Ce masini poti cumpara prin programul prima masina

Ce masini poti cumpara prin programul prima masina

Plafonul de garantare alocat in 2014 de catre Guvern pentru programul “Prima Masina” a fost de 50 milioane de lei. Pana in prezent, mai multe institutii de credit bancare si de leasing s-au inscris in program, precum BCR, BRC, CEC Bank sau RCI Leasing Romania.

Te gandesti sa iti cumperi o masina prin intermediul acestui program? Afla ca pretul maxim admis al masinii este de 50.000 RON plus TVA. Asadar, ce optiuni ai? Citeste mai departe pentru a afla ce autoturisme poti cumpara cu aceasta suma.

Citroen C3 facelift 1,0 Vti 68 Attraction

Este un autoturism cu un consum mediu de 4, 3 litri la 100 km (in oras 5,2), emisii CO2 g/km 102 si nivelul E5 la capitolul poluare. Are un portbagaj de 300 litri, si un motor de 68 cai putere, atingand viteza de 163 km/h. Alte facilitati includ sistem de aer conditionat, geamuri electrice in fata, oglinzi electrice si volan reglabil. Daca vrei o masina mai puternica, te poti orienta catre Citroen C4 Cactus, care are motor pe benzina si un consum de 4,6 litri la 100 km. Acest model vine cu o putere a motorului de 85 cai putere si un portbagaj mai incapator, de 368 litri.

Dacia

Pentru cei care vor o masina autohtona, Dacia vine in intampinarea lor cu o oferta vasta. Cel mai ieftin model de Logan costa 6900 de euro, dar bineinteles, nu are climatizare. Consumul mediu este de 5,9 litri la suta de km iar portbagajul incapator, de 510 litri. Masina are o siguranta sporita (ABS, ESP, TCS, franare asistata) si airbag-uri frontale si laterale pentru sofer si pasager.

Pentru cei care vor un motor diesel, de 1,5 litri dCi si un consum de 3,9 litri la 100 km, exista modelul Dacia Ambiance, la pretul de 10.000 de euro. Aceasta dispune de aer conditionat, un portbagaj de 510 litri, radio, CD, MP3, USB, AUX, Bluetooth si airbag-uri frontale si laterale.

Un model din ce in ce mai popular printre tineri este Dacia Sandero Stepway, cu un motor de 1,5 dCi si 90 cai putere, aceasta avand un consum mediu de 4 litri la 100 km. Acest model are un portbagaj mai mic (320 litri), aer conditionat, geamuri electrice, oglinzi incalzite, sistem audio. Dacia Sandero Stepway se poate cumpara la un pret cuprins intre 9500 – 12.800 euro, in functie de dotari.

Cei care vor o masina robusta, de calibru “mare”, pot opta pentru SUV-ul Duster. Acesta costa 11.000 de euro si are un consum de 7 litri benzina la 100 km. Duster are un motor puternic, de 105 CP si un portbagaj cu un volum de 475 litri.

Alte modele de autoturisme pe care le poti cumpara prin programul Prima Masina sunt Fiat Panda si Fiat 500, Ford Fiesta, Hyundai Duo, Kia Picanto si Kia Rio, Mazda 2, Mitsubishi Space Star, Nissan Visia, Opel Adam si Opel Corsa, Peugeot 301 si Peugeot 208, Renault Twizy si Renault Clio, Seat Toledo si Seat Ibiza si Skoda Fabia.

Ce masini poti cumpara prin programul prima masina

Tot ce trebuie sa stii despre programul “Prima Masina”

Din octombrie 2014, statul vine in intampinarea celor care vor sa isi cumpere o masina noua si sa beneficieze in acelasi timp de anumite facilitati. Programul de creditare propus se numeste “Prima masina”, iar prin acesta statul roman urmareste stimularea vanzarii de masini noi produse in spatiul intracomunitar. Noi iti oferim un scurt ghid pentru a afla cum poti beneficia de acest program, care este costul maxim al unei masini, ce documentatie ai nevoie sa pregatesti si multe altele.

