-ar dori sa se plaseze in clasa de lux, printre modele ca Audi A7, Mercedes S-klasse ajungand chiar la Porsche Panamera. Astfel masina are dimensiuni generoase, aproximativ 5,1 metri lungime si 2 latime. Design-ul exterior este agresiv cu linii de caroserie foarte pronuntate dar pastrand in acelasi timp aspectul classic. Pentru interior am renuntat la bancheta spate si am transformat masina intr-una cu 4 locuri, 4 locuri foarte spatioase. Din nou pentru designul bordului am pastrat liniile originale ale masinii dar l-am adus la standardele zilelor noastre.
Trebuie avut in vedere ca acest model este un concept, un exercitiu de design si nu o masina gata sa iasa pe strada, din acest motiv sunt elemente care lipsesc de pe masina, cum ar fi stalpul B. In privinta tehnologiilor si al mecanicii ce ar putea fi implementata in aceasta masina prefer sa las lumea sa speculeze. Da, ar fi frumos ca masina sa aiba un motor V8 puternic si tractiune spate dar in acelasi timp un motor electric pentru cei mai eco-friendly. Din pacate din punctul meu de vedere proiectul este finalizat doar in proportie de 85% dar a venit timpul de a-l face public si de a trece la un urmator proiect ceva mai ambitios.”
V-ar place o asemnea masina ?[vsw id=”y2YkDXjxyVU” source=”youtube” width=”500″ height=”400″ autoplay=”no”]
Pentru mai multe poze cu conceptul Daciei 1300 puteti vizita pagina artistului Alexandru Maris .
Deconspirat de cateva schite scapate pe internet in cursul zilei de ieri, noul si salbaticul VW Design Vision GTI Concept revine astazi in atentia noastra si ni se dezvaluie in toata splendoarea sa, in primele fotografii oficiale.
Dezvaluit in premiera mondiala in cadrul editiei din acest an a evenimentului Worthersee Tour, noul Volkswagen Design Vision GTI reuseste sa se remarca inca de la prima aparitie datorita designului sau radical – prezent atat la nivel de exterior, cat si la nivel interior, ce abunda in fante de aer si elemente ale caroseriei de dimensiuni mai mult decat generoase.
De asemenea, salbaticul concept al constructorului german din Wolfsburg mai impresioneaza si prin aspectul sau tehnic, noul Volkswagen Design Vision GTI Concept ascunde sub capota sa bombata un propulsor V6 twin-turbo de trei litri, numai bun pentru a pune la dispozitia celui aflat la volan undeva in jurul a 503 cai putere si 560 Newton-Metri. Se adauga pe lista cu picanterii de ordin mecanic si o cutie DSG insarcinata sa transmita intreaga putere tuturor celor patru roti, acceleratia de la 0 la 100 km/h realizandu-se in nici mai mult, nici mai putin de 3.9 secunde.
In ceea ce priveste viteza maxima, noul Volkswagen Design Vision GTI Concept promite o incursiune pana la pragul celor 300 de kilometri pe ora!
Articol preluat de pe: http://www.4tuning.ro/concept-car/cum-arata-noul-vw-design-vision-gti-golf-ul-7-de-503-cai-putere-18433.html
Într-o eră în care majoritatea designerilor auto se întrec în concepte care mai de care mai spectaculoase, unii se orientează spre implementarea tehnologiilor de viitor pe maşinile cu valenţe sportive.
Unul dintre acest tip de designeri este şi Jex Chau, absolvent al secţiei de Design Industrial din cadrul RMIT University. El şi-a imaginat un vehicul electric de raliuri sau Racing Electriv Vehicle (R-EV), sub forma unei compacte sport destinată tinerilor asiatici din zonele urbane.
Conform creatorului, conceptul ar trebui să le ofere tinerilor sentimentul de libertate şi plăcerea de a conduce, indiferent dacă aceştia se află pe străzile oraşului sau pe circuit. Mai mult, modelul are capacitatea de a s transforma vizual din maşină de oraş într-o sportivă mai agresivă, însă Jex nu a specificat nici cum se va efectua schimbarea, nici alte detalii tehnice.
Articol preluat de pe: http://www.promotor.ro/masini-noi/concepte-auto/concept-honda-r-ev-destinat-exclusiv-tinerilor-10821780