Este extrem de important sa fie mentinuta in anvelopa presiunea corecta. Afla mai multe despre anvelopele moto in randurile de mai jos.

Iarna nu mai este ce a fost odata, primavara aproape isi face simtita prezenta, asa ca este momentul sa ai deja un set complet nou de anvelope moto pregatit pentru schimbare, pentru a te bucura de aventuri si senzatii de neuitat.

Cauciucurile moto joaca rolul primordial in ecuatia aderentei pe care o motocicleta o poate dezvolta. Se stie foarte clar ca anvelopele de vara u performante sporite pe carosabilul umed, spre deosebire de cele de iarna care dezvolta o aderenta crescuta pe carosabilul alunecos.

Alegerea unui set complet de anvelope moto va fi mult mai usoara din moment ce sunt intrunite cumulat toate recomandarile pe care le dau specialistii.

Anvelopele sunt singura parte a motocicletei care se afla in contact direct cu partea carosabila.

Siguranta in manevrele de accelerare, franare, virare depinde de o suprafata de contact foarte mica intre anvelopa si carosabil. Este deosebit de important ca pe parcursul utilizarii lor, anvelopele sa fie intretinute corect. Inlocuirea anvelopelor se va face de personal calificat. Anvelopele moto se vor monta doar pe motociclete. Montarea acestora pe alte vehicule poate fi periculoasa. Suprafata unei anvelope noi este foarte fina si neteda.

Din acest motiv, recomandam conducerea precauta in primii 100km de exploatare. Afla si care sunt tipurile de uzura cauciucuri moto pentru a fi pregatit din timp, inainte de a porni la drum lung!

Umflarea anvelopei se face pana la 3.5 bar si verificati pozitia camerei de aer si a talonului pe janta. Daca pozitia nu este corecta, dezumflati si corectati. Reumflati pana cand talonul este corect pozitionat pe janta.

Depozitarea anvelopelor

Respectati cateva reguli stricte de depozitare a anvelopelor de scuter sau moto. Depozitati anvelopele la temperaturi ce nu depasesc 25°C sau chiar 15°C. Deformarile apar mai usor cu cat temperatura este mai mare. Evitati contactul direct cu surse de caldura, radiatoare, tevi fierbinti. Temperaturile foarte joase pot deasemenea afecta pneurile. Inainte de montare/utilizare, anvelopele se vor incalzi la aprox 25°C.

Depozitarea anvelopelor se va face in spatii  fara ozon (departe de motoare electrice sau alte echipamente ce pot genera ozon) si in care nu exista o concentratie excesiva de oxigen. Anvelopele se vor depozita departe de combustibili, diferite chimicale, vaseline, acizi, dezinfectanti! Nu depozitati anvelope langa obiecte ascutite (din metal, lemn etc) ce ar putea deteriora suprafata acestora!

Presiunea de umflare a anvelopelor moto

Este extrem de important sa fie mentinuta in anvelopa presiunea corecta. Rularea cu presiune incorecta poate fi extrem de periculoasa. Daca presiunea este prea mica, anvelopele se pot supraincalzi, ceea ce va duce la distrugerea lor imediata. Presiunea corecta lungeste viata anvelopei.

Utilizarea unei presiuni corecte asigura maximum de distanta parcursa cu o anvelopa in conditii optime de stabilitate, aderenta si confort. Presiunea corecta a anvelopei duce la o uzura uniforma a profilului. Presiunea scazuta si montajul necorespunzator duc la uzura prematura si neuniforma a benzii de rulare si la suprasolicitarii ale carcasei anvelopei. Suprapresiunea duce la uzura accelerata a partii centrale a benzii de rulare si poate cauza crapaturi ale anvelopei. Folositi presiunea indicata in manualul motocicletei! Valoarea presiunii la rece este valoarea minima indicata. Daca rulati cu viteza mare, cresteti presiunea cu 0.2 bar. Daca rulati cu pasager/bagaje multe, cresteti presiunea in roata spate cu 0.2 bar

Daca reglati presiunea cand anvelopa este calda, folositi o valoare cu 0.2-0.3bar mai mare decat cea indicata si reverificati valoarea corecta dupa ce anvelopa s-a racit. Folositi un aparat de masurare a presiunii corect calibrat si verificati presiunea cel putin o data pe saptamana sau inainte de drumuri mai lungi.

Presiunea poate scadea in cazul in care ventilul este deteriorat sau incorect montat. Intotdeauna folositi un capacel de ventil bine strans pentru a evita patrunderea prafului in zona ventilului. In cazul anvelopelor tubless, se recomanda inlocuirea valvelor la montarea unei anvelope noi. La schimbarea unei anvelope cu camera de aer, se recomanda schimbarea camerei cu una noua; camerele se subtiaza prin frecare in timpul utilizarii. O camera de aer mai subtire va creste riscul unei pene de cauciuc, ceea ce poate duce la pierderea brusca de presiune si implicit la pierderea controlului asupra motocicletei.

Anvelope noi sau resapate?

Este intrebarea care sta pe buzele tuturor. nvelopele resapate sunt in general mai grele decat unele noi. Acest lucru se intampla pentru ca banda de rulare noua, care urmeaza sa fie lipita pe corpul anvelopei vechi, este mai groasa si se folosesc mai multe materiale adezive. In plus, cauciucul folosit este unul de calitate mai slaba. Totusi, cum se face dintr-un cauciuc uzat, un cauciuc care arata ca si nou? Anvelopele folosite se recicleaza. Mai precis, cand aruncam un set de anvelope uzate, sunt sanse ca ele sa devina anvelope resapate.

Distribuie acest articol: