Volvo Investește în Tehnologia de Încărcare Avansată a Breathe Battery Technologies

Volvo va investi într-un start-up britanic care a dezvoltat un soft ce reduce cu 30% timpul de încărcare al mașinilor electrice, fără a le afecta bateriile. Anterior, acesta a fost utilizat numai pentru telefoanele mobile.

Producătorul auto nu a dezvăluit mărimea investiției făcute în compania britanică Breathe Battery Technologies, dar a spus că mașinile sale electrice ar trebui să aibă tehnologia acesteia de încărcare “în următorii doi până la trei ani”.

Mașinile electrice sunt limitate de producător la încărcarea pe curent alternativ, pentru ca bateria să nu fie afectată de o intensitate prea mare a curentului electric, dar acest lucru prelungește timpul de încărcare. Directorul executiv al Breathe, Ian Campbell, susține software-ul firmei sale citește mai întâi starea bateriei, iar apoi un algoritm permite încărcarea la o viteză mai mare sau mai mică, în funcție de aceasta. Astfel, bateria se încarcă mai repede, fără a se supraîncălzi și fără modificarea “chimiei” acesteia.

Softul Breathe este deja folosit pentru 27 de modele de smartphone Oppo, iar producătorul susține că acesta face bateria să aibă performanțe mai bune, nu numai printr-o încărcare mai rapidă, dar și printr-o păstrare în timp a autonomiei acesteia. Totuși, varianta pentru mașini electrice încă este în curs de dezvoltare.

Sursă: Reuters

Știre preluata de pe BIZIDAY

Vanzarile Globale De Vehicule Electrice

Vanzarile globale de vehicule electrice si hibride (PHEV) au crescut cu 31% in 2023, in linie cu estimarile analistilor de la Rho Motion, rata fiind, insa, mult mai mica fata de cresterea de 60% inregistrata in anul 2022.

Pentru 2024, Rho Motion estimeaza o crestere a vanzarilor globale de EVs intre 25% si 30%. Vehiculele complet electrice cu baterii (BEV) au totalizat 9.5 mil. din cele 13.6 mil. de EVs vandute in intreaga lume in 2023, restul fiind reprezentat de PHEV-uri.

Sursa: Reuters

i Vision Dee – cel mai nou prototip electric de la BMW

i Vision Dee – cel mai nou prototip electric de la BMW

BMW i Vision Dee este cel mai nou model prezentat de constructorul german de mașini. Acesta nu are un ecran sau butoane pe bord, toate imaginile fiind proiectate pe parbrizul mașinii și putând fi controlate cu ajutorul unui glisor special conceput.

BMW i Vision Dee este capabilă să comunice cu oamenii. Directorul executiv, Oliver Zipse a făcut o demonstrație în acest sens conversând cu mașina. Însoțitorul digital poate să răspundă inteligent atât persoanelor din mașină cât și celor din afara sa. Totodată șoferul poate să își creeze propriul avatar care va apărea pe geamul lateral al mașinii.

Oliver Zipse, a arătat cum funcționează cele 240 de celule de culoare care se pot schimba separat în funcție de preferințele șoferului. De asemenea, farurile și grila mașinii se pot modifica astfel încât să transmită propriile emoții prin animații.

Directorul executiv a anunțat că producția noii mașini va începe în 2025, când BMW și-a propus să lanseze o nouă gamă de mașini numită Neue Klasse (noua clasă) din care face parte și aceasta.

Conform Reuters, mașina propusă de BMW are o serie de concepte greu de aplicat pentru producția de masă. Cu toate acestea, directorul executiv a asigurat că acestea vor face parte din noua sa gamă.

Surse: Biziday, ReutersBMW

G.M. va cheltui 7 miliarde de dolari pentru uzinele din Michigan, pentru a-și îndeplini obiectivele privind vehiculele electrice

G.M. va cheltui 7 miliarde de dolari pentru uzinele din Michigan, pentru a-și îndeplini obiectivele privind vehiculele electrice

General Motors a anunțat că va cheltui 7 miliarde de dolari pentru a construi o fabrică de baterii în Michigan și pentru a moderniza o fabrică existentă din afara Detroitului, pentru a începe să producă camionete electrice până în 2024.

