carvertical VIN

Vine vara, bine-mi pare

Îmi scot scuterul la o plimbare

Și-am să stau numai la soare! 😊

Așa mă simt atunci când începe să se încălzească afară mulțumită primăverii. Pot ieși cu scuterul, să scutur praful de pe el. Însă înainte să îi rulez roțile pe asfalt e recomandat să îi fac și o revizie.

Orice posesor de scuter responsabil are datoria să își cunoască vehiculul cu care se deplasează astfel încât să poată identifica posibilele defecte ce se pot ivi. Printre piesele ce trebuie verificate și schimbate (acolo unde e cazul) sunt și bujiile pentru scuterele cu motor cu ardere internă.

Bujia este o componentă importantă al unui motor, fiind o piesă necesară funcționării lui. Mulțumită ei se aprinde carburantul ce ajunge în camera de ardere. Având o formă cilindrică, bujia se poziționează invers („cu capul în jos”) pentru a ajunge în camera de ardere.

În momentul în care se aprinde carburantul se generează o explozie, numită „explozie controlată”, ce are loc într-o incintă bine închisă.

Bujiile fac parte din categoria piese scutere consumabile. Deși achiziția și înlocuirea lor nu presupune eforturi financiare mari, efectele neglijării înlocuirii lor pot determina pierderi pe alte părți: pornirea îngreunată a motorului, scăderea puterii lui, creșterea consumului de combustibil.

Cum ne putem da seama dacă e cazul să schimbăm bujiile?

Scuterul ne dă semne atunci când are nevoia de atenția noastră. La fel face si bujia atunci când se defectează. Printre simptomele se numără:

  • Un miros neplăcut emanat din zona motorului;
  • Se pot simți trepidații neobișnuite atunci când scuterul este pornit pentru prima dată sau când pleacă de pe loc fără ca motorul să fie oprit în prealabil (la semafor);
  • Aspectul său este afectat, prezentând urme de uzură în exces, are o culoare închisă față de cum arăta inițial, este uleioasă.

La ce ne mai poate ajuta „starea de sănătate” a bujiei?

De asemenea, tot bujia ne poate ajuta să ne dăm seama și dacă scuterul are nevoie de o verificare mai amănunțită:

  • Bujia prezintă o pulbere cenușie -» pulberea este un reziduu generat de aditivii din carburant. Astfel de depuneri pot fi găsite și pe blocul motor;
  • Bujia este supraîncălzită -» este posibil ca motorul să se fi supraîncălzit sau să fie un amestec slab între carburant și aer;
  • Bujia este ruptă -» în cazul în care „capul” bujiei prezintă rupturi poate însemna că sunt obiecte străine în camera de ardere și atunci e nevoie de o diagnoză mai acurată;

În concluzie, dacă vrei să te bucuri de plimbare, ia în considerare și câte o verificare/ revizie la fiecare 3.000 km parcurși.

Sursa Imagine  Clker-Free-Vector-Images de la Pixabay

Distribuie acest articol: