Audi dorește să-și învingă rivalii germani Mercedes-Benz și BMW prin lansarea unui hibrid electric-diesel. Acest nou hibrid va fi lansat, probabil, anul viitor, conform declarațiilor lui Ulrich Hackenberg, șeful departamentului tehnic de la Audi. Noua mașină va avea un motor diesel de 3 litri, V-6 și un al doilea motor, electric.
Aparent, modelul care va fi scos în acestă configurație va face parte din linia de SUV-uri Q și din cea de sedanuri A8. Mai exact, Q7 va fi printre primele modele de la Audi care va beneficia de tehnologia hibridă, acesta urmând să apară pe piață atât în versiunea pe benzină, cât și în cea diesel.
Nu se știe încă exact când va fi disponibil la vânzare acest hibrid, pentru că cei de la Audi nu au anunțat o dată concretă. Momentan, totul este la stadiul de proiecte, mașina în cauză nefiind nici măcar gata de producție. Noul Q7 va fi primul model construit de grupul Volkswagen utilizând platforma de tip MLB caracteristică producătorului german de automobile.
Mercedes vinde deja mașini hibride, modelele fiind din clasele E și S. Nici Land Rover nu se lasă mai prejos, oferind și ea versiuni din aceeași categorie ca și Mercedes, cunoscute sub numele de Range Rover și Range Rovert Sport SUV. Până în prezent, singurul producător de automobile care a reușit să lanseze un hibrid diesel este Volvo.
Hibridul acestora are la bază break-ul diesel V60. Din spusele experților auto, Audi a cam rămas în urma rivalilor săi, care au introdus noi modele și tehnologii, cum ar fi brandul „i” de la Mercedes și tehnologia Magic Body Control.
Hackenberg a spus că dieselul va rămâne una din valorile de bază în sloganul lor „Progres prin tehnologie” și că firma va paria toți banii pe o astfel de valoare. Datorită anilor de inovații în tehnologia diesel, Audi a reușit să-și mențină un avantaj față de competitori și să reducă din emisiile de CO2.
Combinația de putere și consum redus de combustibil va face din noul hibrid diesel al Audi un model extrem de popular în America, spune același Hackenberg. După părerea lui, acesta este încă un argument pentru care publicul american ar trebui să aleagă o mașină propulsată de un combustibil precum motorina.
Modelul hibrid beneficiază de o combinație de emisii reduse de CO2 și de prezența motorului diesel, care oferă foarte mult cuplu, făcând din viitoare mașină care va fi scoasă pe piață de Audi, un model pe care toată lumea ar trebui să-l aibă dacă dorește să se bucure de o experiență a condusului cât mai plăcută.
Vauxhall Ampera este un hibrid de tip plug-in cu caracteristici futuristice, frate cu Chevrolet Volt. Nu vă grăbiți să-l puneți în aceeași oală cu Toyota Prius sau alte hibriduri asemănătoare, deoarece el se vrea a fi cu mult mai diferit decât ele.
Are un motor de 1,4 litri pe benzină și un motor electric cu generator, ambele aflate sub aceeași capotă. Dacă se face o încărcare corespunzătoare și completă a motorului electric, se pot parcurge lejer 80 de kilometri numai cu acesta, restul distanței care vă rămâne putând fi acoperită de motorul pe benzină.
Cum se conduce?
Primul lucru pe care il putem observa, atunci când ne suim la volanul unui Ampera, este lipsa oricărui fel de zgomot produs de motor. Singurele sunete mai ciudate care se pot auzi sunt cel produs la momentul pornirii și cel de la momentul opririi motorului. Direcția nu este una tocmai spectaculoasă, dar este destul de precisă, iar mașina este una foarte confortabilă și rafinată.
Probabil că nu v-ați aștepta la acest lucru, dar Vauxhall Ampera este un automobil destul de puternic, ambele motoare cu care este aceasta echipată fiind capabile să producă 148 de cai putere în total. Poate ajunge de la 0-100 în fix nouă secunde și se descurcă destul de bine și pe autostradă, la viteze mai mari. Când motorul electric rămâne fără curent, în urma descărcării sale, tranziția la motorul pe benzină se face foarte simplu, conducătorul nesesizând diferența între ele decât dacă va privi către indicatorul din bord care indică acest lucru.
La interior
Ampera este o mașină surprinzător de spațioasă la interior, dacă ținem cont de câte gadget-uri sunt băgate în ea și de faptul că este concepută pentru 4 persoane. Există destul loc pentru cap și picioare, iar consola centrală prin care trece transmisia, de mari dimensiuni, putem spune că nu ne încurcă mai deloc, ba chiar ne este folositoare, putând să o folosim ca loc de sprijin. Portbagajul de 300 de litri nu este unul tocmai care să ne dea pe spate, dar nu este nici chiar de neglijat.
Unul dintre dezavantajele modelului Vauxhall Ampera este, în primul rând, prețul. El pornește de la aproape 38000 de euro. o sumă destul de mare pentru o mașină de 4 locuri! Însă, în ceea ce privește consumul, acesta este foarte bun: 1,2 litri/100 km, prin folosirea motorului electric!
Audi lucreaza la propriul model electric bazat pe Volkswagen Up!, ce urmeaza sa apara pe piata peste numai doi ani, in 2015. Versiunea celor de la Audi va dispune de energie in cadrul unui ciclu complet de incarcare pentru 200 de kilmetri.
Noul model Audi va adopta un exterior mult mai expresiv si un interior mai bine dotat, care va avea inclus si un sistem de infotainment mai performant. Potrivit anumitor surse, bateria va putea produce, la un ciclu de incarcare normal, energie pentru 200 km, cu 50 km mai mult decat poate VW e-Up!.
In plus, viitorul model Audi, cel mai mic din gama producatorului german, va dispune de mai multa putere decat versiunea fratelui sau VW e-Up!. Astfel motorul electric va produce 115 cai putere si un cuplu de 270 Nm. In plus, va accelera de la 0-100 de km/h in 9,3 secunde, iar viteza maxima va fi de 150 de km/h.
Articol preluat de pe : http://www.4tuning.ro/green-cars/audi-construieste-un-model-electric-bazat-pe-e-up-18351.html
Ford Fiesta propulsat de doua motoare electrice amplasate in rotile din spate! Este colaborarea dintre Ford si Schaeffler si se numeste eWheelPrototype, fiind un model ce isi doreste sa exploreze posibilitatile unui astfel de tip de propulsie.
Ford Fiesta eWheelPrototype schimba putin ceea ce gandim atunci cand ne referim la un automobil cu propulsie alternativa. Astfel, in locul unui motor electric amplasat in fata, eWheel foloseste rotile din spate drept suport pentru cele doua motoare electrice, iar locul motorului este acum ocupat de setul de acumulatori. Din cate se pare, prototipul Ford Fiesta eWheelPrototype beneficiaza de 110 cai putere sub forma puterii combinate a celor doua motoare aflate in spate, dar si de un cuplu de 700 Nm. Potrivit Ford, aceste motoare vor permite in viitor o manevrabilitate foarte buna si parcari laterale perfecte.