Investiția va crea 4.000 de locuri de muncă și va crește semnificativ capacitatea G.M. de a construi vehicule electrice în Statele Unite, a precizat compania ,  relateaza NYTimes.com

„Vrem să avem o bază bună de producție în Midwest”, a declarat președintele G.M., Mark Reuss, într-o teleconferință cu reporterii. „În urmă cu trei ani, am analizat tot potențialul E.V. și am început să ne planificăm amprenta”.

Statul Michigan oferă G.M. 824 de milioane de dolari sub formă de stimulente economice.

Planul de investiții este cel mai recent din partea industriei auto pentru a accelera producția de vehicule electrice. În decembrie, Toyota a declarat că intenționează să construiască o fabrică de baterii în Carolina de Nord, care ar urma să angajeze 1.750 de persoane.

Ford Motor a revizuit deja o uzină din Dearborn, Michigan, și urmează să înceapă să producă o versiune electrică a pickup-ului său F-150 în această primăvară. Ford intenționează, de asemenea, să cheltuiască 11,4 miliarde de dolari pentru a construi două fabrici de baterii în Kentucky și o a treia fabrică de baterii și o fabrică de camioane electrice în Tennessee.

G.M. are fabrici de baterii în construcție în Ohio și Tennessee și a retehnologizat o fabrică din Detroit, unde a început recent să producă un camion Hummer electric. De asemenea, intenționează să producă vehicule electrice la o fabrică din Ontario și la o alta din Mexic.

G.M. a declarat că își propune să renunțe treptat la producția de vehicule pe benzină până în 2035, dar până în prezent, Ford este înaintea G.M. în ceea ce privește vânzările de vehicule electrice. Ford vinde un S.U.V. electric, Mustang Mach E, de mai bine de un an și a înregistrat peste 200.000 de rezervări pentru F-150 Lightning electric.

Ford a dezvoltat aceste modele folosind pachete de baterii dezvoltate de un furnizor. G.M. a decis să își ia timp suplimentar pentru a dezvolta propriile pachete de baterii modulare care, în opinia sa, vor oferi un avantaj de cost față de competitori pe termen lung.

Noua fabrică de baterii G.M. din Michigan, ca și celelalte fabrici de baterii ale G.M., va fi un joint-venture între producătorul auto și LG Electric. Aceasta va fi construită pe locul unei uzine existente din Lansing, la un cost de 2,6 miliarde de dolari care va fi împărțit între G.M. și LG.

G.M. va investi, de asemenea, 4 miliarde de dolari pentru a permite ca o fabrică din Orion Township, Michigan, să producă versiuni electrice ale pickup-urilor sale Chevrolet Silverado și GMC Sierra. Compania se așteaptă să adauge 2.350 de locuri de muncă la fabrica din Orion și să păstreze alte 1.000 de locuri de muncă la uzină atunci când va începe producția de pickup-uri.

Uzina a fabricat Chevrolet Bolt, o mașină compactă electrică, deși producția a fost oprită timp de mai multe luni din cauza unei rechemări în service care obligă G.M. și LG să înlocuiască pachetele de baterii din toate Bolt-urile fabricate începând cu 2017.

Dl Reuss a refuzat să spună dacă G.M. va continua să producă Bolt în timp ce pregătește uzina din Orion pentru a fabrica camionete.

G.M. se așteaptă ca uzina din Orion și uzina din Detroit, cunoscută sub numele de Factory Zero, să poată produce în cele din urmă 1.000.000 de camionete electrice de dimensiuni mari pe an. Compania a precizat că, până la sfârșitul anului 2025, intenționează să aibă o capacitate de producție anuală totală de un milion de vehicule electrice.

G.M. a mai spus că va cheltui 510 milioane de dolari pentru a moderniza două fabrici de vehicule din Lansing.

Sursa Articol nytimes.com