Un duel aprig intre trei super limuzine

Un duel aprig intre trei super limuzine

O noua infruntare intre 3 super limuzine. Un Mercedes Benz E 63 AMG S-line, un BMW M6 Gran Coupe si un Jaguar XFR-S. Un duel  care are loc atat pe circuit cat si in afara acestuia. Toate cele trei berline au sub capota cate un motor v8 turbo.

In cazul Mercedes motorul are o capacitate de 6.3 litri si dezvolta o putere de 585 cai putere si 800 Nm cuplu, pusi la dispozitia rotilor de o cutie de viteze cu 7 rapoarte, iar masina are o greutate totala de 1845 de kilograme, fiind cea mai usoara masina din acest shootout.

BMW-ul dispune de un motor twin-turbo de 4.4 litri care dezvolta o putere de 560 de cai putere si un cuplu de 680 Nm, transferati rotilor spate printr-o cutie de viteze in 7 trepte cu dublu ambreiaj. M6 Gran Coupe are o greutate de 1950 kilograme.

Jaguarul pune la dipoztia celui de la volan un motor de 5.0 litri cu 550 de cai putere si un cuplu motor  de 680 Nm ca si BMW-ul.  Acestia sunt pusi la dispozitia rotilor spate printr-o cutie de viteze ZF cu 8 trepte. Masina britanica are o greutate de 1987 kilograme fiind si cel mai greu din acest test.

Va invitam in continuare sa vizionati clipul daca doriti sa aflati castigatorul acestui duel cu super limuzine de lux.

[vsw id=”b1qErXAdiJ4″ source=”youtube” width=”600″ height=”480″ autoplay=”no”]

Ford Focus ST 2014 versus Subaru WRX 2015

Ford Focus ST 2014 versus Subaru WRX 2015

[vsw id=”nCVA7_6uzZ0″ source=”youtube” width=”600″ height=”480″ autoplay=”no”]

Doua automobile dotate  cu motoare turbo de doi litri si puteri similare. In schimb Subaru WRX beneficiaza de tractiune integrala, pe cand Focusul trebuie sa se multumeasca doar cu tractiune fata. Ambele masini costand in jurul a 30.000 de dolari.

Pe care dintre aceste doua modele l-ai alege?

Poliţia Autostrăzii foloseşte de astăzi un nou aparat. Autoturismele sunt identificate pe loc

Poliţia Autostrăzii foloseşte de astăzi un nou aparat. Autoturismele sunt identificate pe loc

Poliţia Autostrăzi foloseşte, de vineri, un aparat prin care autoturismele date în urmărire sunt identificate pe loc, după ce o cameră de filmat montată pe marginea drumului le surprinde plăcuţele de înmatriculare, au anunţat oficiali ai Poliţiei Române.

 

„Una dintre autospecialele de poliţie rutieră cu sistem radar, a fost echipată suplimentar, în urma parteneriatului cu Microsoft, cu o tabletă PC cu conectivitate 3G/UMTS, precum şi cu un sistem de identificare automată a numerelor de înmatriculare (automatic number plate recognition – ANPR), în paralel cu dezvoltarea sistemului informatic al Poliţiei Române pentru a susţine conectarea în mod securizat cu terminale mobile”, se arată într-un comunicat emis de Poliţia Română.

Potrivit sursei citate, prin folosirea dispozitivului Tablet PC cu modem de date GSM, poliţiştii pot accesa, de la faţa locului, toate aplicaţiile Poliţiei Române sau ale altor structuri ale Ministerului Afacerilor Interne (MAI).

De asemenea, maşina respectivă este dotată şi cu cu sistemul de recunoaştere automată a numerelor de înmatriculare cu ajutorul căruia pot fi identificate automobilele semnalate ca furate, sistem care, până acum, era folosit doar pe DN1, unde era montat pe camerele fixe.

În noua variantă, camera este montată pe un trepied, care, amplasată pe marginea drumului, citeşte numerele de înmatriculare ale autoturismelor, după care, cu ajutorul unei aplicaţii, verifică automat în baza de date cu maşini furate. Sistemul detectează codul de ţară şi salvează imaginile cu maşina suspectă împreună cu numărul camerei de supraveghere, data şi ora la care s-a efectuat detecţia şi numărul de înmatriculare.

Conform Poliţei Române o a doua maşină a Poliţiei Autostrăzi a fost dotată suplimentar cu un dispozitiv numit TachoScan, care permite citirea automată a datelor înregistrate de tahografele electronice folosite de şoferii profesionişti, putându-se astfel verifica rapid dacă aceştia au respectat orele de odihnă impuse de lege.

Sursa : Zf.ro

Ghidul tau pentru achizitionarea unei masini de teren 4×4

Ghidul tau pentru achizitionarea unei masini de teren 4×4

O masina de teren, sau cel putin un SUV cu tractiune integrala, este o masina care are foarte putine limite. Poate fi folosita iarna in orice conditii, dar este foarte utila si pe timp cald, cand doresti sa mergi pe drumuri neamenajate la munte sau chiar la mare. Mai mult, atunci cand vrei sa tractezi o rulota, platforma sau o remorca, tot de un atelaj de teren ai nevoie.

Asa ca nu trebuie sa ne mire numarul mare de masini de tip SUV sau pentru off-road care circula pe strada. Si nu trebuie sa ne mire nici ca acestea au mare cautare. Dar la ce e bine sa ne uitam?

SUV sau Off-Roader?

Inainte de toate, cand avem banul in buzunar, trebuie sa ne gandim ce vrem sa facem cu masina pe care ne dorim sa o cumparam. Avem doua variante: vrem o masina cu care sa mergem zi de zi in oras, iar la final de saptamana sau in vacanta sa avem cu ce sa mergem pe drum forestier sau soft-road fara prea mare noroi si pante extreme.

Sau, vrem o masina strict pentru distractie si dedicata mersului pe teren accidentat. Daca vrem o masina de zi cu zi, trebuie sa ne orientam spre un SUV sau Crossover. Niste exemple ar fi Dacia Duster, Renault Koleos, Toyota RAV4, Nissan X-Trail, Mitsubishi Outlander, Opel Frontera, Volkswagen Tiguan, Hover CUV, etc. Exista si masini putin mai agresive, adica SUV-uri din clasa mare, cum ar fi Nissan Terrano, Mitsubishi Pajero, Mercedes-Benz ML, Porsche Cayenne, etc.

Aceste masini se preteaza cel mai bine pentru un mers exclusiv urban, cu iesiri ocazionale in teren. Au motoare destul de economice, iar sistemele 4×4 nu sunt permanente, fie ca e vorba de cuplare manuala sau automata „on demand”, adica atunci cand masina simte ca ramane fara aderenta.

Daca ne dorim un autoturism ceva mai potent, pentru iesiri mai dese in teren sau numai pentru asa ceva, masini pe care nu dorim sa le chinuim zilnic prin trafic, avem alta categorie la dispozitie. E vorba de SUV-uri XXL special fabricate pentru off-road. Multa lume spune despre aceste masini ca se cheama Jeep-uri, desi toata lumea stie ca marca Jeep este marca… Jeep. In aceasta categorie intra Nissan Patrol, Toyota Land Cruiser, Jeep Grand Cherokee, Jeep Wrangler, Toyota Hilux, Nissan Navara, Mercedes-Benz Clasa G, Range Rover, Defender, etc. Acestea din urma se remarca in general prin prezenta unor punti rigide, atat pe fata cat si pe spate, si suspensii heavy-duty capabile sa reziste la o intalnire cu pietrele sau gropile adanci.

Asadar, daca vrei iesiri ocazionale, concentreaza-ti atentia asupra unui SUV modest cu tractiune integrala, iar daca vrei sa stai mai mult in off-road, ia-ti o masina mai serioasa, facuta special pentru asa ceva. Monovolum sau Pick-Up? Desi un pick-up poate parea mai amuzant, mai agresiv si mai „comercial”, aceasta caroserie nu este intotdeauna cea mai buna. Un pick-up este facut sa care lucruri mari ce nu sunt afectate de ploaie sau zapada. Daca insa vrem sa ducem bagaje, valize, scule de pescuit, scaune de picnic, mancare, bautura, etc, nu pre avem ce face cu un pick-up.

Poate doar daca mai investim si intr-o lada de transport. In schimb, o caroserie monovolum, cum sunt majoritatea SUV-urilor, poate nu ne permite sa caram un frigider in picioare, dar macar bagajele noastre vor sta in siguranta, la loc uscat, departe de ploaie sau privirile hotilor curiosi. Benzina sau diesel? Aici e vorba in special de preferinte, insa ar trebui sa fie elocvent factorul nevoilor personale. Pentru un SUV de oras, care circula mult, ar fi mai bine sa te bucuri de un consum mic, asadar de un propulsor pe motorina. Masinile pe benzina consuma mai mult si nu se bucura de cuplul de la turatia joasa pe care o au cele diesel.

