Compania Ford plănuiește să introducă un nou hibrid spre sfârșitul anului 2018 care să concureze cu Toyota Prius, au spus două surse din interiorul firmei americane. Mașina de tip compactă va fi primul model hibrid „dedicat” – adică, primul vehicul conceput pentru a fi vândut exclusiv sub titulatura de hibrid, și nu o variație a unui model deja existent pe benzină, au declarat aceleași surse citate și mai sus.
Noul hibrid, căruia i-a fost atribuit codul de producție C240, va fi construit pe arhitectura compactă globală C2, aceeași pe care vor urma să fie construite și viitoarele generații de Focus și Escape. Ford dorește ca, odată ce producția noii mașini va începe, să o poată oferi pe aceasta în mai multe variante de caroserie, la fel cum face, în prezent, Toyota cu Prius.
Hibridul de la Ford ar putea apărea pe piață în 2019, la 21 de ani după introducerea modelului Prius în Japonia. Între timp, Toyota pregătește noua sa generație de Prius, a patra, pentru a fi prezentată spre sfârșitul acestui an. Purtătorul de cuvânt al Ford, Chris Preuss, a ținut să declare că nu dorește să facă nici un fel de comentarii despre speculațiile legate de viitoarele produse ale companiei sale.
O parte din tehnologia hibridă, inclusiv motoarele și bateriile, vor fi adaptate de la modelele hibride existente deja în familia Ford. Totuși, pentru noul hibrid ce va apărea în 2019, se vor face unele modificări, menite să îmbunătățească autonomia și consumul de carburant.
Ford, la fel ca și celelalte mari companii producătoare de autovehicule, a investit foarte mulți bani în tehnologia hibridă pentru a putea răspunde la standardele din ce în ce mai ridicate din America de Nord, Europa și Asia referitoare la emisiile de poluanți și economia de combustibil, care devin foarte stricte.
Cu toate acestea, cererea de mașini hibride de pe piață nu este atât de mare pe cât se preconiza. În Statele Unite, vânzările Chevrolet Volt au ajuns la un total de 10635 de vehicule în primele 7 luni ale acestui an, coborând cu 9 procente față de anul precedent, chiar și după ce reprezentanțele au oferit discounturi masive.
Vânzările Ford C-Max au scăzut și ele cu mai bine de 29 de procente în primele 7 luni ale lui 2014, la 16444 de vehicule, iar cele ale Fusion (versiunea hibridă) au urcat cu 24 de procente, la 31092 vehicule.
Toyota Prius, care se vinde în America de Nord încă din 2000, rămâne în continuare lider pe piețele globale. În SUA, în primele 7 luni ale acestui an, au scăzut cu 11%, la 127776. Anul trecut, vânzările globale ale Prius au ajuns la 400000 de vehicule.
O parte din succesul modelului Prius se datorează faptului că Toyota face eforturi pentru a construi o familie de modele hibride „verzi” diferite, care pornesc de la micuțul hatchback Prius C și ajung până la Prius V. Prețul unui Prius pleacă de la aproximativ 20000 de dolari.
Pe de altă parte, prețul de vânzare al unui Chevrolet Volt este cel care îl ține pe acesta în loc la vânzări. Chiar și după ce prețul a fost redus cu 5000 de dolari anul trecut, versiunea cea mai ieftină a lui pleacă de la aproximativ 35000 de dolari.
nu pot spune mare lucru despre masinile hybrid sau electrice, dar va trebuie sa mai asteptam pana cand vor iesi unele stabile.