carvertical VIN

Echipa celor de la Jaguar a decis ca 6 noi modele Jaguar E-Type (varianta Lightweight) să vadă din nou lumina zilei cât de curând. Compania britanică a dorit, prin această mișcare, să readucă la viață una dintre cele mai populare mașini produse vreodată.

Ca urmare, 6 mașini care vor purta acest nume și vor fi construite din aluminiu, vor fi fabricate manual și vândute de către Jaguar Heritage, care este parte din noua divizie de vehicule speciale a firmei engleze. Cele 6 bucăți ar fi trebuit, inițial, să completeze un lot de 18 mașini în 1963, însă nu au mai ajuns pe linia de asamblare în acel an.

Un prototip, numit Mașina Zero, și-a făcut deja debutul în California, la Pebble Beach, la salonul mașinilor clasice în această săptămână, dar el nu va purta nici unul din cele 6 numere de șasiu destinate modelului Lightweight. Cu toate acestea, prototipul este identic cu modelele ce urmează să fie construite de Jaguar în scurt timp.

Toate cele 6 modele, inclusiv prototipul, vor fi făcute respectând specificațiile exacte folosite la construirea ultimului Jaguar E-Type (numărul 12) care a ieșit de pe porțile uzinei în 1964. Deși au trecut 50 de ani de atunci și tehnologia a avansat foarte mult, Jaguar va folosi aceleași materiale și aceleași tehnici de asamblare pe care le-a utilizat și la construirea primelor 12 mașini.

Jaguarul E-Type Lightweight ( Lightweight = Ușor) are o caroserie făcută numai din aluminiu. Prin folosirea acestui material, greutatea mașinii s-a redus cu aproximativ 114 kilograme, comparativ cu greutatea unui Jaguar E-Type obișnuit. Toate componentele acestui vehicul vor fi atent inventariate, pentru a se asigura autenticitatea lor.

Sub capota alungită, se va afla o versiune îmbunătățită a motorului model XK de la Jaguar, cu 6 cilindrii în linie. Acest motor de 3,8 litri a fost cândva montat și pe modelul D (D-Type) care a câștigat cursa de la LeMans din 1957. Puterea lui este de 340 de cai, însă cei 6 clienți care vor cumpăra mașinile produse de Jaguar, vor avea opțiunea de a crește sau de a scădea aceste performanțe.

De asemenea, cumpărătorii pot alege dacă doresc un motor cu injecție sau unul care este dotat cu un carburator. Cutia de viteze manuală, în 4 rapoarte, și diferențialul blocabil sunt dotări standard.

Modelele ce vor fi construite în prezent nu vor fi cu mult diferite de cele asamblate acum 50 de ani în urmă. Cu o mică excepție: frânele din partea din față vor fi ceva mai mari, din motive de siguranță. Pentru a menține greutatea redusă a mașinii, Jaguar va păstra același interior spartan de la vechile modele.

Există, însă, și posibilitatea personalizării interiorului, în funcție de dorințele clientului. Spuneam și mai sus că nu se vor construi decât 6 mașini, iar prețul unei bucăți nu a fost dat încă publicității de către cei de la Jaguar. Compania britanică va căuta numai acei clienți pe care îi vor considera potriviți pentru achiziționarea mașinilor lor.

Ei speră, prin această strategie, să găsească persoanele potrivite care să trateze noile Jaguar E-Type ca pe niște adevărate mașini de curse și nu doar ca pe niște piese de muzeu.

Distribuie acest articol: