Gigantul american de automobile din Detroit, Ford, a luat decizia de a spune adio actualei versiuni a motorului său de 2 litri cu tehnologie EcoBoost, la doar 4 ani de la introducerea acestuia pe piață. Motivul? Aparent, locul lui urmează a fi luat de o versiune nouă, cu mult mai îmbunătățită decât cea din prezent.
Ca urmare, vechiul motor de 2 litri, apărut în 2010 și care a fost montat pe multe dintre modelele Ford disponibile pe tot mapamondul, va fi dat la o parte din inventarul companiei americane, începând cu anul viitor. Atunci, se preconizează că va intra în producție modelul nou. Acesta ar urma să echipeze viitorul model de Ford Edge.
Care ar fi noutățile aduse de noua versiune a motorului EcoBoost de 2 litri? Ei bine, se preconizează că acesta va fi construit dintr-un bloc de aluminiu, ceea ce îl va face mai ușor, va avea o chiulasă schimbată, o pompă de ulei variabilă, injectoare de combustibil redesenate și un nou turbocompresor de la BorgWarner.
Motivul pentru care actualul motor de 2 litri nu mai poate rămâne multă vreme pe piață, este acela că, la fel ca și în cazul altor lucruri (să ne gândim un pic la calculatoare, de exemplu), tehnologia avansează foarte repede. Din câte se poate observa, se pare că acesta este deja depășit, cel puțin în accepțiunea celor de la Ford, care simt nevoia să vină cu un suflu nou la acest capitol.
În mod normal, un motor este ținut în producție pentru cel puțin 10 ani, în tot acest timp primind îmbunătățiri periodice. Pentru EcoBoost-ul actual, nu mai este cazul. Statisticile spun că vânzările nu au mers chiar atât de bine pe cât se anticipa de către Ford.
Oferta pentru viitorul model de motor EcoBoost de 2 litri mai cuprinde, printre altele, și disponibilitatea alegerii tracțiunii integrale și/sau a unui pachet pentru tractare (încă nu s-a specificat în ce anume constă acesta). Opțiunile acestea nu erau disponibile și nu puteau fi comandate la versiunea care, deja, după doar 4 ani, o putem considera ca fiind depășită.
Oficialii Ford au declarat că de la noul model se așteaptă la performanțe mai bune și exact acest lucru va livra: mai multă putere și un cuplu mai mare. Mai exact, 240 de cai putere și 37 kgf/m. Întrebați despre celelalte caracteristici de performanță ale motorului, cei de la Ford au decis să nu le dea în vileag momentan.
Pentru Europa, versiunea cea nouă a motorului EcoBoost de 2 litri va fi oferită și în varianta diesel. Pentru America de Nord, va exista o variantă de 2,7 litri V6, care urmează a echipa noul model Ford F-150, care poate fi achiziționat din toamna acestui an. Cealaltă variantă, nonturbo, va fi de 3,5 litri, tot V6.
De asemenea, motoarele vor veni și cu o cutie automată în 6 trepte. Fiind o versiune complet nouă, acest motor nu va avea aproape nici o componentă în comun cu vechiul EcoBoost de 2 litri.