Jantele de aliaj oferă un aspect aparte mașinii tale, după cum bine cred că știi deja. Ținând cont de faptul că sunt și mai scumpe și ceva mai pretențioase decât unele obișnuite, de tablă, trebuie să le acorzi o mai mare atenție și să le îngrijești periodic, dacă vrei să le păstrezi într-o stare cât mai bună.
Coroziunea este unul din dușmanii jantei de aliaj. Ea apare atunci când suprafața acesteia nu mai este intactă și a fost afectată de umezeală. Iată, deci, de ce spuneam, ceva mai sus, că este foarte important să fii atent la starea jantelor mașinii tale. Orice zgârietură sau ciobitură, oricât de mică ar fi ea, poate duce la apariția coroziunii, care, în timp, se va infiltra în toată janta, stricându-i inclusiv frumusețea, nu doar metalul.
Protecția împotriva chimicalelor
Anumite chimicale pot cauza distrugerea materialului din care este făcută o jantă și o pot expune la umezeală. Dintre acestea, putem aminti, ca principali vinovați, acizii. De regulă, riscul de a veni în contact cu astfel de substanțe este destul de redus în condiții normale de condus. Însă, uneori, din cauza procedeelor de întreținere defectuoasă a jantelor, se pot utiliza agenți de curățare care conțin acizi.
Este recomandat ca, dacă vrei să-ți cureți jantele acasă, să folosești numai soluții fără acizi, pentru a evita stricăciunile produse de aceștia. Data viitoare când mergi la un magazin specializat, cumpără un agent de curățare special conceput pentru întreținerea jantelor de aliaj, care să nu conțină nici un fel de acizi!
Sarea care se împrăștie pe suprafața carosabilului pe timp de iarnă este și ea o amenințare la adresa jantelor, așa că ar trebui să o cureți de pe ele cât mai des.
Înlăturarea zgurii
Zgura la care mă refer este cea care se adună în timp pe jante și care este rezultatul frecării dintre piesele metalice ale sistemului de frânare. Dacă aceasta nu este curățată periodic, în timp se va amesteca și cu alte impurități (praf, noroi etc.) și se va întări pe jantă. Apoi, în jurul lui, se va aduna umezeală, care se poate infiltra în janta de aliaj.
Pentru a scăpa de ea, poți duce mașina la spălătorie, sau poți curăța tu personal jantele acasă, folosind un șampon special și o perie moale. Această operațiune ar trebui făcută de cel puțin două ori pe an!
Prevenirea oxidării
Când stratul de aliaj de pe jantă suferă stricăciuni severe, cauzate de pietre sau alte obiecte contondente, apare oxidarea care, la rândul ei, poate duce la instalarea coroziunii. Oxidarea este o reacție chimică rezultată din combinarea aerului cu apa. Deși nu cred că putem evita astfel de neplăceri, am putea spune că singura soluție ar fi să conducem numai pe drumuri asfaltate.
După fiecare curățire a jantelor de aliaj, nu uita să le dai cu ceară, pentru protecție. De asemenea, dacă observi urme de oxidare, nu mai sta pe gânduri: ia jantele și du-le imediat la un service specializat pentru a fi reparate, până nu vor fi complet afectate de coroziune!
De ce ar trebui să știi cum funcționează o reprezentanță auto? În fond și la urma urmei, nu ești proprietarul unei și, probabil, nici măcar nu lucrezi într-un astfel de mediu. Deci, de ce ai vrea să știi asemenea amănunte? Ei bine, pentru că ar putea să-ți fie de folos data viitoare când te vei duce acolo pentru a cumpăra o mașină nouă (sau una la mâna a doua). O reprezentanță auto are câteva caracteristici cheie despre care trebuie să înțelegem unele lucruri: inventarul, structura, prețul și departamentele.
Inventarul
Noile mașini care ajung într-o reprezentanță sunt achiziționate printr-o metodă de creditare denumită „floor plan financing”, care, pe scurt, îi permite comerciantului să primească finanțare (de regulă, pe termen scurt) pentru cumpărarea de bunuri (da, chiar și reprezentanța trebuie să dea bani pe mașinile pe care le primește, nu sunt gratis!)
Pe de altă parte, mașinile la mâna a doua parvin reprezentanței fie prin acceptarea lor la schimb la cumpărarea unei noi de către un client, fie prin achiziționarea lor directă de la acesta. Când reprezentanța cumpără un automobil nou (de la fabrică), plătește dobândă pe el atât timp cât vehiculul se află în parcarea sa. Acesta este motivul principal pentru care ea vrea să scape de inventar cât mai repede posibil.
Deci, dacă o anumită mașină a stat mai multă vreme în posesia dealer-ului, el ți-l va vinde, probabil, la un preț mai scăzut tocmai pentru a-l vedea plecat din curtea sa.
Structura managementului și departamentul de vânzări
În cazul în care o persoană deține mai mult de o reprezentanță, va trebui să angajeze un manager general care să se ocupe de operațiunile zilnice. Indivizii care lucrează în departamentul de vânzări sunt plătiți cu un salariu pe bază de comision, care, normal, va fluctua, în funcție de cât de multe mașini vând și dacă primesc și bonus pentru depășirea țintei de vânzări pe luna respectivă.
Sunt momente în care aceste persoane sunt dispuse să negocieze prețul (mai mult în avantajul lor, ce este drept), dar sunt și momente în care nu pot face acest lucru și trebuie să respecte niște sume stricte. Spre exemplu, dacă un cumpărător este cineva care lucrează pentru producător sau este unul dintre furnizorii reprezentanței, atunci nu prea există loc de negociere.
Dacă, în schimb, cumpărătorul este o persoană obișnuită, atunci se pot face niște concesii.
Finanțarea
Odată aleasă mașina pe care dorești s-o cumperi, cel mai probabil va trebui să faci o vizită departamentului de finanțare și asigurare (F&A). Aici, vei încheia actele necesare finanțării vehiculului nou achiziționat (asta dacă nu ai plătit deja mașina cash). Departamentul în cauză colaborează atât cu bănci locale, cât și alte instituții de creditare la nivel național.
Banii pe care îi produce el provin din vânzarea de garanții și asigurări. Mai este cunoscut și sub denumirea de „front end”.
Departamentul de service și componente
Este denumit și „back end”. Reprezintă o sursă continuă de venit și unul din locurile în care reprezentanța interacționează cu toți cumpărătorii ei. Mare parte din reprezentanțele de succes pun mare accent pe acest departament, deoarece știu că, dacă oferă servicii de calitate, este foarte probabil ca majoritatea clienților lor să revină la ele și pe viitor, chiar pentru achiziționarea unei mașini noi.
Dacă ești în căutarea unei reprezentanțe în zona unde locuiești, fă câte o vizită fiecărei dintre ele pe care le găsești și observă cam care sunt serviciile pe care le oferă, analizând fiecare din departamentele de mai sus, dacă se poate!
Stiai ca prima masina inchiriata din istorie, nu era chiar inchiriata? In anul in care Romania declara razboi Austro-Ungariei, a aparut si prima afacere cu inchirieri de masini. Un american a imprumutat masina de la un anumit Joe Saunders, pentru simplu motiv ca intarziese la intalnire cu prietena sa. Americanul a ajuns la destinatie, iar cand trebuia sa ii inapoieze masina lui Joe Saunders, acesta i-a oferit o mica atentie. Astfel, Joe Saunders a remarcat faptul ca poate sa faca bani din inchirierea de masini si a deschis pentru prima data un centru de inchirieri auto.
