Nissan Leaf-look nou si autonomie mai mare

Nissan Leaf-look nou si autonomie mai mare

Nissan lucrează deja la crearea noi generații Leaf, concentrându-și atenția pe îmbunătățirea autonomiei cu o nouă tehnologie pentru baterii și pe conceperea unui nou look, de asemenea. Noul model Leaf își va face prezența pe piață începând cu sfârșitul lui 2016, prețul său pornind de la aproximativ 21350 de euro.

Este clar că apariția modelului S de la Tesla – cu o autonomie de 499 de kilometri – a schimbat foarte mult piața mașinilor electrice, determinându-i pe cei de la Nissan să umble și ei la autonomia lui Leaf, care, în prezent, este de doar 136 de kilometri. Ni se promite că noua tehnologie ce va fi încorporată în bateriile care vor fi instalate pe noul model Leaf și care oferă o mai bună densitate a energiei furnizată, vor crește autonomia acestuia la 298 de kilometri.

Cel mai probabil, vor exista și baterii mai mici, care vor permite parcurgerea unei distanțe mai reduse, la fel cum oferă și cei de la Tesla, prin versiunile lor de 60, respectiv, 85kWh. Noua tehnologie pentru baterii a celor de la Nissan va fi implementată și pe Infiniti.

Brandul de lux al Nissan a făcut deja pași importanți spre dezvoltarea unui model de mașină complet electrică, prin prezentarea, la Salonul Auto de la New York, din acest an, a conceptului LE. Posibil ca acesta să fie disponibil pe piață pe la jumătatea anului 2016.

Se pare că designerii de la Nissan au realizat că un automobil electric nu trebuie să arate urât, neobișnuit sau ciudat, ei vizând, pentru noile modele, un aspect ceva mai convențional. Cu toate acestea, autonomia sporită și lookul reîmprospătat nu sunt singurele lucruri care ar trebui să crească vânzările modelului Leaf. Mai este nevoie și de o infrastructură de stații de reîncărcare, acestea jucând un rol foarte important.

Tesla oferă deja astfel de stații de reîncărcare, denumite Supercharger, unde încărcarea bateriei unei mașini electrice durează doar 30 de minute. O rețea de astfel de stații va fi gata și va acoperi tot teritoriul Marii Britanii (deocamdată) până la anul. Șeful Tesla, Elon Musk, a spus că le va permite și proprietarilor altor mărci de mașini să-și „alimenteze” vehiculele de la stațiile companiei, atât timp cât producătorii respectivelor mașini nu îi vor taxa pe conducători pentru acest lucru.

Galerie foto Nissan Leaf

 

Recenzie Toyota Aygo (3 usi)

Recenzie Toyota Aygo (3 usi)

Dintre Toyota Aygo, Citroen C1 și Peugeot 108, toate trei fiind mașini de oraș, numai Aygo este cea care nu dispune de un motor mai mare și mai puternic de 81 de cai putere și 1,2 litri. Oare să o ajute mai mult noile sale caracteristici de design să iasă mai mult în evidență în fața rivalelor sale?

Dacă doriți să nu dați foarte mulți bani pe o Toyota Aygo, puteți opta pentru versiunea în 3 uși. Pe de o parte, beneficiați și de o reducere de preț de 500 de euro față de versiunea în 5 uși dar, în același timp, sacrificați din spațiul pasagerilor din spate. Accesul pe bancheta spate a mașinii se face un pic mai greu la modelul în 3 uși. Pe de altă parte, totuși, beneficiați de un vehicul bine proporționat, cu un design care nu pare forțat sau nereușit.

Toate cele 3 modele de mașini de care spuneam un pic mai sus (Aygo, C1 și 108) sunt, din punct de vedere mecanic, asemănătoare, însă Toyota are un exterior mai atrăgător, ceea ce i-ar putea mări șansele de a avea succes în fața lui Citroen și a lui Peugeot. Ea este disponibilă în culoarea alb, cu jante de aliaj care se asortează (în valoare de 623 de euro) și în culoarea argintiu, făcându-se remarcată în clasa aglomerată a mașinilor de oraș.

Nu contestă nimeni faptul că imaginea și stilul unei mașini sunt importante, însă nu sunt singurele care contează. Trebuie să ne mai uităm și la capabilitățile și performanțele ei. Din păcate, pentru Aygo, acesta este capitolul la care ea nu prea excelează în fața rivalelor gen Hyundai i10. După cum spuneam și mai sus, modelul Aygo în 3 uși nu permite un acces foarte ușor pentru pasagerii care vor să stea în spate.

Mai mult, din cauza spațiului strâmt și al geamurilor spate înclinate, aceștia se pot simți claustrați. Motorul de 1 litru și 69 de cai putere în 3 cilindrii este o versiune ceva mai nouă a motorului de pe vechiul model Aygo, deși nu aduce prea multe noutăți la capitolul putere. Pentru a ajunge la o viteză mare, trebuie să accelerați serios.

Iar printr-o accelerare serioasă, nu veți ajunge niciodată să aveți un consum de 4,1 la suta de kilometri. Cu toate acestea, Toyota Aygo rămâne o mașină surprinzător de rafinată pentru clasa ei.

Informații pe scurt:

Preț: de la 12238 de euro;

Motor: 1 litru, 3 cilindrii, benzină;

Putere: 69 cai;

Transmisie: cutie de viteze manuală cu 5 rapoarte, tracțiune față; 0-100 km/h: 14,2 secunde;

Viteza maximă: 159 km/h

Consum carburant: 4,1%

Galerie Foto :