Ce piese auto înlocuim cel mai des?

Ce piese auto înlocuim cel mai des?

Orice proprietar de automobil știe foarte bine că întreținerea regulată a mașinii pe care o conduce îi poate crește acesteia considerabil durata de viață. Astfel, trebuie știut că orice mașină are câteva piese care trebuie verificate periodic, dar mai ales înaintea unor călătorii lungi, pentru a ne asigura de buna lor funcționare.

În cazul în care constați, la o astfel de verificare, că una din piese este mult prea uzată, cel mai bun lucru pe care îl poți face este să o înlocuiești. Asta îți va asigura o călătorie sigură cu mașina, fie că e de lungă durată, fie că e vorba de deplasările de zi cu zi din oraș.

Dar iată care sunt piesele auto la care să fii atent și care trebuie indiscutabil schimbate atunci când se uzează:

Bujii

Anumiți producători de mașini sugerează să schimbi aceste piese odată la trei ani, pentru a asigura buna funcționare a autoturismului pe care îl conduci. Consumul mare de combustibil, accelerația slabă, problemele de aprindere la motor sau mersul în gol al acestuia sunt toate semne că ar trebui să schimbi cât mai rapid bujiile.

Faruri

Pentru a conduce în condiții de deplină siguranță pe timp de noapte, trebuie ca farurile mașinii să funcționeze perfect. În ultimii ani, tehnologia privind farurile și componentele acestora a evoluat foarte mult, producătorii folosindu-se acum de tehnologia LED, mult mai avansată și durabilă decât becurile vechi. Cu toate acestea, se poate întâmpla, mai ales dacă mașina are ceva ani vechime, ca farurile să sufere anumite defecțiuni. În aceste condiții, înlocuirea acestora sau completarea cu piesa stricată poate fi destul de costisitoare, dar absolut necesară.

Cauciucuri

În funcție de producătorul acestora, cauciucurile ar trebui schimbate după ce ai parcurscu ele aproximativ 50.000 de kilometri. Bineînțeles, dacă știi că vei parcurge acești kilometri în 5-6 ani, este posibil ca anvelopele să se degradeze totuși în acest timp. Ideal ar fi ca acestea să fie schimbate undeva la 2-3 ani, în funcție de cât de mult au fost folosite și în ce condiții.

Pentru a te asigura că le schimbi la momentul potrivit nu trebuie decât să le verifici cu atenție. Dacă vezi că sunt tocite și observi că își pierd din aderență atunci când ești pe șosea, înseamnă că trebuie să le schimbi cu unele noi.

Frâne

În momentul în care observi că frâna nu mai reacționează destul de rapid, cel mai probabil este din cauza uzurii plăcuțelor de frână. Pentru a evita unele incidente neplăcute sau cheltuieli suplimentare, este indicat să schimbi plăcuțele de frână imediat ce observi că acest lucru este necesar.

În afară de aceste piese cel mai frecvent înlocuite de către șoferi, mai pot apărea defecțiuni și la alte componente importante ale mașinii. În acest caz, dacă ajungi la concluzia că înlocuirea anumitor piese te costă mult prea mult, poți să Adaugi anunț gratuit  pe site-urile specializate și să te orientezi către achiziționarea unui autoturism nou.

De ce sa apelezi la o firma de tractari auto

De ce sa apelezi la o firma de tractari auto

Ti s-a intamplat vreodata sa ramai cu masina in pana, in mijlocul drumului? Faceai disperat semne masinilor care treceau pe langa tine insa niciun sofer nu s-a oprit pentru a-ti da o mana de ajutor ? Te-ai gandit sa apelezi la un prieten sa vina sa te remorcheze insa ori a fost ocupat, ori ati fost opriti la prima intersectie de un echipaj de politie. Motivul ? Dispozitivul pe care l-ati folosit nu a fost unul omologat pentru remorcare si de fapt, trebuia sa chemi in ajutor o firma specializata in tractari auto.

Acum stii ca, daca vei intampina astfel de probleme pe viitor, poti apela la o firma specializata in tractari auto. Sa nu crezi ideile preconcepute conform carora tarifele sunt mari. Cu siguranta va trebui sa platesti pentru serviciile oferite insa avantajele oferite de o astfel de firma sunt nenumarate si net superioare oricarui ajutor venit din partea unui prieten sau cunostinte.

De ce sa apelezi la o firma de tractari auto?

In primul si in primul rand, in cazul in care ai o pana, o firma de tractari auto iti va oferi ajutor profesionist, indiferent de tipul masinii pe care o detii, locul in care te afli, sau ora la care ai sunat. Majoritatea firmelor de tractari auto le ofera clientilor asistenta 24 de ore din 24, intervenind prompt oriunde ai fi. In cazul in care autovehiculul cu care ai ramas in pana este un microbuz, furgoneta sau TIR, aceste firme dispun de un echipament performant pentru a aborda orice fel de autovehicul.

Multe din firmele de tractari auto au platforme dotate cu scule si truse, cu echipamentul necesar pentru a oferi asistenta tehnica la fata locului. Uneori nu mai este nevoie de tractarea autovehiculului. In plus, angajatii firmelor de tractari auto au pregatire in mecanica auto.

In caz de accident, cand autovehiculul este avariat si necesita transportarea la un service pentru reparatii, apelarea la o firma de tractari auto este absolut necesara deoarece aceasta din urma dispune de platforme speciale pentru transport dar si de alte echipamente pentru repunerea pe sosea sau ridicarea unui autovehicul care a iesit din decor. Echipajul unei firme de tractari auto este profesionist, are o experienta bogata. Drept urmare, fii sigur ca firma de tractari auto va actiona rapid, in forta, pentru ca situatia sa fie remediata rapid.

In cazul in care masina pe care o detii a fost adusa din strainatate sau este radiata, va necesita transport pe o platforma, serviciu pe care doar o firma de tractari auto il poate oferi.  In plus, un lucru demn de mentionat este urmatorul : majoritatea firmelor specializate in tractari auto dispun de asigurare CMR. Drept urmare, poti transporta fara griji si un autovehicul de o valoare ridicata.

Doar o firma specializata iti poate oferi asistenta la orice zi si ora din noapte si ajutor profesionist. Preturile practicate difera de la o firma la alta, tu esti cel care va trebui sa gasesti firma potrivita la care trebuie sa apelezi. Pentru orice alte detalii si informatii mai complexe, accesati tractari auto bucuresti

Ce masini poti cumpara prin programul prima masina

Ce masini poti cumpara prin programul prima masina

Plafonul de garantare alocat in 2014 de catre Guvern pentru programul “Prima Masina” a fost de 50 milioane de lei. Pana in prezent, mai multe institutii de credit bancare si de leasing s-au inscris in program, precum BCR, BRC, CEC Bank sau RCI Leasing Romania.

Te gandesti sa iti cumperi o masina prin intermediul acestui program? Afla ca pretul maxim admis al masinii este de 50.000 RON plus TVA. Asadar, ce optiuni ai? Citeste mai departe pentru a afla ce autoturisme poti cumpara cu aceasta suma.

Citroen C3 facelift 1,0 Vti 68 Attraction

Este un autoturism cu un consum mediu de 4, 3 litri la 100 km (in oras 5,2), emisii CO2 g/km 102 si nivelul E5 la capitolul poluare. Are un portbagaj de 300 litri, si un motor de 68 cai putere, atingand viteza de 163 km/h. Alte facilitati includ sistem de aer conditionat, geamuri electrice in fata, oglinzi electrice si volan reglabil. Daca vrei o masina mai puternica, te poti orienta catre Citroen C4 Cactus, care are motor pe benzina si un consum de 4,6 litri la 100 km. Acest model vine cu o putere a motorului de 85 cai putere si un portbagaj mai incapator, de 368 litri.

Dacia

Pentru cei care vor o masina autohtona, Dacia vine in intampinarea lor cu o oferta vasta. Cel mai ieftin model de Logan costa 6900 de euro, dar bineinteles, nu are climatizare. Consumul mediu este de 5,9 litri la suta de km iar portbagajul incapator, de 510 litri. Masina are o siguranta sporita (ABS, ESP, TCS, franare asistata) si airbag-uri frontale si laterale pentru sofer si pasager.

Pentru cei care vor un motor diesel, de 1,5 litri dCi si un consum de 3,9 litri la 100 km, exista modelul Dacia Ambiance, la pretul de 10.000 de euro. Aceasta dispune de aer conditionat, un portbagaj de 510 litri, radio, CD, MP3, USB, AUX, Bluetooth si airbag-uri frontale si laterale.

Un model din ce in ce mai popular printre tineri este Dacia Sandero Stepway, cu un motor de 1,5 dCi si 90 cai putere, aceasta avand un consum mediu de 4 litri la 100 km. Acest model are un portbagaj mai mic (320 litri), aer conditionat, geamuri electrice, oglinzi incalzite, sistem audio. Dacia Sandero Stepway se poate cumpara la un pret cuprins intre 9500 – 12.800 euro, in functie de dotari.

Cei care vor o masina robusta, de calibru “mare”, pot opta pentru SUV-ul Duster. Acesta costa 11.000 de euro si are un consum de 7 litri benzina la 100 km. Duster are un motor puternic, de 105 CP si un portbagaj cu un volum de 475 litri.

Alte modele de autoturisme pe care le poti cumpara prin programul Prima Masina sunt Fiat Panda si Fiat 500, Ford Fiesta, Hyundai Duo, Kia Picanto si Kia Rio, Mazda 2, Mitsubishi Space Star, Nissan Visia, Opel Adam si Opel Corsa, Peugeot 301 si Peugeot 208, Renault Twizy si Renault Clio, Seat Toledo si Seat Ibiza si Skoda Fabia.

Tot ce trebuie sa stii despre programul “Prima Masina”

Tot ce trebuie sa stii despre programul “Prima Masina”

Din octombrie 2014, statul vine in intampinarea celor care vor sa isi cumpere o masina noua si sa beneficieze in acelasi timp de anumite facilitati. Programul de creditare propus se numeste “Prima masina”, iar prin acesta statul roman urmareste stimularea vanzarii de masini noi produse in spatiul intracomunitar. Noi iti oferim un scurt ghid pentru a afla cum poti beneficia de acest program, care este costul maxim al unei masini, ce documentatie ai nevoie sa pregatesti si multe altele.

Ce este programul “Prima Masina”?

“Prima Masina” este un program de creditare introdus in anul 2014 care vine in intampinarea celor care vor sa achizitioneze un autoturism nou la costuri mai mici decat produsele de creditare standard oferite de bancile comerciale, statul garantand 50% din valoarea imprumutului.

Ce persoane sunt eligibile pentru Programul “Prima Masina”?

Exista cateva conditii preliminare care trebuie indeplinite pentru a putea aplica un dosar pentru “Prima Masina”. Acestea sunt sa ai minim 18 ani si sa poti face dovada unui venit legal in baza carora soliciti creditul auto. Pe langa aceste criterii, trebuie sa dovedesti si ca esti la primul tau autoturism nou, printr-o declaratie pe propria raspundere. De asemenea, un avans de minim 5% din valoarea masinii este necesar sa fie acoperit de catre tine. Pe toata durata garantiei, masina trebuie asigurata printr-o polita Casco Full, care sa acopere riscurile totale si partie de furt si dauna. Evident, pe toata durata rambursarii creditului, nu ai voie sa instrainezi masina.

Ce tipuri de autoturism iti poti cumpara?

Creditul este destinat exclusiv achizitionarii de autoturisme noi, produse in spatiul intracomunitar sau provenite din import. Valoarea acestora trebuie sa fie de maxim 62.000 Ron, cu TVA inclus, si sa fie indeplineasca minim norma de poluare Euro 5. Durata creditului este de 5 ani.
Daca aveai de gand sa iti cumperi o masina cu multi cai putere, programul “Prima Masina” nu prea ti se potriveste, suma maxima oferita fiind destul de mica pentru o masina puternica. Insa cu 62.000 RON iti poti cumpara o masina de oras buna si fiabila, care sa nu iti faca probleme. Aceasta limita maxima de creditare are si avantaje: dealerii auto, dorind sa profite de acest val de vanzari in urma programului, vor incerca sa iti faca oferta cea mai buna pentru suma de care dispui.

Cum se acorda creditul?

Procedura de creditare difera de la o institutie financiar-bancara la alta, fie ele banci sau firme de leasing. Fiecare are criterii specifice de a acordare a creditului.
Un prim pas pentru constituirea dosarului de credit este sa obtii factura proforma de la dealerul auto, iar de la notar, declaratia pe propria raspundere conform careia nu ai mai avut niciodata un autoturism nou.

Dupa ce ai adunat toate documentele necesare (factura proforma, declaratia pe propria raspundere, adeverinta de venit si alte documente daca sunt solicitate), le depui la institutia financiara si la Fondul de garantare pentru a primi garantia din partea statului. Daca totul merge cum trebuie si dosarul e aprobat, vei primi finantarea si tot ce trebuie sa mai faci este sa mergi sa ridici masina.

Ce se intampla cand nu mai poti plati ratele?

In primul rand, e de dorit sa nu ajungi in situatia aceasta, caci vei ramane fara masina pentru care ai facut creditul initial. In momentul in care intri in incapacitate de plata, statul va oferi institutiei de creditare garantia de 50%, iar apoi vor recurge impreuna la executare silita pe cale juridica pentru a-si recupera banii.

Toyota renunta la modelul iQ in SUA

Toyota renunta la modelul iQ in SUA

Compania japoneză Toyota ar vrea să renunțe la modelul denumit iQ, pe care îl comercializează în Statele Unite, deoarece acesta nu a avut succesul la care se spera. Scion iQ, după cum mai este cunoscut acolo, era unul dintre cele mai mici autoturisme produse de japonezi, care se adresa, în principal, segmentului de tineret al pieței auto americane. Deși totul la el era mic (mărimea, prețul, consumul de carburant), se pare că nu a fost suficient pentru a atrage un număr însemnat de cumpărători.

Vânzările pentru iQ au scăzut cu nu mai puțin de 50% în 2014, când s-au dat doar 2040 de bucăți. Modelul a debutat, pentru prima dată, prin 2011, având în dotare un motor de 1,3 litri, cu 4 cilindrii în linie și tracțiune față, plus o transmisie variabilă continuă (CVT – Continuously Variable Transmission). Puterea dezvoltată de acest motor era de 94 de cai putere, suficientă pentru a te putea deplasa prin trafic decent.

iQ a fost comparat, încă de la început, cu alte două mașini de clasă mică, Smart ForTwo și Fiat 500, care erau cele mai apropiate rivale în ceea ce privește mărimea. Deși, aparent, modelul de la Toyota a avut ceva mai mulți fani decât Smart-ul, el a rămas un vehicul mic, chiar și pentru standardele clasei din care face parte.

Prin comparație, Fiat 500 este o mașină mare, mai spațioasă, mai apropiată de un autoturism „normal” și nu de o jucărie, cu dotări mai atrăgătoare, cum ar fi portbagajul mai încăpător. iQ a mai avut de suferit și la preț, fiind cu 1600 de dolari mai scump decât Toyota Yaris. De asemenea, cu toate că avea un consum mic, clienții nu s-au lăsat ușor impresionați, dorindu-și ca acesta să fie chiar mai redus, ținând cont de mărimea mașinii.

Scoaterea din producție a modelului iQ urmează renunțării la un alt model, Scion xD, Toyota vrând să își reîmprospăteze gama de mașini oferite pe viitor. Japonezii au promis că vor prezenta, în următorii trei ani, 3 modele noi, începând chiar cu o berlină ce va fi adusă la Târgul Auto de la New York, în aprilie.

