Noua generaţie Subaru Legacy atacă A4 quattro şi Seria 3 xDrive

Noua generaţie Subaru Legacy atacă A4 quattro şi Seria 3 xDrive

După numai 4 ani de carieră, precedenta generaţie Subaru Legacy e înlocuită de una complet nouă, japonezii sărind peste obişnuita practică a faceliftului. Noul Subaru Legacy, mai modern, şi-a serbat lansarea la Salonul Auto Chicago 2014. Să vedem dacă au de ce să se teamă celebrele berline germane premium cu tracţiune integrală.

subaru-legacy-2014-01

Ajuns la a şasea generaţie, noul Subaru Legacy vine cu un aspect exterior mult mai cuminte decât conceptul premergător de la Los Angeles 2013. E, de fapt, continuarea unei caracteristici a modelului japonez, care nu a încercat niciodată să surprindă printr-un design extravagant, rămânând dedicat unui public mai restrâns, relativ conservator.

subaru legacy 2014 02

Noul Legacy joacă în liga berlinelor de clasă medie, având o lungime de 4,8 metri, o lăţime de 1,84 metri şi o înălţime de 1,50 metri. Ampatamentul se cifrează la 2,75 metri (la fel ca la precedentul Legacy), ceea ce e o valoare medie pentru actualul peisaj al clasei medii.

Noul Legacy marchează o evoluţie uşoară şi la capitolul aspect dinamic, inginerii promiţând că plafonul cu o coborâre mai accentuată nu va afecta habitabilitatea în spate. Tot un plus de dinamism se remarcă şi în designul interiorului, stilul fiind mai simplist şi cu o notă high-tech mai accentuată.

subaru legacy 2014 03

Japonezii promit o calitate excelentă a materialelor şi asamblării, după cum ne-au obişnuit până acum, dar şi cu un nivel crescut al siguranţei, datorită noilor sisteme de asistenţă pentru şofer.

Dintre acestea se remarcă sistemul radar perimetral din spate, care oferă funcţie de asistenţă la unghiul mort, dar şi alertă de proximitate la mersul cu spatele (util mai ales la ieşirea dintr-o parcare fără vizibilitate). La care se mai adaugă o evoluţie a sistemului EyeSight (premiat de institutul american pentru siguranţă IIHS).

subaru legacy 2014 04

Evident, principalul avantaj al lui Subaru Legacy rămâne sistemul de tracţiune integrală Symmetrical All-Wheel Drive, considerat de specialişti cel mai eficient sistem 4×4 din categoria sa. Aşa încât Legacy rămâne o alternativă interesantă pentru cei care vor un Audi A4 quattro sau un BMW Seria 3 xDrive.

Însă, faţă de rivalii germani, Legacy oferă o gamă de motorizări mult mai restrânsă. Pentru piaţa nord-americană, unde va fi vândut mai întâi noul Legacy, sunt oferite două motoare boxer pe benzină, ambele cuplate la o cutie de viteze CVT Lineartronic.

subaru legacy 2014 05

n primul caz vorbim de un 2,5 litri de 175 CP, având patru cilindri şi un consum mediu de 30 mpg (circa 9,4 litri/100 km). În al doilea caz avem un 6 cilindri de 3,6 litri şi 256 CP, cu un consum mediu de 23 mpg (12,3 litri/100 km). Pentru piaţa europeană este de aşteptat să fie propus şi un diesel boxer de 2,0 litri, care va oferi un consum mai redus.

Preţurile la care va putea fi cumărat noul Subaru Legacy nu au fost comunicate încă, pe piaţa din SUA urmând a fi pus în vânzare în mod oficial din vara acestui an. Ceea ce înseamnă că nu vom vedea noul Legacy la Geneva 2014, ci, în cel mai bun caz, în toamnă, la Paris 2014.

subaru legacy 2014 06

Sursa: ProMotor.ro

BMW Seria 4 Gran Coupé: imagini şi informaţii oficiale

BMW Seria 4 Gran Coupé: imagini şi informaţii oficiale

Compania germană BMW a publicat primele informaţii şi imagini oficiale cu noul BMW Seria 4 Gran Coupé – cel de-al treilea model din noua familie BMW Seria 4. 

bmw seria 4 gran coupe oficial front

BMW Seria 4 Gran Coupé a fost dezvăluit oficial de către compania germană cu sediul în München. BMW Seria 4 Gran Coupé devine, astfel, cel de-al treilea model din noua familie BMW Seria 4, alături de BMW Seria 4 Coupé şi BMW Seria 4 Cabrio.

Noul BMW Seria 4 Gran Coupé e la fel de lung şi de lat ca varianta coupé cu două uşi pe care este bazat şi reprezintă un concurent serios pentru Audi A5 Sportback. Altfel spus, BMW a creat un coupé cu patru uşi de clasă medie.

bmw seria 4 gran coupe oficial 67

În acelaşi timp, înălţimea mai mare cu aproximativ 30 mm se traduce într-un spaţiu interior ceva mai generos, precum şi un portbagaj mai mare. Mai exact, BMW Seria 4 Gran Coupé oferă un volum de încărcare de 480 de litri, cu 35 de litri mai mult decât în cazul variantei coupé cu două uşi. În plus, portbagajul poate fi extins la 1.300 de litri dacă se rabatează complet bancheta din spate.

Pentru a întări ideea de coupé, noul model a primit uşi cu geamuri fără rame, la fel ca Mercedes-Benz CLS sau Mercedes-Benz CLA.

La exterior, noul Seria 4 GC preia limbajul de design folosit atât la celelalte modele Seria 4, cât şi la modelele Seria 3. Altfel spus, o să fie destul de greu să-ţi dai seama dacă e un Seria 4 Gran Coupé sau un Seria 3 Sedan atunci când îl vezi pe stradă. Aceeaşi poveste se aplică şi la interior, unde cei de la BMW au folosit reţeta aplicată la celelalte modele din gamă: cea mai nouă generaţie a sistemului iDrive, ecranul de mari dimensiuni montat deasupra gurilor de ventilaţie de pe consola centrală şi sistemul Head-Up Display de afişare a informaţiilor direct pe parbriz.

bmw seria 4 gran coupe oficial 36

În ceea ce priveşte motorizările, noul BMW Seria 4 Gran Coupé va fi disponibil la lansare cu o selecţie de cinci propulsoare, dintre care trei pe benzină şi două diesel. Mai mult, clienţii vor putea alege între sistemul de tracţiune pe puntea spate sau sistemul de tracţiune integrală xDrive, precum şi între cutia de viteze manuală cu şase trepte, cutia automată Steptronic cu opt trepte sau cutia automată Steptronic sport cu opt trepte, care oferă şi posibilitatea schimbării treptelor prin intermediul clapetelor amplasate pe volan.

Noul model din familia Seria 4 va fi prezentat în premieră mondială la Salonul Auto Geneva 2014 din luna martie, iar vânzările vor începe în vara lui 2014.

bmw seria 4 gran coupe oficial 01

În continuare, datele tehnice ale variantelor disponibile la lansare:

BMW 420i

Motor: benzină, 1.997 cmc

Putere maximă: 184 CP/5.000-6.250 rpm

Cuplu maxim: 270 Nm/1.250-4.500 rpm

Acceleraţie 0-100 km/h: 7,6 secunde

Viteză maximă: 236 km/h

Consum mediu teoretic: 6,4 l/100 km

bmw seria 4 gran coupe oficial 35

BMW 428i

Motor: benzină, 1.997 cmc

Putere maximă: 245 CP/5.000-6.500 rpm

Cuplu maxim: 350 Nm/1.250-4.800 rpm

Acceleraţie 0-100 km/h: 6,1 secunde

Viteză maximă: 250 km/h

Consum mediu teoretic: 6,6 l/100 km

bmw seria 4 gran coupe oficial 65

BMW 435i

Motor: benzină, 2.979 cmc

Putere maximă: 306 CP/5.800-6.400 rpm

Cuplu maxim: 400 Nm/1.200-5.000 rpm

Acceleraţie 0-100 km/h: 5,5 secunde

Viteză maximă: 250 km/h

Consum mediu teoretic: 8,1 l/100 km

bmw seria 4 gran coupe oficial 69

BMW 418d

Motor: diesel, 1.995 cmc

Putere maximă: 143 CP/4.000 rpm

Cuplu maxim: 320 Nm/1.750-2.500 rpm

Acceleraţie 0-100 km/h: 9,2 secunde

Viteză maximă: 213 km/h

Consum mediu teoretic: 4,5 l/100 km

bmw seria4 gran coupe oficial 27

BMW 420d

Motor: diesel, 1.995 cmc

Putere maximă: 184 CP/4.000 rpm

Cuplu maxim: 380 Nm/1.750-2.750 rpm

Acceleraţie 0-100 km/h: 7,7 secunde

Viteză maximă: 236 km/h

Consum mediu teoretic: 4,7 l/100 km

bmw seria4 gran coupe oficial 09

Sursa: ProMotor.ro

TEST: Noul Nissan Qashqai, prim contact. DOMINATING!

TEST: Noul Nissan Qashqai, prim contact. DOMINATING!

Nu prea îmi place să pun titluri în engleză, dar n-am cum să fac altfel referiri la jocuri de genul Unreal Tournament. Şi fac referiri pentru că noul Nissan Qashqai a început jocul de unul singur, dar între timp arena s-a aglomerat – deşi a fost primul crossover produs în serie şi a creat practic nişa, astăzi nu mai putem vorbi de o nişă, ci de un segment întreg, ba încă unul aflat pe val!

nissan-qasqai-test-0-02

Pe roşu sau pe albastru? Ce preferaţi?

Precedenta generaţie a dominat cu mână de fier clasa de maşini născută odată cu ea: două milioane de exemplare vândute, ba chiar şi o curbă ascendentă de vânzări de-a lungul anilor, ceea ce nu se prea întâmplă cu un model care treptat se învecheşte. Şi a reuşit asta în ciuda unui design exterior pasabil, a unor materiale plastice de la interior doar OK, şi a asaltului din partea concurenţei. Noul Qashqai e la fel de greu de scris (şi asta a fost o mică „aroganţă” a celor de la Nissan, care au dat un nume neconvenţional unei maşini neconvenţionale), dar marele element de noutate e mutarea designului acestuia cât mai departe de ce a MPV-urilor familiale şi cât mai aproape de cea a SUV-urilor compacte.

nissan-qasqai-test-00-02

Bătea vântul în Madrid, dar noul Qashqai rezistă. Aerodinamica…

Nu o să insist pe elementele de design, acestea au fost deja dezbătute în articolul de prezentare al noului Nissan Qashqai, ci o să spun doar că maşina arată mult, mult, mult mai bine decât precedentul model, chiar dacă nu e foarte originală, având în vedere ce au scos competitorii între timp. Un aer tineresc, o formă aerodinamică ajutată de coborârea maşinii cu 1 cm, dar şi nervuri mai pronunţate, care dau un aspect mai sportiv unei maşini altminteri dedicate familiei.

nissan-qasqai-test-48

Bord redesenat, cadrane moderne, materiale de calitate. Aşa da, Nissan!

Marile transformări se află la interior, acolo unde ai un spaţiu mai mare, datorat creşterii în lungime a maşinii, dar şi materiale noi, sensibil mai bune pe bord şi pe scaune, precum şi o reconfigurare a spaţiilor de depozitare. Cei din faţă au spaţiu berechet, ca într-o maşină de clasă superioară, în timp ce pasagerii din spate pot fi şi trei, la nevoie, deşi vor sta ceva mai înghesuiţi şi cu spătarul cam drept. Şoferul are totul la îndemână, configuraţia comenzilor de pe volan şi de pe consola centrală este uşor de înţeles şi de folosit, iar calitatea materialelor aflate în zonele care pot fi atinse cu mâna e surprinzător de bună! E adevărat, am testat versiuni cu echipări de top, dar chiar şi aşa, sentimentul e că te afli într-o maşină scumpă, iar nu într-una de volum.

nissan-qasqai-test-51

Aşa ar trebui să arate o consolă centrală împărţită inteligent!

Apropo, am remarcat că grupul Renault-Nissan poate totuşi folosi şi ştergătoare care să chiar şteargă parbrizul fără zgomot, dar şi o insonorizare excelentă a maşinii – nu auzi practic nimic din partea propulsorului, indiferent că vorbim de diesel sau de benzinar! Putem avea aşa ceva şi pe celelalte modele noi ale grupului? Mulţumesc frumos.

Inginerii Nissan se laudă că scaunele sunt făcute după principiile NASA. Aşa o fi, eu pot doar să spun că am stat mai comod decât în fratele mai mic Juke sau în nepotul Captur, care îţi cam rup spatele din cauza şezutului ridicat prea mult în partea din faţă, dar nu neapărat mai comod decât în concurenţii germani, de exemplu. Cert e că ai un confort la rulare foarte bun, iar asta se datorează atât scaunelor, cât şi suspensiilor inteligente – deşi ferme şi pregătite pentru a face treabă excelentă pe şosea, ele sunt dublate de un sistem automat de stabilizare a maşinii, Chassis Control, care frânează uşor roţile în mod individual atunci când tocmai ai trecut de o denivelare, astfel încât balansul este limitat la maximum, fără ca trenul de rulare să fie prea tare – o inovaţie pe care sunt sigur că o vom regăsi pe multe alte maşini de acum încolo!

nissan-qasqai-test-53

Spaţiul în spate e în acord cu segmentul lui Qashqai. Adică nici prea-prea, nici foarte-foarte.

Spuneam că au regândit şi spaţiile de stocare. Au reuşit o treabă foarte bună, mai ales datorită transformării frânei de mână în frână electronică de parcare, ceea ce a salvat mult spaţiu – avem acum patru spaţii de depozitare inteligent gândite între pasagerii faţă, dintre care un lăcaş numai bun pentru telefonul mobil, două spaţii pentru pahare sau doze de suc şi o cotieră în care încape un DSLR mai mic. Şi torpedoul e generos, iar portbagajul are acum podeaua ridicată, pentru a asigura o platformă perfect plană atunci când se rabatează scaunele din spate (iar asta se face foarte uşor). Deşi arată mai a SUV, Qashqai rămâne totuşi o maşină de familie, ba încă una căreia mi-e foarte greu să-i găsesc un reproş în privinţa spiritului practic.

Pentru că suntem în 2014, avem şi o sumedenie de gadgeturi, de la sistemul de navigaţie cu ecran color cu diagonala de 7 inci (17.8 cm) care îi permite şoferului să se joace cu opţiunile Nissan Connect (conectivitate USB, Bluetooth etc.), până la ceea ce Nissan numeşte Safety Shield, adică sistemul său integrat de asistenţă a şoferului. Aici, lucrurile sunt high-tech faţă de precedenta generaţie, chiar dacă nu avem toate rafinamentele deja existente pe anumite berline (maşina nu îşi ţine singură direcţia, cum o fac unele berline compacte, de exemplu).

[vsw id=”xSHfZsZv7Zk” source=”youtube” width=”600″ height=”480″ autoplay=”no”]

Safety Shield este, pe scurt, ansamblul tehnologiilor pregătite de japonezi pentru a feri maşina – şi pasagerii ei – de accidente. Avem frânare şi oprire automată la viteze urbane, cu avertizare prealabilă a şoferului neatent, sistem de alertare a şoferului care e prea obosit, sistem de recunoaştere a semnelor de trafic, avertizare sonoră la ieşirea involuntară de pe banda de mers, precum şi Around View Monitor, o funcţie care se foloseşte de camera video de marşarier pentru a te avertiza dacă în câmpul de acţiune a maşinii apare vreo maşină sau persoană. Apropo, ai şi o vedere „de sus” a maşinii, care îţi permite să vezi mai uşor ce se întâmplă în jurul tău, dar şi – atenţie! – un sistem de parcare automată!

[vsw id=”Pn0tl6hvq40″ source=”youtube” width=”600″ height=”480″ autoplay=”no”]

Acesta din urmă e destul de evoluat pentru clasa lui Qashqai, pentru că ştie să identifice spaţii de parcare atât pentru parcarea laterală cât şi pentru cea cu spatele. L-am testat şi, deşi trebuie în continuare să reglezi viteza maşinii din pedala de ambreiaj, îşi face treaba excelent! Apropo, şi vizibilitatea este mult mai bună decât la multe crossovere, pentru că poziţia la volan e astfel gândită încât şoferul să nu fie acoperit de montanţii faţă.

nissan-qasqai-test-52

Am zis „perfect plană”? E, nu e chiar perfect plană platforma de încărcare, dar încap obiecte mari.

Una peste alta, interiorul maşinii mi-a plăcut atât de mult încât mi-a fost greu să-i găsesc vreun cusur – poate doar plasticul decorativ de pe volan şi imitaţia de „piano black” care arată mai degrabă a plastic de jucărie de pe ornamentul bordului să fie amintite la minusuri. De asemenea, spaţiul pentru cap în spate rămâne în continuare abia suficient, iar spătarul banchetei este în continuare la un unghi cam drept. În rest, cel puţin în dotările superioare, nimic de reproşat, asamblarea este foarte bună, tipic japoneză, iar sentimentul general este de calitate şi durabilitate.

Să vedem şi cum se conduce minunea asta…

Cum stă pe şosea noul Qashqai? Într-un cuvânt, mai bine decât orice alt crossover actual, tocmai pentru că e gândit special pentru un comportament care să îmbine confortul cu dinamica. Adio călătorii plictisitoare, maşina te îndeamnă să te joci cu ea, iar modul în care se înşurubează în viraje ţine mai degrabă de comportamentul unui hatchback, nu al unui SUV-uleţ corcit cu un MPV.

nissan-qasqai-test-44

Maşina nu se înclină supărător în viraje, ceea ce-ţi dă ghes să-i dai pedală

Evident, nu tu, ca şofer, faci toată treaba asta, ci în principal electronica. E drept, coborârea maşinii cu un cm ajută, însă electronica e cea care îţi permite să intri tare în viraje şi să te bucuri realmente de maşină – Chassis Control e sistemul „vinovat” de asta. Pe rând, şi în funcţie de situaţie, acesta va folosi sistemul Vehicle Dynamic Control (VDC) pentru a corecta erorile şoferului, prevenind ruperea aderenţei în situaţii extreme, în timp ce la viteze mai mici intervine Active Trace Control, care frânează selectiv roţile pentru a pune maşina pe cea mai bună trasă posibilă într-un viraj. Cum spuneam, pe suprafeţele denivelate intervine şi Active Ride Control (ARC), care frânează uşor şi individual roţile după ce ai trecut de o denivelare, pentru a preveni tangajul maşinii. Rezultatul? O ţinută de drum care poate rivaliza oricând cu cele mai bune hatchback-uri de pe piaţă!

nissan-qasqai-test-37

La viteze mari, maşina rămâne stabilă. Liniştea din interior ţine de clasele superioare!

Dinamic vorbind, Qashqai rămâne totuşi în zona familială: motorul de 1.2 litri turbo pe benzină dezvoltă 115 CP şi trage surprinzător de bine, în acord cu caii-putere, iar nu cu cilindreea (obişnuiţi-vă cu ideea!), dar nu îţi va furniza cine ştie ce senzaţii sport. E un motor potrivit pentru masa maşinii, însă doar dacă nu o umpli cu toată familia. Dacă faci des drumuri cu maşina plină, te vei orienta mai degrabă ori către motorul de 1.5 litri dCi (110 CP), binecunoscut din toate punctele de vedere, sau mai ales către excelentul 1.6 dCi 130 CP, care e şi motorizarea recomandată de mine pentru această maşină (în vară va mai apărea un 1.6 turbo pe benzină, de 150 CP, dar va fi probabil prea scump).

nissan-qasqai-test-12

A fost imposibil să găsim o groapă în Spania. Vom reveni cu un test pe asfaltul autohton…

Turbodieselul de 130 CP vine cuplat cu o transmisie automată, de data asta japonezilor reuşindu-le CVT-ul – nu se mai turează degeaba, ci îţi asigură resursele necesare de putere exact atunci când ai nevoie de ele – l-au gândit să se comporte ca o automată obişnuită, iar asta e un lucru bun! Şi consumul este OK la această versiune, pentru că motoraşul turbo pe benzină va trebui turat mereu pentru a livra corespunzător, pe când cu turbodieselul vei merge liniştit.

Nu insist mai mult pe ţinuta de drum, căci vom reveni cu un test în România. Ţin doar să spun că, per total, Qashqai este cel mai plăcut crossover când vine vorba de condus, poate doar Mitsubishi ASX să emită pretenţii mai mari aici, dar vom vedea într-un comparativ.

Concluzia?

Simplu: Qashqai are foarte puţine minusuri,  care ţin poate de faptul că acum va fi mai greu de recunoscut în trafic printre celelalte crossovere (dar saltul faţă de precedenta generaţie e mare), de ornamentele mai puţin fericite din interior, de spaţiul mai restrâns la cap în spate şi, în privinţa ţinutei de drum, de absenţa din opţiuni a unor elemente high-tech deja prezente pe concurentele hatchback.

nissan-qasqai-test-35

DOMINATING. Cam despre asta e vorba cu noul Qashqai…

Dar voi spune, cu riscul să nu mă credeţi, că rar am condus o maşină care să bifeze atât de bine toate căsuţele necesare segmentului ei. De la modul în care stai în ea, calitatea materialelor şi a asamblării, până la ţinuta de drum şi confortul oferit, Qashqai are realmente toate atuurile necesare pentru a domina în continuare segmentul crossoverelor.

Iată de unde vine şi comparaţia mea cu jocurile video. Doamnelor, domnilor, Qashqai is DOMINATING!

Vom reveni cu un test pe îndelete, în România, imediat ce vor fi anunţate şi preţurile. Până atunci, puteţi admira maşina în galeria foto. Cum vi se pare?

Noul Nissan Qashqai 1.6 130CP – date tehnice (februarie 2014)

Motor: turbodiesel, 1598 cmc
Putere maximă: 130 CP / 4.000 rpm
Cuplu maxim: 320 Nm / 1.750 rpm
Demaraj 0-100 km/h: 10.5 sec
Viteză maximă: 190 km/h
Lungime, lăţime, înălţime: 4377/1806/1590 mm
Transmisie: automată, tip CVT
Rezervor: 55 litri
Consum urban, extraurban, mixt: 5.2, 3.9, 4.4 l/100km
Portbagaj: 430 litri
Sursa: ProMotor.ro
Conceptul Opel Astra OPC Extreme, pregătit pentru Geneva

Conceptul Opel Astra OPC Extreme, pregătit pentru Geneva

Opel va prezenta la Salonul Auto Geneva 2014 un concept numit Astra OPC Extreme, care va sta la baza unui model produs în serie limitată.

Opel Astra OPC Extreme e numele conceptului pe care producătorul german cu sediul în Rüsselsheim îl va prezenta la Salonul Auto Geneva 2014 din luna martie.

Potrivit germanilor, conceptul Astra OPC Extreme e derivat din versiunea de curse Astra OPC Cup şi va da naştere unui model produs în serie limitată, care va fi cel mai rapid Astra construit vreodată pentru circulaţia pe drumurile publice.

Astra OPC Extreme  EMBARGO 31.1.14

Studiul OPC Extreme din 2014 e succesorul conceptului Astra OPC X-treme din anul 2002 şi are parte de multiple componente din fibră de carbon, o structură de siguranţă integrată, scaune de curse şi centuri de siguranţă în şase puncte. Altfel spus, varianta de serie a conceptului Opel Astra OPC Extreme va fi un fel de maşină de curse care poate fi condusă legal şi pe drumurile publice.

Sursa: ProMotor.ro

Primele imagini Oficiale cu Noul Model Mercedes-Benz GLA

Primele imagini Oficiale cu Noul Model Mercedes-Benz GLA

 Noul Mercedes-Benz GLA, cel mai mic SUV al marci premium germane, debuteaza in premiera mondiala la Salonul Auto de la Frankfurt (10-22 septembrie). GLA va fi disponibil in showroom-uri incepand cu prima parte a anului 2014 .

Mercedes-Benz GLA Sketch Revealed Ahead of Shanghai Premiere

GLA are 4.417 mm lungime, 1.804 mm latime, 1.494 mm inaltime si un coeficient aerodinamic Cd 0,29.

Masina beneficiaza de scaune spate cu spatare reglabile si rabatabile complet (pentru a crea o podea plata) si un portbagaj de 421/836 litri.

Gama de motorizari pe benzina include propulsoare de 1,6 litri (GLA 200 de 156 CP) si 2 litri (GLA 250 de 211 CP). Un singur propulsor turbo diesel de 2,2 litri este oferit in doua versiuni de putere, 136 CP (GLA 200 CDI cu 300 Nm cuplu maxim) si 170 CP (GLA 220 CDI cu 350 Nm cuplu maxim).

Mercedes-Benz GLA poate avea tractiune pe rotile din fata sau integrala (4MATIC). Sunt disponibile o cutie de viteza manuala cu 6 trepte si una automatizata, cu dublu ambreiaj (7G-DCT).

BMW Seria 4 Coupe va fi lansat in Romania in octombrie, de la 40.796 euro cu TVA

BMW Seria 4 Coupe va fi lansat in Romania in octombrie, de la 40.796 euro cu TVA

BMW Seria 4 Coupe, modelul care inlocuieste Seria 3 Coupe, va fi lansat in Romania in luna octombrie la un pret de 32.900 euro fara TVA (40.796 euro cu TVA) pentru versiunea 420d, echipata cu motor turbo diesel de 2 litri, cu patru cilindri, ce dezvolta de 135 kW/184 Cai Putere (CP), a anuntat BMW Group Romania, importatorul BMW pe plan local.

BMW Seria 4 Coupe (sursa - BMW)

“Lansat ca a patra generatie a coupe-ului sport de clasa medie de la BMW, noul BMW Seria 4 Coupe reprezinta o noua denumire in nomenclatorul de modele BMW. Cifra 4 din titulatura evidentiaza noua era pentru aceasta categorie de automobile si accentueaza nu doar designul de sine statator, ci si o diferentiere tehnica mai mare fata de BMW Seria 3, lucru care se poate vedea si in noile dotari premium precum farurile LED integrale disponibile optional”, spune BMW.

click aici pentru galeria foto

BMW Seria 4 Coupe este vizibil mai mare ca latime si ampatament fata de actualul BMW Seria 3 Coupe, iar silueta tipica de coupe extinsa dinamic este coborata spre suprafata drumului. Aceasta, impreuna cu consolele scurte, capota lunga a compartimentului motor si habitaclul impins spre in spate cu o linie cursiva a acoperisului confera noului model proportii dinamice.

Un element nou pentru BMW Seria 4 Coupe este reprezentat de “Air Breathers” – fante aerodinamice in spatele rotilor fata ce reduc forta de rezistenta in aceasta zona.

“Toate butoanele de control pentru condus sunt dispuse ergonomic in jurul conducatorului si ii ofera acestuia acces optim la toate functiile. Usile sunt concepute astfel incat toate liniile converg spre spate, iar atentia in interior este orientata spre inainte. in compartimentul din spate, scaunele conturate subliniaza prerogativele sportive ale BMW Seria 4 Coupe. Tetierele incastrate si contururile laterale – largi si dintr-o bucata – ofera banchetei imaginea a doua scaune individuale. Clientii pot opta pentru trei linii de design si un pachet M Sport ca alternativa la specificatia standard. Pachetele Sport Line, Modern Line si Luxury Line permit o personalizare vizibila atat la exterior, cat si la interior”, noteaza producatorul auto german.

La fel ca mai toate modelele BMW din aceasta generatie, Seria 4 beneficiaza de servodirectie electrica (Electric Power Steering).  Distributia maselor in raport 50:50 este definitorie pentru noul model, la fel ca pentru majoritatea modelelor BMW.

“Noul BMW Seria 4 Coupe are un ampatament mai lung, un ecartament mai lat si o garda la sol mai mica decat BMW Seria 3 Coupe pe care il inlocuieste. Suspensia joasa coboara centrul de greutate al automobilului cu 500 de milimetri – cel mai coborat centru de greutate dintre toate modelele actualului portofoliu BMW. in consecinta, noul BMW Seria 4 Coupe este una dintre cele mai sportive masini de serie din gama BMW si stabileste noi standarde dinamice in segment”, spune BMW.

La lansare, modelul sport cu doua usi va dispune de urmatoarele motoare: unul pe benzina, cu sase cilindri dispusi in linie, la BMW 435i Coupe; unul pe benzina, cu patru cilindri, la BMW 428i Coupe si unul diesel, cu patru cilindri, la BMW 420d Coupe. Toate propulsoarele functioneaza utilizand cea mai noua tehnologie BMW TwinPower Turbo si acopera un spectru de puteri de la 135 kW/184 CP la 225 kW/306 CP. De la lansare versiunile pe benzina sunt disponibile si in combinatie cu sistemul inteligent de tractiune integrala BMW xDrive.

Standard, puterea motoarelor este transmisa catre puntea spate prin intermediul transmisie manuale cu sase trepte. Optional, BMW va combina toate variantele de motorizare cu o cutie de viteze sport automata cu opt rapoarte care va permite conducatorului sa schimbe vitezele manual, prin utilizarea clapetelor de pe volan.

Modul ECO PRO – parte a asamblului de tehnologii EfficienDynamics – ofera automobilului posibilitatea de a reduce consumul de combustibil cu pana la 20 fata de rularea un modul Sport. In combinatie cu transmisia automata (optionala), BMW Seria 4 Coupe dispune in premiera si de modul “coasting” (mers in gol, ca si cand masina ar fi scoasa din viteza). O alta inovatie este Proactive Driving Assistant, care vine cu recomandari de condus economic in functie de configuratia traseului.

Masina poate fi echipata cu noua generatie a sistemului de navigatie Professional (ofera optiuni suplimentare, grafica mai clara si elemente tridimensionale pentru afisarea hartilor), BMW Head-Up Display integral color, Driving Assistant Plus (avertizeaza conducatorul inclusiv de posibilitatea unei coliziuni cu un pieton), asistarea inteligenta a fazei lungi LED fara efect de orbire, Active Protection cu Attentiveness Assistant si cea mai noua dezvoltare a Active Cruise Control (tempomat activ) cu functie Stop & Go. La fel ca pentru intreaga gama BMW, noul BMW Seria 4 este disponibil cu un pachet extins de functii internet care include si pachetul BMW Apps cu aplicatii precum webradio, Deezer, Facebook sau Twitter.

BMW Seria 4 Coupe concureaza in clasa medie (segment D) cu coupe-uri precum Mercedes-Benz Clasa C Coupe, Audi A5 Coupe si Infiniti G Coupe.

Stire preluata de pe : 0-100.ro

Noul VW Golf Variant

Noul VW Golf Variant

Noul Volkswagen Golf Variant s-a lansat in Romania la un pret de la 16.264 de euro, cu TVA. Este cea mai ieftina versiune, echipata cu un motor 1,2 TSI ce dezvolta 86 de cai putere si cu o transmisie manuala cu cinci trepte. Cea mai scumpa varinata este dieselul 2,0 TDI de 150 de cai putere in echiparea Highline  echipat cu o transmisie DSG cu sase trepte si costa 25.239 de euro, TVA inclus.

Volkswagen Golf Variant

 

Volkswagen Golf Variant are un rezervor de carburant de 50 de litri, cu un  portbagaj ce  ofera un volum de 605 litri, care poate fi extins la 1.620 litri daca se pliaza bancheta din spate. Versiunea de baza include  computer bord, detector de oboseala, sistem Start-Stop sau afisaj cu diagonala de 12.7 cm.

Volkswagen Golf Variant

Volkswagen Golf Variant

Volkswagen Golf Variant

Volkswagen Golf Variant

Volkswagen Golf Variant

Volkswagen Golf Variant

Volkswagen Golf Variant-Volkswagen Golf Variant

Skoda prezinta noua Octavia Combi 4×4

Skoda prezinta noua Octavia Combi 4×4

Lansata in premiera mondiala cu ocazia Salonului Auto de la Geneva din acest an, noua gama de modele Skoda Octavia este pe cale sa se imbogateasca cu un al treilea membru, constructorul ceh dezvaluind recent primele fotografii oficiale ale versiunii Combi 4×4.

Urmand a fi disponibila la vanzare incepand cu luna iunie a acestui an, la un pret momentan neanuntat, cea mai noua generatie a modelului Skoda Octavia Combi 4×4 se bucura de un sistem de tractiune integrala imbunatatit, livrat in compania unui cuplaj Haldex de generatie a cincea, dar si a unui diferential blocabil electronic EDL cu functie XDS.

Skoda Octavia Combi 4x4

In ceea ce priveste gama de motorizari, viitorii cumparatori vor avea de ales intre trei unitati diferite – dintre care una pe benzina si doua pe motorina, cu puteri cuprinse intre 105 si 180 CP si care promit o reducere a consumului de carburant de pana la 14 procente.

Skoda Octavia Combi 4x4

Astfel, atunci cand este comandata in versiunea de baza – 1.6 TDI de 105 CP, noua Skoda Octavia Combi 4×4 are nevoie de numai 4.7 litri pentru a parcurge clasica distanta de 100 de kilometri. Urmatorul pe lista, propulsorul 2.0 TDI ofera un total de 150 cai putere si 320 Newton-Metri, in timp ce consumul de carburant se invarte in jurul valorii de 4.9 litri la 100 kilometri.

Skoda Octavia Combi 4x4

Cei care viseaza la o Skoda Octavia Combi 4×4 vor avea la dispozitie doar o motorizare turbo de 1.8 litri, capabila sa ofere undeva in jurul a 180 cai putere si 280 Newton-Metri. Valorile maxime sunt transmise catre toate cele patru roti exclusiv printr-o cutie DSG cu sase rapoarte, consumul de carburant fiind astfel de aproximativ 6.7 litri la 100 de kilometri.

Skoda Octavia Combi 4x4

 

Articol preluat de pe : http://www.4tuning.ro/masini-noi/skoda-prezinta-noua-octavia-combi-4×4-18354.html

Noul Mercedes S-Class – Prima imagine oficiala

Noul Mercedes S-Class – Prima imagine oficiala

Dupa ce am putut admira noul Mercedes S-Class W222 de la nivelul interiorului, urmatoarea generatie a limuzinei germane vine acum si ni se dezvaluie intr-o prima fotografie oficiala ce surprinde aspectul exterior al viitoarei nave amiral a constructorului din Stuttgart.

Noul Mercedes S-Class - Prima imagine oficiala

Urmand a debuta chiar la mijlocul acestei luni, urmatoarea generatie a modelului Mercedes S-Class se poate mandri cu o parte frontala impunatoare, ce atrage toate privirile asupra sa atat prin grila uriasa a radiatorului, cat si prin prizele de aer de dimensiuni mai mult decat generoase. De asemenea, nu vor fi trecute cu vederea nici blocurile optice complet restilizate care, asa cum era de asteptat, se bucura de prezenta tehnologiei LED.

In ceea ce priveste profilul lateral, viitoarea nava amiral a constructorului din Stuttgart pare sa beneficieze de numeroase influente stilistice preluate de la recent lansatul CLA, singura diferenta notabila intre cele doua modele fiind data de proportii. De asemenea, spre deosebire de predecesorul sau, noul Mercedes S-Class W222 a renuntat la a se mai mandri cu extensiile sale proeminente atasate aripilor fata / spate. Din pacate, singura fotografie oficiala ce surprinde aspectul exterior al viitoarei nave amiral a constructorului din Stuttgart nu ne ofera nici un fel de indiciu cu privire la partea posterioara insa, dupa cum am putut vedea AICI, modificarile operate de designerii germani sunt mai mult decat evidente. Iar asta nu e tot.

Pe langa aspectul estetic radical imbunatatit, urmatoarea generatie a limuzinei Mercedes S-Class va mai aduce cu sine si numeroase noutati de ordin tehnic si tehnologic, dupa cum putem observa la urmatoarea adresa.

Articol preluat de pe : http://www.4tuning.ro/masini-noi/noul-mercedes-s-class-prima-imagine-oficiala-18357.html