Legislatie
Uniunea Europeana a finalizat o lege care impune o reducere cu 90% a emisiilor de CO2 ale vehiculelor grele noi pana in 2040, ceea ce inseamna ca majoritatea vehiculelor vor fi lipsite de emisii, alternativele fiind camioanele electrice sau alimentate cu hidrogen.
Aceasta initiativa vizeaza inlaturarea dominatiei actuale a camioanelor diesel, responsabile pentru un sfert din emisiile rutiere din Europa.
Obiectivele intermediare sunt stabilite pentru 2030 si 2035, cu cerinte tot mai mari si pentru autobuzele urbane ce trebuie sa aiba emisii zero. In ciuda unei anumite opozitii, legea a intrat in vigoare.
Sursa: Reuters
Economie
Scăderea prețurilor mașinilor second-hand, pe piața europeană, afectează cererea de automobile noi, pentru că utilizatorii amână decizia înlocuirii mașinii. Volkswagen este marca cea mai afectată de acest fenomen, dar scăderi importante înregistrează și Mercedes și Peugeot.
Financial Times a analizat scăderea profiturilor operaționale (fără dobânzi, taxe și amortizări) ale marilor producători europeni de automobile și a ajuns la concluzia că nu numai scăderea cererii din China le afectează vânzările de mașini noi, ci și prețurile mai mici de pe piața second-hand.
“Valorile de revânzare mai mici reprezintă o problemă pentru companiile de automobile precum VW, care oferă clienților săi și cea mai mare parte a finanțării mașinii noi [prin buy-back și credit/leasing pentru restul valorii – n.r.]. Dacă mașinile second-hand se vând cu un preț mai mic decât se așteaptă clientul, acesta este nevoit să se împrumute mai mult”, arată FT.
La Volkswagen, profiturile grupului, în primele trei luni ale anului, au scăzut cu 20% față de aceeași perioadă a anului trecut, în mare parte din cauza scăderii valorilor de revânzare și a problemelor de aprovizionare pe care le are Audi, una dintre cele mai profitabile mărci ale sale.
Stellantis, care deține Peugeot și Jeep, a înregistrat o scădere a veniturilor mai mare decât se aștepta, până la 41,7 miliarde de euro, în primul trimestru, cauzată de o performanță mai slabă (-12%) chiar în Europa.
Mercedes-Benz a raportat marți o scădere de aproape 30% a profitului operațional, deoarece atât volumul vânzărilor, cât și marjele au scăzut. La nivel global, vânzările de mașini noi ale Mercedes au scăzut cu 8% față de anul trecut, dar problemele sale vin mai ales din Asia.
“După câțiva ani în care problemele lanțului de aprovizionare au condus la creșterea prețurilor, industria auto se confruntă acum cu probleme legate de prăbușirea valorii de revânzare inclusiv a vehiculelor electrice – din cauza cererii mai slabe decât se aștepta, dar și de un război al prețurilor alimentat de Tesla și de producătorii chinezi, precum și de dobânzile încă foarte mari care i-au descurajat pe consumatori”, mai arată FT.
Directorul financiar al Stellantis, Natalie Knight, a declarat că începutul de an a fost unul agitat, în condițiile în care compania sa se pregătește să lanseze noi modele, în special mașini electrice, mai târziu în cursul lui 2024.
Analiza integrală pe FT.com
Articol preluat de pe BIZIDAY
Green Cars, Stiri Auto
Tesla si-a schimbat strategia, anuntand planuri de productie a unor modele mai accesibile, care sa foloseasca platformele si liniile de productie existente pana la inceputul anului 2025, dupa ce a renuntat la Model 2, anticipat la 25,000 USD.
Aceasta decizie, datorata in parte concurentei dificile si dorintei de a controla cheltuielile de capital in vremuri incerte, vizeaza valorificarea capacitatilor actuale de productie, incorporand, in acelasi timp, aspecte ale unei platforme de generatie urmatoare. In ciuda acestei schimbari, abordarea Tesla ar putea duce la reduceri de costuri mai putin semnificative decat se astepta initial.
Directorul general al Tesla, Elon Musk, s-a abtinut sa precizeze daca aceste noi vehicule vor fi modele complet noi sau modificari ale celor existente, indicand accentul pus pe utilizarea eforturilor anterioare de inginerie.
Acest anunt, impreuna cu discutiile privind extinderea in domeniul inteligentei artificiale si al roboticii, a ajutat actiunile Tesla sa recupereze unele pierderi recente in tranzactiile ulterioare orelor de tranzactionare, desi investitorii raman sceptici cu privire la capacitatea companiei de a-si indeplini ambitiile revizuite.
Sursa: Reuters
Economie
In luna ianuarie 2024, volumul cifrei de afaceri din comertul cu autovehicule si motociclete a scazut, fata de luna decembrie 2023, cu 13.8% ca serie bruta (vs +1% ianuarie 2023) si cu 0.2% ca serie ajustata in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate (vs +0.5% ianuarie 2023).
Scaderile au fost cauzate de declinul inregistrat in activitatile de intretinere si reparare a autovehiculelor si in comertul cu autovehicule (-19.4% fiecare), respectiv in comertul cu motociclete, piese si accesorii aferente; intretinerea si repararea motocicletelor (-2.3%).
Sursa: INS
Electrice, Green Cars
Volvo va investi într-un start-up britanic care a dezvoltat un soft ce reduce cu 30% timpul de încărcare al mașinilor electrice, fără a le afecta bateriile. Anterior, acesta a fost utilizat numai pentru telefoanele mobile.
Producătorul auto nu a dezvăluit mărimea investiției făcute în compania britanică Breathe Battery Technologies, dar a spus că mașinile sale electrice ar trebui să aibă tehnologia acesteia de încărcare “în următorii doi până la trei ani”.
Mașinile electrice sunt limitate de producător la încărcarea pe curent alternativ, pentru ca bateria să nu fie afectată de o intensitate prea mare a curentului electric, dar acest lucru prelungește timpul de încărcare. Directorul executiv al Breathe, Ian Campbell, susține software-ul firmei sale citește mai întâi starea bateriei, iar apoi un algoritm permite încărcarea la o viteză mai mare sau mai mică, în funcție de aceasta. Astfel, bateria se încarcă mai repede, fără a se supraîncălzi și fără modificarea “chimiei” acesteia.
Softul Breathe este deja folosit pentru 27 de modele de smartphone Oppo, iar producătorul susține că acesta face bateria să aibă performanțe mai bune, nu numai printr-o încărcare mai rapidă, dar și printr-o păstrare în timp a autonomiei acesteia. Totuși, varianta pentru mașini electrice încă este în curs de dezvoltare.
Sursă: Reuters
Știre preluata de pe BIZIDAY
Economie
Directorul general al Ford, Jim Farley, a sugerat analistilor de pe Wall Street sa uite de Tesla atunci cand se gandesc la viitorul industriei auto.
Acesta sustine ca investitorii ar trebui sa se concentreze pe divizia Pro a flotei Ford.
Aceasta divizie este alcatuita din afacerile traditionale ale constructorului auto, precum si din activitatile emergente de telematica, logistica si alte operatiuni de conectari pentru clientii corporate. Ford se asteapta ca profiturile inainte de impozitare ale unitatii Pro sa creasca in intervalul 8-9 mld. USD in 2024.
Sursa: CNBC
Economie, Stiri Auto
Honda Motor a raportat o crestere modesta de 3.5% a profitului net in trimestrul al treilea, pana la 1.7 mld. USD, sub asteptari, in ciuda vanzarilor sporite de masini in SUA.
Veniturile au urcat cu 21% la 36 mld. USD, cu o crestere semnificativa a profitului in segmentul auto.
Honda si-a majorat previziunile anuale privind profitul si veniturile, mentinand in acelasi timp proiectiile privind vanzarile globale de automobile si motociclete.
Sursa: WSJ
Economie
Tesla a anuntat o suspendare de doua saptamani a productiei la fabrica sa din Berlin, din cauza unor perturbari in lantul de aprovizionare cauzate de conflictele din Marea Rosie.
Atacurile rebelilor Houthi din Yemen asupra navelor comerciale au determinat marile companii de transport maritim, precum Hapag-Lloyd si Maersk, sa isi redirectioneze navele pentru a evita Canalul Suez, optand in schimb pentru ruta mai lunga in jurul Capului Bunei Sperante din Africa de Sud.
Aceasta schimbare adauga zece zile la durata transportului maritim de la Rotterdam la Singapore. Potrivit Reuters, Tesla a invocat timpii de transport semnificativ prelungiti ca motiv pentru decalajul din lantul de aprovizionare care ii afecteaza operatiunile.
In plus, institutul economic german IfW Kiel a raportat o scadere a importurilor si exporturilor Germaniei pentru luna decembrie, atribuind o scadere de 1.8% si, respectiv, 1.9% acestor intarzieri de transport maritim in Marea Rosie.
Sursa: SeekingAlpha
Electrice
Vanzarile globale de vehicule electrice si hibride (PHEV) au crescut cu 31% in 2023, in linie cu estimarile analistilor de la Rho Motion, rata fiind, insa, mult mai mica fata de cresterea de 60% inregistrata in anul 2022.
Pentru 2024, Rho Motion estimeaza o crestere a vanzarilor globale de EVs intre 25% si 30%. Vehiculele complet electrice cu baterii (BEV) au totalizat 9.5 mil. din cele 13.6 mil. de EVs vandute in intreaga lume in 2023, restul fiind reprezentat de PHEV-uri.
Sursa: Reuters