Asadar, unde sunt avantajele motorului diesel la un SUV 4×4? Pai nu prea sunt decat la pretul de achizitie. Iti cumperi o masina pe benzina doar ca nu ai bani de una diesel. Sau, in cazul masinilor second-hand, iti iei un benzinar ca este mai fiabil. Insa in teren, un atelaj diesel poate fi egalat numai de un benzinar cu o capacitate mare de tot. De exemplu, un dieselar de 2,4 litri japonez are acelasi cuplu ca si un benzinar de 4,7 litri american. Aici insa intervin taxele si impozitele.

In concluzie, daca nu esti nascut in miros de benzina si tii la turatiile mari, ia-ti un diesel neaparat. In special daca cauti o masina de off-road. Cand vei fi impotmolit sau cand vei urca o panta abrupta, la un motor diesel cuplul maxim este de la 1500-2000 rpm, in timp ce la un benzinar incepe de la 3700 sau mai mult. Asadar, cuplul conteaza enorm. Si cuplul ti-l da numai dieselul atunci cand iti trebuie.

Cutie automata sau manuala?

De fiecare data cand cumparam o masina, la fel ca si la tipul de carburant, trebuie sa ne interbam cat mergem cu ea. O cutie manuala este de preferat la o masina cu care nu mergi asa de mult, iar una automata este buna cand esti zilnic intr-un trafic aglomerat. Dar si in off-road, tot mai multa lume spune acum ca o transmisie automata este mai avantajoasa. De ce? Sa zicem ca esti in urcare pe o panta plina cu pietris, noroi, etc.

Daca urci si te opresti, ca sa pleci de pe loc din nou cu o masina care are cutie manuala, vei avea de furca, masina dorind sa plece cu spatele la vale. Acelasi lucru se intampla si daca esti in vreo pozitie incomoda pe pietre sau busteni. In schimb, cu o cutie automata, nu vei pomeni de asemenea probleme si masina va fi mai usor de controlat. Din nou, daca tragem linie, vedem ca o masina cu o cutie automata este mai buna, mai comoda si mai fiabila decat una cu transmisie manuala. Problema este aceeasi ca mai sus: pretul de achizitie. Daca avem bani de cutie automata, nu trebuie sa ezitam. Masinile second-hand: la ce sa ne uitam? Nu toata lumea are bani de masini noi. Insa atunci cand cumperi o masina la mana a doua, e bine sa te asiguri ca nu arunci banii pe un atelaj care nu merita. Inainte de a inmana banii, trebuie sa duci masina la un service autorizat.

Asta e cea mai sigura si mai rapida varianta ca sa te asiguri ca nu sunt probleme majore cu masina, dar si sa ai deja o lista cu banii pe care trebuie sa-i investesti imediat dupa achizitie: revizie general cu filtre, ulei, eventual placute si discuri, poate un ambreiaj, poate un pivot, de ce nu o distributie, etc. Tot la service iti dai seama si daca masina a fost chinuita, daca are indoituri sau fisuri ale sasiului, si daca au fost reparatii la caroserie.

Dupa ce te asigura cineva autorizat si cu experienta ca masina este in stare tehnica buna, atunci te poti uita si singur la cateva elemente esentiale in cazul unei masini de teren.

1. Anvelopele.

Niciodata sa nu cumperi o masina care are anvelope uzate la maximum sau neuniform. La masinile de teren, pneurile sunt foarte scumpe si greu de gasit. Asigura-te ca masina pe care doresti sa o cumperi are anvelope foarte bune, care nu iti vor da batai de cap inca 2-3 ani de acum inainte. Sau, daca vezi ca sunt foarte uzate, este un bun motiv de negociere la sange. Pentru ca un set de pneuri dedicate SUV-urilor sau mersului in teren accidentat, fie AT sau MT, costa chiar si 1000 de Euro/setul.

2. Tractiunea integrala.

Asta poti sa verifici singur sau la service. Uita-te atent la cutia de transfer, de fapt ascult-o, daca cupleaza bine sau se aud ceva agataturi. La fel si la cuplajele rotilor, la cardane, diferentiale si cutia de viteze. Totul trebuie sa mearga usor, lin si fara sunete zgomotoase. Orice defectiune sau ceva ce nu merge poate semnala o intretinere proasta, cauzata de lipsa uleiurilor sau fortare in teren.

Si, desi un cuplaj care nu merge poate parea ceva usor de reparat, in spate se pot ascunde chestii complicate: planetare ce necesita inlocuire, probleme la cutie, etc.

Accesorii utile

Fie ca sunt deja instalate pe masina, fie ca avem de gand sa le procuram ulterior, accesoriile pentru off-road sau petrecere in aer liber sunt destul de costisitoare. Sa luam de exemplu cateva accesorii pentru o masina de off-road care se respecta. Un troliu variaza de la 340 de Euro, unul fabricat in China no-name, pana pe la 1000 de Euro unul marca Warn, de calitate superioara. O bara speciala cu suport de troliu costa si ea cam 500 de Euro, la fel si un portbagaj de plafon.

Un set de pneuri MT marca BF Goodrich costa cam 700 de Euro sau mai mult, iar o pereche de proiectoare de calitate ajunge pe la 200 de Euro. Daca vrei un kit de inaltare, trebuie sa scoti din buzunar aproximativ 600 de Euro, fara prea mari pretentii. Daca ai insa o masina de tip SUV, poti sa cumperi pneuri de tip AT, ceva mai docile decat MT-urile, care costa mai putin, in jur de 600 de Euro, un portbagaj de tip Thule inchis pentru plafon cu brate te va duce pe la 400 de Euro, iar un carlig de remorcare in jur de 300 de Euro cu tot cu montaj.

Pentru ca preturile acestor accesorii este destul de mare, nu e rau sa cautam o masina deja dotata cu asa ceva, in cazul celor la mana a doua. Sau sa luam in calcul si investitiile ulterioare pe care avem de gand sa le facem.

Concluzie

O masina de teren cu care sa ne facem treaba, fie ca o facem ocazional sau mai des, ar trebui sa aiba un motor pe motorina, care ofera consum redus si cuplu mare la turatie mica, transmisie automata si cat mai multe accesorii care sa te ajute. Asta este scenariul ideal, dar nu toata lumea isi permite o astfel de masina.

Ne facem treaba si cu benzinare cu o cutie manuala, totul depinde insa de bani. Dar oricum, poate cel mai important amanunt in achizitionarea unei masini 4×4 este gandirea initiala: la ce ne trebuie masina? Cat avem de gand sa o conducem, cati kilometri pe an? Merita o masina noua sau una la mana a doua?

Si dupa ce ne dam seama ce avem nevoie, atunci putem incepe sa cautam masina care sa ne scoata de pe asfalt si sa ne ofere zile si saptamani intregi de placere in salbaticie si pe drumuri demult uitate de om.

PRO TIP: Daca locuiesti in Valcea si cauti cea mai buna oferta de asigurari auto valcea iti recomandam sa faci o vizita la Web ASIG – Solutia ta in Asigurari de la A la Z. Ii gasesti in noul sediu de pe Stada Luceafarului, 1b ( zona Cina) , langa Annabella.

Articol preluat de pe : http://www.4tuning.ro/vanzari-economie/ghidul-tau-pentru-achizitionarea-unei-masini-de-teren-4×4-18747.html

VIDEO: cum să schimbi roata în caz de pană – de la A la Z

VIDEO: cum să schimbi roata în caz de pană – de la A la Z

Unii veţi râde, gândindu-vă că schimbatul roţii e mult prea simplu ca să merite un astfel de tutorial. Alţii probabil veţi zâmbi condescendent văzând că sfaturile sunt puse în practică de o femeie. Dar punem pariu că, la final, veţi considera acest video-tutorial foarte util.

VIDEO: cum să schimbi roata în caz de pană - de la A la Z

Cele mai multe dintre maşinile care circulă pe şosele nu beneficiază de soluţia comodă a pneurilor run-flat, aşa încât, în cazul unei pene, trebuie recurs la schimbatul roţii – ceea ce pentru multă lume, în general pentru femei, reprezintă o bătaie de cap pe care preferă să o evite.

Tutorialul de faţă, însă, ne arată că schimbatul roţilor nu trebuie să fie neapărat o corvoadă, dacă se urmează câţiva paşi simpli. De la verificarea periodică a presiunii din roata de rezervă şi a prezenţei sculelor necesare în portbagaj până la fixarea maşinii pe loc şi demontarea roţii cu pană, următorul video vă arată detaliat că operaţiunea de schimbare a roţii nu e deloc un lucru de speriat.

Credeţi că protagonista din acest video a uitat vreun detaliu?

 

[vsw id=”AT_pPlJTiyE” source=”youtube” width=”425″ height=”344″ autoplay=”no”]

 

Articol preluat de pe : http://www.promotor.ro/masini-noi/news/video-cum-sa-schimbi-roata-in-caz-de-pana-de-la-a-la-z-10873622