Nissan Leaf-look nou si autonomie mai mare

Nissan Leaf-look nou si autonomie mai mare

Nissan lucrează deja la crearea noi generații Leaf, concentrându-și atenția pe îmbunătățirea autonomiei cu o nouă tehnologie pentru baterii și pe conceperea unui nou look, de asemenea. Noul model Leaf își va face prezența pe piață începând cu sfârșitul lui 2016, prețul său pornind de la aproximativ 21350 de euro.

Este clar că apariția modelului S de la Tesla – cu o autonomie de 499 de kilometri – a schimbat foarte mult piața mașinilor electrice, determinându-i pe cei de la Nissan să umble și ei la autonomia lui Leaf, care, în prezent, este de doar 136 de kilometri. Ni se promite că noua tehnologie ce va fi încorporată în bateriile care vor fi instalate pe noul model Leaf și care oferă o mai bună densitate a energiei furnizată, vor crește autonomia acestuia la 298 de kilometri.

Cel mai probabil, vor exista și baterii mai mici, care vor permite parcurgerea unei distanțe mai reduse, la fel cum oferă și cei de la Tesla, prin versiunile lor de 60, respectiv, 85kWh. Noua tehnologie pentru baterii a celor de la Nissan va fi implementată și pe Infiniti.

Brandul de lux al Nissan a făcut deja pași importanți spre dezvoltarea unui model de mașină complet electrică, prin prezentarea, la Salonul Auto de la New York, din acest an, a conceptului LE. Posibil ca acesta să fie disponibil pe piață pe la jumătatea anului 2016.

Se pare că designerii de la Nissan au realizat că un automobil electric nu trebuie să arate urât, neobișnuit sau ciudat, ei vizând, pentru noile modele, un aspect ceva mai convențional. Cu toate acestea, autonomia sporită și lookul reîmprospătat nu sunt singurele lucruri care ar trebui să crească vânzările modelului Leaf. Mai este nevoie și de o infrastructură de stații de reîncărcare, acestea jucând un rol foarte important.

Tesla oferă deja astfel de stații de reîncărcare, denumite Supercharger, unde încărcarea bateriei unei mașini electrice durează doar 30 de minute. O rețea de astfel de stații va fi gata și va acoperi tot teritoriul Marii Britanii (deocamdată) până la anul. Șeful Tesla, Elon Musk, a spus că le va permite și proprietarilor altor mărci de mașini să-și „alimenteze” vehiculele de la stațiile companiei, atât timp cât producătorii respectivelor mașini nu îi vor taxa pe conducători pentru acest lucru.

Galerie foto Nissan Leaf

 

Ford planuieste o noua serie de masini hibride

Ford planuieste o noua serie de masini hibride

Compania Ford plănuiește să introducă un nou hibrid spre sfârșitul anului 2018 care să concureze cu Toyota Prius, au spus două surse din interiorul firmei americane. Mașina de tip compactă va fi primul model hibrid „dedicat” – adică, primul vehicul conceput pentru a fi vândut exclusiv sub titulatura de hibrid, și nu o variație a unui model deja existent pe benzină, au declarat aceleași surse citate și mai sus.

Noul hibrid, căruia i-a fost atribuit codul de producție C240, va fi construit pe arhitectura compactă globală C2, aceeași pe care vor urma să fie construite și viitoarele generații de Focus și Escape. Ford dorește ca, odată ce producția noii mașini va începe, să o poată oferi pe aceasta în mai multe variante de caroserie, la fel cum face, în prezent, Toyota cu Prius.

Hibridul de la Ford ar putea apărea pe piață în 2019, la 21 de ani după introducerea modelului Prius în Japonia. Între timp, Toyota pregătește noua sa generație de Prius, a patra, pentru a fi prezentată spre sfârșitul acestui an. Purtătorul de cuvânt al Ford, Chris Preuss, a ținut să declare că nu dorește să facă nici un fel de comentarii despre speculațiile legate de viitoarele produse ale companiei sale.

O parte din tehnologia hibridă, inclusiv motoarele și bateriile, vor fi adaptate de la modelele hibride existente deja în familia Ford. Totuși, pentru noul hibrid ce va apărea în 2019, se vor face unele modificări, menite să îmbunătățească autonomia și consumul de carburant.

Ford, la fel ca și celelalte mari companii producătoare de autovehicule, a investit foarte mulți bani în tehnologia hibridă pentru a putea răspunde la standardele din ce în ce mai ridicate din America de Nord, Europa și Asia referitoare la emisiile de poluanți și economia de combustibil, care devin foarte stricte.

