General Motors investește 625 mil. USD în mina de litiu Thacker Pass. 800,000 de vehicule electrice pe orizont!

Lithium Americas si General Motors au facut un joint-venture pentru dezvoltarea minei de litiu Thacker Pass din statul Nevada.

Conform acordului, General Motors va contribui cu 625 mil. USD la acest proiect pentru a obtine o participatie de 38% in Thacker Pass.

Deschiderea minei, programata pentru sfarsitul acestei decade ar putea duce la productia a 40,000 de tone metrice pe an de carbonat de litiu de calitate pentru baterii, care ar alimenta aproximativ 800,000 de vehicule electrice.

Sursa: Reuters

Rețeaua Supercharger Tesla, deschisă doar parțial altor mărci: ce înseamnă întârzierile pentru șoferi

Tesla intarzie sa faca reteaua Supercharger accesibila altor marci de vehicule, doar 100 dintre cele 2,500 de statii din SUA fiind modernizate pentru alte marci.

In ciuda promisiunilor de a deschide reteaua si de a furniza adaptoare, implementarea a fost neuniforma, lasand multi soferi sa astepte solutii costisitoare si intarziate.

Retelele rivale precum EVgo si ChargePoint se extind rapid, diminuand avantajul competitiv al Tesla pe masura ce aceasta se indreapta spre a deveni mai mult un furnizor de utilitati.

Cu toate acestea, pana in 2030, Tesla ar putea castiga pana la 3 mld. USD pe an din incarcarea altor marci de vehicule electrice, o tranzitie care se asteapta sa accelereze adoptarea vehiculelor electrice in SUA si de care Tesla va beneficia indirect.

Sursa: CNBC

Defecțiune la Unitatea de Control a Direcției: BYD Retrage Modelele Dolphin și Yuan Plus

BYD recheama aproape 97,000 dintre cele mai bine vandute vehicule electrice ale sale, modelele Dolphin si Yuan Plus, din cauza unei defectiuni de fabricatie la unitatea de control a directiei, care prezinta riscuri de incendiu.

Retragerea afecteaza vehiculele produse intre noiembrie 2022 si decembrie 2023, in China.

Compania intentioneaza sa puna in aplicare o remediere fizica prin intermediul dealerilor sai, desi nu a precizat daca au fost exportate vehicule afectate.

Aceasta rechemare este notabila deoarece BYD, care a vandut 3 mil. de masini in 2023, isi recheama rareori modelele electrice si plug-in hybrid.

Sursa: Reuters

Leapmotor și Stellantis Lansează Vehicule Electrice de Buget în Europa: Ce Oferă T03 și C10?

Leapmotor din China si Stellantis au inceput sa accepte comenzi in Europa pentru doua vehicule electrice de buget, masina de oras T03 si SUV-ul C10, ca parte a intreprinderii lor comune.

Stellantis, care detine o participatie de 51% in Leapmotor International, detine drepturile exclusive de a construi, exporta si vinde produse Leapmotor in afara Chinei.

T03 va fi disponibil la sfarsitul lunii septembrie, incepand de la 18,900 EUR, in timp ce C10 va fi lansat in octombrie pentru 36,400 EUR.

Importat initial din China, T03 va fi ulterior asamblat in Europa, evitand potentialele tarife ale UE.

Stellantis urmareste sa isi extinda gama de vehicule electrice accesibile, respectand in acelasi timp reglementarile UE privind emisiile.

Sursa: Reuters

Estimările Tesla pentru T3 ajustate în scădere, livrările prognozate la 459,000 de vehicule

Analistii au ajustat estimarile privind livrarile Tesla pentru trimestrul 3, reducand prognoza la aproximativ 459,000 de vehicule, comparativ cu 443,956 livrate in trimestrul anterior.

De asemenea, estimarile pentru castigurile pe actiune au fost reduse la 0.61 USD, din cauza preturilor mai agresive, in special in China.

Tesla a ratat tintele EPS in ultimele patru din cinci trimestre, iar marjele brute au scazut din cauza concurentei si cheltuielilor mari pentru AI si noi tehnologii.

Sursa: Seeking Alpha

BYD anunță o fabrică de 1 miliard USD în Turcia, producție estimată de 150,000 vehicule electrice anual

Producatorul de vehicule electrice, BYD, planuieste sa construiasca o fabrica de 1 mld. USD in Turcia, cu o capacitate anuala de 150,000 de vehicule.

Productia este de asteptat sa inceapa la sfarsitul anului 2026.

Aceasta noua fabrica ar putea ajuta BYD sa depaseasca potentialul impact al noilor tarife ale UE asupra importurilor de vehicule electrice din China.

Sursa: Seeking Alpha

Tesla va crește prețurile Model 3 în Europa din cauza tarifelor vamale mai mari pentru importurile din China

Tesla a anuntat ca, probabil, va creste preturile vehiculelor sale Model 3 in Europa incepand cu 1 iulie, din cauza tarifelor vamale anticipate mai mari pentru masinile electrice importate din China.

Comisia Europeana intentioneaza sa impuna aceste taxe provizorii in urma unei anchete care a evidentiat subventionarea incorecta a producatorilor de vehicule electrice de catre guvernul chinez.

Rata specifica a tarifelor impuse de Tesla urmeaza sa fie stabilita.

Sursa: CNBC

Xiaomi își revizuiește ținta de livrări EV la 120,000 pentru 2024, după o creștere de 27% a veniturilor în T1

Xiaomi planuieste sa livreze 120,000 de EV in acest an, ajustand in crestere tinta initiala de 100,000 EV, si va implementa o productie in doua schimburi pentru a satisface cererea in crestere.

Aceasta urmeaza dupa o crestere de 27% de la an la an a veniturilor din primul trimestru, determinata de vanzarile puternice de smartphone-uri.

Xiaomi a inceput sa livreze SU7 EV in aprilie, cu 88,063 de comenzi pana in prezent. Compania a raportat venituri in T1 de 10.43 mld. USD, depasind estimarile.

Sursa: Reuters

Volvo Investește în Tehnologia de Încărcare Avansată a Breathe Battery Technologies

Volvo va investi într-un start-up britanic care a dezvoltat un soft ce reduce cu 30% timpul de încărcare al mașinilor electrice, fără a le afecta bateriile. Anterior, acesta a fost utilizat numai pentru telefoanele mobile.

Producătorul auto nu a dezvăluit mărimea investiției făcute în compania britanică Breathe Battery Technologies, dar a spus că mașinile sale electrice ar trebui să aibă tehnologia acesteia de încărcare “în următorii doi până la trei ani”.

Mașinile electrice sunt limitate de producător la încărcarea pe curent alternativ, pentru ca bateria să nu fie afectată de o intensitate prea mare a curentului electric, dar acest lucru prelungește timpul de încărcare. Directorul executiv al Breathe, Ian Campbell, susține software-ul firmei sale citește mai întâi starea bateriei, iar apoi un algoritm permite încărcarea la o viteză mai mare sau mai mică, în funcție de aceasta. Astfel, bateria se încarcă mai repede, fără a se supraîncălzi și fără modificarea “chimiei” acesteia.

Softul Breathe este deja folosit pentru 27 de modele de smartphone Oppo, iar producătorul susține că acesta face bateria să aibă performanțe mai bune, nu numai printr-o încărcare mai rapidă, dar și printr-o păstrare în timp a autonomiei acesteia. Totuși, varianta pentru mașini electrice încă este în curs de dezvoltare.

Sursă: Reuters

Știre preluata de pe BIZIDAY