Ce este programul “Prima Masina”?

“Prima Masina” este un program de creditare introdus in anul 2014 care vine in intampinarea celor care vor sa achizitioneze un autoturism nou la costuri mai mici decat produsele de creditare standard oferite de bancile comerciale, statul garantand 50% din valoarea imprumutului.

Ce persoane sunt eligibile pentru Programul “Prima Masina”?

Exista cateva conditii preliminare care trebuie indeplinite pentru a putea aplica un dosar pentru “Prima Masina”. Acestea sunt sa ai minim 18 ani si sa poti face dovada unui venit legal in baza carora soliciti creditul auto. Pe langa aceste criterii, trebuie sa dovedesti si ca esti la primul tau autoturism nou, printr-o declaratie pe propria raspundere. De asemenea, un avans de minim 5% din valoarea masinii este necesar sa fie acoperit de catre tine. Pe toata durata garantiei, masina trebuie asigurata printr-o polita Casco Full, care sa acopere riscurile totale si partie de furt si dauna. Evident, pe toata durata rambursarii creditului, nu ai voie sa instrainezi masina.

Ce tipuri de autoturism iti poti cumpara?

Creditul este destinat exclusiv achizitionarii de autoturisme noi, produse in spatiul intracomunitar sau provenite din import. Valoarea acestora trebuie sa fie de maxim 62.000 Ron, cu TVA inclus, si sa fie indeplineasca minim norma de poluare Euro 5. Durata creditului este de 5 ani.
Daca aveai de gand sa iti cumperi o masina cu multi cai putere, programul “Prima Masina” nu prea ti se potriveste, suma maxima oferita fiind destul de mica pentru o masina puternica. Insa cu 62.000 RON iti poti cumpara o masina de oras buna si fiabila, care sa nu iti faca probleme. Aceasta limita maxima de creditare are si avantaje: dealerii auto, dorind sa profite de acest val de vanzari in urma programului, vor incerca sa iti faca oferta cea mai buna pentru suma de care dispui.

Cum se acorda creditul?

Procedura de creditare difera de la o institutie financiar-bancara la alta, fie ele banci sau firme de leasing. Fiecare are criterii specifice de a acordare a creditului.
Un prim pas pentru constituirea dosarului de credit este sa obtii factura proforma de la dealerul auto, iar de la notar, declaratia pe propria raspundere conform careia nu ai mai avut niciodata un autoturism nou.

Dupa ce ai adunat toate documentele necesare (factura proforma, declaratia pe propria raspundere, adeverinta de venit si alte documente daca sunt solicitate), le depui la institutia financiara si la Fondul de garantare pentru a primi garantia din partea statului. Daca totul merge cum trebuie si dosarul e aprobat, vei primi finantarea si tot ce trebuie sa mai faci este sa mergi sa ridici masina.

Ce se intampla cand nu mai poti plati ratele?

In primul rand, e de dorit sa nu ajungi in situatia aceasta, caci vei ramane fara masina pentru care ai facut creditul initial. In momentul in care intri in incapacitate de plata, statul va oferi institutiei de creditare garantia de 50%, iar apoi vor recurge impreuna la executare silita pe cale juridica pentru a-si recupera banii.

Toyota renunta la modelul iQ in SUA

Toyota renunta la modelul iQ in SUA

Compania japoneză Toyota ar vrea să renunțe la modelul denumit iQ, pe care îl comercializează în Statele Unite, deoarece acesta nu a avut succesul la care se spera. Scion iQ, după cum mai este cunoscut acolo, era unul dintre cele mai mici autoturisme produse de japonezi, care se adresa, în principal, segmentului de tineret al pieței auto americane. Deși totul la el era mic (mărimea, prețul, consumul de carburant), se pare că nu a fost suficient pentru a atrage un număr însemnat de cumpărători.

Vânzările pentru iQ au scăzut cu nu mai puțin de 50% în 2014, când s-au dat doar 2040 de bucăți. Modelul a debutat, pentru prima dată, prin 2011, având în dotare un motor de 1,3 litri, cu 4 cilindrii în linie și tracțiune față, plus o transmisie variabilă continuă (CVT – Continuously Variable Transmission). Puterea dezvoltată de acest motor era de 94 de cai putere, suficientă pentru a te putea deplasa prin trafic decent.

iQ a fost comparat, încă de la început, cu alte două mașini de clasă mică, Smart ForTwo și Fiat 500, care erau cele mai apropiate rivale în ceea ce privește mărimea. Deși, aparent, modelul de la Toyota a avut ceva mai mulți fani decât Smart-ul, el a rămas un vehicul mic, chiar și pentru standardele clasei din care face parte.

Prin comparație, Fiat 500 este o mașină mare, mai spațioasă, mai apropiată de un autoturism „normal” și nu de o jucărie, cu dotări mai atrăgătoare, cum ar fi portbagajul mai încăpător. iQ a mai avut de suferit și la preț, fiind cu 1600 de dolari mai scump decât Toyota Yaris. De asemenea, cu toate că avea un consum mic, clienții nu s-au lăsat ușor impresionați, dorindu-și ca acesta să fie chiar mai redus, ținând cont de mărimea mașinii.

Scoaterea din producție a modelului iQ urmează renunțării la un alt model, Scion xD, Toyota vrând să își reîmprospăteze gama de mașini oferite pe viitor. Japonezii au promis că vor prezenta, în următorii trei ani, 3 modele noi, începând chiar cu o berlină ce va fi adusă la Târgul Auto de la New York, în aprilie.

Scaderea preturilor la carburant nu este o veste buna

Scaderea preturilor la carburant nu este o veste buna

Prețul carburantului la pompă a scăzut, acest lucru nu mai este întocmai o știre nouă. Am văzut că multă lume s-a bucurat că nu va mai trebui să plătească niște prețuri exorbitante pentru un plin de benzină. Presupunând că ne putem permite cu toții să umblăm mai mereu cu rezervorul umplut la capacitate maximă…

Ce este rău în a te bucura de un asemenea eveniment? Chiar nimic.

Este absolut normal să avem o reacție de acest gen când aflăm că putem achiziționa un lucru la un preț mai mic (și, uneori, mai corect) decât cel pe care îl avea înainte. Cu toții avem nevoie de combustibil pentru mașinile pe care le conducem și nu vrem niciodată să fim prinși fără benzină sau motorină în rezervoare.

Pe de altă parte, nici nu dorim să plătim foarte mult la benzinărie, de fiecare dată când trecem pe acolo. Deci, foarte bine că au scăzut prețurile! Sau nu? Să vedem de ce nu sunt eu la fel de entuziasmat ca și voi de ieftinirea benzinei…

Începând cu luna iunie a anului trecut, prețul unui baril de petrol a scăzut cu mai mult de 50%. Ceea ce a însemnat și niște reduceri deloc de trecut cu vederea la pompă. Dacă ne uităm acum la Petrom, spre exemplu, un litru de benzină ajunge chiar și la 4,91 lei! Săptămâna trecută, la o ultimă verificare, am remarcat faptul că același baril de petrol de care aminteam mai devreme, costă acum sub 50 de dolari.

Toate bune și frumoase pentru noi, consumatorii de rând. Dar haideți să privim un pic și din perspectiva unui producător auto. Dacă trendul descendent al prețului petrolului va continua, el va suferi pierderi financiare însemnate din investițiile făcute în motoarele mai mici, mai eficiente sau în vehiculele mai ușoare ori hibride.

Poate părea ciudat, dar un vehicul mai eficient, care are un consum mai redus de carburant, este mai greu de vândut când prețul combustibilului scade. Un bun exemplu aici ar fi vânzările mai mici pe care le-a înregistrat Volkswagen pentru modele sale diesel. Nici modelele hibride nu o duc mai bine, și aici observându-se ceva probleme.

Când benzina se ieftinește, un producător auto este nevoit să ofere niște stimulente mai mari pentru vehiculele hibride. Dacă eforturile lui în materie de investiții în tehnologie nouă nu au efectele scontate, producătorului îi va fi mai greu să conceapă o nouă generație de mașini cu un consum redus de carburant.

