Masinile viitorului vor semana cu mingiile de golf

Masinile viitorului vor semana cu mingiile de golf

Conform unor cercetători americani, răspunsul la problema economiei de combustibil se poate găsi într-un nou material ce-și poate schimba forma, inspirat de mingea de golf. Experții în aerodinamică de la Institutul de Tehnologie din Massachusetts au creat un material a cărei suprafață poate trece de la o textură normală la una cu gropițe (la fel ca cea a mingei de golf), la simpla apăsare a unui buton.

Aceștia au mai spus că, dacă acest material va fi aplicat pe diverse elemente ale caroseriei unei mașini, aceasta ar deveni mult mai economică, deoarece consumul de carburant ar scădea și mai mult. Principiul din spatele noului material nu este ceva neapărat revoluționar, mingile de golf având din totdeauna o suprafață denivelată, cu gropițe, care le ajută să se miște mai lin prin aer, pe o distanță mare.

De asemenea, și mingile de fotbal de la Campionatul Mondial (recent încheiat) au avut o textură asemănătoare.

Suprafața cu gropițe reduce turbulențele de aer

O suprafață ca cea a unei mingi de golf funcționează prin ținerea fluxului de aer cât mai aproape de aceasta, pentru o mai lungă perioadă de timp, reducând, în același timp, turbulențele de aer din spatele mingei (cauza principală care o poate încetini). Deci, de ce nu a fost folosit un asemenea material și în industria auto?

Pentru, că deși o astfel de suprafață ar oferi avantaje la condusul prin oraș la viteze mici, ar prezenta numai dezavantaje la viteze mari, pe autostrăzi. Practic, dacă materialul nu este unul care să-și poată schimba forma (ca cel menționat un pic mai sus), atunci el nu va mai ajuta la economisirea de carburant, ci la creșterea consumului acestuia.

Din acest motiv, cercetătorii de la MIT (Massachusetts Institute of Technology – Institutul de Tehnologie din Massachusetts) au creat materialul cu suprafața care-și poate schimba forma (smart morphable surface (smorph)).

Materialul are un exterior dur, care acoperă un interior moale. Când presiunea din interior este scăzută, materialul exterior se strânge, creând o suprafață plină cu gropițe. Cam în același mod se transformă și o prună normală într-una stafidită, dacă ar fi să facem o comparație.

Potrivit unuia dintre cercetătorii de la MIT, Pedro Reis, procedeul de inversare al acestei acțiuni este cel mai interesant. Practic, la apăsarea unui buton, ai putea să revii la o suprafață normală a caroseriei mașinii, având astfel libertatea de a alege când vrei să economisești combustibil.

Cine este Vauxhall Ampera?

Cine este Vauxhall Ampera?

Vauxhall Ampera este un hibrid de tip plug-in cu caracteristici futuristice, frate cu Chevrolet Volt. Nu vă grăbiți să-l puneți în aceeași oală cu Toyota Prius sau alte hibriduri asemănătoare, deoarece el se vrea a fi cu mult mai diferit decât ele.

Are un motor de 1,4 litri pe benzină și un motor electric cu generator, ambele aflate sub aceeași capotă. Dacă se face o încărcare corespunzătoare și completă a motorului electric, se pot parcurge lejer 80 de kilometri numai cu acesta, restul distanței care vă rămâne putând fi acoperită de motorul pe benzină.

Cum se conduce?

Primul lucru pe care il putem observa, atunci când ne suim la volanul unui Ampera, este lipsa oricărui fel de zgomot produs de motor. Singurele sunete mai ciudate care se pot auzi sunt cel produs la momentul pornirii și cel de la momentul opririi motorului. Direcția nu este una tocmai spectaculoasă, dar este destul de precisă, iar mașina este una foarte confortabilă și rafinată.

Probabil că nu v-ați aștepta la acest lucru, dar Vauxhall Ampera este un automobil destul de puternic, ambele motoare cu care este aceasta echipată fiind capabile să producă 148 de cai putere în total. Poate ajunge de la 0-100 în fix nouă secunde și se descurcă destul de bine și pe autostradă, la viteze mai mari. Când motorul electric rămâne fără curent, în urma descărcării sale, tranziția la motorul pe benzină se face foarte simplu, conducătorul nesesizând diferența între ele decât dacă va privi către indicatorul din bord care indică acest lucru.

vauxhall ampera

La interior

Ampera este o mașină surprinzător de spațioasă la interior, dacă ținem cont de câte gadget-uri sunt băgate în ea și de faptul că este concepută pentru 4 persoane. Există destul loc pentru cap și picioare, iar consola centrală prin care trece transmisia, de mari dimensiuni, putem spune că nu ne încurcă mai deloc, ba chiar ne este folositoare, putând să o folosim ca loc de sprijin. Portbagajul de 300 de litri nu este unul tocmai care să ne dea pe spate, dar nu este nici chiar de neglijat.

Unul dintre dezavantajele modelului Vauxhall Ampera este, în primul rând, prețul. El pornește de la aproape 38000 de euro. o sumă destul de mare pentru o mașină de 4 locuri! Însă, în ceea ce privește consumul, acesta este foarte bun: 1,2 litri/100 km, prin folosirea motorului electric!

Incepe producția noului Mini Cooper in 5 usi

Incepe producția noului Mini Cooper in 5 usi

Moment foarte important, ba chiar istoric, la uzina din Oxfordshire a britanicilor de la MINI: s-a început, producția noii versiuni în 5 uși. Ținta producătorului englez este aceea de a încerca să vândă nu mai puțin de 150000 de unități pe an, mutare ce ar putea da un imbold serios veniturilor generate.

Noul model urmează a fi oferit publicului cu un motor în trei cilindri, atât pe benzină, cât și diesel. Pe lângă acesta, va fi disponibil și unul normal, care va funcționa pe baza acelorași tipuri de carburanți. Cutia de viteză este una standard, având 6 rapoarte, în timp ce versiunea automată Steptronic, care dispune de un convertor de cuplu, este opțională.

Prețul de pornire, pentru modelul de bază de 101 cai putere, dotat cu motorul în 3 cilindri turboaspirat pe benzină, este, în Marea Britanie, vehiculat la cifra de 15900 de lire sterline. Acesta are următoarele caracteristici de performanță:

-viteză: 0-100 în 8,2 secunde;
-consum de carburant: 4,7%

În ceea ce privește cutia automată, aceasta permite schimbarea mai rapidă a vitezelor și un consum impresionant de 4,9%! Modelul Mini Cooper S, de 189 de cai putere, ajunge la 100 de kilometri în doar 6,9 secunde (sau 6,8 dacă este dotat cu o cutie de viteză automată) și are un consum de carburant de 5,9%, respectiv 5,4%. În cazul lui, prețul, pe piața britanică, pornește de la 20050 lire sterline pentru versiunea de vârf SD.

Alte caracteristici interesante: lungimea noului Mini este de 4 metri, de la partea din spate până la bot, fiind cu 72 de milimetri mai lungă decât predecesoarea sa în 3 uși. Conform informațiilor venite de la BMW (deținătorul mărcii MINI), modelul actual este cu 15 mm mai înalt și oferă 61 mm de spațiu în plus la interior.

Portbagajul a fost, și el, mărit, față de versiunea în 3 uși cu 67 de litri, ajungând la 278 litri, fapt ce face ca noul model să se bată de la egal la egal, la acest capitol, cu alți rivali, cum ar fi Audi A1. Capacitatea maximă de încărcare, inclusiv cu bancheta spate rabatată, ajunge la 941 de litri, fiind cu 20 de litri mai mare decât la A1.

Unele surse de la Mini spun că, prin aducerea pe piață a acestui nou model, se încearcă atragerea unui public de sex masculin cât mai mare, pentru a schimba imaginea de mașină de domnișoară pe care acesta o are în prezent și pentru a echilibra balanța în ceea ce privește numărul de proprietari de ambele genuri.

Noua versiune MINI Cooper va fi disponibilă în 3 culori nemetalizate, plus altele 5 metalizate. Opțional, se pot alege culoarea albă sau neagră pentru plafon și capacele de oglinzi ca dotări gratuite.

Sursa Poze link

La capitolul tehnologie, BMW include în noul MINI și opțiunea unui sistem de apelare de urgență prin intermediul căruia se pot efectua apeluri de urgență către toate centrele de intervenție, în eventualitatea producerii unui accident. Acest sistem va transfera către centrul de intervenție diverse informații, cum ar fi locația mașinii, numărul ocupanților și ce airbag-uri s-au declanșat în urma impactului.

Ford spune adio vechiului motor EcoBoost de 2 litri

Ford spune adio vechiului motor EcoBoost de 2 litri

Gigantul american de automobile din Detroit, Ford, a luat decizia de a spune adio actualei versiuni a motorului său de 2 litri cu tehnologie EcoBoost, la doar 4 ani de la introducerea acestuia pe piață. Motivul? Aparent, locul lui urmează a fi luat de o versiune nouă, cu mult mai îmbunătățită decât cea din prezent.

Ca urmare, vechiul motor de 2 litri, apărut în 2010 și care a fost montat pe multe dintre modelele Ford disponibile pe tot mapamondul, va fi dat la o parte din inventarul companiei americane, începând cu anul viitor. Atunci, se preconizează că va intra în producție modelul nou. Acesta ar urma să echipeze viitorul model de Ford Edge.

Care ar fi noutățile aduse de noua versiune a motorului EcoBoost de 2 litri? Ei bine, se preconizează că acesta va fi construit dintr-un bloc de aluminiu, ceea ce îl va face mai ușor, va avea o chiulasă schimbată, o pompă de ulei variabilă, injectoare de combustibil redesenate și un nou turbocompresor de la BorgWarner.

Motivul pentru care actualul motor de 2 litri nu mai poate rămâne multă vreme pe piață, este acela că, la fel ca și în cazul altor lucruri (să ne gândim un pic la calculatoare, de exemplu), tehnologia avansează foarte repede. Din câte se poate observa, se pare că acesta este deja depășit, cel puțin în accepțiunea celor de la Ford, care simt nevoia să vină cu un suflu nou la acest capitol.

În mod normal, un motor este ținut în producție pentru cel puțin 10 ani, în tot acest timp primind îmbunătățiri periodice. Pentru EcoBoost-ul actual, nu mai este cazul. Statisticile spun că vânzările nu au mers chiar atât de bine pe cât se anticipa de către Ford.

Oferta pentru viitorul model de motor EcoBoost de 2 litri mai cuprinde, printre altele, și disponibilitatea alegerii tracțiunii integrale și/sau a unui pachet pentru tractare (încă nu s-a specificat în ce anume constă acesta). Opțiunile acestea nu erau disponibile și nu puteau fi comandate la versiunea care, deja, după doar 4 ani, o putem considera ca fiind depășită.

Oficialii Ford au declarat că de la noul model se așteaptă la performanțe mai bune și exact acest lucru va livra: mai multă putere și un cuplu mai mare. Mai exact, 240 de cai putere și 37 kgf/m. Întrebați despre celelalte caracteristici de performanță ale motorului, cei de la Ford au decis să nu le dea în vileag momentan.

Pentru Europa, versiunea cea nouă a motorului EcoBoost de 2 litri va fi oferită și în varianta diesel. Pentru America de Nord, va exista o variantă de 2,7 litri V6, care urmează a echipa noul model Ford F-150, care poate fi achiziționat din toamna acestui an. Cealaltă variantă, nonturbo, va fi de 3,5 litri, tot V6.

De asemenea, motoarele vor veni și cu o cutie automată în 6 trepte. Fiind o versiune complet nouă, acest motor nu va avea aproape nici o componentă în comun cu vechiul EcoBoost de 2 litri.

Noutăți de la Apple și Google pentru Sonata

Noutăți de la Apple și Google pentru Sonata

Noul model de Hyundai Sonata va avea, probabil, spre sfârșitul acestui an, dacă nu, de anul viitor, un nou sistem in-car de tip smartphone, cu tehnologie oferită de Apple și Google.

Disponibilitatea acestui tip de sistem, denumit Apple CarPlay, care va funcționa cu noul sistem de operare Android de la Google, face din Sonata prima mașină care nu se află în categoria celor de lux, dar care oferă un astfel de sistem (în Statele Unite, cel puțin), conform declarațiilor lui John Shon, managerul responsabil cu planificarea produsului de la Hyundai Motor America, ce se ocupă și de modelul Sonata.

John Shon declara că, din punctul său de vedere, chiar această nouă tehnologie este una dintre cele mai interesante pentru noul model Hyundai Sonata. El a mai spus, în fața jurnaliștilor adunați la ședința de presă, că, alături de sistemul Apple CarPlay, va exista și softul Android de la Google, pentru partea de navigație. Așa că, indiferent dacă ești fanul iPhone, ori fanul Android, în ceea ce privește conectivitatea, nu ar trebui să ai nici o problemă.

Această mișcare pe care o face Hyundai o aduce printre primii producători de mașini care vor folosi un sistem de operare de la o terță parte, ceea ce va face din noul model Sonata un fel de „iPhone pe roți” (dacă ținem cont de faptul că sistemul instalat provine de la Apple) sau un „Android pe roți”.

Atunci când Apple a anunțat, la târgul auto de la Geneva, din martie acest an, apariția sistemului CarPlay, și alte companii precum Honda, Volvo, Jaguar și Mercedes Benz s-au arătat interesate de încorporarea acestuia în modelele noi pe care le vor scoate pe viitor.

Ca și interfață, cea de la CarPlay se aseamănă destul de mult cu un alt sistem de operare de la Apple: cel pentru telefoane mobile, cunoscut sub denumirea de iOS. Prin intermediul său, conducătorul auto poate utiliza anumite aplicații din iPhone-ul personal chiar pe ecranul sistemului CarPlay. Astfel, acesta poate selecta ce melodii vrea să asculte, poate trimite și primi mesaje text vorbite, poate naviga utilizând hărțile Apple și poate chiar efectua apeluri telefonice prin conectarea telefonului mobil la mufa USB a sistemului.

Nici Google nu s-a lăsat mai prejos și au anunțat și ei propriul lor sistem in-car, Android Auto, care va folosi o versiune a softului pentru telefoane mobile. în cadrul conferinței anuale a dezvoltatorilor de programe din San Francisco. Acest sistem beneficiază de Google Play Music, hărți (Google Maps) și posibilitatea de transmitere și primire de mesaje vocale.

Acest sistem este unul dintre primele produse scoase pe piață de către Open Automotive Alliance, un grup aflat sub aripa celor de la Google, care dorește introducerea Android Auto în diverse modele de mașini de la Audi, General Motors, Honda sau Hyundai, printre altele.

Noul model Hyundai SonataNoul model Hyundai Sonata este disponibil la vânzare (în America), dar încă se mai lucrează puțin la funcționalitatea și integrarea acestor sisteme. Există, însă, opțiunea instalării lor la o dată ulterioară, pentru cei care vor achiziționa deja un mode de Sonata înaintea definitivării detaliilor legate de funcționarea celor două sisteme.

Volvo Concept Estate Geneva 2014

Volvo Concept Estate Geneva 2014

Un adevarat fenomen in secolul trecut, automobilele de tip shooting brake sunt pe cale sa redevina la moda datorita conceptului Volvo Concept Estate al suedezilor de la Volvo.

Desi are o denumire destul de simpla, noul Volvo Concept Estate are un design sofisticat, imbinand foarte bine eleganta si sportivitatea. Impresionantul concept car al producatorului de automobile suedez se remarca si prin lupta dintre clasic si modern, prin numeroasele detalii inspirate de celebrul 1800 ES fiind oferite, de exemplu, de blocurile optice frontale dotate cu tehnologia led.

volvo concept estate 01

De asemenea printer atractiile principale de la exterior putem include si grila radiatorului, pozitionata aproape vertical, aripile laterale proeminente ce incadreaza rotile de 21 de inci, sau difuzorul de aer din spate atasat spoilerului posterior, toate aceste elemte transformand noul Volvo Concept Estate intr-o aparitie deopotriva impunatoare si rafinata.

volvo concept estate 03

In domeniul departamentului interior, conceptul suedezilor de la Volvo poate fi cu usurinta considerat o adevarata minune a design-ului si tehnologiei in domeniul automobilistic. Simplu dar modern interiorul noului automobil Volvo Concept Estate  propune o serie de detalii unice precum cele patru scaune individuale acoperite cu 0 tapiterie din piele alba si ceturile de siguranta intr-o culoare portocalie puternic contrastanta.

volvo concept estate 04

Nu pot fi trecute cu vedera nici cesurile de bord digitale regasite in spatele volanului cu un design in 3 spite sau de ecranul central tactil de dimensiuni foarte mari, folosit pentru afisarea tuturor informatiilor importante. De asemenea nu se pot lasa ignorate si numeroasele inserii din lemn masiv, lana si sticla regasite peste tot in interiorul, care denota o masiva nota de eleganta si exclusivitate.

volvo concept estate 05

Opel Astra OPC Extreme Geneva 2014

Opel Astra OPC Extreme Geneva 2014

Văzut prima data într-o fotografie-teaser, domnilor, acesta este Opel Astra OPC Extreme, în metal si fibra de carbon.

opel asta opc extreme01

Cel mai puternic Opel Astra OPC creat vreodată este o prezenţă uşor de remarcat la standul Opel de la Salonul Auto de la Geneva, printre celelalte modele inofensive.

opel asta opc extreme02

Ingredientele pe care mizează Opel sunt fibra de carbon în abundenţă şi un kit de caroserie care arată mult mai ameninţător în realitate decât în poze. Pe cuvânt de cercetaş şi pe dovezi: aruncaţi o privire la nările din capotă şi la evacuările duble.

opel asta opc extreme03

Ne-am făcut curaj, am tras aer în piept şi am intrat în habitaclu, unde am mai primit o porţie de fibră de carbon, ca şi cum primul fel de la exterior nu ar fi fost de ajuns. E uşor totuşi să îţi dai seama că sub toate inserţiile şi emblemele OPC Extreme stă de fapt un Astra obişnuit, pentru că nimic nu s-a schimbat în materie de design, cu excepţia cosmetizării puternice.

opel asta opc extreme04

Scaunele au acel iz medicinal de proteză ortopedică şi par făcute special pentru cei cu coloana vertebrală strâmbă, dar adevărul este că îţi susţin fiecare muşchi al spatelui.

opel asta opc extreme05

Sursa: ProMotor.ro

McLaren P1 test drive cu Chris Harris

McLaren P1 test drive cu Chris Harris

Acest test drive cu noul McLaren P1, are loc in Emiratele Arabe Unite, in orasul Abu Dhabi, cat si pe circuitul de Grand Prix Yas Marina, pe care are loc si cursa in nocturna de Formula 1.

Masina de test este noul McLaren P1, care este de fapt un prototip de preproductie cu peste 64000 de kilometri la bord, parcursi pe durata a 15 luni in jurul lumii, atat prin desert in Valea Mortii, cat si la Cercul Polar pentru teste in conditii extreme de vreme.

Motorul turbo are o capacitate de 3.8 litri ce dezvolta o putere de 737 de cai putere, turbinele acestuia lucrand la o presiune de 2.4 bari, la care se adauga  puterea motorului elelectric de 179 de cai putere, acesta tinad si locul electromotorului, astfel dezvoltand impreuna o putere totala de peste 900 de cai putere si un cuplu motor de 900 Nm.

mclaren P1 02

Desi la prima vedere ar parea ca motorul este acelasi cu al modelului McLaren MP4-12C, blocul motor este total redesenat, si construit din materiale mai rezistente pentru a face fata puterii dezvoltate de grupul motopropulsor, deoarece motorul electric este fixat direct de blocul motor.

Trenul de rulare este similar cu cel al modelului 12C, avand acelsi tip de suspensie. Msina are garda reglabila la sol, astfel in functie de viteza si modul setat pentru trenul de rulare masina coboara cu pana la 50 de milimetri in modul de rulare Track. In modul de rulare normal duritatea suspensiei este echivalenta modului sport al modelului McLaren MP4-12C. De asemenea masina poate fi si ridicata pentru a putea trece mai usor peste barierele de viteza si bordurile din oras.

mclaren p1 03

 

Masina are un eleron care ridicat la maximum, alaturi de difuzorul spate, ofera o forta de apasare de 600 de kilograme, similar cu masinile de curse de categoria GT3.

In mod strict electric masina are o autonomie de aproximativ 10 kilometri, dupa care intra in actiune motorul termic, acesta avand si rol de generator pentru reincarcarea bateriilor, atunci cand acesta nu este fortat la limita.

mclaren p1 04

In oras, in traffic masina are un comportament foarte bun, fara zgaltaieli, schimbari greoaie de viteze, sau sa iti distruga organele interne atunci cand treci peste denivelari, fiind foarte utilizabila fara sa iti dea impresia cum ca ai conduce o masina foarte lata.

Dotarile interioare ale modelului includ aer conditionat, navigatie prin satelit si multe altele. Insa adevaratul character al acestei masini se arata cel mai bine pe circuit, acolo unde masina poate fi fortata la limita. De aceea va invitam sa urmariti clipul de mai jos pentru mai multe detalii.

[vsw id=”watch?v=Kb8tGX-HPQE&list=PL239B84BD346EEEFA&feature=share” source=”youtube” width=”600″ height=”480″ autoplay=”no”]

 

Mercedes Benz S-Class Coupe sau noul CL.

Mercedes Benz S-Class Coupe sau noul CL.

Noul Mercedes Benz S-Class Coupe aduce în 2014 tot ce poate fi mai elegant într-o maşină germană. De data asta, designerii Mercedes Benz s-au întrecut pe ei înşişi, iar rezultatul este, pur şi simplu, răvăşitor.

Mercedes Benz S-Class Coupe  01

Când s-a lansat noul Mercedes Benz S-Class, reacţiile au fost extrem de pozitive. Mercedes Benz nu a dezamăgit nici de data aceasta, iar orice test cu noul S-Class incude în mod sigur interjecţii de admiraţie. Iată că şi versiunea coupé a noii Clase S nu face excepţie de la regulă, ba dimpotrivă!

Mercedes Benz S-Class Coupe  03

Lista de dotări este similară cu cea a noului S-Class, însă germanii pun accent pe echiparea în premieră mondială cu suspensiile MAGIC BODY CONTROL, cu funcţie de înclinare în viraje. Sunt amintite, de asemenea, sistemul de afişare de tip head-up display şi funcţia de touch pad, aceasta din urmă permiţându-i şoferului să acţioneze comenzile sistemului multimedia într-un stil similar cu al unui smartphone. Să nu uităm şi de farurile cu 47 de cristale Swarovski fiecare…

[vsw id=”eNXS8viLxvg” source=”youtube” width=”600″ height=”480″ autoplay=”no”]

Apropo de MAGIC BODY CONTROL (majusculele aparţin Mercedes Benz) – vehiculul se înclină în curbe în acelaşi mod în care o face un motociclist, astfel fiind redusă acceleraţia laterală asupra ocupanţilor acestuia, fiind îmbunătăţită şi performanţa pe drumurile virajate. Sistemul poate înclina maşina cu până la 2.5 grade în viraje, în funcţie de unghiul şoselei şi viteza maşinii. Înclinarea este dictată de un ansamblu care cuprinde o cameră video stereo ce înregistrează curbele din faţa maşinii (cu 15 metri în faţă) şi un senzor de acceleraţie transversală. Şoferul poate activa această funcţie, ea intervenind la viteze între 30 – 180 km/h.

Mercedes Benz S-Class Coupe 04

Cu alte cuvinte, în loc ca maşina să se încline spre exteriorul virajului, aşa cum o fac astăzi toate maşinile, ea se va înclina puţin spre interiorul acestuia, mărind astfel atât confortul pasagerilor, cât şi comportamentul în viraj, prin redistribuirea maselor pe roţi.

[vsw id=”tn-Jk_IcoVk” source=”youtube” width=”600″ height=”480″ autoplay=”no”]

 

Noul Mercedes Benz S-Class Coupe este disponibil cu un V8 biturbo de 4.663 cc, care devoltă 455 CP şi un cuplu maxim de 700 Nm. Nemţii au avut grijă să ofere şi un sistem de evacuare cu un sunet „emoţional”, iar noi îi credem pe cuvânt…

 

La fel ca sedanul S-Class, noul Mercedes Benz S-Class Coupe are numeroase sisteme de asistenţă a şoferului, care fac practic din noua clasă S o maşină semi-autonomă. Reunite sub numele de „Intelligent Drive”, aceste sisteme oferă un sistem de preparare a frânelor în cazul unui impact, cu detecţia pietonilor, DISTRONIC PLUS, care ţine singur banda de rulare şi poate urmări o maşină în trafic, inclusiv frânând şi oprind autovehiculul la nevoie, repornind în momentul în care traficul se pune în mişcare. Practic, noul Mercedes Benz S-Class Coupe poate merge singur în traficul aglomerat, fără ca şoferul să mai facă altceva decât să supravegheze maşina.

Mercedes Benz S-Class Coupe 02

Maşina îşi ajustează singură faza lungă în funcţie de traficul care vine din faţă şi oferă un sistem de vedere în infraroşu pe timp de noapte. 17 dintre cele 47 de cristale Swarovski sunt prezente sub formă de sfere deasupra farurilor, celelalte 30 fiind iluminate de LED-urile de semnalizare, în cazul în care proprietarul a optat pentru această dotare…

Sistemul COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS oferă o funcţie nouă, în afara asistenţei adaptive la frânare: de la 7 km/h în sus, dacă pericolul de coliziune persistă iar şoferul nu reacţionează, maşina poate frâna autonom de la viteze de până la 200 km/h, reducând severitatea coliziunilor sau chiar oprind în siguranţă autovehiculul. Sistemul frânează, de asemenea, şi pentru a evita impactul cu autovehiculele staţionare, la viteze de până la 50 km/h şi este în stare să prevină coliziunile la viteze de până la 40 km/h.

Mercedes Benz S-Class Coupe 05

Mai mult decât atât, sistemul PRE-SAFE include acum PRE-SAFE PLUS, o funcţie care poate recunoaşte iminenţa unei coliziuni din spate; aceasta aprinde luminile de avarie la o frecvenţă foarte înaltă, pentru a atrage atenţia şoferului neatent. Dacă pericolul de coliziune persistă, sistemul poate aplica frâna de parcare atunci când maşina este staţionară, minimizând astfel riscul de fracturi la gât, prin reducerea saltului înainte cauzat de impactul din spate.

Mercedes Benz S-Class Coupe 07

 

La exterior, Mercedes Benz S-Class Coupe arată impunător mai ales datorită dimensiunilor sale: 5027 mm lungime, 1899 mm lăţime şi doar 1411 mm înălţime dau ecuaţia unei maşini cu valenţe sport, care impune respect. Ampatamentul de 2945 mm asigură un spaţiu generos pentru toţi pasagerii, dar rămâne de văzut cum vom sta cu spaţiul la cap în spate, care era destul de redus şi aşa la sedan.

Mercedes Benz S-Class Coupe 06

Roţile stau pe jante de 18-20 de inci, iar liniile laterale ale maşinii sunt în acelaşi timp senzuale şi sculpturale – pur şi simplu, designerii germani au reuşit o maşină care are toate şansele să devină emblematică. În opţiune, clienţii pot comanda un acoperiş panoramic care se întinde pe două treimi din întreaga lungime a pavilionului, cu o suprafaţă de 1.32 m2, acesta fiind cu 150% mai mare decât pe generaţia precedentă. În plus, funcţia MAGIC SKY CONTROL poate schimba transparenţa geamului acestuia printr-o simplă apăsare de buton, de la 100% la 1%!

Mercedes Benz S-Class Coupe 06

Lista de opţionale a noului Mercedes Benz S-Class Coupe este interminabilă, dar merită amintite de pe ea pachetul AIR-BALANCE, care include componente de parfumare şi ionizare a aerului, pachetul Warmth Comfort, care include încălzirea în cotieră, dar şi pachetul Seat Comfort, care oferă scaune faţă cu funcţie de masaj energizant, bazat pe principiul masajului cu pietre fierbinţi.

[vsw id=”6Nq9WXOzmYQ” source=”youtube” width=”600″ height=”480″ autoplay=”no”]

 

Melomanii se vor delecta cu sistemul audio Burmester, funcţie de posibilităţi: standardul Burmester surround system şi Burmester High-End 3D Surround Sound System. Un lucru e cert: pe lângă sunetul motorului, atent redat la interior, muzica va fi unul dintre elementele principale de atracţie al traiului în habitaclul coupé-ului german!

Mercedes Benz S-Class Coupe 08

Să nu uităm de cele două ecrane imense de pe bord, dar nici de noul volan „Super Sport”, pregătit pentru a face faţă drumurilor virajate din munţi. Evident, în funcţie de buzunarul clientului, materialele de pe bord şi scaune pot varia de la bune la excepţionale, aici avem deja noul S-Class drept mărturie că nemţii n-au făcut niciun fel de rabat de la calitate.

Mercedes Benz S-Class Coupe 09

Touchpad-ul va fi regăsit treptat pe întreaga gamă Mercedes Benz – el asigură o interfaţă similară cu ecranul tactil al unui smartphone şi permite introducerea de litere, numere şi caractere speciale, în oricare dintre limbile sistemului multimedia. Avem şi un sistem de tip head-up display, care afişează color informaţiile esenţiale ale maşinii pe parbriz (viteza de deplasare, limita de viteză, instrucţiunile navigaţiei şi mesajele sistemului de asistenţă la conducere). Intensitatea afişării variază automat în funcţie de condiţiile de iluminare din exterior, pentru a nu supăra şoferul cu nimic.

Mercedes Benz S-Class Coupe 10

În concluzie, noul Mercedes Benz S-Class Coupe are absolut toate elementele care să-l facă o maşină de referinţă în istoria auto, lucru de care ne vom convinge după ce vom face cunoştinţă cu maşina la Salonul Auto Geneva 2014.

[vsw id=”ZKy3Izv_ym4″ source=”youtube” width=”600″ height=”480″ autoplay=”no”]

 

Sursa: ProMotor.ro