General Motors a anunțat că va cheltui 7 miliarde de dolari pentru a construi o fabrică de baterii în Michigan și pentru a moderniza o fabrică existentă din afara Detroitului, pentru a începe să producă camionete electrice până în 2024.
Investiția va crea 4.000 de locuri de muncă și va crește semnificativ capacitatea G.M. de a construi vehicule electrice în Statele Unite, a precizat compania , relateaza NYTimes.com
„Vrem să avem o bază bună de producție în Midwest”, a declarat președintele G.M., Mark Reuss, într-o teleconferință cu reporterii. „În urmă cu trei ani, am analizat tot potențialul E.V. și am început să ne planificăm amprenta”.
Statul Michigan oferă G.M. 824 de milioane de dolari sub formă de stimulente economice.
Planul de investiții este cel mai recent din partea industriei auto pentru a accelera producția de vehicule electrice. În decembrie, Toyota a declarat că intenționează să construiască o fabrică de baterii în Carolina de Nord, care ar urma să angajeze 1.750 de persoane.
Ford Motor a revizuit deja o uzină din Dearborn, Michigan, și urmează să înceapă să producă o versiune electrică a pickup-ului său F-150 în această primăvară. Ford intenționează, de asemenea, să cheltuiască 11,4 miliarde de dolari pentru a construi două fabrici de baterii în Kentucky și o a treia fabrică de baterii și o fabrică de camioane electrice în Tennessee.
G.M. are fabrici de baterii în construcție în Ohio și Tennessee și a retehnologizat o fabrică din Detroit, unde a început recent să producă un camion Hummer electric. De asemenea, intenționează să producă vehicule electrice la o fabrică din Ontario și la o alta din Mexic.
G.M. a declarat că își propune să renunțe treptat la producția de vehicule pe benzină până în 2035, dar până în prezent, Ford este înaintea G.M. în ceea ce privește vânzările de vehicule electrice. Ford vinde un S.U.V. electric, Mustang Mach E, de mai bine de un an și a înregistrat peste 200.000 de rezervări pentru F-150 Lightning electric.
Ford a dezvoltat aceste modele folosind pachete de baterii dezvoltate de un furnizor. G.M. a decis să își ia timp suplimentar pentru a dezvolta propriile pachete de baterii modulare care, în opinia sa, vor oferi un avantaj de cost față de competitori pe termen lung.
Noua fabrică de baterii G.M. din Michigan, ca și celelalte fabrici de baterii ale G.M., va fi un joint-venture între producătorul auto și LG Electric. Aceasta va fi construită pe locul unei uzine existente din Lansing, la un cost de 2,6 miliarde de dolari care va fi împărțit între G.M. și LG.
G.M. va investi, de asemenea, 4 miliarde de dolari pentru a permite ca o fabrică din Orion Township, Michigan, să producă versiuni electrice ale pickup-urilor sale Chevrolet Silverado și GMC Sierra. Compania se așteaptă să adauge 2.350 de locuri de muncă la fabrica din Orion și să păstreze alte 1.000 de locuri de muncă la uzină atunci când va începe producția de pickup-uri.
Uzina a fabricat Chevrolet Bolt, o mașină compactă electrică, deși producția a fost oprită timp de mai multe luni din cauza unei rechemări în service care obligă G.M. și LG să înlocuiască pachetele de baterii din toate Bolt-urile fabricate începând cu 2017.
Dl Reuss a refuzat să spună dacă G.M. va continua să producă Bolt în timp ce pregătește uzina din Orion pentru a fabrica camionete.
G.M. se așteaptă ca uzina din Orion și uzina din Detroit, cunoscută sub numele de Factory Zero, să poată produce în cele din urmă 1.000.000 de camionete electrice de dimensiuni mari pe an. Compania a precizat că, până la sfârșitul anului 2025, intenționează să aibă o capacitate de producție anuală totală de un milion de vehicule electrice.
G.M. a mai spus că va cheltui 510 milioane de dolari pentru a moderniza două fabrici de vehicule din Lansing.
Sursa Articol nytimes.com