Pentru ca trebuie sa jonglam complexitatile vietii profesionale si personale, multi dintre noi simtim ca suntem prea ocupati sau prea obositi sa mai facem sport in mod regulat. Aceasta stare este resimtita mai acut, de multe ori, de catre parinti, mai ales daca au devenit parinti recent.

Fie ca sunt ocupati cu gestionarea intregii vieti a unui copil, sau inca luati oarecum pe nepregatite de elementele neprevazute din viata alaturi de un nou-nascut, parintii pot simti ca nu mai au timp de altceva in afara de putina odihna. Cei care au devenit parinti recent trec printr-o perioada speciala din viata lor dar, in acelasi timp, este si o perioada in care isi vor neglija, cel mai adesea, propria sanatate.

Aceasta abordare, insa, nu este sustenabila pe termen lung si poate fi nociva chiar si pentru copil, pentru ca un parinte mereu obosit, cu sistemul imunitar slabit nu va putea fi la fel de prezent in viata copilului precum un parinte intr-o forma fizica buna.

Atentie, nu este vorba despre slabit, neaparat, deoarece kilogramele in plus sunt normale dupa nastere si in conditii de stres. In schimb, este vorba despre ce poti face pentru a nu ramane intr-o stare de sedentarism si stres si a capata forta fizica si o stare de bine.

Citeste in continuare pentru cateva sugestii despre cum te poti mentine in forma ca parinte:

1. Mergi pe jos cat de mult posibil

Chiar daca primul tau impuls este sa te odihnesti de fiecare data cand ai putin timp liber, uneori iti va face mai bine sa iti pui in picioare o pereche de adidasi confortabili si sa mergi la o plimbare. Mersul pe jos este subestimat, adesea – este o forma eficienta de exercitiu fizic ce iti antreneaza intregul corp, nu pune presiune pe incheieturi, iar 20 de minute de mers pe jos pe zi sunt suficiente pentru a-ti schimba starea de spirit.

2. Obisnuieste-te sa faci sport acasa

Ca parinte al unui copil mic iti va fi destul de dificil sa ajungi la sala de fitness, insa asa nu inseamna ca trebuie sa renunti la sport. Vei gasi online o multime de videoclipuri cu diferite tipuri de antrenamente si tutoriale despre cum sa iti pregatesti un colt pentru fitness in propriul camin. Acest lucru este posibil chiar daca nu ai mult spatiu la dispozitie pentru ca poti face sport cu accesorii de mici dimensiuni precum benzi elastice, coarda de sarit, si gantere.

Pentru un antrenament complet, eficient si rapid iti poti achizitiona un aparat de fitness multifunctional sau un aparat de vaslit.

3. Foloseste gadget-uri

Ca sa nu ai batai de cap in plus incercand sa calculezi numarul de pasi, caloriile consumate, distanta parcursa si alte aspecte ale rutinei tale de sport, foloseste o bratara de fitness, aplicatii pe telefon si orice alte gadget-uri gasesti utile. Cu ajutorul acestora iti vei monitoriza mai usor rezultatele si vei vedea ca nu depui eforturi in zadar.

 

Photo by Ivan SamkovPexels

Distribuie acest articol: