In mod natural, majoritatea oamenilor presupune ca exercitiile fizice sunt periculoase dupa o accidentare sau o operatie. Desigur, rutina de fitness de dinainte nu poate fi reluata in acelasi mod, existand riscul de ranire sau inrautatire a problemei initiale.

Pe de alta parte, este important sa nu devii sedentar, deoarece sedentarismul iti va afecta negativ organismul in alte moduri. In cazul anumitor afectiuni, spre exemplu la genunchi, sedentarismul iti va slabi musculatura, crescand riscul unei accidentari ulterioare.

In schimb, un antrenament stabilit impreuna cu unul sau mai multi profesionisti te poate ajuta in recuperare.

Iata cateva sfaturi de la profesionisti care sa te ajute sa nu renunti la sport dupa o accidentare sau o operatie:

  1. Urmeaza intotdeauna sfatul medicului

Multi oameni tind sa treaca peste anumite aspecte ale sfaturilor oferite de medici, alegand, in schimb, sa isi urmeze propriile instincte sau sa dea ascultare informatiilor din alte surse. Rezista tentatiei de a face acest lucru, chiar daca ti se pare ca medicul este prea precaut in privinta exercitiilor fizice pe care ti le recomanda. Daca simti ca poti face exercitii mai avansate, discuta cu medicul inainte, astfel incat sa puteti adapta impreuna planul tau de fitness.

  1. Concentreaza-te pe mobilitate si forta

Odata ce medicul ti-a dat ok-ul pentru a reveni la sala, colaboreaza cu un antrenor pentru a crea un program de fitness care sa includa exercitii pentru mobilitatea generala, precum si a zonei afectate, si cresterea fortei fizice.

  1. Foloseste bicicleta

Sfatul unui antrenor este important chiar daca nu mergi la sala insa, daca nu iti permiti acest lucru, multi specialisti recomanda utilizarea unei biciclete de fitness. Bicicleta iti ofera mai multa stabilitate decat alte tipuri de exercitii, iar impactul pedalatului pe acest tip de bicicleta este minim. Pedalatul iti va stimula circulatia, sustinand vindecarea unei operatii si prevenind dezvoltarea cheagurilor de sange.

  1. Mentine sau creeaza-ti o dieta sanatoasa

O dieta sanatoasa este importanta in general insa, dupa o accidentare sau o operatie, aceasta devine si mai importanta, mai ales daca esti nevoit sa fii mai putin activ ca inainte. Nutrientii potriviti te vor ajuta sa ramai in forma, insa si sa te recuperezi mai rapid si mai usor, oferind corpului tau combustibilul necesar sa iti sustina sistemul imunitar, sa te protejeze de infectii, si sa grabeasca vindecarea.

  1. Nu te suprasolicita

Oricat de mult ti-ai dori sa revii rapid la conditia fizica anterioara, si oricat de bine te-ai simti imediat dupa tratamentul initial, nu te grabi sa reiei rutina obisnuita de exercitii fizice. Asculta sfatul medicului si al antrenorului in privinta tipului de exercitii pe care corpul tau il poate suporta fara probleme in perioada recuperarii.

  1. Ai rabdare si mentine o atitudine pozitiva

Este posibil ca recuperarea ta sa implice o perioada de repaus mai indelungata decat ti-ai dori. Daca esti obisnuit sa fii foarte activ, s-ar putea ca acest lucru sa iti provoace iritare sau anxietate. In acest caz, incearca sa iti aduci aminte ca perioada de repaus este temporara si ca, oricat ar fi de neplacuta, este esentiala pentru vindecare.

Distribuie acest articol: