Noul Mercedes Benz S-Class Coupe aduce în 2014 tot ce poate fi mai elegant într-o maşină germană. De data asta, designerii Mercedes Benz s-au întrecut pe ei înşişi, iar rezultatul este, pur şi simplu, răvăşitor.
Când s-a lansat noul Mercedes Benz S-Class, reacţiile au fost extrem de pozitive. Mercedes Benz nu a dezamăgit nici de data aceasta, iar orice test cu noul S-Class incude în mod sigur interjecţii de admiraţie. Iată că şi versiunea coupé a noii Clase S nu face excepţie de la regulă, ba dimpotrivă!
Lista de dotări este similară cu cea a noului S-Class, însă germanii pun accent pe echiparea în premieră mondială cu suspensiile MAGIC BODY CONTROL, cu funcţie de înclinare în viraje. Sunt amintite, de asemenea, sistemul de afişare de tip head-up display şi funcţia de touch pad, aceasta din urmă permiţându-i şoferului să acţioneze comenzile sistemului multimedia într-un stil similar cu al unui smartphone. Să nu uităm şi de farurile cu 47 de cristale Swarovski fiecare…
[vsw id=”eNXS8viLxvg” source=”youtube” width=”600″ height=”480″ autoplay=”no”]
Apropo de MAGIC BODY CONTROL (majusculele aparţin Mercedes Benz) – vehiculul se înclină în curbe în acelaşi mod în care o face un motociclist, astfel fiind redusă acceleraţia laterală asupra ocupanţilor acestuia, fiind îmbunătăţită şi performanţa pe drumurile virajate. Sistemul poate înclina maşina cu până la 2.5 grade în viraje, în funcţie de unghiul şoselei şi viteza maşinii. Înclinarea este dictată de un ansamblu care cuprinde o cameră video stereo ce înregistrează curbele din faţa maşinii (cu 15 metri în faţă) şi un senzor de acceleraţie transversală. Şoferul poate activa această funcţie, ea intervenind la viteze între 30 – 180 km/h.
Cu alte cuvinte, în loc ca maşina să se încline spre exteriorul virajului, aşa cum o fac astăzi toate maşinile, ea se va înclina puţin spre interiorul acestuia, mărind astfel atât confortul pasagerilor, cât şi comportamentul în viraj, prin redistribuirea maselor pe roţi.
[vsw id=”tn-Jk_IcoVk” source=”youtube” width=”600″ height=”480″ autoplay=”no”]
Noul Mercedes Benz S-Class Coupe este disponibil cu un V8 biturbo de 4.663 cc, care devoltă 455 CP şi un cuplu maxim de 700 Nm. Nemţii au avut grijă să ofere şi un sistem de evacuare cu un sunet „emoţional”, iar noi îi credem pe cuvânt…
La fel ca sedanul S-Class, noul Mercedes Benz S-Class Coupe are numeroase sisteme de asistenţă a şoferului, care fac practic din noua clasă S o maşină semi-autonomă. Reunite sub numele de „Intelligent Drive”, aceste sisteme oferă un sistem de preparare a frânelor în cazul unui impact, cu detecţia pietonilor, DISTRONIC PLUS, care ţine singur banda de rulare şi poate urmări o maşină în trafic, inclusiv frânând şi oprind autovehiculul la nevoie, repornind în momentul în care traficul se pune în mişcare. Practic, noul Mercedes Benz S-Class Coupe poate merge singur în traficul aglomerat, fără ca şoferul să mai facă altceva decât să supravegheze maşina.
Maşina îşi ajustează singură faza lungă în funcţie de traficul care vine din faţă şi oferă un sistem de vedere în infraroşu pe timp de noapte. 17 dintre cele 47 de cristale Swarovski sunt prezente sub formă de sfere deasupra farurilor, celelalte 30 fiind iluminate de LED-urile de semnalizare, în cazul în care proprietarul a optat pentru această dotare…
Sistemul COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS oferă o funcţie nouă, în afara asistenţei adaptive la frânare: de la 7 km/h în sus, dacă pericolul de coliziune persistă iar şoferul nu reacţionează, maşina poate frâna autonom de la viteze de până la 200 km/h, reducând severitatea coliziunilor sau chiar oprind în siguranţă autovehiculul. Sistemul frânează, de asemenea, şi pentru a evita impactul cu autovehiculele staţionare, la viteze de până la 50 km/h şi este în stare să prevină coliziunile la viteze de până la 40 km/h.
Mai mult decât atât, sistemul PRE-SAFE include acum PRE-SAFE PLUS, o funcţie care poate recunoaşte iminenţa unei coliziuni din spate; aceasta aprinde luminile de avarie la o frecvenţă foarte înaltă, pentru a atrage atenţia şoferului neatent. Dacă pericolul de coliziune persistă, sistemul poate aplica frâna de parcare atunci când maşina este staţionară, minimizând astfel riscul de fracturi la gât, prin reducerea saltului înainte cauzat de impactul din spate.
La exterior, Mercedes Benz S-Class Coupe arată impunător mai ales datorită dimensiunilor sale: 5027 mm lungime, 1899 mm lăţime şi doar 1411 mm înălţime dau ecuaţia unei maşini cu valenţe sport, care impune respect. Ampatamentul de 2945 mm asigură un spaţiu generos pentru toţi pasagerii, dar rămâne de văzut cum vom sta cu spaţiul la cap în spate, care era destul de redus şi aşa la sedan.
Roţile stau pe jante de 18-20 de inci, iar liniile laterale ale maşinii sunt în acelaşi timp senzuale şi sculpturale – pur şi simplu, designerii germani au reuşit o maşină care are toate şansele să devină emblematică. În opţiune, clienţii pot comanda un acoperiş panoramic care se întinde pe două treimi din întreaga lungime a pavilionului, cu o suprafaţă de 1.32 m2, acesta fiind cu 150% mai mare decât pe generaţia precedentă. În plus, funcţia MAGIC SKY CONTROL poate schimba transparenţa geamului acestuia printr-o simplă apăsare de buton, de la 100% la 1%!
Lista de opţionale a noului Mercedes Benz S-Class Coupe este interminabilă, dar merită amintite de pe ea pachetul AIR-BALANCE, care include componente de parfumare şi ionizare a aerului, pachetul Warmth Comfort, care include încălzirea în cotieră, dar şi pachetul Seat Comfort, care oferă scaune faţă cu funcţie de masaj energizant, bazat pe principiul masajului cu pietre fierbinţi.
[vsw id=”6Nq9WXOzmYQ” source=”youtube” width=”600″ height=”480″ autoplay=”no”]
Melomanii se vor delecta cu sistemul audio Burmester, funcţie de posibilităţi: standardul Burmester surround system şi Burmester High-End 3D Surround Sound System. Un lucru e cert: pe lângă sunetul motorului, atent redat la interior, muzica va fi unul dintre elementele principale de atracţie al traiului în habitaclul coupé-ului german!
Să nu uităm de cele două ecrane imense de pe bord, dar nici de noul volan „Super Sport”, pregătit pentru a face faţă drumurilor virajate din munţi. Evident, în funcţie de buzunarul clientului, materialele de pe bord şi scaune pot varia de la bune la excepţionale, aici avem deja noul S-Class drept mărturie că nemţii n-au făcut niciun fel de rabat de la calitate.
Touchpad-ul va fi regăsit treptat pe întreaga gamă Mercedes Benz – el asigură o interfaţă similară cu ecranul tactil al unui smartphone şi permite introducerea de litere, numere şi caractere speciale, în oricare dintre limbile sistemului multimedia. Avem şi un sistem de tip head-up display, care afişează color informaţiile esenţiale ale maşinii pe parbriz (viteza de deplasare, limita de viteză, instrucţiunile navigaţiei şi mesajele sistemului de asistenţă la conducere). Intensitatea afişării variază automat în funcţie de condiţiile de iluminare din exterior, pentru a nu supăra şoferul cu nimic.
În concluzie, noul Mercedes Benz S-Class Coupe are absolut toate elementele care să-l facă o maşină de referinţă în istoria auto, lucru de care ne vom convinge după ce vom face cunoştinţă cu maşina la Salonul Auto Geneva 2014.
[vsw id=”ZKy3Izv_ym4″ source=”youtube” width=”600″ height=”480″ autoplay=”no”]
Sursa: ProMotor.ro