Recenzie Toyota Aygo (3 usi)
Dintre Toyota Aygo, Citroen C1 și Peugeot 108, toate trei fiind mașini de oraș, numai Aygo este cea care nu dispune de un motor mai mare și mai puternic de 81 de cai putere și 1,2 litri. Oare să o ajute mai mult noile sale caracteristici de design să iasă mai mult în evidență în fața rivalelor sale?
Dacă doriți să nu dați foarte mulți bani pe o Toyota Aygo, puteți opta pentru versiunea în 3 uși. Pe de o parte, beneficiați și de o reducere de preț de 500 de euro față de versiunea în 5 uși dar, în același timp, sacrificați din spațiul pasagerilor din spate. Accesul pe bancheta spate a mașinii se face un pic mai greu la modelul în 3 uși. Pe de altă parte, totuși, beneficiați de un vehicul bine proporționat, cu un design care nu pare forțat sau nereușit.
Toate cele 3 modele de mașini de care spuneam un pic mai sus (Aygo, C1 și 108) sunt, din punct de vedere mecanic, asemănătoare, însă Toyota are un exterior mai atrăgător, ceea ce i-ar putea mări șansele de a avea succes în fața lui Citroen și a lui Peugeot. Ea este disponibilă în culoarea alb, cu jante de aliaj care se asortează (în valoare de 623 de euro) și în culoarea argintiu, făcându-se remarcată în clasa aglomerată a mașinilor de oraș.
Nu contestă nimeni faptul că imaginea și stilul unei mașini sunt importante, însă nu sunt singurele care contează. Trebuie să ne mai uităm și la capabilitățile și performanțele ei. Din păcate, pentru Aygo, acesta este capitolul la care ea nu prea excelează în fața rivalelor gen Hyundai i10. După cum spuneam și mai sus, modelul Aygo în 3 uși nu permite un acces foarte ușor pentru pasagerii care vor să stea în spate.
Mai mult, din cauza spațiului strâmt și al geamurilor spate înclinate, aceștia se pot simți claustrați. Motorul de 1 litru și 69 de cai putere în 3 cilindrii este o versiune ceva mai nouă a motorului de pe vechiul model Aygo, deși nu aduce prea multe noutăți la capitolul putere. Pentru a ajunge la o viteză mare, trebuie să accelerați serios.
Iar printr-o accelerare serioasă, nu veți ajunge niciodată să aveți un consum de 4,1 la suta de kilometri. Cu toate acestea, Toyota Aygo rămâne o mașină surprinzător de rafinată pentru clasa ei.
Preț: de la 12238 de euro;
Motor: 1 litru, 3 cilindrii, benzină;
Putere: 69 cai;
Transmisie: cutie de viteze manuală cu 5 rapoarte, tracțiune față; 0-100 km/h: 14,2 secunde;
Viteza maximă: 159 km/h
Consum carburant: 4,1%