carvertical VIN

Fanii mărcilor produse de concernul VAG îşi dau întâlnire în fiecare an la cea mai mare manifestaţie de profil: Worthersee Festival. Propunerea celor de la Audi în acest an se numeşe TT Ultra Quattro. Iată în continuare ce oferă în meniu.

Audi TT Ultra Quattro - concept pentru Worthersee Festival 2013

Cel mai puternic Audi TT în acest moment este Audi TT RS plus, motorul turbo de 2,5 litri producând o ”armată” de 360 CP. Deci poate părea ciudat că modelul Audi TT Ultra Quattro, pregătit pentru Worthersee 2013, se laudă cu numai 310 CP.

Practic, germanii au tunat motorul 2.0 TFSI de 272 CP de pe Audi TTS, rezultatul fiind un plus de 38 CP, în timp ce cuplul maxim ajunge de la 350 Nm la 400 Nm, care se obţin pe o plajă mai largă de turaţie, între 1.900 şi 5.000 rpm.

Audi TT Ultra Quattro - concept pentru Worthersee Festival 2013

Inginerii, însă, s-au concentrat pe altceva, şi anume pe reducerea masei totale. Astfel, Audi TT Ultra Quattro Concept este mai uşor cu 300 kg decât un TT normal, masa totală ajungând la numai 1.111 kg.

Ceea ce înseamnă un raport putere/masă de 279 CP/tonă (sau un raport masă/putere de 3,17 kg/CP), adică foarte bine. Performanţele maşinii sunt excelente, la nivelul unui TT RS plus: 0-100 km/h în doar 4,2 secunde şi o viteză maximă de 280 km/h.

Obţinerea unei reduceri atât de mari a masei proprii a fost posibilă prin utilizarea intensivă a materialelor uşoare, precum CFRP (polimer ranforsat cu fibră de carbon), FRP (polimer ranforsat cu fibră de sticlă) saumagneziu.

Interior Audi TT Ultra Quattro - concept pentru Worthersee Festival 2013

Modificările aduse motorului înseamnă o economie de 25 kg, optimizarea caroseriei a dus la un minus de 43 kg, iar înlocuirea panourilor metalice ale caroseriei cu unele din CFRP şi FRP înseamnă încă 100 kg în minus. Până şi bateria convenţională a fost înlocuită cu una de tip litiu-ion, plasată sub scaunul şoferului.

De asemenea, integrarea CFRP în componenţa roţilor a dus la o economie de 20 kg, în timp ce folosirea FRP pentru arcurile suspensiei înseamnă atât o reducere a masei suspendate cu 40%, cât şi o îmbunătăţire a manevrabilităţii şi timpilor de reacţie a suspensiei.

Sursa Stire : www.promotor.ro

Distribuie acest articol: