Acest test drive cu noul McLaren P1, are loc in Emiratele Arabe Unite, in orasul Abu Dhabi, cat si pe circuitul de Grand Prix Yas Marina, pe care are loc si cursa in nocturna de Formula 1.
Masina de test este noul McLaren P1, care este de fapt un prototip de preproductie cu peste 64000 de kilometri la bord, parcursi pe durata a 15 luni in jurul lumii, atat prin desert in Valea Mortii, cat si la Cercul Polar pentru teste in conditii extreme de vreme.
Motorul turbo are o capacitate de 3.8 litri ce dezvolta o putere de 737 de cai putere, turbinele acestuia lucrand la o presiune de 2.4 bari, la care se adauga puterea motorului elelectric de 179 de cai putere, acesta tinad si locul electromotorului, astfel dezvoltand impreuna o putere totala de peste 900 de cai putere si un cuplu motor de 900 Nm.
Desi la prima vedere ar parea ca motorul este acelasi cu al modelului McLaren MP4-12C, blocul motor este total redesenat, si construit din materiale mai rezistente pentru a face fata puterii dezvoltate de grupul motopropulsor, deoarece motorul electric este fixat direct de blocul motor.
Trenul de rulare este similar cu cel al modelului 12C, avand acelsi tip de suspensie. Msina are garda reglabila la sol, astfel in functie de viteza si modul setat pentru trenul de rulare masina coboara cu pana la 50 de milimetri in modul de rulare Track. In modul de rulare normal duritatea suspensiei este echivalenta modului sport al modelului McLaren MP4-12C. De asemenea masina poate fi si ridicata pentru a putea trece mai usor peste barierele de viteza si bordurile din oras.
Masina are un eleron care ridicat la maximum, alaturi de difuzorul spate, ofera o forta de apasare de 600 de kilograme, similar cu masinile de curse de categoria GT3.
In mod strict electric masina are o autonomie de aproximativ 10 kilometri, dupa care intra in actiune motorul termic, acesta avand si rol de generator pentru reincarcarea bateriilor, atunci cand acesta nu este fortat la limita.
In oras, in traffic masina are un comportament foarte bun, fara zgaltaieli, schimbari greoaie de viteze, sau sa iti distruga organele interne atunci cand treci peste denivelari, fiind foarte utilizabila fara sa iti dea impresia cum ca ai conduce o masina foarte lata.
Dotarile interioare ale modelului includ aer conditionat, navigatie prin satelit si multe altele. Insa adevaratul character al acestei masini se arata cel mai bine pe circuit, acolo unde masina poate fi fortata la limita. De aceea va invitam sa urmariti clipul de mai jos pentru mai multe detalii.
[vsw id=”watch?v=Kb8tGX-HPQE&list=PL239B84BD346EEEFA&feature=share” source=”youtube” width=”600″ height=”480″ autoplay=”no”]