Cu toate acestea, cererea de mașini hibride de pe piață nu este atât de mare pe cât se preconiza. În Statele Unite, vânzările Chevrolet Volt au ajuns la un total de 10635 de vehicule în primele 7 luni ale acestui an, coborând cu 9 procente față de anul precedent, chiar și după ce reprezentanțele au oferit discounturi masive.

Vânzările Ford C-Max au scăzut și ele cu mai bine de 29 de procente în primele 7 luni ale lui 2014, la 16444 de vehicule, iar cele ale Fusion (versiunea hibridă) au urcat cu 24 de procente, la 31092 vehicule.

Toyota Prius, care se vinde în America de Nord încă din 2000, rămâne în continuare lider pe piețele globale. În SUA, în primele 7 luni ale acestui an, au scăzut cu 11%, la 127776. Anul trecut, vânzările globale ale Prius au ajuns la 400000 de vehicule.

O parte din succesul modelului Prius se datorează faptului că Toyota face eforturi pentru a construi o familie de modele hibride „verzi” diferite, care pornesc de la micuțul hatchback Prius C și ajung până la Prius V. Prețul unui Prius pleacă de la aproximativ 20000 de dolari.

Pe de altă parte, prețul de vânzare al unui Chevrolet Volt este cel care îl ține pe acesta în loc la vânzări. Chiar și după ce prețul a fost redus cu 5000 de dolari anul trecut, versiunea cea mai ieftină a lui pleacă de la aproximativ 35000 de dolari.

Recenzie Toyota Aygo (3 usi)

Recenzie Toyota Aygo (3 usi)

Dintre Toyota Aygo, Citroen C1 și Peugeot 108, toate trei fiind mașini de oraș, numai Aygo este cea care nu dispune de un motor mai mare și mai puternic de 81 de cai putere și 1,2 litri. Oare să o ajute mai mult noile sale caracteristici de design să iasă mai mult în evidență în fața rivalelor sale?

Dacă doriți să nu dați foarte mulți bani pe o Toyota Aygo, puteți opta pentru versiunea în 3 uși. Pe de o parte, beneficiați și de o reducere de preț de 500 de euro față de versiunea în 5 uși dar, în același timp, sacrificați din spațiul pasagerilor din spate. Accesul pe bancheta spate a mașinii se face un pic mai greu la modelul în 3 uși. Pe de altă parte, totuși, beneficiați de un vehicul bine proporționat, cu un design care nu pare forțat sau nereușit.

Toate cele 3 modele de mașini de care spuneam un pic mai sus (Aygo, C1 și 108) sunt, din punct de vedere mecanic, asemănătoare, însă Toyota are un exterior mai atrăgător, ceea ce i-ar putea mări șansele de a avea succes în fața lui Citroen și a lui Peugeot. Ea este disponibilă în culoarea alb, cu jante de aliaj care se asortează (în valoare de 623 de euro) și în culoarea argintiu, făcându-se remarcată în clasa aglomerată a mașinilor de oraș.

Nu contestă nimeni faptul că imaginea și stilul unei mașini sunt importante, însă nu sunt singurele care contează. Trebuie să ne mai uităm și la capabilitățile și performanțele ei. Din păcate, pentru Aygo, acesta este capitolul la care ea nu prea excelează în fața rivalelor gen Hyundai i10. După cum spuneam și mai sus, modelul Aygo în 3 uși nu permite un acces foarte ușor pentru pasagerii care vor să stea în spate.

Mai mult, din cauza spațiului strâmt și al geamurilor spate înclinate, aceștia se pot simți claustrați. Motorul de 1 litru și 69 de cai putere în 3 cilindrii este o versiune ceva mai nouă a motorului de pe vechiul model Aygo, deși nu aduce prea multe noutăți la capitolul putere. Pentru a ajunge la o viteză mare, trebuie să accelerați serios.

Iar printr-o accelerare serioasă, nu veți ajunge niciodată să aveți un consum de 4,1 la suta de kilometri. Cu toate acestea, Toyota Aygo rămâne o mașină surprinzător de rafinată pentru clasa ei.

Informații pe scurt:

Preț: de la 12238 de euro;

Motor: 1 litru, 3 cilindrii, benzină;

Putere: 69 cai;

Transmisie: cutie de viteze manuală cu 5 rapoarte, tracțiune față; 0-100 km/h: 14,2 secunde;

Viteza maximă: 159 km/h

Consum carburant: 4,1%

Galerie Foto :

Noile utilitare Vito de la Mercedes Benz

Noile utilitare Vito de la Mercedes Benz

Cu câteva zile în urmă, au debutat pe piață noile utilitare Vito de la Mercedes-Benz. Pentru aceia dintre voi care nu au aflat încă, acestea sunt niște mașini de mărime medie, utilizate în scopuri comerciale. Sau, mai pe scurt și mai pe înțeles oricărui român, sunt niște dubițe. Sursa de inspirație pentru ele sunt utilitarele de pasageri din clasa V.

Noile modele Vito vor concura pe multe dintre piețele auto din lume cu rivale precum Fiat Ducato, Ford Transit sau cele din gama NV de la Nissan. Probabil că o parte dintre cei care citesc acest articol se întreabă de unde provine acest nume, Vito. În general, Mercedes-Benz alege să-ți denumească un pic diferit modelele pe care le produce.

În cazul utilitarelor despre care discutăm acum, numele lor vine de la orașul Vitoria, din Spania, acolo unde se produc o parte din vehiculele comerciale ale celor de la Mercedes Benz. Modelele Vito ale anului 2015 sunt disponibile în 3 versiuni: Vito Tourer, Vito Crew și modelul Vito pentru marfă, fără geamuri laterale și lunetă.

Tourer este versiunea pentru pasageri, disponibilă în 3 nivele de echipare, pe când celelalte două versiuni sunt exclusiv destinate transportului de marfă. Mașinile dispun de tracțiune față, spate și integrală și se pot achiziționa cu unul dintre cele patru motoare diesel puse la dispoziție de Mercedes.

Motorul de 1,6 litri diesel vine în două variante: cea de 88 de cai putere (cunoscută sun denumirea de Vito 109 CDI) și cea de 114 cai putere (Vito 111 CDI). Dacă ați dori să folosiți o asemenea mașină pentru tractat, atunci cel mai bine ar fi să alegeți motorul ceva mai mare, de 2,15 litri, care are, la rândul său, două versiuni: cea de 136 de cai putere, respectiv cea de 163 de cai putere.

Cel mai puternic motor diesel va fi cel de 190 de cai putere. Toate modelele au o cutie manuală standard cu 6 rapoarte, însă există posibilitatea de a putea opta și pentru o cutie automato, numită 7G-TRONIC PLUS, cu 7 rapoarte. Conform celor de la Mercedes, aceasta este singura cutie automată ce dispune de un convertor de cuplu și care are 7 viteze din lume!

Galerie Foto:

Sursa Foto: Copyright 2014 Drew Phillips / AOL

 

Hennessey Venom F5 va atinge 467 km pe oră

Hennessey Venom F5 va atinge 467 km pe oră

La momenul apariției sale, în 2016 modelul celor de la Hennessey, Venom F5, va avea peste 1400 de cai putere și va atinge o viteză maximă de 467 de km pe oră. Cu aceste cifre, este foarte probabil ca acest model de mașină să stabilească un nou record de viteză deținut de o mașină rapidă de stradă legală.

Dacă este adevărat, atunci Venom F5 va fi chiar mai rapidă decât Bugatti Veyron Super Sport, cu 32 de km la oră în plus. Numele acestei mașini, F5, provine de la scara Fujita, care este folosită la măsurarea tornadelor. F5 este gradul cel mai ridicat pe care îl poate avea o tornadă, vânturile ei atingând, în acest caz, viteze cuprinse între 420 de km/oră și 512 km/oră. Venom se vrea a fi chiar mai puternică și mai aerodinamică decât predecesoarea sa.

Acest lucru este posibil în special pentru că s-a adăugat un turbocompersor dublu mai mare motorului V8 de 7 litri și un sistem mai bună de alimentare cu carburant, plus o mai bună răcire, toate acestea fiind menite să suporte mai bine forțele la care mașina va fi supusă. Cei de la Hennessey nu știu încă exact ce înseamnă asta în termini de putere, însă se așteaptă ca motorul noului model F5 să producă până la 1400 de cai putere.

Pe șasiul de Lotus Elise se va monta noua caroserie din fibră de sticlă, care va reduce coeficientul de frecare a aerului de la 0,44 la 0,4, fiind similar cu cel al lui Ariel Atom. Mașina va dispune de un difuzor de aer spate, un spoiler retractabil și va avea și un plafon aerodinamic.

Se vor mai folosi și fibra de carbon și aluminiul la construcția acestei mașini, tocmai pentru ca greutatea ei să fie ținută sub control. Se preconizează că Venom F5 va cântări doar cu puțin mai mult decât modelul GT, care are 1244 de kilograme.

Fondatorul și președintele companiei Hennessey, John Hennessey, a declarat că el este foarte emoționat în legătură cu acest nou capitol din viața sa și a noului model Venom. Acesta nu doar că are un design revoluționar, de care clienții companiei se vor îndrăgosti, dar mașina este și una care va avea performanțe notabile care, speră John Hennessey, îi va face pe potențialii cumpărători să și-o dorească foarte mult.

Acesta a mai declarat că firma sa a învățat multe lucruri din crearea modelului Venom GT care este capabil de a atinge viteze de până la 435 de km/oră. Toate aceste informații îi vor ajuta pe cei de la Hennessey să crească și mai mult performanțele noului model F5.

Printre schimbările care vor fi implementate în F5 se regăsesc noua transmisie cu ambreiaj simplu și padele, care este disponibilă alături de cutia tradițională manuală. Aceasta a fost concepută pentru a oferi șoferului ocazia de schimba mai bine și mai rapid vitezele și de a accelera în forță.

De asemenea, mașina dispune de un sistem de control al tracțiunii cu GPS care este menit să canalizeze toată puterea lui F5 și să crească, în același timp, siguranța. Venom F5 va fi disponibilă pe piață spre finalul anului 2016, iar prețul de vânzare al acestuia va porni de la suma de minimum 1,2 milioane de dolari.

Audi plănuiește un nou hibrid

Audi plănuiește un nou hibrid

Audi dorește să-și învingă rivalii germani Mercedes-Benz și BMW prin lansarea unui hibrid electric-diesel. Acest nou hibrid va fi lansat, probabil, anul viitor, conform declarațiilor lui Ulrich Hackenberg, șeful departamentului tehnic de la Audi. Noua mașină va avea un motor diesel de 3 litri, V-6 și un al doilea motor, electric.

Aparent, modelul care va fi scos în acestă configurație va face parte din linia de SUV-uri Q și din cea de sedanuri A8. Mai exact, Q7 va fi printre primele modele de la Audi care va beneficia de tehnologia hibridă, acesta urmând să apară pe piață atât în versiunea pe benzină, cât și în cea diesel.

Nu se știe încă exact când va fi disponibil la vânzare acest hibrid, pentru că cei de la Audi nu au anunțat o dată concretă. Momentan, totul este la stadiul de proiecte, mașina în cauză nefiind nici măcar gata de producție. Noul Q7 va fi primul model construit de grupul Volkswagen utilizând platforma de tip MLB caracteristică producătorului german de automobile.

Mercedes vinde deja mașini hibride, modelele fiind din clasele E și S. Nici Land Rover nu se lasă mai prejos, oferind și ea versiuni din aceeași categorie ca și Mercedes, cunoscute sub numele de Range Rover și Range Rovert Sport SUV. Până în prezent, singurul producător de automobile care a reușit să lanseze un hibrid diesel este Volvo.

Hibridul acestora are la bază break-ul diesel V60. Din spusele experților auto, Audi a cam rămas în urma rivalilor săi, care au introdus noi modele și tehnologii, cum ar fi brandul „i” de la Mercedes și tehnologia Magic Body Control.

Hackenberg a spus că dieselul va rămâne una din valorile de bază în sloganul lor „Progres prin tehnologie” și că firma va paria toți banii pe o astfel de valoare. Datorită anilor de inovații în tehnologia diesel, Audi a reușit să-și mențină un avantaj față de competitori și să reducă din emisiile de CO2.

Combinația de putere și consum redus de combustibil va face din noul hibrid diesel al Audi un model extrem de popular în America, spune același Hackenberg. După părerea lui, acesta este încă un argument pentru care publicul american ar trebui să aleagă o mașină propulsată de un combustibil precum motorina.

Modelul hibrid beneficiază de o combinație de emisii reduse de CO2 și de prezența motorului diesel, care oferă foarte mult cuplu, făcând din viitoare mașină care va fi scoasă pe piață de Audi, un model pe care toată lumea ar trebui să-l aibă dacă dorește să se bucure de o experiență a condusului cât mai plăcută.

Pin It on Pinterest