Scaderea preturilor la carburant nu este o veste buna

Scaderea preturilor la carburant nu este o veste buna

Prețul carburantului la pompă a scăzut, acest lucru nu mai este întocmai o știre nouă. Am văzut că multă lume s-a bucurat că nu va mai trebui să plătească niște prețuri exorbitante pentru un plin de benzină. Presupunând că ne putem permite cu toții să umblăm mai mereu cu rezervorul umplut la capacitate maximă…

Ce este rău în a te bucura de un asemenea eveniment? Chiar nimic.

Este absolut normal să avem o reacție de acest gen când aflăm că putem achiziționa un lucru la un preț mai mic (și, uneori, mai corect) decât cel pe care îl avea înainte. Cu toții avem nevoie de combustibil pentru mașinile pe care le conducem și nu vrem niciodată să fim prinși fără benzină sau motorină în rezervoare.

Pe de altă parte, nici nu dorim să plătim foarte mult la benzinărie, de fiecare dată când trecem pe acolo. Deci, foarte bine că au scăzut prețurile! Sau nu? Să vedem de ce nu sunt eu la fel de entuziasmat ca și voi de ieftinirea benzinei…

Începând cu luna iunie a anului trecut, prețul unui baril de petrol a scăzut cu mai mult de 50%. Ceea ce a însemnat și niște reduceri deloc de trecut cu vederea la pompă. Dacă ne uităm acum la Petrom, spre exemplu, un litru de benzină ajunge chiar și la 4,91 lei! Săptămâna trecută, la o ultimă verificare, am remarcat faptul că același baril de petrol de care aminteam mai devreme, costă acum sub 50 de dolari.

Toate bune și frumoase pentru noi, consumatorii de rând. Dar haideți să privim un pic și din perspectiva unui producător auto. Dacă trendul descendent al prețului petrolului va continua, el va suferi pierderi financiare însemnate din investițiile făcute în motoarele mai mici, mai eficiente sau în vehiculele mai ușoare ori hibride.

Poate părea ciudat, dar un vehicul mai eficient, care are un consum mai redus de carburant, este mai greu de vândut când prețul combustibilului scade. Un bun exemplu aici ar fi vânzările mai mici pe care le-a înregistrat Volkswagen pentru modele sale diesel. Nici modelele hibride nu o duc mai bine, și aici observându-se ceva probleme.

Când benzina se ieftinește, un producător auto este nevoit să ofere niște stimulente mai mari pentru vehiculele hibride. Dacă eforturile lui în materie de investiții în tehnologie nouă nu au efectele scontate, producătorului îi va fi mai greu să conceapă o nouă generație de mașini cu un consum redus de carburant.

Chiar și în asemenea circumstanțe, majoritatea companiilor producătoare de mașini promit să nu se oprească în a face alte investiții în tehnologii noi. Printre ele, se numără și General Motors, care a transmis, prin intermediul lui Mark Reuss, că, atunci când depinzi de vânzările lunare, trebui ca, uneori, să mai lași deoparte planurile pe termen lung.

Compania americană a fost printre primele care au fabricat un vehicul electric, EV1. Din păcate pentru ea, nu i-a acordat atenția pe care ar fi meritat-o. Probabil alta ar fi fost situația pe piața mașinilor electrice dacă GM nu ar fi făcut această greșeală, pe care a promis că nu o va mai repeta pe viitor.

Totuși, prețul scăzut al carburantului face mai dificilă justificarea cheltuirii a miliarde de dolari pentru conceperea unor produse pe care clienții nu vor dori să le cumpere. Raj Nair, de la Ford, recunoaște că unele dintre cele mai economice modele ale companiei, C-Max Hybrid, Fiesta SFE și Focus Electric, sunt mai greu de vândut acum.

Iată, așadar, în câteva cuvinte (și din punctul de vedere al unui producător auto), de ce nu este bine că prețul benzinei a scăzut. Oricât de nepopular va suna ce am să zic imediat, spre ca prețul carburantului să revină la nivelul anterior ieftinirii…

Pin It on Pinterest