Nu este cazul să vă alarmați încă, deoarece nu modelele de Chevrolet Cruze de pe piața românească au probleme cu airbag-urile. Cel puțin, la reprezentanțele din țara noastră nu a apărut nici o informație și nici un zvon de acest fel.

Este vorba doar despre mașinile pe care General Motors le-a vândut în ultimul an în America și Canada. Airbag-urile ce sunt montate pe modelele de peste ocean sunt fabricate de către cei de la Takata Corp. În ele au fost identificate anumite probleme legate de modulul de umflare al airbag-ului, fapt ce a dus la suspendarea oricăror vânzări de autovehicule și la chemarea în service a celor achiziționate deja până în prezent.

Se zvonește că numărul de mașini afectate de această probleme nu este unul tocmai de neglijat. Conform unor declarații și comunicate emise de General Motors, 33000 de vehicule au nevoie de o inspecție rapidă și de o rezolvare urgentă a situației apărute.

Deoarece modulul de umflare al airbag-ului este defect la unele dintre ele, în cazul în care ar fi implicate într-un eveniment rutier, acesta nu s-ar declanșa iar șoferul ar fi afectat serios în urma impactului.

Deși, în trecut, au mai existat și alte probleme legate de funcționarea corectă a acestei componente foarte importante pentru siguranța pasagerilor unei mașini, cele apărute acum nu par a avea vreo legătură sau a fi înrudite în vreun fel cu cele vechi, cu toate că, atât în prezent, cât și în trecut, piesa defectă a fost furnizată de același producător, Takata Corp..

Defecțiunea care afectează în momentul de față cele 33000 de vehicule Chevrolet Cruze, a apărut în urma procesului de fabricație, când s-a instalat incorect una din piesele componente ale modulului de umflare al airbag-ului. Inițial, situația se considera a fi ceva mai complexă, numărul de mașini afectate fiind mai mare, deoarece fuseseră incluse aici cam toate modelele produse între 2013 și 2014.

Ulterior, s-a constatat că temerile nu sunt tocmai fondate, defecțiunea fiind prezentă la „doar” 33000 de mașini. Toate aceste vehicule care, fie sunt încă disponibile la reprezentanțe, fie au ajuns deja în mâinile clienților, vor fi verificare temeinic de către producător. Toate celelalte modele care nu sunt afectate pot fi vândute fără nici un fel de restricții.

Din păcate pentru General Motors, aceasta nu a fost singura dată până în prezent în care s-a confruntat cu chemări sau rechemări în service ale mașinilor produse de ei. La momentul apariției acestei știri, se emiseseră deja aproximativ 44 de ordine de chemare în service, pentru nu mai puțin de 20 de milioane de vehicule, la nivel mondial, multe dintre aceste mașini necesitând mai mult de o singură intervenție!

Astfel de probleme nu îl deranjează numai pe producător, ci și pe dealeri. Chemările și rechemările repetate în service ale atât de multor vehicule, afectează nu doar imaginea acestora, ci și vânzările.

Reprezentațele Chevrolet își exprimă frustrarea pentru faptul că sunt nevoite să țină blocate vânzările de mașini noi, nereușind, în acest fel, să-și atingă țintele de unități vândute pentru anul în curs. Nu se știe exact cât timp poate dura această situație, așa că General Motors îi sfătuiește pe aceștia să respecte recomandările făcute de ei.

 

Distribuie acest articol: