carvertical VIN

Compania japoneză Toyota ar vrea să renunțe la modelul denumit iQ, pe care îl comercializează în Statele Unite, deoarece acesta nu a avut succesul la care se spera. Scion iQ, după cum mai este cunoscut acolo, era unul dintre cele mai mici autoturisme produse de japonezi, care se adresa, în principal, segmentului de tineret al pieței auto americane. Deși totul la el era mic (mărimea, prețul, consumul de carburant), se pare că nu a fost suficient pentru a atrage un număr însemnat de cumpărători.

Vânzările pentru iQ au scăzut cu nu mai puțin de 50% în 2014, când s-au dat doar 2040 de bucăți. Modelul a debutat, pentru prima dată, prin 2011, având în dotare un motor de 1,3 litri, cu 4 cilindrii în linie și tracțiune față, plus o transmisie variabilă continuă (CVT – Continuously Variable Transmission). Puterea dezvoltată de acest motor era de 94 de cai putere, suficientă pentru a te putea deplasa prin trafic decent.

iQ a fost comparat, încă de la început, cu alte două mașini de clasă mică, Smart ForTwo și Fiat 500, care erau cele mai apropiate rivale în ceea ce privește mărimea. Deși, aparent, modelul de la Toyota a avut ceva mai mulți fani decât Smart-ul, el a rămas un vehicul mic, chiar și pentru standardele clasei din care face parte.

Prin comparație, Fiat 500 este o mașină mare, mai spațioasă, mai apropiată de un autoturism „normal” și nu de o jucărie, cu dotări mai atrăgătoare, cum ar fi portbagajul mai încăpător. iQ a mai avut de suferit și la preț, fiind cu 1600 de dolari mai scump decât Toyota Yaris. De asemenea, cu toate că avea un consum mic, clienții nu s-au lăsat ușor impresionați, dorindu-și ca acesta să fie chiar mai redus, ținând cont de mărimea mașinii.

Scoaterea din producție a modelului iQ urmează renunțării la un alt model, Scion xD, Toyota vrând să își reîmprospăteze gama de mașini oferite pe viitor. Japonezii au promis că vor prezenta, în următorii trei ani, 3 modele noi, începând chiar cu o berlină ce va fi adusă la Târgul Auto de la New York, în aprilie.

Distribuie acest articol: