Ford planuieste o noua serie de masini hibride

Ford planuieste o noua serie de masini hibride

Compania Ford plănuiește să introducă un nou hibrid spre sfârșitul anului 2018 care să concureze cu Toyota Prius, au spus două surse din interiorul firmei americane. Mașina de tip compactă va fi primul model hibrid „dedicat” – adică, primul vehicul conceput pentru a fi vândut exclusiv sub titulatura de hibrid, și nu o variație a unui model deja existent pe benzină, au declarat aceleași surse citate și mai sus.

Noul hibrid, căruia i-a fost atribuit codul de producție C240, va fi construit pe arhitectura compactă globală C2, aceeași pe care vor urma să fie construite și viitoarele generații de Focus și Escape. Ford dorește ca, odată ce producția noii mașini va începe, să o poată oferi pe aceasta în mai multe variante de caroserie, la fel cum face, în prezent, Toyota cu Prius.

Hibridul de la Ford ar putea apărea pe piață în 2019, la 21 de ani după introducerea modelului Prius în Japonia. Între timp, Toyota pregătește noua sa generație de Prius, a patra, pentru a fi prezentată spre sfârșitul acestui an. Purtătorul de cuvânt al Ford, Chris Preuss, a ținut să declare că nu dorește să facă nici un fel de comentarii despre speculațiile legate de viitoarele produse ale companiei sale.

O parte din tehnologia hibridă, inclusiv motoarele și bateriile, vor fi adaptate de la modelele hibride existente deja în familia Ford. Totuși, pentru noul hibrid ce va apărea în 2019, se vor face unele modificări, menite să îmbunătățească autonomia și consumul de carburant.

Ford, la fel ca și celelalte mari companii producătoare de autovehicule, a investit foarte mulți bani în tehnologia hibridă pentru a putea răspunde la standardele din ce în ce mai ridicate din America de Nord, Europa și Asia referitoare la emisiile de poluanți și economia de combustibil, care devin foarte stricte.

Cu toate acestea, cererea de mașini hibride de pe piață nu este atât de mare pe cât se preconiza. În Statele Unite, vânzările Chevrolet Volt au ajuns la un total de 10635 de vehicule în primele 7 luni ale acestui an, coborând cu 9 procente față de anul precedent, chiar și după ce reprezentanțele au oferit discounturi masive.

Vânzările Ford C-Max au scăzut și ele cu mai bine de 29 de procente în primele 7 luni ale lui 2014, la 16444 de vehicule, iar cele ale Fusion (versiunea hibridă) au urcat cu 24 de procente, la 31092 vehicule.

Toyota Prius, care se vinde în America de Nord încă din 2000, rămâne în continuare lider pe piețele globale. În SUA, în primele 7 luni ale acestui an, au scăzut cu 11%, la 127776. Anul trecut, vânzările globale ale Prius au ajuns la 400000 de vehicule.

O parte din succesul modelului Prius se datorează faptului că Toyota face eforturi pentru a construi o familie de modele hibride „verzi” diferite, care pornesc de la micuțul hatchback Prius C și ajung până la Prius V. Prețul unui Prius pleacă de la aproximativ 20000 de dolari.

Pe de altă parte, prețul de vânzare al unui Chevrolet Volt este cel care îl ține pe acesta în loc la vânzări. Chiar și după ce prețul a fost redus cu 5000 de dolari anul trecut, versiunea cea mai ieftină a lui pleacă de la aproximativ 35000 de dolari.

Ford spune adio vechiului motor EcoBoost de 2 litri

Ford spune adio vechiului motor EcoBoost de 2 litri

Gigantul american de automobile din Detroit, Ford, a luat decizia de a spune adio actualei versiuni a motorului său de 2 litri cu tehnologie EcoBoost, la doar 4 ani de la introducerea acestuia pe piață. Motivul? Aparent, locul lui urmează a fi luat de o versiune nouă, cu mult mai îmbunătățită decât cea din prezent.

Ca urmare, vechiul motor de 2 litri, apărut în 2010 și care a fost montat pe multe dintre modelele Ford disponibile pe tot mapamondul, va fi dat la o parte din inventarul companiei americane, începând cu anul viitor. Atunci, se preconizează că va intra în producție modelul nou. Acesta ar urma să echipeze viitorul model de Ford Edge.

Care ar fi noutățile aduse de noua versiune a motorului EcoBoost de 2 litri? Ei bine, se preconizează că acesta va fi construit dintr-un bloc de aluminiu, ceea ce îl va face mai ușor, va avea o chiulasă schimbată, o pompă de ulei variabilă, injectoare de combustibil redesenate și un nou turbocompresor de la BorgWarner.

Motivul pentru care actualul motor de 2 litri nu mai poate rămâne multă vreme pe piață, este acela că, la fel ca și în cazul altor lucruri (să ne gândim un pic la calculatoare, de exemplu), tehnologia avansează foarte repede. Din câte se poate observa, se pare că acesta este deja depășit, cel puțin în accepțiunea celor de la Ford, care simt nevoia să vină cu un suflu nou la acest capitol.

În mod normal, un motor este ținut în producție pentru cel puțin 10 ani, în tot acest timp primind îmbunătățiri periodice. Pentru EcoBoost-ul actual, nu mai este cazul. Statisticile spun că vânzările nu au mers chiar atât de bine pe cât se anticipa de către Ford.

Oferta pentru viitorul model de motor EcoBoost de 2 litri mai cuprinde, printre altele, și disponibilitatea alegerii tracțiunii integrale și/sau a unui pachet pentru tractare (încă nu s-a specificat în ce anume constă acesta). Opțiunile acestea nu erau disponibile și nu puteau fi comandate la versiunea care, deja, după doar 4 ani, o putem considera ca fiind depășită.

Oficialii Ford au declarat că de la noul model se așteaptă la performanțe mai bune și exact acest lucru va livra: mai multă putere și un cuplu mai mare. Mai exact, 240 de cai putere și 37 kgf/m. Întrebați despre celelalte caracteristici de performanță ale motorului, cei de la Ford au decis să nu le dea în vileag momentan.

Pentru Europa, versiunea cea nouă a motorului EcoBoost de 2 litri va fi oferită și în varianta diesel. Pentru America de Nord, va exista o variantă de 2,7 litri V6, care urmează a echipa noul model Ford F-150, care poate fi achiziționat din toamna acestui an. Cealaltă variantă, nonturbo, va fi de 3,5 litri, tot V6.

De asemenea, motoarele vor veni și cu o cutie automată în 6 trepte. Fiind o versiune complet nouă, acest motor nu va avea aproape nici o componentă în comun cu vechiul EcoBoost de 2 litri.