Buna functionare a acumulatorului moto

Buna functionare a acumulatorului moto

Alegeţi AGM pentru a obţine cea mai bună baterie moto care există in prezent.

In functie de tipul bateriei montate pe motocicleta ta (cu sau fara intretinere) pentru a prelungi durata de viata a bateriei se impun anumite verificari periodice. Astfel, se verifica periodic urmatoarele:

Nivelul electrolitului trebuie sa fie de 25 mm± 2mm deasupra placilor. Refacerea nivelului se face doar cu apa distilata sau demineralizata. niciodata nu se adauga acid! Daca este necesar sa completati cu apa mai repede de o luna inseamna ca sistemul de incarcare nu functioneaza corect si supraincarca bateria.

Starea de incarcare a bateriei trebuie sa fie minim 75% (tensiune in gol 12.5V). Valori mai mici indica o descarcare partiala (subincarcare) a bateriei. In acest caz trebuie sa va adresati unui service pentru a verifica sistemul de incarcare.

Sistemul de incarcare al autovehiculului trebuie sa furnizeze 13.8V – 14.4V pentru circuitele de 12Vcc si 27.6V – 28.8V pentru cicuitele de 24Vcc. Aceleasi valori de tensiune trebuie sa fie furnizate si pe timpul incarcarii la un redresor. Pentru circuitele de 24V, se masoara incarcarea pe fiecare baterie. Tensiunile trebuie sa fie egale, admitandu-se o diferenta de maxim 0.2V.

Bateria trebuie sa fie intotdeauna curata, uscata si bine fixate pe masina. Unimotors, dealer autorizat de piese moto, recomanda folosirea unui egalizator de incarcare in sistemele serie de 24V pentru un acumulator moto li-ion.

Folosirea bateriilor fara intretinere

Cu exceptia verificarii nivelului electrolitului, toate celelalte recomandari si verificari mentionate pentru exploatarea bateriilor cu intretinere se aplica si la bateriile fara intretinere. Verificarea nivelului electrolitului nu este posibila sau necesara in cazul bateriilor fara intretinere. Aceste baterii sunt dotate prin constructie cu un labirint instalat in capacul interior al bateriei care permite recombinarea oxigenului si hidrogenului in apa astfel incat scaderea nivelului de electrolit pe intreaga durata de viata a unei baterii moto agm este neglijabila.

Instalarea unui dispozitiv indicator al nivelului de incarcare a bateriei

La pornire se consuma cea mai mare cantitate de energie. Cand vehiculul este in miscare energia consumata de echipamentele de bord este furnizata de alternator, nu de baterie. Daca faceti multe drumuri scurte in oras este foarte probabil ca sistemul de incarcare al bateriei instalat pe autovehiculul dumneavoastra sa nu aiba timp suficient sa incarce complet bateria. In aceasta situatie bateria se va descarca treptat in timp. De asemenea, indiferent ca vorbim de motocicleta sau scuter, alegeti doar piese motor originale de la dealeri autorizati.

Tehnologia avansată plumb-acid cu separator din fibră de sticlă (AGM)

Alegeţi AGM pentru a obţine cea mai bună baterie care există. Alegând o baterie AGM cu cea mai avansată tehnologie cu separator din fibră de sticlă, veţi obţine o baterie excepţională care are capacitatea de a alimenta cele mai exigente vehicule şi accesorii.

O baterie AGM este sigură şi nu prezintă scurgeri, chiar dacă se întâmplă să se spargă.

Tehnologia AGM oferă un nivel de anduranţă de trei ori mai mare comparativ cu bateriile convenţionale, fiind perfectă pentru sistemele Start-Stop avansate, în care bateria trebuie să fie reîncărcată rapid prin energia furnizată de sistemul de frânare cu recuperare. Bateria AGM este concepută pt. condiții extreme.

Datorită tehnologiei plumb-acid (AGM) încorporate, acest produs sofisticat oferă putere maximă și durată lungă de viață, fără a necesita întreținere.

 

Sistemul de franare si de ambreiaj al motocicletei tale

Sistemul de franare si de ambreiaj al motocicletei tale

Descopera in randurile urmatoare principalele componente ale ambreiajului moto.

La motociclete, frâna faţă şi cea spate sunt acţionate prin comenzi separate – manetă pe ghidonul din dreapta pentru frâna faţă şi pedală pentru frâna spate.

Dacă la un automobil riscul e mic în cazul în care se acţionează la maxim pedala de frână, la o motocicletă riscurile sunt mai mari şi cer mai multă experieță.

În timpul decelerării, greutatea se transferă progresiv pe roata din faţă. Acest fenomen face ca forţa de frânare disponibilă să se diminueze progresiv în cazul frânei spate şi să se mărească pentru frâna faţă.

Cum sa procedezi?

O pedală sau o manetă acționează un piston într-o pompă hidraulică. Acesta apasă pe lichidul hidraulic din circuitul de frânare. Lichidul, fiind incompresibil, transmite presiunea în circuit, presiune care împinge pistonașele din etriere, acestea împingând la rândul lor plăcuțele de frână pe disc.

Discul este solidar cu roata motocicletei, așa că frecarea dintre plăcuțe și disc încetinește rotația roții și, implicit, și motocicleta. Spus mai pe scurt, ca principiu, sistemul de frânare transformă energia cinetică pe care o are motocicleta în mișcare în energie termică, pentru că frecarea dintre disc și plăcuțe produce o cantitate destul de mare de căldură.

Și aici ajungem la încă un scop al sistemului de frânare: să evacueze cât mai rapid căldura produsă la frânări puternice, astfel încât sistemul să nu se supraîncălzească, ceea ce duce la scăderea dramatică a eficienței frânării.

Un kit reparaţie etrier frana serveşte la repararea acestuia şi, în cele mai multe cazuri, permite evitarea înlocuirii costisitoare a piesei

Sistemul de ambreiaj al motocicletei

Principalele componente ale ambreiajului motocicletei sunt:

Coșul. Acesta asigură alinierea corespunzătoare a componentelor sistemului și realizarea unui contact bun.

Plăcile. Sistemul include câteva elemente alternative de următoarele tipuri:

Din oțel. Sunt plăci netede cu caneluri interioare.

De fricțiune. Au caneluri exterioare și o garnitură realizată din material abraziv, pentru a crea fricțiune.

Arcurile. Acestea asigură o presiune uniformă între plăcile din oțel și cele de fricțiune.

Garniturile. Acestea izolează unitatea și previn pătrunderea înăuntru a particulelor abrazive.

Elementele de fixare. Acestea includ în special rulmenții cu role, care prind unitatea de arborele de intrare al cutiei de viteze.

Consultati specialistii unimotors pentru un kit ambreiaj complet. Astfel, puteți cumpăra chiar si online setul de ambreiaj pentru motociclete. Acesta poate include toate componentele unității, dar, deasemenea, poate include doar arcurile sau plăcile de fricțiune.

Asadar, este timpul sa te bucuri de calatorii fara griji pe motocicleta!

Secretele Performantei pe Doua Roti: Piese Scutere si Cum sa Le Alegi

Secretele Performantei pe Doua Roti: Piese Scutere si Cum sa Le Alegi

Ei, rider pe doua roti! Daca vrei sa te asiguri ca scuterul tau zboara pe strazi cu toata forta, hai sa descoperim impreuna universul pieselor de schimb. Acest ghid iti va dezvalui toate trucurile necesare pentru a-ti pastra scuterul in forma maxima, cu un focus special pe alegerile potrivite in materie de piese.

Capitolul 1: Piesele de Schimb Ca Inima Scuterului Tau

Pentru a-ti optimiza aventura pe doua roti, trebuie sa intelegi ca piesele de schimb nu sunt doar componente – sunt pulsul masinii tale. Vom explora cum alegerea pieselor corecte poate face diferenta dintre o plimbare obisnuita si o experienta de neuitat pe sosea.

Capitolul 2: Lista de Cumparaturi Pentru Pasiunea Ta pe Doua Roti

De la roti la sistemul de franare si de la sistemul de aprindere la filtrele de ulei, vom analiza cele mai esentiale piese de schimb. Afla cum sa identifici nevoile specifice ale scuterului tau si sa faci alegeri informate pentru a imbunatati performanta.

Capitolul 3: Piese de Calitate Pentru O Experienta Superioara

Calitatea nu ar trebui sa fie un compromis atunci cand vine vorba de piese de schimb. Vom discuta despre cum sa alegi piese de inalta calitate care sa nu doar iti optimizeze scuterul, dar si sa iti ofere siguranta si durabilitate pe termen lung.

Capitolul 4: DIY – Cum sa Iti Intretii Scuterul la Tine Acasa

Unele lucruri poti sa le faci singur! Vom oferi sfaturi practice pentru intretinerea la domiciliu, de la schimbul uleiului la verificarea si ajustarea franelor. Cu putina pricepere si cateva scule de baza, poti economisi bani si sa iti cunosti scuterul mai bine decat oricand.

Capitolul 5: Cum Sa Alegi Piese Scutere Online – Ghid de Cumparare

Internetul este plin de optiuni, dar cum stii ce sa alegi? Vom explora ghidul de cumparare online pentru piese de scutere, oferindu-ti sfaturi pentru a naviga prin diversitatea ofertelor si a face achizitii intelepte.

In final…

Cu acest ghid, vei fi inarmat cu toate informatiile necesare pentru a-ti transforma scuterul intr-o masinarie de performanta. Fiecare kilometru va fi o placere, iar tu vei avea increderea ca esti pe cele mai bune piese de schimb posibile.

Piese ATV: tot ce trebuie sa stii despre ele

Piese ATV: tot ce trebuie sa stii despre ele

Buna, prietene ATV-ist! Daca esti pasionat de aventurile off-road si ai un ATV de care nu te poti desparti, atunci acest articol este pentru tine. Astazi vom vorbi despre piesele ATV si despre importanta lor in functionarea corecta a vehiculului tau. Vom explora diversele tipuri de piese ATV disponibile si modul in care acestea pot fi optimizate pentru performanta maxima. Deci, fii pregatit pentru o incursiune captivanta in lumea pieselor ATV!

Piesele ATV joaca un rol crucial in asigurarea functionarii optime a vehiculului tau. Desi ATV-urile sunt construite pentru a face fata terenurilor accidentate, in timpul aventurilor off-road se pot intampla accidente si uzura. De aceea, este important sa cunosti piesele de schimb potrivite pentru ATV-ul tau si sa le inlocuiesti atunci cand este nevoie.

Una dintre cele mai comune piese ATV care necesita inlocuire periodica sunt anvelopele. Anvelopele ATV sunt concepute sa ofere tractiune si aderenta pe terenuri dificile. In functie de tipul de teren pe care il explorezi, poti alege anvelope specifice, cum ar fi cele pentru noroi, nisip sau terenuri mixte. In plus, trebuie sa acorzi o atentie deosebita presiunii corecte a anvelopelor pentru a asigura o performanta optima si o uzura uniforma.

Un alt aspect important al ATV-ului tau este sistemul de suspensie. Suspensiile ATV sunt responsabile de absorbtia socurilor in timpul mersului pe teren accidentat. Este esential sa ai o suspensie robusta si bine reglata pentru a evita disconfortul si pentru a mentine controlul asupra vehiculului. Daca observi ca ATV-ul tau are o suspensie slabita sau ca exista scurgeri de ulei, ar fi bine sa inlocuiesti piesele defecte cat mai curand posibil.

O alta piesa cruciala a ATV-ului este sistemul de franare. Atunci cand conduci pe terenuri abrupte sau in conditii de vreme umeda, trebuie sa ai incredere in sistemul de franare al ATV-ului tau. Verifica periodic starea placutelor de frana si a discelor de frana si inlocuieste-le daca sunt uzate sau deteriorate. Nu uita sa verifici si nivelul lichidului de frana si sa il schimbi conform recomandarilor producatorului.

In plus fata de piesele mentionate anterior, exista o gama larga de alte piese ATV care pot fi inlocuite sau imbunatatite pentru a-ti spori experienta de mers. De exemplu, filtrele de aer si de ulei sunt piese esentiale pentru mentinerea performantei motorului ATV-ului tau. Inlocuirea acestora in mod regulat va prelungi durata de viata a motorului si va asigura o functionare optima.

De asemenea, poti opta pentru accesorii suplimentare pentru ATV-ul tau, cum ar fi protectii pentru maini, parasuruburi sau suporturi pentru bagaje. Aceste piese suplimentare nu numai ca iti pot proteja vehiculul de daune, dar pot si sa iti ofere mai multa functionalitate si comoditate in timpul aventurilor tale off-road.

Atunci cand achizitionezi piese ATV, asigura-te ca optezi pentru produse de calitate, de la furnizori de incredere. Calitatea pieselor este esentiala pentru a te asigura ca ATV-ul tau va ramane intr-o stare buna de functionare si ca vei avea parte de aventuri off-road fara griji.

Acum ca ai o mai buna intelegere a pieselor ATV si a importantei lor, poti lua decizii informate atunci cand vine vorba de intretinerea si imbunatatirea ATV-ului tau. Nu uita sa verifici periodic starea pieselor si sa le inlocuiesti atunci cand este necesar. Cu o atentie adecvata la detaliile pieselor ATV, vei putea bucura de aventuri off-road fara griji si vei mentine vehiculul intr-o forma optima.

In plus, te invitam sa verifici si continuitatea pieselor ATV in cadrul Uniunii Europene (UE). Fiind un pasionat al ATV-urilor, este important sa ai acces la piese de schimb de inalta calitate si sa te asiguri ca acestea sunt in conformitate cu standardele de siguranta si reglementarile UE.

Beneficiile achizitionarii pieselor ATV in cadrul UE sunt numeroase. In primul rand, vei avea certitudinea ca piesele sunt fabricate conform celor mai recente standarde de calitate si siguranta. Aceasta inseamna ca vei primi produse fiabile si durabile, care se vor potrivi perfect cu ATV-ul tau si vor contribui la performanta optima a acestuia.

In al doilea rand, atunci cand cumperi piese ATV in cadrul UE, te vei bucura de o protectie mai mare a drepturilor tale ca consumator. Exista reglementari stricte referitoare la calitatea produselor, garantii si servicii post-vanzare. Astfel, in cazul in care intampini probleme sau ai nevoie de asistenta, vei avea un cadru legal solid pentru a-ti proteja interesele.

De asemenea, in UE exista o gama larga de furnizori si distribuitori de piese ATV, ceea ce iti ofera posibilitatea de a alege dintre o varietate de optiuni si preturi. Poti compara ofertele disponibile si poti obtine piesele de care ai nevoie la cel mai bun raport calitate-pret.

Atunci cand achizitionezi piese ATV in cadrul UE, asigura-te ca furnizorul respecta reglementarile si normele in vigoare. Verifica reputatia si recenziile acestuia pentru a te asigura ca vei primi produse autentice si de incredere.

Pentru a-ti facilita cautarea pieselor ATV in cadrul UE, poti utiliza si motoarele de cautare online specializate in piese de schimb. Acestea iti vor permite sa gasesti rapid si usor furnizori si distribuitori de incredere din intreaga Uniune Europeana.

In concluzie, cand vine vorba de achizitionarea pieselor ATV, alege sa cumperi in cadrul Uniunii Europene. Aici vei gasi o gama larga de piese de schimb de inalta calitate, care respecta reglementarile si normele UE. Asigura-te ca alegi furnizori si distribuitori de incredere si nu ezita sa verifici opiniile si recomandarile altor clienti. Cu piese ATV de calitate si conformitate cu UE, vei putea sa te bucuri de aventurile off-road intr-un mod sigur si responsabil.

Calitatea pieselor de scuter Kymco

Calitatea pieselor de scuter Kymco

Compania utilizează tehnologii avansate pentru a produce piese fiabile și durabile. Afla mai multe din articolul de mai jos!

Cu siguranță, calitatea pieselor este un aspect important atunci când vine vorba de alegerea unui scuter. Kymco este un producător bine cunoscut de scutere, iar calitatea pieselor sale este un subiect care atrage interesul multor cumpărători. Deci, în acest articol, vom explora în detaliu calitatea pieselor pentru scutere Kymco.

Kymco este un producător de scutere din Taiwan, care s-a dezvoltat rapid și a devenit un nume cunoscut în industrie. Compania se concentrează pe producția de scutere și motociclete de înaltă calitate, care sunt apreciate de către consumatorii din întreaga lume.

În ceea ce privește piesele originale Kymco, acestea sunt, în general, de calitate superioară. Compania utilizează tehnologii avansate pentru a produce piese fiabile și durabile, care să ofere o performanță excelentă. Kymco se concentrează pe calitatea pieselor sale și își testează produsele cu rigurozitate pentru a se asigura că sunt conforme cu cele mai înalte standarde.

Printre piesele pentru scutere Kymco, cele mai importante sunt cele de motor, transmisie și frânare. Acestea sunt cele care asigură buna funcționare a scuterului și siguranța conducătorului. Motorul Kymco este considerat unul dintre cele mai bune din industrie, iar piesele sale sunt de înaltă calitate. Transmisia este, de asemenea, fiabilă și eficientă, iar frânele sunt puternice și durabile.

În plus, Kymco are o rețea globală de furnizori de piese de schimb, astfel încât este ușor să găsiți piesele de care aveți nevoie în cazul în care este nevoie de o reparare. De asemenea, compania oferă o garanție extinsă pentru piesele sale, ceea ce înseamnă că puteți fi sigur că veți avea parte de suport în cazul în care apar probleme.

De aceea calitatea pieselor pentru scutere Kymco este de înaltă calitate. Compania este cunoscută pentru utilizarea de tehnologii avansate și pentru testarea riguroasă a produselor sale, ceea ce înseamnă că puteți fi sigur că veți obține o performanță excelentă și o durabilitate lungă. În plus, având o rețea globală de furnizori de piese de schimb și o garanție extinsă, puteți fi sigur că veți avea parte de suport în cazul în care aveți nevoie de o reparare.

Calitatea Kymco la superlativ

Kymco unul dintre cei mai cunoscuti producatori de piese scutere din intreaga lume. Compania se concentrează pe inovație, tehnologie și calitate, iar aceste valori sunt reflectate în produsele sale.

Calitatea Kymco este la superlativ, iar acest lucru este demonstrat prin multe aspecte ale scuterelor sale. În primul rând, motorul Kymco este unul dintre cele mai bune din industrie. Acesta este proiectat și dezvoltat folosind cele mai recente tehnologii și materiale, pentru a oferi o performanță excelentă și o durabilitate îndelungată.

În plus, Kymco se concentrează pe dezvoltarea sistemelor avansate de transmisie, pentru a oferi o experiență de conducere mai plăcută și o eficiență energetică mai mare. Sistemul de frânare este, de asemenea, unul dintre cele mai bune din industrie, oferind o putere de frânare excelentă și o durabilitate lungă.

De asemenea, Kymco utilizează materiale de calitate superioară pentru a construi scuterele sale. Acest lucru asigură o durabilitate și o rezistență la uzură și coroziune mai mare, precum și o greutate mai redusă, ceea ce contribuie la o eficiență energetică mai mare.

În plus, Kymco acordă o atenție deosebită siguranței și confortului conducătorului său. Scuterele sale sunt dotate cu caracteristici de siguranță avansate, cum ar fi sistemul de frânare cu ABS și sistemul de control al tracțiunii. De asemenea, Kymco se concentrează pe dezvoltarea unor caracteristici confortabile, cum ar fi scaunele confortabile și amortizoarele performante, pentru a asigura o experiență de conducere plăcută.

Calitatea produselor Kymco este apreciata de catre detinatorii de motociclete din intreaga lumee și este reflectată în multe aspecte ale scuterelor sale, cum ar fi motorul, transmisia, sistemul de frânare, materialele utilizate și caracteristicile de siguranță și confort. Compania se concentrează pe inovație, tehnologie și calitate, pentru a oferi un produs de înaltă calitate și o experiență de conducere excelentă.

Echipamente de protecție esențiale pentru motocicliști

Echipamente de protecție esențiale pentru motocicliști

Fiecare călătorie pe motocicletă poate fi o aventură incredibilă, de aceea ai nevoie si de echipamentele perfecte!

Să călătorești pe două roți este o experiență unică, care îți oferă posibilitatea de a explora frumusețile patriei noastre întotdeauna într-un mod diferit și plin de adrenalină, fie ca este un rider de Yamaha, Aprilia sau Ducati. Dar când vine vorba de siguranța în saua unei motociclete, aceasta nu trebuie neglijată niciodată. Pe drumurile din România, pline de gropi și uneori neterminate de către nepasarea societatilor detinute chiar de catre stat, siguranța este mai importantă ca oricând.

Cu toate acestea, România are o mulțime de locuri pitorești care merită vizitate, de la drumuri montane serpuite până la drumuri liniștite de-a lungul râurilor și a zonelor rurale. Fiecare călătorie pe motocicletă poate fi o aventură incredibilă și o oportunitate de a te conecta cu frumusețile naturale ale țării noastre.

Romanii detin de mult timp motociclete celebre, de aceea un top al celor mai puternice branduri de motociclete folosite în România ar contine:

  1. Harley Davidson – Harley Davidson este unul dintre cele mai cunoscute și apreciate branduri de motociclete din lume, iar în România există o comunitate puternică de iubitori ai acestui brand. Motocicletele Harley Davidson sunt cunoscute pentru design-ul lor clasic și sunetul puternic al motorului V-Twin.
  2. BMW – BMW produce motociclete de înaltă calitate și cu performanțe superioare. Brandul este renumit în România pentru modelele sale puternice, fiabile și pentru tehnologia de ultimă generație utilizată în producția lor.
  3. Ducati – Ducati este un alt brand internațional cunoscut și apreciat în România. Motocicletele Ducati sunt cunoscute pentru design-ul lor elegant și performanțele deosebite. În România, motocicliștii sunt pasionați de modelele Ducati Supersport și Multistrada.
  4. Yamaha – Yamaha este unul dintre cei mai mari producători de motociclete din lume, cu o gamă largă de modele pentru toate stilurile de conducere. În România, modelele Yamaha MT 07 și R1 sunt foarte populare datorită performanțelor lor deosebite.
  5. Kawasaki – Kawasaki este un alt brand de motociclete de top, renumit pentru modelele sale puternice și performanțele deosebite. În România, motocicliștii sunt atrași de modelele Kawasaki Ninja și Z.

Cu toate acestea, indiferent de brandul si modelul de motocicleta detinut, este important să fi pregătit pentru orice călătorie, în special atunci când vine vorba de echipamentul de protecție. Este obligatoriu să porți cască în timp ce conduci o motocicletă în tara noastra, dar nu ar trebui să te oprești aici. Într-adevăr, manusile moto și echipamentele moto originale, jacheta de stradă sau cizmele moto sunt necesare pentru a proteja corpul în cazul unui accident.

Importanța echipamentului de protecție pentru motocicliști

Manusile moto sunt esențiale pentru protejarea mâinilor în cazul unui impact sau a alunecării pe drum. Acestea oferă o protecție suplimentară pentru încheieturi și pot îmbunătăți și confortul și manevrabilitatea în timpul condusului.

Echipamentele moto originale sunt proiectate special pentru a proteja împotriva impactului și a forței de frecare. Acestea sunt fabricate din materiale durabile și rezistente la abraziune, ceea ce le face ideale pentru a fi folosite pe drumurile accidentate din România. De asemenea, acestea oferă o protecție termică în timpul călătoriei, astfel încât să te poți bucura de frumusețile naturale ale țării noastre indiferent de condițiile meteorologice.

Jacheta stradă este, de asemenea, importantă pentru a oferi o protecție suplimentară în caz de impact. Acestea sunt disponibile într-o varietate de stiluri și materiale, dar ar trebui să fie întotdeauna alese cu atenție pentru a se asigura că oferă protecția adecvată. Cu o jachetă stradă, te poți bucura de drumul pe care îl străbați și în același timp, să fii în siguranță.

Cizmele moto sunt necesare pentru a proteja picioarele și gleznele de impactul cu solul sau cu obiecte contondente.

Acestea ar trebui să fie fabricate dintr-un material durabil și rezistent la abraziune, cu talpă groasă și aderentă pentru a oferi tracțiune și stabilitate în timpul călătoriei.

Descoperirea frumuseților patriei noastre în siguranță pe două roți

Pe lângă echipamentul de protecție, este important să fii mereu atent la condițiile drumului și la trafic. În timp ce România are multe peisaje minunate, drumurile pot fi accidentate și neîngrijite, cu gropi și denivelări care pot fi periculoase pentru motocicliști, dar si pentru scuteristi, de aceea se prefera achizitia doar de piese scuter originale si moto.

Mai mult chiar, traficul aglomerat din orașe și sate poate fi intimidant, așa că este important să fii mereu atent la ceilalți participanți la trafic și să fii pregătit să acționezi rapid în cazul unor situații neprevăzute.

De aceea călătoria cu motocicleta în România poate fi o experiență incredibilă, dar nu trebuie să neglijezi niciodată siguranța. Folosirea echipamentului de protecție, cum ar fi manusile moto, echipamentele moto originale, jacheta stradă și cizmele moto, poate face o diferență mare în caz de accident. Nu uita, este important să fii atent la condițiile drumului și să fii mereu pregătit să acționezi rapid în cazul unor situații neprevăzute. Astfel, poți să te bucuri de frumusețile patriei noastre, de peisajele de neegalat în lume și de aventura de a călători pe două roți într-un mod sigur și responsabil.

Cu siguranta aveti nevoie de anvelope moto pentru calatorii surprinzatoare in intreaga tara

Cu siguranta aveti nevoie de anvelope moto pentru calatorii surprinzatoare in intreaga tara

Este extrem de important sa fie mentinuta in anvelopa presiunea corecta. Afla mai multe despre anvelopele moto in randurile de mai jos.

Iarna nu mai este ce a fost odata, primavara aproape isi face simtita prezenta, asa ca este momentul sa ai deja un set complet nou de anvelope moto pregatit pentru schimbare, pentru a te bucura de aventuri si senzatii de neuitat.

Cauciucurile moto joaca rolul primordial in ecuatia aderentei pe care o motocicleta o poate dezvolta. Se stie foarte clar ca anvelopele de vara u performante sporite pe carosabilul umed, spre deosebire de cele de iarna care dezvolta o aderenta crescuta pe carosabilul alunecos.

Alegerea unui set complet de anvelope moto va fi mult mai usoara din moment ce sunt intrunite cumulat toate recomandarile pe care le dau specialistii.

Anvelopele sunt singura parte a motocicletei care se afla in contact direct cu partea carosabila.

Siguranta in manevrele de accelerare, franare, virare depinde de o suprafata de contact foarte mica intre anvelopa si carosabil. Este deosebit de important ca pe parcursul utilizarii lor, anvelopele sa fie intretinute corect. Inlocuirea anvelopelor se va face de personal calificat. Anvelopele moto se vor monta doar pe motociclete. Montarea acestora pe alte vehicule poate fi periculoasa. Suprafata unei anvelope noi este foarte fina si neteda.

Din acest motiv, recomandam conducerea precauta in primii 100km de exploatare. Afla si care sunt tipurile de uzura cauciucuri moto pentru a fi pregatit din timp, inainte de a porni la drum lung!

Umflarea anvelopei se face pana la 3.5 bar si verificati pozitia camerei de aer si a talonului pe janta. Daca pozitia nu este corecta, dezumflati si corectati. Reumflati pana cand talonul este corect pozitionat pe janta.

Depozitarea anvelopelor

Respectati cateva reguli stricte de depozitare a anvelopelor de scuter sau moto. Depozitati anvelopele la temperaturi ce nu depasesc 25°C sau chiar 15°C. Deformarile apar mai usor cu cat temperatura este mai mare. Evitati contactul direct cu surse de caldura, radiatoare, tevi fierbinti. Temperaturile foarte joase pot deasemenea afecta pneurile. Inainte de montare/utilizare, anvelopele se vor incalzi la aprox 25°C.

Depozitarea anvelopelor se va face in spatii  fara ozon (departe de motoare electrice sau alte echipamente ce pot genera ozon) si in care nu exista o concentratie excesiva de oxigen. Anvelopele se vor depozita departe de combustibili, diferite chimicale, vaseline, acizi, dezinfectanti! Nu depozitati anvelope langa obiecte ascutite (din metal, lemn etc) ce ar putea deteriora suprafata acestora!

Presiunea de umflare a anvelopelor moto

Este extrem de important sa fie mentinuta in anvelopa presiunea corecta. Rularea cu presiune incorecta poate fi extrem de periculoasa. Daca presiunea este prea mica, anvelopele se pot supraincalzi, ceea ce va duce la distrugerea lor imediata. Presiunea corecta lungeste viata anvelopei.

Utilizarea unei presiuni corecte asigura maximum de distanta parcursa cu o anvelopa in conditii optime de stabilitate, aderenta si confort. Presiunea corecta a anvelopei duce la o uzura uniforma a profilului. Presiunea scazuta si montajul necorespunzator duc la uzura prematura si neuniforma a benzii de rulare si la suprasolicitarii ale carcasei anvelopei. Suprapresiunea duce la uzura accelerata a partii centrale a benzii de rulare si poate cauza crapaturi ale anvelopei. Folositi presiunea indicata in manualul motocicletei! Valoarea presiunii la rece este valoarea minima indicata. Daca rulati cu viteza mare, cresteti presiunea cu 0.2 bar. Daca rulati cu pasager/bagaje multe, cresteti presiunea in roata spate cu 0.2 bar

Daca reglati presiunea cand anvelopa este calda, folositi o valoare cu 0.2-0.3bar mai mare decat cea indicata si reverificati valoarea corecta dupa ce anvelopa s-a racit. Folositi un aparat de masurare a presiunii corect calibrat si verificati presiunea cel putin o data pe saptamana sau inainte de drumuri mai lungi.

Presiunea poate scadea in cazul in care ventilul este deteriorat sau incorect montat. Intotdeauna folositi un capacel de ventil bine strans pentru a evita patrunderea prafului in zona ventilului. In cazul anvelopelor tubless, se recomanda inlocuirea valvelor la montarea unei anvelope noi. La schimbarea unei anvelope cu camera de aer, se recomanda schimbarea camerei cu una noua; camerele se subtiaza prin frecare in timpul utilizarii. O camera de aer mai subtire va creste riscul unei pene de cauciuc, ceea ce poate duce la pierderea brusca de presiune si implicit la pierderea controlului asupra motocicletei.

Anvelope noi sau resapate?

Este intrebarea care sta pe buzele tuturor. nvelopele resapate sunt in general mai grele decat unele noi. Acest lucru se intampla pentru ca banda de rulare noua, care urmeaza sa fie lipita pe corpul anvelopei vechi, este mai groasa si se folosesc mai multe materiale adezive. In plus, cauciucul folosit este unul de calitate mai slaba. Totusi, cum se face dintr-un cauciuc uzat, un cauciuc care arata ca si nou? Anvelopele folosite se recicleaza. Mai precis, cand aruncam un set de anvelope uzate, sunt sanse ca ele sa devina anvelope resapate.

Care este cea mai importanta parte a unei motociclete?

Care este cea mai importanta parte a unei motociclete?

Daca te gândești sa îți achiziționezi o motocicleta, probabil ca te-ai întrebat care este cea mai importanta parte a unei motociclete.

Fiecare parte a unei motociclete are o functie distincta care contribuie la performanta acesteia. Cu toate acestea, importanta acestor piese variaza. Unele piese sunt esentiale pentru ca motocicleta sa fie functionala, in timp ce altele sunt acolo pentru a imbunatati performanta.

Cea mai importanta piesa este motorul, deoarece este responsabil pentru miscarea si functionarea tuturor celorlalte piese. In timp ce unele alte piese sunt de asemenea necesare pentru motocicleta, acestea nu au nici un scop fara motor.

Acestea fiind spuse, exista si alte parti ale motocicletei pe care ar trebui sa le cunosti, deoarece sunt necesare pentru o experienta de pilotaj optima. Printre acestea se numara furca fata, franele, suspensiile, componentele electrice si multe altele.

Cea mai importanta componenta a unei motociclete

Fiecare proprietar de motocicleta ar trebui sa fie bine informat despre componentele motocicletei sale. Cunoasterea pieselor de motocicleta include intelegerea functionarii componentelor, selectarea pieselor adecvate in functie de tipul de motocicleta si de tiparele de condus si intretinerea pieselor.

Intretinerea buna a motocicletei nu este importanta doar pentru siguranta ta, ci iti poate economisi si ceva bani prin prelungirea duratei de viata a componentelor specifice. O casca si o jacheta te pot ajuta sa te protejezi in cazul unei cazaturi, dar piesele de calitate care sunt intretinute corespunzator pot face diferenta intre viata si moarte. Este nevoie doar de un singur defect pentru a duce la un accident mortal.

Motorul

Intretinerea motorului motocicletei tale este esentiala pentru siguranta ta si pentru a-l mentine in stare de functionare optima. Atunci cand asigura intretinerea la timp a motorului, acesta te poate ajuta sa te bucuri de plimbare pentru o perioada lunga de timp. In plus, pastrarea unei note cu instructiunile de intretinere recomandate de producator va poate fi utila in viitor.

In acest articol, vom trece in revista sapte sugestii esentiale de ingrijire a motorului de motocicleta. Pentru a garanta ca motorul tau isi imbunatateste performanta si ramane sanatos din punct de vedere mecanic, iti comand sa urmezi un regim de intretinere. Dupa cum stim cu totii, ingrijirea adecvata a motorului va va economisi bani pe termen lung, asa ca este intotdeauna mai bine sa fii mai sigur decat sa regreti.

Filtrul de aer

Atunci cand filtrul de aer al motocicletei tale se infunda cu praf si murdarie, aceasta nu va putea respira corect. Acest lucru duce la o pierdere de putere sau la o performanta medie din partea motocicletei.

Trebuie sa indepartezi manual filtrele si sa le verific pentru a vedea daca exista semne de blocare. Daca vezi ca sunt in stare proasta, trebuie sa le inlocuiesti imediat.

Curatarea filtrului de aer la aproximativ 10.000 de kilometri este recomandata daca doresti ca motocicleta ta sa ramana in stare buna.

Murdaria si praful sunt tinute departe de motor de catre filtrele de aer. Daca locuiesti intr-o zona in care exista mult praf si murdarie, este posibil sa fie nevoie sa cureti filtrele in fiecare saptamana. Mai putina intretinere ar fi necesara pentru locatiile cu aer mai putin aglomerat.

Pentru a face in mod corespunzator intretinerea motorului motocicletei tale, iti recomand sa inveti mai intai despre diferitele piese si sarcinile lor. Va fi mult mai usor sa dianostichezi si sa eviti problemele viitoare daca faci acest lucru. De asemenea, este o idee buna sa parcurgi manualul proprietarului pentru a vedea daca producatorul are vreun sfat.

Bujia de aprindere

Bujiile sunt esentiale pentru functionarea generala a motocicletei tale, indiferent cat de mici sunt. Daca acestea par a fi foarte corodate sau necuratate, este in interesul tau sa le inlocuiesti cat mai curand posibil pentru a evita uzura. Asigurati-va ca motocicleta s-a racit timp de cel putin 2 ore inainte de a incepe sa lucrezi la bujii.

Ai putea incerca sa cureti bujiile vechi. Dupa aceea, scoate-le cu o priza pentru bujii sau un clichet si verificati-le. Este acceptabil daca pare a fi portocalie. Totusi, daca apare alba, poate fi un indicator ca motorul este deja supraincalzit.

Pe de alta parte, a avea o bujie care s-a innegrit, indica faptul ca combinatia de combustibil si aer este excesiv de bogata. Este esential sa intelegi ca ar trebui sa folosesti o conserva pentru a le elimina.

Este esential sa iti amintesti ca inainte de a scoate bujiile, ar trebui sa sufli in gaura cu aer comprimat dintr-o cutie. Acest lucru va elimina eficient orice murdarie si resturi, impiedicandu-le sa cada in motorul motocicletei tale dupa ce bujia este indepartata.

Lantul motocicletei

Daca nu mergi prea mult cu motocicleta, ar trebui sa examinezi vizual lantul la fiecare 500-700 de kilometri sau de doua ori pe luna. Daca nu esti familiarizat cu scopul lantului, acesta transfera puterea de la motor la roata din spate. Curatarea si reglarea acestuia, daca este necesar, sunt necesare pentru a va asigura ca acesta continua sa functioneze in siguranta.

Daca nu inspectezi lantul motocicletei dumneavoastra in mod regulat, acest lucru ar putea duce la un dezastru. Nerespectarea acestui lucru va provoca foarte sigur daune semnificative motocicletei tale, precum si rani si escoriatii grave pentru tine, in calitate de motociclist.

Intretinerea lantului motocicletei tale, presupune sa te asiguri ca acesta are un grad adecvat de slabire, in special acolo unde este cel mai strans. O presiune prea mare asupra rotilor, precum si asupra rulmentilor cutiei de viteze, este posibil sa provoace dificultati. O alta sugestie este sa lubrifiezi lantul imediat dupa o plimbare, cat timp este inca cald.

Schimbarea lichidului, in functie de recomandarile producatorului, este o alta sarcina de intretinere necesara de facut, mai ales daca motocicleta ta este inca in garantie. Este posibil sa nu iti dai seama, dar utilizarea unui lichid incorect, cum ar fi uleiul pentru vehicule, in locul uleiului adecvat pentru motocicleta tale, ar putea anula garantia.

De asemenea, ar trebui sa inspectezi lichidul de frana, care se ocupa de precizia franei. Daca vezi ca nivelul este deja scazut, ar putea duce la o pierdere de compresie, ceea ce ar putea duce la defectarea franelor. De asemenea, asigura-te ca nivelul lichidului de baterie este corect. Acesta nu va putea functiona corect daca pare uscat.

Optiunea pentru combustibil

De asemenea, ar trebui sa examinezi tipul de combustibil pe care il folosesti la motocicleta ta pentru a va asigura ca aceasta functioneaza cat mai bine. In functie de problema motorului, este posibil sa trebuiasca sa folositi benzina de calitate superioara. Cu toate acestea, este important sa retii ca nu se sugereaza utilizarea unui combustibil de calitate superioara doar pentru a imbunatati performanta generala a motocicletei.

Trebuie sa stii ca o cifra octanica mai mare nu implica intotdeauna o performanta sau o durata de viata imbunatatita. Prin urmare, iti recomand sa folosesti numai benzina de categoria pe care o recomanda producatorul motocicletei dumneavoastra. Cine stie, s-ar putea ca aceasta sa aiba ca rezultat eventual un prejudiciu pe termen lung pentru motorul tau din cauza problemelor de compatibilitate.

Ulei de motor

Va trebui sa inlocuiesti uleiul la fiecare cateva mii de kilometri pentru a te asigura ca motorul functioneaza fara probleme. Consulta manualul proprietarului pentru informatii suplimentare.

Bineinteles, am abordat aici destul de multe subiecte pentru a ne asigura ca motocicleta dumneavoastra functioneaza intotdeauna la un nivel optim. Am subliniat, de asemenea, importanta celei mai esentiale parti a oricarei motociclete, care, desigur, este motorul, si modul in care te poti asigura ca acesta continua sa functioneze bine.

In tema acestui articol iți putem face si următoarea recomandare daca cauți un magazin online cu piese motociclete, si anume, unimotors.ro , un magazin online cu vechime si renume pe piața noastră ce îți oferă piese si accesorii – motociclete scutere / ATV

Cum să remediați 5 probleme comune la motocicletele mai vechi

Cum să remediați 5 probleme comune la motocicletele mai vechi

Indiferent dacă aveți un Harley-Davidson sau o Honda, iată o listă cu cinci probleme comune și pașii de verificare pe care îi puteți face pentru a diagnostica natura unei probleme mecanice.

Scoateți-vă cutia de scule: este timpul să vă ridicați motocicleta!

Cabluri înțepenite

Mulți dintre voi, singurele probleme pe care le veți avea vreodată cu o motocicletă sunt create de noi înșine. Până de curând, majoritatea motocicletelor au avut cel puțin două cabluri care se pot defecta și pot cauza dureri de cap: cablul de accelerație și cablul de ambreiaj.

Cablul de accelerație te anunță în mod normal că se strică prin faptul că refuză să se întoarcă înapoi la mânerul accelerației atunci când este rotit și eliberat. Nu mergeți niciodată pe o astfel de motocicletă. De asemenea, este o idee înțeleaptă să vă obișnuiți să verificați din când în când dacă accelerația nu este afectată atunci când întoarceți complet ghidonul dintr-o parte în alta.

Cablul de ambreiaj este mult mai șiret și se strecoară în percepția ta ca alunecare percepută a ambreiajului. Ceea ce se întâmplă de fapt este că se mișcă din ce în ce mai puțin în interiorul tecii și, în cele din urmă, cablul și teaca ca întreg încep să fuzioneze într-o singură masă urâtă care domină arcul de revenire. Acest lucru nu permite ambreiajului să se elibereze complet și provoacă alunecarea acestuia.

Cele trei cauze principale ale problemelor cu cablurile sunt traseul greșit – este prea scurt după schimbarea ghidonului sau după o accidentare și, cel mai adesea, nu este întreținut corespunzător. Cel mai bun lucru pe care îl puteți face este să folosiți un accesoriu special pentru lubrifierea cablurilor, disponibil la un magazin online cu piese motociclete sau de la unul local daca exista.

Totuși, în caz de urgență reală, un cablu care s-a blocat recent poate fi, de cele mai multe ori, salvat prin:

  • Îndepărtarea cablului de pe bicicletă.
  • Răsucindu-l în jurul brațului sau al unui stâlp lat pentru a separa cablul de învelișul său.
  • Aplicând un lubrifiant spray ușor de găsit, cum ar fi WD-40, și lucrând cablul interior în sus și în jos în teacă.

Rețineți că adevăratul truc este să faceți ca lubrifiantul să pătrundă în învelișul exterior pentru a putea curăța murdăria.

Rularea în gol

Este o senzație de înfundare atunci când dai mai multă benzină, dar motocicleta se oprește oricum. În mod firesc, primul lucru pe care doriți să îl faceți este să ieșiți în siguranță de pe carosabil. Apoi verificați dacă nu ați apăsat din greșeală comutatorul de oprire. Asigurați-vă că bateria poate încă să pornească motorul; dacă nu poate, cel mai probabil aveți o problemă de încărcare sau de baterie și trebuie să apelați la furnizorul de servicii de asistență rutieră. Dacă bateria este în regulă, iată care sunt pașii de urmat:

În primul rând, asigurați-vă că există benzină în rezervor și că robinetul este setat pe On. Motocicliștii cu motociclete mai moderne nu vor avea nicio idee despre ce este un petcock, dar merită să vă asigurați că motocicleta dvs. nu este echipată cu așa ceva.

Dacă petcock-ul se verifică, atunci pompa de combustibil și filtrul trebuie verificate. Majoritatea filtrelor sunt transparente și dacă partea întunecată are lichid în ea, probabil că funcționează. Pompele pot fi testate punând un deget pe ele și apăsând contactul de la oprit la pornit. Ar trebui să simțiți un „clic” al pompei în timp ce se amorsează. Dacă nu există niciun clic, verificați siguranțele. Dacă face clic de mai mult de patru ori, este probabil că pompa este înțepenită de un filtru blocat, o conductă îndoită sau se strică. Puteți găsi pompa urmărind liniile; cel mai adesea este ușor accesibilă pentru o verificare rapidă.

Dacă ați verificat petcock-ul și nu aveți o problemă cu pompa de combustibil, scuturați rezervorul pentru ca orice combustibil blocat în părțile laterale ale rezervorului să fie împins spre partea din spate și spre robinetul de combustibil. De asemenea, verific să mă asigur că toate conductele de vacuum de pe robinet sunt atașate la carburatoare, deoarece combustibilul nu va curge fără asta.

La motocicletele mai noi, cu emisii controlate, văd o mulțime de cazuri în care motocicleta rămâne fără putere și se oprește. După ce sunt trase pe dreapta, repornesc OK, apoi se blochează din nou după 5 km. În aceste cazuri, încercați să rulați cu capacul de benzină deschis! În rezervor există niște guri de aerisire care se înfundă, iar când se întâmplă asta e ca și cum ai pune degetul mare pe un pai. Benzina nu poate ieși.

Sperăm că acest lucru vă va împiedica să vă blocați din cauza unui lucru simplu și poate vă va duce la cea mai apropiată benzinărie.

Relanti neregulat

Dacă motocicleta nu merge la relanti corect, încălziți-o și observați dacă accelerarea (care face amestecul mai bogat) sau deschiderea ușoară a clapetei de accelerație (care face amestecul mai sărac) face ca motocicleta să-și schimbe comportamentul. Din nou, dacă mergeți pe o motocicletă modernă, nu veți avea nicio idee despre ce este un starter, dar chiar și motocicletele cu injecție electronică de combustibil dezvăluie multe prin „bătaia” accelerației.

Motocicletele primesc prea multă benzină, așa că au ralantiul ridicat, dar pierd putere atunci când li se dă accelerația inițială, deoarece nu pot arde toată benzina. În cazul carburatoarelor care dau brusc semne că sunt bogate, bateți ușor în partea de jos a carburatoarelor pentru a vă asigura că flotoarele (bucățele mici care controlează fluxul de gaz, precum piesa de cauciuc din spatele toaletei) sunt libere. De asemenea, verificați dacă funcționează cablul starterului.

Motoarele cu funcționare săracă au tendința de a se „agăța” la turații ridicate atunci când se lasă accelerația și, de asemenea, se reduc încet după ce se închide accelerația. Un indiciu cheie este faptul că problema se ameliorează pe măsură ce motocicleta se încălzește. Motoarele extrem de sărace pot, de asemenea, să se blocheze complet atunci când li se dă o accelerație ușoară. Un alt semn de funcționare săracă este „relantiul vânător”, în care motocicleta urcă în turație la întâmplare, schimbă turația sau îi ia o veșnicie să coboare la ralanti.

În primul rând, porniți simplu și căutați un furtun de vid slăbit sau deschis. Dacă acest lucru se verifică, puteți pulveriza niște detergent pentru carburatoare sau lichid de pornire pe mansonul de cauciuc unde carburatoarele/corpurile se conectează la motor și ascultați dacă se schimbă turația. În cele din urmă, confirmați că alimentarea cu combustibil se face așa cum ar trebui, verificând toate elementele din secțiunea „Funcționare pe gol” de mai sus. Dacă este așa, funcționarea neregulata este semnul nr. 1 că aveți nevoie de lucrări la carburator, dar poate indica și faptul că ați trecut într-adevăr mult timp între reglaje.

De ce nu pornestel!?

O defecțiune la pornire poate părea ceva imposibil de reparat, dar există multe probleme care pot fi rezolvate cu puțină muncă de detectiv. În primul rând, asigurați-vă că bateria este bună și că motorul pornește. Dacă bateria este în regulă, dar nu se întâmplă nimic atunci când apăsați butonul de pornire, există câteva lucruri de verificat.

Asigurați-vă că cablul negru de împământare al bateriei este conectat solid atât la baterie, cât și la punctul de împământare de pe motor (adică acolo unde cablul mare negru al bateriei se conectează la motor) și că siguranțele de pe întrerupătorul principal (conectat la cablul mare roșu al bateriei în majoritatea cazurilor) sunt bune. Întrerupătoarele de ambreiaj, întrerupătoarele pentru picioruș și lumina neutră se pot defecta și pot cauza acest tip de problemă.

Încercați să porniți cu piciorul de sprijin ridicat, ambreiajul înăuntru și motocicleta în punctul mort pentru a vedea dacă motorul se învârte. Dacă nu, aceste întrerupătoare pot fi în mod normal ocolite cu o agrafă de hârtie apăsată la ambele capete ale conectorului, pe rând. Unii dintre conectori sunt ușor de găsit – de exemplu, chestia electrică conectată la suportul de picior este comutatorul pentru suportul de picior – dar alții pot fi foarte evazivi fără o schemă. Mai ales pe o motocicletă mai nouă.

Schema electrica

Dacă tot nu se învârte și nu auzi nimic când apeși pe start, încearcă să pornești motocicleta prin rulare, luând ceva viteză (roagă un prieten să împingă) și pune ambreiajul în treapta a doua. Dacă pornește, înseamnă că ceva nu este în regulă cu sistemul de pornire. Verificați conexiunile.

Uneori, motorul doar se învârte și ați verificat deja sistemul de alimentare, așa cum am subliniat mai sus. În acest caz, trebuie să vă asigurați că aveți scânteie. Rotiți firul un sfert de tură în ambele direcții înainte de a-l trage pentru a preveni ruperea conexiunii. Orice ați face, nu-l trageți! În caz de nevoie, sau dacă nu doriți o unealtă specială pe care o veți folosi cu greu, puneți firul pe motor cu o șurubelniță metalică și căutați o scânteie albastră. Pentru că există un risc de incendiu și un risc real mare de electrocutare, totuși, vă sugerez că este mai bine să cumpărați doar un tester. Dacă există o scânteie, verificați distanțele dintre bujii. Dacă nu există nicio scânteie, iar conexiunile sunt strânse, va trebui să faceți o depanare în profunzime la bobine, captator de manivelă și cablaj. Nu este o treabă ușoară.

La motocicletele mai vechi, există uneori cazuri în care scânteia scapă și iese pe o fisură în cablaj. Acest lucru este cu adevărat vizibil doar în întuneric; din fericire, în mod normal, este de asemenea audibil – un pocnet regulat în timp ce rotiți motorul.

Defecțiuni majore

Uneori motocicleta se strică într-un mod deosebit. Deși nu le puteți repara, puteți să le diagnosticați. Nu ți se spune despre aceste defecțiuni majore atunci când o cumperi, iar cursurile de siguranță pentru motociclete cred că se gândesc că nu vei conduce o astfel de motocicletă…

Diagnosticarea diferenței dintre supape și rulmenți este o mică artă la o motocicletă pentru că toată chestia vibrează în tot cadrul.

O bătaie a tijei, a pistonului sau o bătaie serioasă nu este subtilă și poți schimba zgomotul prin manipularea accelerației. Adevăratul lucru pe care trebuie să-l căutați la toate motoarele sunt zgomotele marcate „rattle up” sau „rattle down” care urmează accelerația. Nu ar trebui să rulați motociclete care fac astfel de zgomote.

Este mai ușor de decis dacă este o problemă mică sau mare în cazul problemelor de transmisie. Dacă te scuipă din viteză, se blochează în viteză sau pur și simplu nu vrea să intre în viteză, atunci există foarte puține speranțe ca altceva decât o reconstrucție totală să rezolve problema (pentru majoritatea motocicletelor).

Dar dacă transmisia „țâșnește”, zornăie sau pulsează când bagi sau scoți din viteză, în mod normal este vorba doar de ambreiaj. Cel mai bun lucru pe care îl puteți face pentru transmisie este să faceți întotdeauna schimbarea completă a treptelor de viteză – angrenajele sunt în mare parte deteriorate de jumătăți de treaptă. O cutie de viteze greoaie, care uneori face un zgomot de pumn metalic, nu înseamnă de obicei prea multe, cu excepția faptului că este proiectată să schimbe rapid și să suporte abuzuri. Se pare că transmisiile pot fi schimbate silențios sau rapid, dar fizica intervine pentru a le face pe amândouă.

In final…

Acest ghid este conceput pentru a-i ajuta pe oameni să clarifice „soluțiile simple”. Aveți nevoie de benzină și scânteie pentru a face să funcționeze orice motor și de controale bune pentru a-l folosi. Această poveste a evoluat de la alegerea mecanicului potrivit pentru a aborda reparațiile, deoarece identificarea a ceea ce este în neregulă cu motocicleta ta înainte de a merge la mecanic te va ajuta să îl alegi pe cel potrivit.

În cele din urmă, când vine momentul să o duci la atelier, oferă o mulțime de detalii și asigură-te că primești în schimb informații detaliate. Puneți întrebări, cum ar fi de ce este nevoie de o piesă și întrebați dacă ar putea exista și alte cauze. Dacă trebuie făcute reparații, întrebați expertul cât vor costa aceste reparații. Dacă un tehnician nu este dispus să vă acorde cinci minute din timpul său pentru a face acest lucru, atunci de ce să oferiți ore de muncă pentru afacerea lor?

Nu vă simțiți prost să plecați de la un magazin prost. Este mult mai rău să pleci de la o bicicletă de doi bani sau să nu pleci deloc din cauza unei defecțiuni mecanice trecute cu vederea.

Articole preluat de pe rideapart.com