carvertical VIN

Grupul Volkswagen plănuiește să taie din costurile asociate cu modele de vehicule pentru pasageri cu 5 miliarde de euro până în 2017, pentru a-și îmbunătăți productivitatea și pentru a deveni și mai profitabilă.

Marjele de profit ale Volkswagen sunt ceva mai mici decât ale rivalei Toyota, acest lucru datorându-se, în general, costurilor fixe mai mari pe care compania germană le are, în comparație cu producătorul japonez. Marja de profit pentru Volkswagen a fost, în 2013, de 2,9%, pe când a celor de la Toyota s-a ridicat undeva pe la 8,8%, iar la Hyundai, la 9%.

Marja operațională, pe partea de vehicule de pasageri la compania germană, a scăzut la 1,8% în primul sfert al acestui ani, comparativ cu anul trecut, când acest procent se situa în jurul cifrei de 2,4%. Ținta Volkswagen este o marjă de 6%.


 

Martin Winterkorn, directorul general al producătorului german de automobile, a recunoscut faptul că, la acest capitol, au destul de mult teren de recuperat în fața competitorilor lor importanți. Într-o scrisoare adresată celorlalți manager ai grupului, Winterkorn a spus că este nevoie să se treacă la acțiune, una care să fie cât mai clară și mai eficientă și, uneori, chiar mai „dureroasă”.

El a mai arătat faptul că și costurile cu departamentul de cercetare și dezvoltare au crescut la 80% pe toate mărcile care compun grupul Volkswagen, din 2010 încoace. Cei de la Volkswagen au aproximativ 575000 de angajați, cu mult peste orice alt producător de mașini la ora actuală. Mare parte dintre acești angajați lucrează în Germania, unde tocmai s-au majorat semnificativ salariile acestora anul trecut.

Winterkorn a mai declarat că producerea unui model adițional de Volkswagen Tiguan s-a determinat a fi nefezabilă din punct de vedere economic. Ca atare, acest model nu va fi construit acolo, iar astfel de probleme trebuiesc rezolvate cât mai repede, pentru a nu mai pune tot felul de opreliști pe viitor.

Muncitorii de la Volkswagen primesc cele mai mari salarii din întreaga industrie auto, 48,4 euro/oră. În alte țări, precum Statele Unite, un angajat al unei companii producătoare de autovehicule primește 25,63 euro/oră, iar în Japonia, 29,96 euro/oră.

Un alt aspect la care grupul german trebuie să mai lucreze, în ceea ce privește reducerea costurilor, este cel al modelelor neprofitabile. Acestea trebuie scoase din producție sau nu trebuie deloc introduse. Unul dintre modelele la care se gândește Winterkorn este cel reprezentat de mașinile decapotabile.

Alte lucruri care mai trebuie modificate, pentru o mai bună productivitate și profitabilitate, sunt scăderea prețurilor de achiziție, reducerea complexității, tăierea cheltuielilor cu fabricile și îmbunătățirea canalelor de vânzare.

În final, Winterkorn a spus că nu este vorba de o simplă schimbare cosmetică, ci de punerea unor întrebări fundamentale, la care să se obțină niște răspunsuri concrete privind strategia de viitor a grupului Volkswagen.

Distribuie acest articol: