BYD anunță o fabrică de 1 miliard USD în Turcia, producție estimată de 150,000 vehicule electrice anual

Producatorul de vehicule electrice, BYD, planuieste sa construiasca o fabrica de 1 mld. USD in Turcia, cu o capacitate anuala de 150,000 de vehicule.

Productia este de asteptat sa inceapa la sfarsitul anului 2026.

Aceasta noua fabrica ar putea ajuta BYD sa depaseasca potentialul impact al noilor tarife ale UE asupra importurilor de vehicule electrice din China.

Sursa: Seeking Alpha

Comertul Cu Autovehicule – In Plina Crestere

In aprilie 2024, cifra de afaceri din comertul cu autovehicule si motociclete a inregistrat cresteri semnificative, comparativ cu martie 2024, cu 7.5% ca serie bruta si 7.8% ajustata sezonier.

Comparativ cu aprilie 2023, cresterea a fost de 19.3% ca serie bruta si 11.4% ajustata sezonier. In primele patru luni ale anului 2024, cifra de afaceri a crescut cu 5.5% ca serie bruta si 4.1% ajustata sezonier fata de aceeasi perioada din 2023.

Cresteri semnificative, fata de aprilie 2023, au fost observate in comertul cu piese si accesorii auto (+31.4%), comertul cu autovehicule (+18.7%), si comertul cu motociclete si piese aferente (+10.6%), in timp ce activitatile de intretinere si reparare a autovehiculelor au scazut cu 3.2%.

Sursa: INS

Stellantis îmbunătățește mobilitatea clienților săi prin instalarea de noi programe software pe vehiculele conectate

Stellantis îmbunătățește mobilitatea clienților săi prin instalarea de noi programe software pe vehiculele conectate, crescând veniturile din software de 2.5 ori in trei ani.

In 2023, a livrat peste 94 mil. de actualizari OTA si a ajuns la 13.8 mil. de vehicule conectate.

Platformele STLA Brain, STLA SmartCockpit si STLA AutoDrive vor fi integrate pana la sfârșitul anului 2024.

Stellantis foloseste instrumente cloud si retele globale de dezvoltare pentru a accelera crearea de software, avand ca obiectiv generarea a 20 mld. USD venituri anuale suplimentare pana la sfarsitul deceniului.

Sursa: Stellantis.com

Tesla va crește prețurile Model 3 în Europa din cauza tarifelor vamale mai mari pentru importurile din China

Tesla a anuntat ca, probabil, va creste preturile vehiculelor sale Model 3 in Europa incepand cu 1 iulie, din cauza tarifelor vamale anticipate mai mari pentru masinile electrice importate din China.

Comisia Europeana intentioneaza sa impuna aceste taxe provizorii in urma unei anchete care a evidentiat subventionarea incorecta a producatorilor de vehicule electrice de catre guvernul chinez.

Rata specifica a tarifelor impuse de Tesla urmeaza sa fie stabilita.

Sursa: CNBC

Xiaomi își revizuiește ținta de livrări EV la 120,000 pentru 2024, după o creștere de 27% a veniturilor în T1

Xiaomi planuieste sa livreze 120,000 de EV in acest an, ajustand in crestere tinta initiala de 100,000 EV, si va implementa o productie in doua schimburi pentru a satisface cererea in crestere.

Aceasta urmeaza dupa o crestere de 27% de la an la an a veniturilor din primul trimestru, determinata de vanzarile puternice de smartphone-uri.

Xiaomi a inceput sa livreze SU7 EV in aprilie, cu 88,063 de comenzi pana in prezent. Compania a raportat venituri in T1 de 10.43 mld. USD, depasind estimarile.

Sursa: Reuters

Noua lege a UE: Vehiculele grele trebuie să reducă emisiile de CO2 cu 90% până în 2040

Uniunea Europeana a finalizat o lege care impune o reducere cu 90% a emisiilor de CO2 ale vehiculelor grele noi pana in 2040, ceea ce inseamna ca majoritatea vehiculelor vor fi lipsite de emisii, alternativele fiind camioanele electrice sau alimentate cu hidrogen.

Aceasta initiativa vizeaza inlaturarea dominatiei actuale a camioanelor diesel, responsabile pentru un sfert din emisiile rutiere din Europa.

Obiectivele intermediare sunt stabilite pentru 2030 si 2035, cu cerinte tot mai mari si pentru autobuzele urbane ce trebuie sa aiba emisii zero. In ciuda unei anumite opozitii, legea a intrat in vigoare.

Sursa: Reuters

Scăderea prețurilor mașinilor second-hand, pe piața europeană, afectează cererea de automobile noi

Scăderea prețurilor mașinilor second-hand, pe piața europeană, afectează cererea de automobile noi, pentru că utilizatorii amână decizia înlocuirii mașinii. Volkswagen este marca cea mai afectată de acest fenomen, dar scăderi importante înregistrează și Mercedes și Peugeot.

Financial Times a analizat scăderea profiturilor operaționale (fără dobânzi, taxe și amortizări) ale marilor producători europeni de automobile și a ajuns la concluzia că nu numai scăderea cererii din China le afectează vânzările de mașini noi, ci și prețurile mai mici de pe piața second-hand.

“Valorile de revânzare mai mici reprezintă o problemă pentru companiile de automobile precum VW, care oferă clienților săi și cea mai mare parte a finanțării mașinii noi [prin buy-back și credit/leasing pentru restul valorii – n.r.]. Dacă mașinile second-hand se vând cu un preț mai mic decât se așteaptă clientul, acesta este nevoit să se împrumute mai mult”, arată FT.

La Volkswagen, profiturile grupului, în primele trei luni ale anului, au scăzut cu 20% față de aceeași perioadă a anului trecut, în mare parte din cauza scăderii valorilor de revânzare și a problemelor de aprovizionare pe care le are Audi, una dintre cele mai profitabile mărci ale sale.

Stellantis, care deține Peugeot și Jeep, a înregistrat o scădere a veniturilor mai mare decât se aștepta, până la 41,7 miliarde de euro, în primul trimestru, cauzată de o performanță mai slabă (-12%) chiar în Europa.

Mercedes-Benz a raportat marți o scădere de aproape 30% a profitului operațional, deoarece atât volumul vânzărilor, cât și marjele au scăzut. La nivel global, vânzările de mașini noi ale Mercedes au scăzut cu 8% față de anul trecut, dar problemele sale vin mai ales din Asia.

“După câțiva ani în care problemele lanțului de aprovizionare au condus la creșterea prețurilor, industria auto se confruntă acum cu probleme legate de prăbușirea valorii de revânzare inclusiv a vehiculelor electrice – din cauza cererii mai slabe decât se aștepta, dar și de un război al prețurilor alimentat de Tesla și de producătorii chinezi, precum și de dobânzile încă foarte mari care i-au descurajat pe consumatori”, mai arată FT.

Directorul financiar al Stellantis, Natalie Knight, a declarat că începutul de an a fost unul agitat, în condițiile în care compania sa se pregătește să lanseze noi modele, în special mașini electrice, mai târziu în cursul lui 2024.

Analiza integrală pe FT.com

Articol preluat de pe BIZIDAY

Tesla Renunță la Modelul de 25,000 USD și Reprogramează Strategia de Producție pentru 2025

Tesla si-a schimbat strategia, anuntand planuri de productie a unor modele mai accesibile, care sa foloseasca platformele si liniile de productie existente pana la inceputul anului 2025, dupa ce a renuntat la Model 2, anticipat la 25,000 USD.

Aceasta decizie, datorata in parte concurentei dificile si dorintei de a controla cheltuielile de capital in vremuri incerte, vizeaza valorificarea capacitatilor actuale de productie, incorporand, in acelasi timp, aspecte ale unei platforme de generatie urmatoare. In ciuda acestei schimbari, abordarea Tesla ar putea duce la reduceri de costuri mai putin semnificative decat se astepta initial.

Directorul general al Tesla, Elon Musk, s-a abtinut sa precizeze daca aceste noi vehicule vor fi modele complet noi sau modificari ale celor existente, indicand accentul pus pe utilizarea eforturilor anterioare de inginerie.

Acest anunt, impreuna cu discutiile privind extinderea in domeniul inteligentei artificiale si al roboticii, a ajutat actiunile Tesla sa recupereze unele pierderi recente in tranzactiile ulterioare orelor de tranzactionare, desi investitorii raman sceptici cu privire la capacitatea companiei de a-si indeplini ambitiile revizuite.

Sursa: Reuters

Scădere semnificativă în ianuarie 2024: Cifra de afaceri din comerțul auto și cu motociclete

In luna ianuarie 2024, volumul cifrei de afaceri din comertul cu autovehicule si motociclete a scazut, fata de luna decembrie 2023, cu 13.8% ca serie bruta (vs +1% ianuarie 2023) si cu 0.2% ca serie ajustata in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate (vs +0.5% ianuarie 2023).

Scaderile au fost cauzate de declinul inregistrat in activitatile de intretinere si reparare a autovehiculelor si in comertul cu autovehicule (-19.4% fiecare), respectiv in comertul cu motociclete, piese si accesorii aferente; intretinerea si repararea motocicletelor (-2.3%).

Sursa: INS