In Romania, afacerile cu inchirieri de masini sunt inca la inceput de drum. Acum mai bine de cincisprezece ani a aparut si in Romania prima afacere cu inchirieri de masini, acum, numarul afacerilor este in crestere rapida. In anumite cazuri, o masina inchiriata este mult mai profitabila decat achizitionarea uneia. Iata si cateva exemple:
Participarea la un eveniment in care ai nevoie de o masina. Este foarte simplu sa mergi sa inchiriezi o masina atunci cand trebuie sa participi la un eveniment important, de exemplu la o nunta. Unele firme de inchiriat masini au si limuzine, asa ca, este foarte simplu sa inchiriezi o limuzina decat sa platesti pe un posesor de limuzina. In schimb, daca esti antreprenor si esti cunoscut, cu siguranta esti invitat la diferite evenimente business, asa ca, masina trebuie sa fie si ea prezenta si sa ofere totodata imaginea de corporatist.
Mergi in calatorie cu grupul tau de prieteni? Daca te-ai gandit sa mergi intr-o vacanta la munte sau mare, atunci cu siguranta o masina inchiriata va insemna un mare avantaj. Preturile pot sa fie mult mai mici daca inchiriezi o masina, fata daca ai alege sa mergi cu trenul. Multi straini care ajung in Romania inchiriaza masini pentru a descoperi ceea ce se afla in Romania, majoritatea aleg sa inchirieze o masina deoarece preturile sunt mici si nu au timp de pierdut.
Daca masina personala se afla la reparat intr-un service, si ai nevoie de o masina, dar nu vrei sa apelezi la taxi mereu, atunci inchirierea unei masini este o alternativa corecta. Daca ai alege taxi-ul ai plati mult mai mult decat ai plati pentru o masina inchiriata, mai ales daca trebuie sa mergi intr-un alt judet sau intr-o alta tara.
Cand inchiriezi o masina nu trebuie sa te gandesti la asigurare, rovinieta sau alte documente, desigur, se semneaza un contract in care esti de acord cu anumite conditii, de aceea este recomandat sa citesti foarte bine contractul, mai ales textele care au marimea fontului mai mic. Majoritatea firmelor de inchrieri auto, nu doar din Romania, cer o garantie. Garantia se returneaza clientului la inapoierea masinii.
Atunci cand inchiriezi o masina trebuie sa te interesezi despre firma respectiva, multe firme sunt neserioase. Trebuie sa te interesezi si despre asigurarea masinii, este recomandat sa ceri informatii despre aceasta asigurare. Niciodata nu stii cand cineva poate sa intre in tine, asa ca, asigurarea este obligatorie, asta daca nu vrei sa platesti reparatiile masinii.
Astfel, alegeti o firma de rent a car bucuresti si puteti beneficia de profesionalism si servicii de inalta calitate.
Iarna este un anotimp frumos, de poveste, cu multă zăpadă, cu miros de brad în case și care are o atmosferă aparte față de restul zilelor din an. Așadar, de ce nu ne-ar face plăcere sosirea ei? Ei bine, dacă suntem șoferi, nu multora dintre noi ne surâde vreme mohorâtă și toate neplăcerile care vin cu ea.
Nimănui nu-i convine să rămână înzăpezit și să înghețe de frig, la fel cum nimeni nu dorește să se trezească într-un șanț, din cauza gheții care acoperă carosabilul și care nu a fost înlăturată corespunzător. Iată, deci, numai două motive (destul de bune și de corecte) pentru care unii șoferi detestă, pur și simplu, iarna. Detestă este cuvântul potrivit, chiar dacă pare dur! Condusul se transformă acum într-o adevărată bătaie de cap.
Dacă nu suntem foarte atenți iarna, zăpada, gheața și vizibilitatea redusă ne pot da de furcă. În astfel de condiții, ce ar trebui să facem pentru a fi ceva mai pregătiți și pentru a putea trece fără probleme peste acest anotimp? Iată numai câteva sfaturi la care m-am gândit personal.
Verificarea cauciucurilor
Ținând cont că acestea sunt cele care vin în contact direct cu solul, cauciucurile trebuie să fie într-o stare ireproșabilă, indiferent de vremea de afară, dar mai ales iarna! Întrebarea mea este dacă ale tale merită sau nu o notă mare? Cum arată ele? Sunt noi, proaspăt cumpărate sau bine întreținute? Sau sunt foarte uzate și pe punctul de a se destrăma în mers?
Dacă nu se prezintă într-o condiție prea bună, este cazul să le schimbi imediat dacă nu ai făcut asta deja! Iarna nu trebuie să te joci cu siguranța ta, a pasagerilor tăi și a celorlalți participanți la trafic! Un cauciuc tocit poate cauza un accident destul de urât. Verifică mereu roțile înainte de a pleca de-acasă și, în cazul în care observi ceva suspect, du mașina la un service sau la o vulcanizare pentru o verificare amănunțită!
Ține la îndemână o racletă
Nu contează dacă iarna asta o să ningă sau nu, este bine să ai o racletă în mașină pentru a putea înlătura ușor gheața care se depune pe parbriz în timpul nopții. De asemenea, ar fi recomandat să te uiți și la nivelul de antigel ale mașinii și, dacă acesta a mai scăzut, să-l completezi la loc, altfel riști să-ți înghețe motorul, mai ales dacă vehiculul este parcat afară, în aer liber.
Stilul de condus
Poate că nu îți dai foarte bine seama, dar stilul tău de condus contează foarte mult, fiind cu atât mai important să-i acorzi atenție pe timp de iarnă. Pentru a evita orice incidente neplăcute în trafic, adaptează-ți manevrele la vremea de afară și la starea carosabilului. Ține cont de faptul că iarna nu este bine să frânezi foarte brusc sau să accelerezi tare, altfel mașina poate derapa.
Încearcă să conduci numai pe drumuri curate și nu te aventura pe unele pe care nu le cunoști și unde nu au ajuns încă utilaje de deszăpezire! După cum spunea, iarna nu este un anotimp foarte plăcută în care să șofezi, de aceea trebuie să fii mult mai pregătit și mai atent la fiecare mișcare pe care o faci.
În încheiere, mai trebuie menționat un lucru: nu uita de trusa de prim ajutor! Se poate dovedi foarte utilă în caz de urgență!
Service-ul auto ajuta companiile si oamenii sa-si inteleaga masinile, reparand si explicand ce sa faca pentru a evita alte probleme cu masina. Cand ai anumite probleme cu masina trebuie s-o repari.
Cel mai bun mod de a repara masina este sa o duci la un service auto. Beneficiile sunt in numar mai mare: o veche experienta acumulata in ani, piese si instrumente profesionale si altele. Piesele si produsele folosite in anumite service-uri auto sunt marca celor mai faimosi producatori de piese auto la nivel european si sunt atent selectionate de catre profesionisti, astfel incat tu o sa ai garantia ca vei beneficia cu adevarat de calitate. Cel mai recomandat este sa alegeti un service auto de calitate, pentru a evita sa mergi la mai multe service-uri pentru a-ti repara masina. Un service este si mai bun daca ofera diferite consilieri de service driverfriendly. Consilierea de service driverfriendly te ajuta sa intelegi ce se intampla cu masina ta, apoi iti dau toate variantele de reparare si te ajuta sa selectezi optiunea cea mai potrivita pentru tine. Un service auto bun reprezinta service-ul ce ofera o experienta foarte buna clientului, in care ii repara masina si ii explica cum sa evite viitoarele piedici a bunului mers al autovehicului. Se dau si niste detalii despre cost, piese, timp, astfel clientul stie din timp la ce sa se astepte.
Lucrul de reparatie al fiecarei masini este atent supravegheat, operatiunile fiind executate in conformitate cu indicatiile din manualele de reparatii ale producatorilor. Se ofera o mare atentie controalelor si operatiilor executate, toate astea pentru certitudinea repararii tuturor defectiunilor si siguranta in exploatarea ulterioara a autoturismelor.
