Tesla si-a schimbat strategia, anuntand planuri de productie a unor modele mai accesibile, care sa foloseasca platformele si liniile de productie existente pana la inceputul anului 2025, dupa ce a renuntat la Model 2, anticipat la 25,000 USD.
Aceasta decizie, datorata in parte concurentei dificile si dorintei de a controla cheltuielile de capital in vremuri incerte, vizeaza valorificarea capacitatilor actuale de productie, incorporand, in acelasi timp, aspecte ale unei platforme de generatie urmatoare. In ciuda acestei schimbari, abordarea Tesla ar putea duce la reduceri de costuri mai putin semnificative decat se astepta initial.
Directorul general al Tesla, Elon Musk, s-a abtinut sa precizeze daca aceste noi vehicule vor fi modele complet noi sau modificari ale celor existente, indicand accentul pus pe utilizarea eforturilor anterioare de inginerie.
Acest anunt, impreuna cu discutiile privind extinderea in domeniul inteligentei artificiale si al roboticii, a ajutat actiunile Tesla sa recupereze unele pierderi recente in tranzactiile ulterioare orelor de tranzactionare, desi investitorii raman sceptici cu privire la capacitatea companiei de a-si indeplini ambitiile revizuite.
Nio, companie chineza de automobile electrice premium, planuieste sa prezinte, in luna mai, marca sa pentru piata de masa numit „Le Dao”, care se adreseaza, preponderent, familiilor.
Miscarea marcheaza o schimbare fata de concentrarea sa pe modelele de inalta clasa, vizand o mai mare atractivitate pentru consumatori.
Livrarile lunare au fost modeste in comparație cu cele ale concurentilor.
Lansarea primului produs al marcii pentru piata de masa este programata pentru trimestrul al treilea, dupa debutul din trimestrul al doilea. Xpeng vizeaza, de asemenea, o marca pentru piata de masa in parteneriat cu Didi.
Volvo va investi într-un start-up britanic care a dezvoltat un soft ce reduce cu 30% timpul de încărcare al mașinilor electrice, fără a le afecta bateriile. Anterior, acesta a fost utilizat numai pentru telefoanele mobile.
Producătorul auto nu a dezvăluit mărimea investiției făcute în compania britanică Breathe Battery Technologies, dar a spus că mașinile sale electrice ar trebui să aibă tehnologia acesteia de încărcare “în următorii doi până la trei ani”.
Mașinile electrice sunt limitate de producător la încărcarea pe curent alternativ, pentru ca bateria să nu fie afectată de o intensitate prea mare a curentului electric, dar acest lucru prelungește timpul de încărcare. Directorul executiv al Breathe, Ian Campbell, susține software-ul firmei sale citește mai întâi starea bateriei, iar apoi un algoritm permite încărcarea la o viteză mai mare sau mai mică, în funcție de aceasta. Astfel, bateria se încarcă mai repede, fără a se supraîncălzi și fără modificarea “chimiei” acesteia.
Softul Breathe este deja folosit pentru 27 de modele de smartphone Oppo, iar producătorul susține că acesta face bateria să aibă performanțe mai bune, nu numai printr-o încărcare mai rapidă, dar și printr-o păstrare în timp a autonomiei acesteia. Totuși, varianta pentru mașini electrice încă este în curs de dezvoltare.
Tesla a anuntat o noua reducere de 1,000 USD pentru Model Y pana la finalul acestei luni.
Anuntul vine in contextul in care, compania lui Elon Musk se pregateste de o concurenta acerba, cu un numar tot mai mare de vehicule electrice (EV) ieftine.
BYD este compania chinezeasca care a depasit Tesla ca principal producator mondial de EVs in ultimul trimestru din 2023.
Volvo renunță la fabricarea autoturismelor cu motoare diesel, din 2024, și vrea ca din 2030 să producă numai mașini electrice. Doar una din zece mașini Volvo, vândută anul trecut, a avut motorizare diesel.
Volvo, producătorul suedez de autoturisme al cărui acționar majoritar este compania chineză Geely, urmărește ca până în 2040 să fie neutră din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon. În acest context, suedezii au anunțat că “în câteva luni, va fi produsă ultima mașină Volvo cu motor diesel, ceea ce face ca Volvo Cars să fie unul dintre primii producători tradiționali de automobile care fac acest pas. Această piatră de hotar urmează deciziei noastre de anul trecut de a ieși din dezvoltarea motoarelor cu combustie”.
Luna trecută, 33% din unitățile vândute de Volvo au fost electrice sau hibride. Compania nu a detaliat însă câte dintre modelele cu motor cu ardere internă din restul de 67% erau diesel și câte funcționau pe benzină. Spre comparație, în 2019 marea parte a vânzărilor era asigurată de vehiculele cu motorizare diesel. Tendința s-a schimbat din 2022, pe fondul creșterii cererii pentru electrice și hibride, precum și a noilor reglementări privind emisiile. Astfel, anul trecut, doar 8,9% din vânzările companiei au fost mașini diesel.
Vânzările de mașini diesel pe piața din Europa au scăzut rapid, odată cu Dieselgate privind manipularea volumului de emisii în timpul testelor de certificare. În consecinţă, constructorii auto au redus treptat numărul de modele diesel din ofertă.
Masinile electrice chineze reprezinta „o amenintare reala” pentru industria auto europeana, conform lui Christian Kames, directorul general al firmei de consultanta financiara Lazard.
In cadrul conferintei IAA Mobility din Munchen din acest an, numarul companiilor chineze participante a crescut semnificativ fata de evenimentul anterior.
Aproximativ 40% dintre prezentatorii la conferinta provin din Asia, in timp ce numarul expozantilor chinezi prezenti a crescut de la 29 in 2021 la 75 in acest an, conform IAA Mobility.
In total, sunt aproape 750 de expozanti din 38 de tari. Cresterea numarului de companii chineze prezente indica faptul ca aceste firme doresc sa cucereasca piata europeana.
Compania Tesla, cunoscută pentru mașinile electrice pe care le produce, a anunțat că oferă noi pachete de echipare îmbunătățite, menite să crească autonomia modelului Roadster (care nu se mai află la vânzare, în caz că vă gândeați să vă achiziționați unul) la 400 de mile (sau, pentru noi, europenii, 650 de kilometri). Deci, de acum înainte, orice posesor de Roadster se poate bucura de drumuri mai lungi, fără să fie nevoit să oprească pentru reîncărcarea bateriilor foarte des!
Noua tehnologie folosită la fabricarea bateriilor ce echipează acest model poate oferi cu până la 31% mai multă energie față de performanțele inițiale, conform unor informații furnizate chiar de către Tesla prin intermediul unui articol postat pe site-ul oficial al companiei. Dacă e să luăm în considerare și celelalte îmbunătățiri disponibile modelului Roadster (un kit mai aerodinamic, cauciucuri noi, roți, frâne și rulmenți mai bune), autonomia lui poate crește chiar cu până la 50%!
Momentan, Tesla nu a dezvăluit încă prețul acestor pachete de uprgrade, denumite colectiv Roadster 3.0. Pentru a ajunge la performanța de a străbate o distanță de 650 de kilometri, din ceea ce spuneau americanii de la Tesla pe blog, trebuie respectate anumite viteze de deplasare și condiții de condus. Dar, fără îndoială, se poate realiza așa ceva, iar compania va face o demonstrație în acest scop în primele săptămâni ale anului curent.
Tesla a vândut aproximativ 2500 de bucăți din modelul Roadster (la un preț 109 000 de dolari fiecare), vehicul care a fost construit pe un șasiu de Lotus. Mașina a fost prezentată publicului în 2008, ceea ce a făcut ca Tesla să fie aproape de faliment, date fiind recesiunea apărută, costurile ridicate de producție și întârzierile neprevăzute.
Acțiunile companiei au urcat la 2,5%, ajungând la un preț de 227.82 dolari pe bucată la închiderea bursei, vineri.
Compania Ford plănuiește să introducă un nou hibrid spre sfârșitul anului 2018 care să concureze cu Toyota Prius, au spus două surse din interiorul firmei americane. Mașina de tip compactă va fi primul model hibrid „dedicat” – adică, primul vehicul conceput pentru a fi vândut exclusiv sub titulatura de hibrid, și nu o variație a unui model deja existent pe benzină, au declarat aceleași surse citate și mai sus.
Noul hibrid, căruia i-a fost atribuit codul de producție C240, va fi construit pe arhitectura compactă globală C2, aceeași pe care vor urma să fie construite și viitoarele generații de Focus și Escape. Ford dorește ca, odată ce producția noii mașini va începe, să o poată oferi pe aceasta în mai multe variante de caroserie, la fel cum face, în prezent, Toyota cu Prius.
Hibridul de la Ford ar putea apărea pe piață în 2019, la 21 de ani după introducerea modelului Prius în Japonia. Între timp, Toyota pregătește noua sa generație de Prius, a patra, pentru a fi prezentată spre sfârșitul acestui an. Purtătorul de cuvânt al Ford, Chris Preuss, a ținut să declare că nu dorește să facă nici un fel de comentarii despre speculațiile legate de viitoarele produse ale companiei sale.
