Conform ACAROM, piata auto a inregistrat in primul semestru din 2023 o crestere de 25.4% a volumelor masinilor noi inmatriculate, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Este cel mai mare volum care se inregistreaza in primul semestru dupa 2009, ultimul an in care inmatricularile de masini noi au depasit 70,000 de unitati.
In principal, cresterea se datoreaza reducerii timpului de livrare si aparitiei unor oferte dupa aproape doi ani de penurie pe piata auto. In aceeasi perioada, piata de masini second-hand a marcat o scadere de 21%, inregistrandu-se putin peste 123,000 de unitati.
Indiferent de scopul pentru care vei avea nevoie de o masina in perioada urmatoare, daca vrei sa beneficiezi de servicii cat se poate de avantajoase, va trebuii sa te informezi, vei gasii in continuare cateva sugestii care te vor ajuta sa faci alegerea cea mai buna intotdeauna in acest domeniu.
Atunci cand calatorim in afara tarii si avem nevoie de un serviciu de inchirieri auto, se poate dovedii o adevarata aventura sa gasesti compania potrivita. Exista multe aspecte de luat in considerare, cum ar fi pretul, conditiile, disponibilitatea, siguranta si calitatea masinilor. In acest articol, vom discuta despre cateva sfaturi care te pot ajuta sa alegi cea mai buna optiune pentru tine si sa eviti neplacerile.
Cauta oferte online. Inainte de a pleca la destinatie, este bine sa te informezi despre ofertele disponibile pe piata de inchirieri auto din tara respectiva. Poti folosi site-uri specializate, comparatoare de preturi sau chiar retele sociale pentru a gasi cele mai avantajoase oferte. De asemenea, poti contacta direct companiile de inchirieri auto si sa le ceri o cotatie personalizata.
Alege o companie de incredere. Nu te lasa pacalit de preturi mici sau oferte tentante care ascund costuri suplimentare sau conditii abuzive. Cerceteaza reputatia companiei de inchirieri auto pe care vrei sa o alegi si verifica recenziile altor clienti care au folosit serviciile ei. Asigura-te ca are o politica transparenta si corecta privind asigurarea, combustibilul, kilometrajul, depozitul, taxele si penalizarile.
Verifica starea masinii. Inainte de a semna contractul si de a prelua masina, inspecteaza-o cu atentie si noteaza orice defect sau zgarietura pe care o observi. Fa poze la masina din toate unghiurile si cere o copie a raportului de inspectie. Astfel, vei evita sa fii acuzat de daune pe care nu le-ai produs si sa platesti sume exorbitante pentru reparatii.
Respecta regulile de circulatie. Fiecare tara are propriile legi si norme privind circulatia pe drumurile publice. Informeaza-te despre acestea inainte de a conduce o masina inchiriata si respecta-le cu strictete. Nu uita sa porti centura de siguranta, sa respecti limitele de viteza, sa nu consumi alcool sau droguri la volan si sa ai mereu actele masinii si permisul de conducere la tine.
Returneaza masina la timp si in aceeasi stare. Cand se termina perioada de inchiriere, adu masina inapoi la locul stabilit si la ora convenita. Verifica daca ai lasat ceva in masina si daca ai golit rezervorul de combustibil conform contractului. Cere o confirmare scrisa ca ai returnat masina in aceeasi stare in care ai preluat-o si ca nu ai nicio datorie catre compania de inchirieri auto.
Iata ce ar trebuii sa stie un client care va avea nevoie de serviciile de inchirieri auto Bucuresti daca vine aici
Unele companii de inchirieri auto Bucuresti solicita plata in avans pentru serviciul oferit. Acest lucru presupune ca clientul sa achite suma convenita in momentul in care preia masina, fara a mai avea posibilitatea de a modifica sau anula rezervarea. De asemenea, companiile de inchirieri auto Bucuresti pot cere si o garantie pentru masina inchiriata, care se blocheaza pe cardul clientului si care poate varia in functie de clasa auto aleasa. Garantia reprezinta o suma de bani care se returneaza clientului la sfarsitul perioadei de inchiriere, daca nu exista daune sau alte probleme cu masina. Valoarea garantiei se stabileste de comun acord intre client si companie, in functie de tipul si starea masinii inchiriate.
Nu vei putea sa renunti la contractul de inchirieri auto Bucuresti daca deja ai platit
Conform termenilor si conditiilor impuse de companiile de inchirieri auto Bucuresti, nu exista posibilitatea de a anula sau de a modifica contractul dupa ce acesta a fost confirmat si achitat. Aceasta politica este necesara pentru siguranta ca o companie poate oferi servicii de calitate si disponibilitate garantata tuturor clientilor. Va rugam sa cititi cu atentie clauzele contractuale inainte de a efectua plata si sa contactati reprezentantii agentiilor de rent a car daca aveti intrebari sau nelamuriri.
Preluarea si predarea masinilor pe care le inchiriati se poate face la aeroport
Pentru a va deplasa in Bucuresti sau in imprejurimi, puteti opta pentru serviciul de inchirieri auto oferit de mai multe companii specializate. Astfel, veti economisi timp si bani, evitand sa folositi taxiurile sau transportul in comun. In plus, veti beneficia de confort si siguranta, avand posibilitatea sa alegeti modelul si dotarile masinii care vi se potrivesc cel mai bine. Una dintre optiuni este sa rezervati o masina online si sa o ridicati direct de la aeroportul Otopeni, unde personalul firmei va va astepta cu documentele si cheile necesare.
Rent-a-car-otopeni.ro inchirieri auto Bucuresti Otopeni te ajuta cu solutii flexibile
Daca esti in cautarea unei solutii de transport sigura, confortabila si accesibila, rent-a-car-otopeni.ro este alegerea ideala pentru tine. Aceasta agentie ofera servicii de inchirieri auto Bucuresti Otopeni de inalta calitate, cu masini noi, bine intretinute si dotate cu toate facilitatile necesare. Fie ca ai nevoie de o masina pentru o calatorie de afaceri, o vacanta in familie sau o escapada romantica, ei au solutia potrivita pentru tine. Poti alege dintr-o gama variata de modele, de la cele economice la cele de lux, in functie de preferintele si bugetul tau. Toate masinile sunt asigurate si verificate periodic, iar preturile sunt transparente si fara costuri ascunse. De asemenea, ai posibilitatea de a prelua si returna masina direct de la aeroportul Otopeni, fara sa pierzi timp pretios cu deplasarea la sediu. Pentru a beneficia de aceste serviciile , tot ce trebuie sa faci este sa intri pe site rent-a-car-otopeni.ro si sa completezi formularul de rezervare online. In cel mai scurt timp, vei primi confirmarea rezervarii si detaliile contractului. Cu rent-a-car-otopeni.ro, inchirierea unei masini este simpla, rapida si convenabila.
În luna mai, înmatriculările de mașini noi au crescut, de asemenea pentru a zecea lună consecutiv, cu 18,5% (aproximativ un milion de unități). Mașinile electrice au reprezentat 13,8% din totalul vehiculelor vândute în luna mai, în creștere de la sub 10% înregistrat în aceeași perioadă a anului trecut.
Datele Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) arată că vânzările de mașini electrice și hibride au crescut semnificativ în UE în ultimii trei ani, pe fondul subvențiilor guvernamentale și a cererii tot mai mari.
Mașinile pe benzină au fost cele mai vândute în luna mai, reprezentând 36,5% din vânzări. Mașinile electrice hibride sunt acum a doua cea mai populară alegere pentru cumpărătorii de mașini noi, reprezentând un sfert din piață.
Volkswagen a înregistrat o creștere a vânzărilor de 19,5% în luna mai, în timp ce Renault și BMW au înregistrat creșteri ale vânzărilor de 35,9%, respectiv 34,3%.
Compania germană Mercedes-Benz demarează construcția noii fabrici în valoare de 130 de milioane de euro de la Sebeș. Este vorba despre o nouă fabrică unde vor fi produse unități de antrenare electrică pentru autoturisme Mercedes.
Proiectul este derulat prin intermediul subsidiarei Daimler Mercedes – Star Assembly SRL Sebeș. Potrivit memoriului tehnic, noua clădire va avea o suprafață de aproximativ 33.650 de metri pătrați, unde vor lucra un număr total de 526 de noi angajați ai societății cu capital german. Capacitatea preconizată de producție a noului obiectiv va fi de aproximativ 500.000 de unități pe an.
Producția, demarată în 2024
Construcția halei se va realiza într-o perioadă de 15 luni, producția urmând să fie demarată în prima parte a anului 2024. Pentru această investiție, compania germană a obținut un ajutor de stat în valoare de 185,4 milioane de lei. Valoarea totală a investiției, incluzând și dotările, se ridică potrivit datelor publicate de Ministerul Finanțelor la 674 milioane de lei.
La Star Assembly sunt asamblate cutii de viteze automate cu dublu ambreiaj în opt trepte, precum și transmisii cu nouă trepte de viteză pentru Mercedes-Benz. Grupul Daimler are, prin cele două filiale din România, Star Transmission Cugir și Star Assembly Sebeș, peste 3.000 de angajați.
Valoarea totală a investițiilor realizate la Sebeș depășește 600 de milioane de euro. Ultima mare inaugurare a companiei germane a avut loc în 2019, când a fost deschisă linia de producție cutii de viteză în opt trepte, care a costat 200 de milioane de euro.
Star Assembly a avut în 2021, pentru care sunt disponibile public ultimele date financiare, o cifră de afaceri de peste 7 miliarde de lei și un profit de 326 de milioane de lei.
Înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut în luna ianuarie cu aproape o treime, comparativ cu perioada similară din 2022. Cele de mașini second-hand au scăzut cu -4,5%.
Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) a transmis într-un comunicat de presă că, în luna ianuarie 2023, numărul autoturismelor înmatriculate a crescut cu 31,37% față de perioada similară din 2022, atingând un volum de 12.266 unități.
În ceea ce privește autoturismele second-hand, înmatriculate pentru prima dată în România, numărul acestora a scăzut cu -4,5%, atingând 23.260 unități.
Potrivit ACAROM, Dacia rămâne lider detașat în topul mașinilor înmatriculate în România în ianuarie, cu 4.574 unități. Topul este completat de Renault (1.223 unități), Hyundai (765 unități), Toyota (730 unități), Volkswagen (626 unități), Skoda (578 unități), Ford (546 unități), Mercedes (439 unități), BMW (438 unități) și Suzuki (378 unități).
BMW i Vision Dee este cel mai nou model prezentat de constructorul german de mașini. Acesta nu are un ecran sau butoane pe bord, toate imaginile fiind proiectate pe parbrizul mașinii și putând fi controlate cu ajutorul unui glisor special conceput.
BMW i Vision Dee este capabilă să comunice cu oamenii. Directorul executiv, Oliver Zipse a făcut o demonstrație în acest sens conversând cu mașina. Însoțitorul digital poate să răspundă inteligent atât persoanelor din mașină cât și celor din afara sa. Totodată șoferul poate să își creeze propriul avatar care va apărea pe geamul lateral al mașinii.
Oliver Zipse, a arătat cum funcționează cele 240 de celule de culoare care se pot schimba separat în funcție de preferințele șoferului. De asemenea, farurile și grila mașinii se pot modifica astfel încât să transmită propriile emoții prin animații.
Directorul executiv a anunțat că producția noii mașini va începe în 2025, când BMW și-a propus să lanseze o nouă gamă de mașini numită Neue Klasse (noua clasă) din care face parte și aceasta.
Conform Reuters, mașina propusă de BMW are o serie de concepte greu de aplicat pentru producția de masă. Cu toate acestea, directorul executiv a asigurat că acestea vor face parte din noua sa gamă.
Înmatriculările de autoturisme noi în România au scăzut în noiembrie 2022 cu -3,54% față de noiembrie 2021, atingând un volum de 11.074 unități. Pe primele unsprezece luni din 2022, înmatriculările de autoturisme noi au atins valoarea de 116.891 unități, în creștere cu 6,9% față de perioada similară din 2021, respectiv 109.350 unități.
În ceea ce privește autoturismele second hand înmatriculate pentru prima oară în România, volumul acestora a atins în noiembrie 2022 cifra de 25.537 unități, o scădere de –15,66% față de noiembrie 2021. Pe primele unsprezece luni din 2022, înmatriculările de autoturisme second hand înregistrate pentru prima oară în România au ajuns la valoarea de 293.919 unități, în scădere cu –20,24% față de perioada similară din 2021, respectiv 368.521 unități.
Clasamentul pe mărci autoturisme noi, ianuarie-noiembrie 2022:
DACIA = 34.667 unități
TOYOTA = 9.605 unități
HYUNDAI = 8.995 unități
FORD = 8.012 unități
SKODA = 7.997 unități
VOLKSWAGEN = 7.565 unități
RENAULT = 7.082 unități
PEUGEOT = 3.333 unități
MERCEDES = 3.273 unității
Sursa: BIZIDAY – https://www.biziday.ro/233088-2/
Fotografie de la Torsten Dettlaff: https://www.pexels.com/ro-ro/fotografie/ma-ina-automobil-lux-automobile-70912/
General Motors a anunțat că va cheltui 7 miliarde de dolari pentru a construi o fabrică de baterii în Michigan și pentru a moderniza o fabrică existentă din afara Detroitului, pentru a începe să producă camionete electrice până în 2024.
Investiția va crea 4.000 de locuri de muncă și va crește semnificativ capacitatea G.M. de a construi vehicule electrice în Statele Unite, a precizat compania , relateaza NYTimes.com
„Vrem să avem o bază bună de producție în Midwest”, a declarat președintele G.M., Mark Reuss, într-o teleconferință cu reporterii. „În urmă cu trei ani, am analizat tot potențialul E.V. și am început să ne planificăm amprenta”.
Statul Michigan oferă G.M. 824 de milioane de dolari sub formă de stimulente economice.
Planul de investiții este cel mai recent din partea industriei auto pentru a accelera producția de vehicule electrice. În decembrie, Toyota a declarat că intenționează să construiască o fabrică de baterii în Carolina de Nord, care ar urma să angajeze 1.750 de persoane.
Ford Motor a revizuit deja o uzină din Dearborn, Michigan, și urmează să înceapă să producă o versiune electrică a pickup-ului său F-150 în această primăvară. Ford intenționează, de asemenea, să cheltuiască 11,4 miliarde de dolari pentru a construi două fabrici de baterii în Kentucky și o a treia fabrică de baterii și o fabrică de camioane electrice în Tennessee.
G.M. are fabrici de baterii în construcție în Ohio și Tennessee și a retehnologizat o fabrică din Detroit, unde a început recent să producă un camion Hummer electric. De asemenea, intenționează să producă vehicule electrice la o fabrică din Ontario și la o alta din Mexic.
G.M. a declarat că își propune să renunțe treptat la producția de vehicule pe benzină până în 2035, dar până în prezent, Ford este înaintea G.M. în ceea ce privește vânzările de vehicule electrice. Ford vinde un S.U.V. electric, Mustang Mach E, de mai bine de un an și a înregistrat peste 200.000 de rezervări pentru F-150 Lightning electric.
Ford a dezvoltat aceste modele folosind pachete de baterii dezvoltate de un furnizor. G.M. a decis să își ia timp suplimentar pentru a dezvolta propriile pachete de baterii modulare care, în opinia sa, vor oferi un avantaj de cost față de competitori pe termen lung.
Noua fabrică de baterii G.M. din Michigan, ca și celelalte fabrici de baterii ale G.M., va fi un joint-venture între producătorul auto și LG Electric. Aceasta va fi construită pe locul unei uzine existente din Lansing, la un cost de 2,6 miliarde de dolari care va fi împărțit între G.M. și LG.
G.M. va investi, de asemenea, 4 miliarde de dolari pentru a permite ca o fabrică din Orion Township, Michigan, să producă versiuni electrice ale pickup-urilor sale Chevrolet Silverado și GMC Sierra. Compania se așteaptă să adauge 2.350 de locuri de muncă la fabrica din Orion și să păstreze alte 1.000 de locuri de muncă la uzină atunci când va începe producția de pickup-uri.
Uzina a fabricat Chevrolet Bolt, o mașină compactă electrică, deși producția a fost oprită timp de mai multe luni din cauza unei rechemări în service care obligă G.M. și LG să înlocuiască pachetele de baterii din toate Bolt-urile fabricate începând cu 2017.
Dl Reuss a refuzat să spună dacă G.M. va continua să producă Bolt în timp ce pregătește uzina din Orion pentru a fabrica camionete.
G.M. se așteaptă ca uzina din Orion și uzina din Detroit, cunoscută sub numele de Factory Zero, să poată produce în cele din urmă 1.000.000 de camionete electrice de dimensiuni mari pe an. Compania a precizat că, până la sfârșitul anului 2025, intenționează să aibă o capacitate de producție anuală totală de un milion de vehicule electrice.
G.M. a mai spus că va cheltui 510 milioane de dolari pentru a moderniza două fabrici de vehicule din Lansing.
Fraudarea kilometrajului este una dintre cele mai comune escrocherii din piața mașinilor rulate. Iar consecințele sale sunt umflarea ilegală a prețului unui vehicul uzat și în multe cazuri, distrugerea experienței plăcute de a deține o mașină. După cum a dezvăluit un studiu carVertical recent, cumpărătorii de mașini premium germane sunt expuși celui mai mare risc de a cumpăra o mașină al cărui odometru a fost manipulat.
TOP 10 mașini al căror kilometraj este dat cel mai des înapoi: BMW M5 e-n capul listei
Pentru a determina lista mașinilor cu kilometrajul dat înapoi cel mai des, carVertical, o companie IT, a analizat rapoartele istorice a peste 700.000 de mașini rulate între noiembrie 2020 și noiembrie 2021. Au fost analizate 18 piețe diferite, inclusiv Polonia, România, Ungaria, Franța, Slovenia, Slovacia, Cehia, Lituania, Letonia, Estonia, Ucraina, Bulgaria, Serbia, Germania, Croația, Rusia, Statele Unite ale Americii și Italia.
După cum arată datele analizate, BMW M5 este mașina al cărui kilometraj este dat cel mai des înapoi cu peste o treime dintre mașinile analizate fiind suspecte de manipularea odometrului. Totuși această statistică, luată de una singură, poate fi înșelătoare atunci când vine vorba despre scara la care se umblă la kilometrajul mașinilor BMW. După cum a evidențiat recent domnul Matas Buzelis, expert auto carVertical, BMW-urile domină lista:
„Jumătate din top 10 este ocupat de modele ale acestui producător. Lucru care se corelează cu cererea de vehicule BMW uzate din diferite piețe. Datele arată și că mașinile mai scumpe au șanse mai mari să aibă kilometrajul dat înapoi, iar acest detaliu ar trebui luat în seamă la cumpărarea unui vehicul la mâna a doua. Este exact momentul cel mai prielnic în care se impune o verificare a odometrului.”
Locurile doi și trei sunt ocupate de BMW Seria 7 și de Subaru Outback cu 33,4 și respectiv 31,8 procente dintre mașini având kilometrajul posibil dat înapoi. Audi A8 este pe locul 5, iar fratele său mai sportiv, Audi A7, a ocupat locul 10 cu puțin peste un sfert (25,8%) dintre aceste vehicule apărând cu o descreștere a kilometrajului în rapoartele auto istorice.
Matas Buzelis explică faptul că prezența mașinilor din segmentul premium printre mașinile cu kilometrajul dat înapoi cel mai des se datorează dorinței de a face profit cât mai mult. Manipularea odometrului este o practică relativ ieftină și ușoară care aduce sporuri de câștig vânzătorilor necinstiți de mașini.
Lista mașinile al căror kilometraj este cel mai des dat înapoi, luate după anul de producție: mașinile mai vechi sunt cele mai vulnerabile
După cum reiese din cercetări, este esențial să verificați kilometrajul mașinii când cumpărați un vehicul la mâna a doua, mai ales când vorbim despre autoturisme mai vechi. Mașinile al căror kilometraj este cel mai des dat înapoi au fost fabricate între 2006 și 2016. Totuși, expertul auto Mata Buzelis, pune accentul pe faptul că există o corelație între șansa de fraudare și clasa autovehiculului:
„Lista mașinilor al căror kilometraj este cel mai des dat înapoi este alcătuită în principal din mașini premium, dar există totuși și câteva modele economy care au o pondere mai mică din numărul total al mașinilor cu odometrul manipulat. Toate, indiferent că vorbim de modelele premium sau de mărci precum Subaru, Ford și Volkswagen, aparțin aceleiași grupe de vârstă. Se pare că cel mai des mașinile cu o vechime între 5 și 15 ani sunt cele cu kilometrajul dat înapoi.”
Ford Mustang este cel mai nou model din această listă. Viitorii proprietari ai celei de-a șasea generații de Mustang ar trebui să fie extrem de precauți și să verifice online înregistrările istorice ale kilometrajului. La fel cum și proprietarii de BMW M5 din 2006, al Seriei 5 din 2007 și de X5 ar trebui să investigheze dacă mașinile lor au kilometrajul real în bord.
Matas Buzelis spune că la modelele noi este ceva mai dificil să schimbi înregistrările odometrului. Modelele noi sunt mai puțin populare printre escroci și datorită faptului că încă nu au parcurs foarte mulți kilometri, deci nu prea au ce da înapoi:
„Deși nu are sens să dai kilometrajul înapoi la o mașină cu 50-80,000 de kilometrii la bord, pentru cumpărători este o idee bună să verifice dacă aceste citiri de odometru sunt reale sau nu.”
Modelele de mașini al căror kilometraj se dă cel mai des înapoi, după tipul de combustibil: mașinile diesel tind să fie mai des manipulate
Majoritatea mașinilor care au kilometrajul dat înapoi sunt echipate cu motoare diesel. După cum scoate în evidență expertul auto Matas Buzelis, lucrurile au stat mereu așa:
„Mașinile diesel sunt gândite să parcurgă distanțe mai lungi, ceea ce înseamnă că sunt mai mari șansele ca aceste modele să cadă pradă fraudării kilometrajului. Totuși lucrurile se pot schimba în viitor de vreme ce vânzările de modele diesel sunt în scădere.”
„Dacă este să ne uităm la cifre, se vede clar că de obicei până la 80-90% dintre mașinile cu kilometrajul dat înapoi sunt modele diesel. De exemplu, să luăm Volkswagen Phaeton – dintre 10 modele cu kilometrajul dat înapoi, nouă sunt echipate cu motoare diesel și numai unul are motor pe benzină.”
La BMW Seria 6, proporția dintre diesel și benzină dintre mașinile cu kilometrajul dat înapoi este aproape egală, dar asta numai datorită faptului că pe piață sunt mult mai multe modele echipate cu motoare pe benzină decât diesel. În unele cazuri nici nu există motoare diesel la unele modele. La BMW M5 sau la Ford Mustang nu există decât varianta motoarelor pe benzină.
Modificarea kilometrajului mașinii poate fi considerată o crimă în România
Conform știrilor recente, piața românească de mașini second hand se îndreaptă către tranzacții transparente de vehicule. Se pare că modificarea kilometrajului mașinii poate fi considerată o infracțiune, iar escrocii se pot confrunta cu până la un an după gratii pentru o astfel de fraudă.
„Acesta este un pas vital pentru îmbunătățirea concurenței dintre dealeri și, fără îndoială, va îngreuna viața vânzătorilor de mașini incorecți”, – spune Matas Buzelis, reprezentantul carVertical.
Dacă legislația este aprobată de către Senat, proprietarii de mașini care au cumpărat recent un vehicul second hand ar trebui să investigheze dacă kilometrajul mașinilor lor este autentic. Dacă kilometrajul a fost modificat, proprietarii de mașini ar trebui să contacteze autoritățile și să investigheze cine este responsabil pentru frauda respectivă.”
Concluzie: fraudarea kilometrajului umflă semnificativ prețul mașinilor rulate și deseori distruge plăcerea de a deține o mașină
carVertical a analizat rapoartele auto istorice generate și a găsit că 16,1% dintre mașinile verificate în ultimele 12 luni au avut kilometrajul dat înapoi. De vreme ce fraudarea odometrului este o practică atât de comună în piața mașinilor la mâna a doua, este important să folosiți verificările istorice auto din mediul online ca să evitați să cădeți victimă acestor gen de practici.
Pe când cumpărătorii de mașini din clasa economic sunt expuși unui risc ceva mai scăzut de a se lovi de acest fel de escrocherie, cei care cumpără modele premium cu motoare diesel și cu o vechime între 5 și 15 ani sunt cei mai expuși de vreme ce kilometrajul acestui fel de automobil este cel mai des fraudat. Modelele de vârf au și ele des kilometrajul dat înapoi, iar cumpărarea unei astfel de mașini fără, în prealabil, o verificare online a istoricului auto poate avea ca rezultat un coșmar financiar.