Fiat va suspenda temporar producția de automobile la uzina sa din Pomigliano, din sudul Italiei, între 16 și 27 octombrie 2014, din cauza cererii scăzute de pe piață. La această fabrică se construiește și modelul Panda. Această măsură este necesară, deoarece, spre sfârșit de an, vânzările de automobile par a încetini, conform declarațiilor lui Giuseppe Terracciano, secretar general al sindicatului Fim-Cisl din Napoli.
Cei de la Fiat au confirmat suspendarea temporară a producției de automobile Panda, dar au refuzat să mai ofere și alte detalii în această privință. Compania italiană se folosește, adesea, de schema de trimitere temporară acasă a muncitorilor, pentru a evita supra-producția în perioadele în care piața auto este mai înceată. Strategia în cauză este una susținută chiar de către statul italian. 1950 din cei 4500 de muncitori care lucrează la uzina din Pomigliano au acceptat deja așa-numitele contracte de solidaritate încă din luna martie, în care și-au dat acordul de a munci mai puține ore și de a fi plătiți cu un salariu mai mic în schimbul păstrării locului de muncă.
Uzinele Fiat din Italia lucrează la o capacitate mult mai scăzută decât cea obișnuită de mai mulți ani, în special de când piața auto din Europa a înregistrat o scădere a vânzărilor timp de 6 ani, revenirea acesteia fiind, în prezent, una mai lentă. Cu toate acestea, compania italiană de automobile a promis că toți muncitorii care au fost incluși în diverse scheme și strategii de trimitere temporară acasă, vor reveni la serviciu cât de curând, Fiat propunându-și să execute un plan ambițios de investiții pe 5 ani, prin care se așteaptă să-și crească vânzările globale cu 60 de procente, la 7 milioane de vehicule, încercând, totodată, și mărirea profitului net de 5 ori până în 2018.