O parte din tehnologia hibridă, inclusiv motoarele și bateriile, vor fi adaptate de la modelele hibride existente deja în familia Ford. Totuși, pentru noul hibrid ce va apărea în 2019, se vor face unele modificări, menite să îmbunătățească autonomia și consumul de carburant.
Ford, la fel ca și celelalte mari companii producătoare de autovehicule, a investit foarte mulți bani în tehnologia hibridă pentru a putea răspunde la standardele din ce în ce mai ridicate din America de Nord, Europa și Asia referitoare la emisiile de poluanți și economia de combustibil, care devin foarte stricte.
Cu toate acestea, cererea de mașini hibride de pe piață nu este atât de mare pe cât se preconiza. În Statele Unite, vânzările Chevrolet Volt au ajuns la un total de 10635 de vehicule în primele 7 luni ale acestui an, coborând cu 9 procente față de anul precedent, chiar și după ce reprezentanțele au oferit discounturi masive.
Vânzările Ford C-Max au scăzut și ele cu mai bine de 29 de procente în primele 7 luni ale lui 2014, la 16444 de vehicule, iar cele ale Fusion (versiunea hibridă) au urcat cu 24 de procente, la 31092 vehicule.
Toyota Prius, care se vinde în America de Nord încă din 2000, rămâne în continuare lider pe piețele globale. În SUA, în primele 7 luni ale acestui an, au scăzut cu 11%, la 127776. Anul trecut, vânzările globale ale Prius au ajuns la 400000 de vehicule.
O parte din succesul modelului Prius se datorează faptului că Toyota face eforturi pentru a construi o familie de modele hibride „verzi” diferite, care pornesc de la micuțul hatchback Prius C și ajung până la Prius V. Prețul unui Prius pleacă de la aproximativ 20000 de dolari.
Pe de altă parte, prețul de vânzare al unui Chevrolet Volt este cel care îl ține pe acesta în loc la vânzări. Chiar și după ce prețul a fost redus cu 5000 de dolari anul trecut, versiunea cea mai ieftină a lui pleacă de la aproximativ 35000 de dolari.
Audi dorește să-și învingă rivalii germani Mercedes-Benz și BMW prin lansarea unui hibrid electric-diesel. Acest nou hibrid va fi lansat, probabil, anul viitor, conform declarațiilor lui Ulrich Hackenberg, șeful departamentului tehnic de la Audi. Noua mașină va avea un motor diesel de 3 litri, V-6 și un al doilea motor, electric.
Aparent, modelul care va fi scos în acestă configurație va face parte din linia de SUV-uri Q și din cea de sedanuri A8. Mai exact, Q7 va fi printre primele modele de la Audi care va beneficia de tehnologia hibridă, acesta urmând să apară pe piață atât în versiunea pe benzină, cât și în cea diesel.
Nu se știe încă exact când va fi disponibil la vânzare acest hibrid, pentru că cei de la Audi nu au anunțat o dată concretă. Momentan, totul este la stadiul de proiecte, mașina în cauză nefiind nici măcar gata de producție. Noul Q7 va fi primul model construit de grupul Volkswagen utilizând platforma de tip MLB caracteristică producătorului german de automobile.
Mercedes vinde deja mașini hibride, modelele fiind din clasele E și S. Nici Land Rover nu se lasă mai prejos, oferind și ea versiuni din aceeași categorie ca și Mercedes, cunoscute sub numele de Range Rover și Range Rovert Sport SUV. Până în prezent, singurul producător de automobile care a reușit să lanseze un hibrid diesel este Volvo.
Hibridul acestora are la bază break-ul diesel V60. Din spusele experților auto, Audi a cam rămas în urma rivalilor săi, care au introdus noi modele și tehnologii, cum ar fi brandul „i” de la Mercedes și tehnologia Magic Body Control.
Hackenberg a spus că dieselul va rămâne una din valorile de bază în sloganul lor „Progres prin tehnologie” și că firma va paria toți banii pe o astfel de valoare. Datorită anilor de inovații în tehnologia diesel, Audi a reușit să-și mențină un avantaj față de competitori și să reducă din emisiile de CO2.
Combinația de putere și consum redus de combustibil va face din noul hibrid diesel al Audi un model extrem de popular în America, spune același Hackenberg. După părerea lui, acesta este încă un argument pentru care publicul american ar trebui să aleagă o mașină propulsată de un combustibil precum motorina.
Modelul hibrid beneficiază de o combinație de emisii reduse de CO2 și de prezența motorului diesel, care oferă foarte mult cuplu, făcând din viitoare mașină care va fi scoasă pe piață de Audi, un model pe care toată lumea ar trebui să-l aibă dacă dorește să se bucure de o experiență a condusului cât mai plăcută.