Chiar și în asemenea circumstanțe, majoritatea companiilor producătoare de mașini promit să nu se oprească în a face alte investiții în tehnologii noi. Printre ele, se numără și General Motors, care a transmis, prin intermediul lui Mark Reuss, că, atunci când depinzi de vânzările lunare, trebui ca, uneori, să mai lași deoparte planurile pe termen lung.

Compania americană a fost printre primele care au fabricat un vehicul electric, EV1. Din păcate pentru ea, nu i-a acordat atenția pe care ar fi meritat-o. Probabil alta ar fi fost situația pe piața mașinilor electrice dacă GM nu ar fi făcut această greșeală, pe care a promis că nu o va mai repeta pe viitor.

Totuși, prețul scăzut al carburantului face mai dificilă justificarea cheltuirii a miliarde de dolari pentru conceperea unor produse pe care clienții nu vor dori să le cumpere. Raj Nair, de la Ford, recunoaște că unele dintre cele mai economice modele ale companiei, C-Max Hybrid, Fiesta SFE și Focus Electric, sunt mai greu de vândut acum.

Iată, așadar, în câteva cuvinte (și din punctul de vedere al unui producător auto), de ce nu este bine că prețul benzinei a scăzut. Oricât de nepopular va suna ce am să zic imediat, spre ca prețul carburantului să revină la nivelul anterior ieftinirii…

Cum sa alegi turbocompresorul potrivit

Cum sa alegi turbocompresorul potrivit

Turbocompresoarele sunt din nou un accesoriu la modă pentru mașina ta. Dar, oare, știi cum să-l alegi pe cel mai potrivit pentru propriul vehicul?

Probabil că ai căutat ceva informații despre acest subiect până acum, dar nu ai prea găsit ceea ce voiai. Să nu existe chiar deloc niște sfaturi pentru achiziționarea unui turbocompresor pe nicăieri? Eu mă îndoiesc, dar, presupunând că ar fi adevărată afirmația de mai devreme, atunci vreau să-ți ofer chiar eu niște date concrete referitoare la alegerea și cumpărarea turbocompresorului ideal.

Întâi de toate, ce este turbocompresorul? Sau, mai bine zis, ce rol are el? În doar câteva cuvinte, este folosit pentru a câștiga mai mulți cai-putere folosind, în același timp, o cantitate mai mică de carburant în această direcție. Drept urmare, când vine momentul achiziționării unui turbocompresor, trebuie să știi exact câți cai putere vrei în plus de la el.

În principiu, ca să nu ne întindem la explicații tehnice mult prea complicate, cu cât cantitatea de gaze emanate de motor care trece prin palele turbinei este mai mare, cu atât acestea se vor învârti mai repede și vor oferi motorului mai multă putere. Evident, contează și mărimea componentei în sine, nu doar ceea ce am spus mai devreme!

Să-ți împărtășesc un mic secret: deși toată lumea ar vrea să își monteze pe mașină un turbocompresor cât mai mare, adevărul este că unul prea masiv va suferi de „lag”, adică va avea o reacție puțin întârziată, nepercutând imediat, după cum te-ai aștepta. Există o soluție la această problemă? Da, din fericire. Se pot monta două turbocompresoare de mărimi diferite într-un automobil!

Ideea este următoarea: piesa mai mică va funcționa la o viteză mai redusă și va mai scădea din „lag”, în timp ce, la o viteză mai ridicată, va intra în scenă turbocompresorul mai mare, care va oferi mai multă putere mașinii. Interesant, nu?

Orice turbocompresor de dimensiuni mari se va încălzi repede și va ajunge la temperaturi ridicate. De aceea este recomandat să instalezi și un sistem de răcire adecvat, altfel piesa în cauză se va strica într-un final, dacă va continua să funcționeze așa. Sunt două tipuri de sisteme de răcire: unul folosește uleiul, celălalt apa. De regulă, cel din urmă, cu apă, tinde să aibă o durată de viață mai mare decât cel pe ulei.

Dacă dorești să scapi de reparații pe viitor și dacă vrei să economisești bani pe termen mai lung, instalează-ți un sistem de răcire cu apă, chiar dacă, inițial, este mai scump. De asemenea, mai ia în considerare și faptul că s-ar putea să mai ai nevoie și de alte piese în plus în momentul în care te decizi să-ți pui un turbocompresor, așa că, înainte de a face acest pas, gândește-te dacă merită investiția.

Dispozitivele de economisirea a carburantului nu  functioneaza

Dispozitivele de economisirea a carburantului nu functioneaza

Deținerea și utilizarea unui vehicul implică niște cheltuieli pe termen lung. În primul rând, înainte de a ajunge acolo, avem nevoie de o sumă de bani pentru a-l achiziționa. După cum bine știm, nici o mașină nu este ieftină, mai ales dacă facem referire la salariile relativ mici pe care multă lume le primește în țara noastră.

Așadar, într-o astfel de situație, suntem nevoiți să împrumutăm banii necesari de la bancă. Asta înseamnă cheltuieli pe viitor cu ratele pe care trebuie să le plătim instituției care ne-a creditat pentru stingerea datoriei pe care o avem față de ea. Mai apoi, apar și alte costuri, pe lângă cel menționat anterior: asigurarea, piesele de schimb și, evident, carburantul. Nu putem să uităm de benzină sau motorină, fără acestea automobilele neputând să se miște din loc.

Cum nici ele nu sunt tocmai ieftine, nu este de mirare că mulți șoferi recurg la tot felul de artificii pentru a încerca să-și facă mașinile să consume mai puțin carburant zi de zi. Aparent, de fiecare dată când benzina se scumpește, apar și diverse oferte la tot felul de „dispozitive minune” care promit îți facă mașina să consume 1 litru la suta de kilometri.

Ok, poate a fost o exagerare, dar, cu siguranță, promisiunile în cauză sunt, de cele mai multe ori, „trase de păr”. Oare de câte ori nu am auzit astfel de povești? Pe la televizor nu prea apar anunțuri la acest gen de dispozitive, dar internetul abundă în ele. Toate par să fie ultimul răcnet în materie de tehnologie și cei din spatele lor fac fel și fel de afirmații cu privire la performanțele pe care le poate obține mașina ta dacă le cumperi și le montezi pe ea.

Cândva, nu foarte demult, exista o legendă despre un așa zis carburator care făcea orice vehicul care-l utiliza să poată parcurge o distanță de 320 de kilometri cu doar 4 litri de combustibil în rezervor. Dar, se pare că marile firme producătoare de automobile și benzinăriile nu erau de acord cu el, așa că au făcut tot posibilul pentru a-l ține departe de ochii noștri.

Evident, carburatorul în cauză nu există și nici nu a existat vreodată în istoria recentă a omenirii. După cum deja amintisem, este doar o legendă. Singurul adevăr din spatele povestioarei pe care v-am spus-o până acum este acela că, în anii ’30, cineva a patentat un dispozitiv similar, dar acesta nu a fost produs niciodată și nu există nici măcar un singur prototip fizic.

Între timp, patentul a expirat și nici o persoană nu și-a exprimat interesul în a-l reînnoi. Nu vom ști niciodată de ce, dar putem specula: posibil să nu fi fost o invenție fezabilă. Cu toate acestea, vedem în continuare dispozitive de tipul „carburatorului miracol” pe piață. De ce? Pentru că funcționează? Nu aș crede asta.

Nu vreau să jignesc pe nimeni, dar, atât timp cât vor exista oameni naivi, care să creadă în așa ceva, vor exista și indivizi dubioși care să le ia banii pe tot felul de porcării. Dispozitivele din prezent sunt fie electronice, fie magnetice sau folosesc tehnologii de atomizare a combustibilului pentru o ardere mai eficientă a lui. Mă rog, așa sunt ele lăudate, repet, eu nu cred în ele.

Ce au în comun? Păi, în primul rând, promit să te ajute să economisești carburant. Doi, nu funcționează. Să lămurim un lucru: motorul pe care îl are mașina ta nu este o invenție foarte nouă. Din contră, are o vârstă destul de respectabilă. Ceea ce înseamnă că, teoretic, de-a lungul anilor, a tot fost îmbunătățit și răs-îmbunătățit până să ajungă la performanțele din prezent.

Deci, în mod normal, cred că inginerii care au lucrat la el în tot timpul ăsta au reușit să găsească diverse modalități prin care să-l facă să consume mai puțină benzină sau motorină. Nu mai este nimic neobișnuit să vedem motoare performante și economice. Totuși, este o diferență între cifrele pe care le dau, oficial, producătorii de automobile și cei care fac dispozitivele de economisire a carburantului.

Acestea nu sunt, nici pe departe, asemănătoare. Nici măcar apropiate nu sunt. Dacă există cineva care vine să-ți spună că poți economisi cu până la de 3 ori mai mult combustibil prin utilizarea acelor dispozitive, minte. Așa ceva, cel puțin în zilele noastre, nu este posibil!

Știu că este destul de tentant să vreți să cumpărați un dispozitiv de acest gen, dar sfatul meu este acela de a nu arunca banii pe fereastră. Nu există miracole din astea! V-aș recomanda să vă țineți banii în buzunar și să-i cheltuiți pe ceva mult mai util!

Protejarea jantelor de aliaj de coroziune

Jantele de aliaj oferă un aspect aparte mașinii tale, după cum bine cred că știi deja. Ținând cont de faptul că sunt și mai scumpe și ceva mai pretențioase decât unele obișnuite, de tablă, trebuie să le acorzi o mai mare atenție și să le îngrijești periodic, dacă vrei să le păstrezi într-o stare cât mai bună.

Coroziunea este unul din dușmanii jantei de aliaj. Ea apare atunci când suprafața acesteia nu mai este intactă și a fost afectată de umezeală. Iată, deci, de ce spuneam, ceva mai sus, că este foarte important să fii atent la starea jantelor mașinii tale. Orice zgârietură sau ciobitură, oricât de mică ar fi ea, poate duce la apariția coroziunii, care, în timp, se va infiltra în toată janta, stricându-i inclusiv frumusețea, nu doar metalul.

Protecția împotriva chimicalelor

Anumite chimicale pot cauza distrugerea materialului din care este făcută o jantă și o pot expune la umezeală. Dintre acestea, putem aminti, ca principali vinovați, acizii. De regulă, riscul de a veni în contact cu astfel de substanțe este destul de redus în condiții normale de condus. Însă, uneori, din cauza procedeelor de întreținere defectuoasă a jantelor, se pot utiliza agenți de curățare care conțin acizi.

Este recomandat ca, dacă vrei să-ți cureți jantele acasă, să folosești numai soluții fără acizi, pentru a evita stricăciunile produse de aceștia. Data viitoare când mergi la un magazin specializat, cumpără un agent de curățare special conceput pentru întreținerea jantelor de aliaj, care să nu conțină nici un fel de acizi!

Sarea care se împrăștie pe suprafața carosabilului pe timp de iarnă este și ea o amenințare la adresa jantelor, așa că ar trebui să o cureți de pe ele cât mai des.

Înlăturarea zgurii

Zgura la care mă refer este cea care se adună în timp pe jante și care este rezultatul frecării dintre piesele metalice ale sistemului de frânare. Dacă aceasta nu este curățată periodic, în timp se va amesteca și cu alte impurități (praf, noroi etc.) și se va întări pe jantă. Apoi, în jurul lui, se va aduna umezeală, care se poate infiltra în janta de aliaj.

Pentru a scăpa de ea, poți duce mașina la spălătorie, sau poți curăța tu personal jantele acasă, folosind un șampon special și o perie moale. Această operațiune ar trebui făcută de cel puțin două ori pe an!

Prevenirea oxidării

Când stratul de aliaj de pe jantă suferă stricăciuni severe, cauzate de pietre sau alte obiecte contondente, apare oxidarea care, la rândul ei, poate duce la instalarea coroziunii. Oxidarea este o reacție chimică rezultată din combinarea aerului cu apa. Deși nu cred că putem evita astfel de neplăceri, am putea spune că singura soluție ar fi să conducem numai pe drumuri asfaltate.

După fiecare curățire a jantelor de aliaj, nu uita să le dai cu ceară, pentru protecție. De asemenea, dacă observi urme de oxidare, nu mai sta pe gânduri: ia jantele și du-le imediat la un service specializat pentru a fi reparate, până nu vor fi complet afectate de coroziune!

Cum functioneaza o reprezentanta auto

De ce ar trebui să știi cum funcționează o reprezentanță auto? În fond și la urma urmei, nu ești proprietarul unei și, probabil, nici măcar nu lucrezi într-un astfel de mediu. Deci, de ce ai vrea să știi asemenea amănunte? Ei bine, pentru că ar putea să-ți fie de folos data viitoare când te vei duce acolo pentru a cumpăra o mașină nouă (sau una la mâna a doua). O reprezentanță auto are câteva caracteristici cheie despre care trebuie să înțelegem unele lucruri: inventarul, structura, prețul și departamentele.

Inventarul

Noile mașini care ajung într-o reprezentanță sunt achiziționate printr-o metodă de creditare denumită „floor plan financing”, care, pe scurt, îi permite comerciantului să primească finanțare (de regulă, pe termen scurt) pentru cumpărarea de bunuri (da, chiar și reprezentanța trebuie să dea bani pe mașinile pe care le primește, nu sunt gratis!)

Pe de altă parte, mașinile la mâna a doua parvin reprezentanței fie prin acceptarea lor la schimb la cumpărarea unei noi de către un client, fie prin achiziționarea lor directă de la acesta. Când reprezentanța cumpără un automobil nou (de la fabrică), plătește dobândă pe el atât timp cât vehiculul se află în parcarea sa. Acesta este motivul principal pentru care ea vrea să scape de inventar cât mai repede posibil.

Deci, dacă o anumită mașină a stat mai multă vreme în posesia dealer-ului, el ți-l va vinde, probabil, la un preț mai scăzut tocmai pentru a-l vedea plecat din curtea sa.

Structura managementului și departamentul de vânzări

În cazul în care o persoană deține mai mult de o reprezentanță, va trebui să angajeze un manager general care să se ocupe de operațiunile zilnice. Indivizii care lucrează în departamentul de vânzări sunt plătiți cu un salariu pe bază de comision, care, normal, va fluctua, în funcție de cât de multe mașini vând și dacă primesc și bonus pentru depășirea țintei de vânzări pe luna respectivă.

Sunt momente în care aceste persoane sunt dispuse să negocieze prețul (mai mult în avantajul lor, ce este drept), dar sunt și momente în care nu pot face acest lucru și trebuie să respecte niște sume stricte. Spre exemplu, dacă un cumpărător este cineva care lucrează pentru producător sau este unul dintre furnizorii reprezentanței, atunci nu prea există loc de negociere.

Dacă, în schimb, cumpărătorul este o persoană obișnuită, atunci se pot face niște concesii.

Finanțarea

Odată aleasă mașina pe care dorești s-o cumperi, cel mai probabil va trebui să faci o vizită departamentului de finanțare și asigurare (F&A). Aici, vei încheia actele necesare finanțării vehiculului nou achiziționat (asta dacă nu ai plătit deja mașina cash). Departamentul în cauză colaborează atât cu bănci locale, cât și alte instituții de creditare la nivel național.

Banii pe care îi produce el provin din vânzarea de garanții și asigurări. Mai este cunoscut și sub denumirea de „front end”.

Departamentul de service și componente

Este denumit și „back end”. Reprezintă o sursă continuă de venit și unul din locurile în care reprezentanța interacționează cu toți cumpărătorii ei. Mare parte din reprezentanțele de succes pun mare accent pe acest departament, deoarece știu că, dacă oferă servicii de calitate, este foarte probabil ca majoritatea clienților lor să revină la ele și pe viitor, chiar pentru achiziționarea unei mașini noi.

Dacă ești în căutarea unei reprezentanțe în zona unde locuiești, fă câte o vizită fiecărei dintre ele pe care le găsești și observă cam care sunt serviciile pe care le oferă, analizând fiecare din departamentele de mai sus, dacă se poate!

Avantajele oferite de o firma de inchirieri auto

Avantajele oferite de o firma de inchirieri auto

Stiai ca prima masina inchiriata din istorie, nu era chiar inchiriata? In anul in care Romania declara razboi Austro-Ungariei, a aparut si prima afacere cu inchirieri de masini. Un american a imprumutat masina de la un anumit Joe Saunders, pentru simplu motiv ca intarziese la intalnire cu prietena sa. Americanul a ajuns la destinatie, iar cand trebuia sa ii inapoieze masina lui Joe Saunders, acesta i-a oferit o mica atentie. Astfel, Joe Saunders a remarcat faptul ca poate sa faca bani din inchirierea de masini si a deschis pentru prima data un centru de inchirieri auto.

In Romania, afacerile cu inchirieri de masini sunt inca la inceput de drum. Acum mai bine de cincisprezece ani a aparut si in Romania prima afacere cu inchirieri de masini, acum, numarul afacerilor este in crestere rapida. In anumite cazuri, o masina inchiriata este mult mai profitabila decat achizitionarea uneia. Iata si cateva exemple:

  • Participarea la un eveniment in care ai nevoie de o masina.  Este foarte simplu sa mergi sa inchiriezi o masina atunci cand trebuie sa participi la un eveniment important, de exemplu la o nunta. Unele firme de inchiriat masini au si limuzine, asa ca, este foarte simplu sa inchiriezi o limuzina decat sa platesti pe un posesor de limuzina. In schimb, daca esti antreprenor si esti cunoscut, cu siguranta esti invitat la diferite evenimente business, asa ca, masina trebuie sa fie si ea prezenta si sa ofere totodata imaginea de corporatist.
  • Mergi in calatorie cu grupul tau de prieteni? Daca te-ai gandit sa mergi intr-o vacanta la munte sau mare, atunci cu siguranta o masina inchiriata va insemna un mare avantaj. Preturile pot sa fie mult mai mici daca inchiriezi o masina, fata daca ai alege sa mergi cu trenul. Multi straini care ajung in Romania inchiriaza masini pentru a descoperi ceea ce se afla in Romania, majoritatea aleg sa inchirieze o masina deoarece preturile sunt mici si nu au timp de pierdut.
  • Daca masina personala se afla la reparat intr-un service, si ai nevoie de o masina, dar nu vrei sa apelezi la taxi mereu, atunci inchirierea unei masini este o alternativa corecta. Daca ai alege taxi-ul ai plati mult mai mult decat ai plati pentru o masina inchiriata, mai ales daca trebuie sa mergi intr-un alt judet sau intr-o alta tara.

Cand inchiriezi o masina nu trebuie sa te gandesti la asigurare, rovinieta sau alte documente, desigur, se semneaza un contract in care esti de acord cu anumite conditii, de aceea este recomandat sa citesti foarte bine contractul, mai ales textele care au marimea fontului mai mic. Majoritatea firmelor de inchrieri auto, nu doar din Romania, cer o garantie. Garantia se returneaza clientului la inapoierea masinii.

Atunci cand inchiriezi o masina trebuie sa te interesezi despre firma respectiva, multe firme sunt neserioase. Trebuie sa te interesezi si despre asigurarea masinii, este recomandat sa ceri informatii despre aceasta asigurare. Niciodata nu stii cand cineva poate sa intre in tine, asa ca, asigurarea este obligatorie, asta daca nu vrei sa platesti reparatiile masinii.

Astfel, alegeti o firma de rent a car bucuresti si puteti beneficia de profesionalism si servicii de inalta calitate.