De multe ori, o vizita la un service poate prelungi durata de viata a masinii dumneavoastra, ii poate pastra performantele la un nivel optim, prelungeste viata componentelor, etc.
Este foarte important ca atunci cand alegem un service auto, acesta sa fie omologat, de cele mai multe ori acestea sunt echipate la standardele impuse de producatorii anumitor marci de masini, piesele auto sunt si ele originale astfel incat beneficiati pe deplin de calitatea unei astfel de reparatii.Personalul unui service auto omologat, are cunostinte tehnice la un nivel avansat, echipamente de diagnosticare beneficiaza de update-uri periodice astfel incat sa poata depisa orice problema tehnica care a survenit la masina dumneavoastra.
Prin achizitionarea de piese originale, aveti garantia ca aceste produse au fost supuse unor controale riguroase de calitate, care respecta standardele europene si normele in vigoare. Service-urile auto trebuie sa fie verificare si auditate de Registrul Auto Roman, pentru a obtine certificarea necesara repararii autovehiculelor. Astfel, sunt garantate serviciile de identificare, diagnosticare si reparatie ale oricarei masini.
In functie de orasul dumneavoastra, puteti avea lista tuturor service-urilor auto din zona, disponibila pe servicelist.
Fiat va suspenda temporar producția de automobile la uzina sa din Pomigliano, din sudul Italiei, între 16 și 27 octombrie 2014, din cauza cererii scăzute de pe piață. La această fabrică se construiește și modelul Panda. Această măsură este necesară, deoarece, spre sfârșit de an, vânzările de automobile par a încetini, conform declarațiilor lui Giuseppe Terracciano, secretar general al sindicatului Fim-Cisl din Napoli.
Cei de la Fiat au confirmat suspendarea temporară a producției de automobile Panda, dar au refuzat să mai ofere și alte detalii în această privință. Compania italiană se folosește, adesea, de schema de trimitere temporară acasă a muncitorilor, pentru a evita supra-producția în perioadele în care piața auto este mai înceată. Strategia în cauză este una susținută chiar de către statul italian. 1950 din cei 4500 de muncitori care lucrează la uzina din Pomigliano au acceptat deja așa-numitele contracte de solidaritate încă din luna martie, în care și-au dat acordul de a munci mai puține ore și de a fi plătiți cu un salariu mai mic în schimbul păstrării locului de muncă.
Uzinele Fiat din Italia lucrează la o capacitate mult mai scăzută decât cea obișnuită de mai mulți ani, în special de când piața auto din Europa a înregistrat o scădere a vânzărilor timp de 6 ani, revenirea acesteia fiind, în prezent, una mai lentă. Cu toate acestea, compania italiană de automobile a promis că toți muncitorii care au fost incluși în diverse scheme și strategii de trimitere temporară acasă, vor reveni la serviciu cât de curând, Fiat propunându-și să execute un plan ambițios de investiții pe 5 ani, prin care se așteaptă să-și crească vânzările globale cu 60 de procente, la 7 milioane de vehicule, încercând, totodată, și mărirea profitului net de 5 ori până în 2018.
Volkswagen plănuiește să lanseze a opta generație a celui mai bine vândut model al său, Golf, în 2017, la doar 5 ani de la prezentarea ultimei generații, a șaptea.
„Auto motor und sport”, o revistă auto din Germania, a spus că noul Golf, care va fi ceva mai jos și mai lat decât cel care se produce în prezent, va arăta foarte diferit față de generația a șaptea, modificările incluzând faruri față și stopuri restilizate.
Volkswagen va oferi și alte opțiuni noi la capitolul siguranță, după cum ar fi parcarea automată și frânarea automată cu recunoașterea pietonilor, acestea fiind disponibile și pe modelul Passat, care va putea fi achiziționat începând cu sfârșitul anului în curs. Dotările din categoria divertisment sunt, printre altele, un heads-up dislpay și tehnologia Mirror-Link (ambele împrumutate de la Passat), ce îi permite șoferului să aibă acces la telefonul mobil și să folosească diverse aplicații prin intermediul display-ului cu touchscreen.
La fel ca și actuala generație, noul Golf se va construi pe arhitectura generică MQB a celor de Volkswagen, arhitectură care mai este folosită și pentru Seat Leon, Skoda Ocatvia și Audi A3.
În încercarea de a reduce consumul de carburant, Volkswagen lucrează la o generație nouă de motoare, mai ecologice, și va reduce și greutatea mașinii cu 50 de kilograme. Adițional, compania germană mai poate oferi și un motor mai economic, cel în 3 cilindrii, care este în prezent în dotarea modelului subcompact Polo.
Cei de la Volkswagen nu au dorit să facă nici un comentariu cu privire la data la care noul Golf va fi disponibil și pe piețele din Statele Unite. Acest vehicul este cel mai bine vândut din Europa, în primele 7 luni ale lui 2014 vânzările ajungând la 312177 mașini, reprezentând o creștere cu 14 procente.
În SUA, vânzările Volkswagen Golf au scăzut cu 29 la sută în acest an, la 13915 mașini.
Echipa celor de la Jaguar a decis ca 6 noi modele Jaguar E-Type (varianta Lightweight) să vadă din nou lumina zilei cât de curând. Compania britanică a dorit, prin această mișcare, să readucă la viață una dintre cele mai populare mașini produse vreodată.
Ca urmare, 6 mașini care vor purta acest nume și vor fi construite din aluminiu, vor fi fabricate manual și vândute de către Jaguar Heritage, care este parte din noua divizie de vehicule speciale a firmei engleze. Cele 6 bucăți ar fi trebuit, inițial, să completeze un lot de 18 mașini în 1963, însă nu au mai ajuns pe linia de asamblare în acel an.
Un prototip, numit Mașina Zero, și-a făcut deja debutul în California, la Pebble Beach, la salonul mașinilor clasice în această săptămână, dar el nu va purta nici unul din cele 6 numere de șasiu destinate modelului Lightweight. Cu toate acestea, prototipul este identic cu modelele ce urmează să fie construite de Jaguar în scurt timp.
Toate cele 6 modele, inclusiv prototipul, vor fi făcute respectând specificațiile exacte folosite la construirea ultimului Jaguar E-Type (numărul 12) care a ieșit de pe porțile uzinei în 1964. Deși au trecut 50 de ani de atunci și tehnologia a avansat foarte mult, Jaguar va folosi aceleași materiale și aceleași tehnici de asamblare pe care le-a utilizat și la construirea primelor 12 mașini.
Jaguarul E-Type Lightweight ( Lightweight = Ușor) are o caroserie făcută numai din aluminiu. Prin folosirea acestui material, greutatea mașinii s-a redus cu aproximativ 114 kilograme, comparativ cu greutatea unui Jaguar E-Type obișnuit. Toate componentele acestui vehicul vor fi atent inventariate, pentru a se asigura autenticitatea lor.
Sub capota alungită, se va afla o versiune îmbunătățită a motorului model XK de la Jaguar, cu 6 cilindrii în linie. Acest motor de 3,8 litri a fost cândva montat și pe modelul D (D-Type) care a câștigat cursa de la LeMans din 1957. Puterea lui este de 340 de cai, însă cei 6 clienți care vor cumpăra mașinile produse de Jaguar, vor avea opțiunea de a crește sau de a scădea aceste performanțe.
De asemenea, cumpărătorii pot alege dacă doresc un motor cu injecție sau unul care este dotat cu un carburator. Cutia de viteze manuală, în 4 rapoarte, și diferențialul blocabil sunt dotări standard.
Modelele ce vor fi construite în prezent nu vor fi cu mult diferite de cele asamblate acum 50 de ani în urmă. Cu o mică excepție: frânele din partea din față vor fi ceva mai mari, din motive de siguranță. Pentru a menține greutatea redusă a mașinii, Jaguar va păstra același interior spartan de la vechile modele.
Există, însă, și posibilitatea personalizării interiorului, în funcție de dorințele clientului. Spuneam și mai sus că nu se vor construi decât 6 mașini, iar prețul unei bucăți nu a fost dat încă publicității de către cei de la Jaguar. Compania britanică va căuta numai acei clienți pe care îi vor considera potriviți pentru achiziționarea mașinilor lor.
Ei speră, prin această strategie, să găsească persoanele potrivite care să trateze noile Jaguar E-Type ca pe niște adevărate mașini de curse și nu doar ca pe niște piese de muzeu.
Mazda MX-5 sărbătorește împlinirea a 25 de ani de existență cu o ediție specială limitată. Cea mai bine vândută mașină sport cu două locuri din lume tocmai a ajuns la vârsta de 25 de ani, un moment tocmai bun pentru a inaugura un nou model MX-5.
Acesta se numește Mazda MX-5 Anniversary Limited Edition. Se vor produce și se vor pune în vânzare numai 1000 de bucăți.
În Marea Britanie, ținând cont de faptul că acolo există o mare pasiune pentru o astfel de mașină, se vor vinde aproximativ 750 de bucăți. Sursa de inspirație pentru noul MX-5 a fost un alt model Mazda, Sport Tech Nav, cu motor de 2 litri. Diferența dintre cele două mașini fiind dată de dotările noi și designul atrăgător pe care le are MX-5.
La exterior, modelul aniversar Mazda este vopsit în roșu metalizat (Soul Red metallic), are oglinzi negre, un plafon care coboară și urcă automat, jante de 17 inchi din aliaj, difuzor aer spate și țevi de eșapament cromate.
Dacă ne uităm puțin și în interior, putem remarca prezența pielii, scaunele, volanul, schimbătorul de viteză și frâna de mână având cusături de culoare roșie, care sunt în contrast cu restul elementelor. Bordul prezintă o decorațiune de culoare roșie pictată manual, iar tetierele au un logo embosat care amintește că acest model de mașină face parte din ediția aniversară limitată.
Tot în bord avem și un sistem de navigație cu touchscreen de 6,1 inchi de la Alpine. Acest sistem dispune de Bluetooth, USB și DVD player. Cu toate că se mișcă destul de bine, are un design cam prea banal, iar interfața lui nu este una dintre cele mai prietenoase.
Toate schimbările aduse modelului MX-5 ediție limitată au rol pur cosmetic. Asta înseamnă că nu s-au adus alte îmbunătățiri de natură mecanică. Mazda păstrează, în continuare, tehnologia SkyActiv (șasiu și motor) pentru un alt vehicul care se preconizează că va apărea la anul. De aceea, pentru MX-5-ul nou apărut, compania a decis să continue folosirea cunoscutului motor de 2 litri și 158 de cai putere și a cutiei manuale cu 6 rapoarte.
Mazda MX-5 este o mașină cu motor aspirat natural, ceea ce înseamnă că, dacă vrei să beneficiezi de toți cei 158 de cai ai ei, trebuie să calci cu încredere pedala de accelerație. Acesta nu este un lucru rău, deoarece, la 7000 de rotații pe minut, descoperi adevărata putere a acestui automobil.
Mx-5 poate atinge suta de kilometri la oră în aproximativ 7,9 secunde. Există și o mică problemă la această mașină. Chiar și atunci când nu este decapotată, zgomotul tot se poate infiltra în interior, în special la viteze mai mari, ce sunt atinse, de regulă, pe autostradă. Suspensia, pe de altă parte, care este dotată cu amortizoare Bilstein obișnuite, se comportă destul de bine la drum și chiar și la viraje mai strânse.
O altă veste bună (pentru aceia dintre voi care vor o Mazda MX-5) este aceea că, deși are câteva dotări noi în plus, această mașină tot este mai ieftină cu aproximativ 376 de euro față de modelul cel mai de top de MX-5 ce poate fi achiziționat în prezent.