carvertical VIN

Turbocompresoarele sunt din nou un accesoriu la modă pentru mașina ta. Dar, oare, știi cum să-l alegi pe cel mai potrivit pentru propriul vehicul?

Probabil că ai căutat ceva informații despre acest subiect până acum, dar nu ai prea găsit ceea ce voiai. Să nu existe chiar deloc niște sfaturi pentru achiziționarea unui turbocompresor pe nicăieri? Eu mă îndoiesc, dar, presupunând că ar fi adevărată afirmația de mai devreme, atunci vreau să-ți ofer chiar eu niște date concrete referitoare la alegerea și cumpărarea turbocompresorului ideal.

Întâi de toate, ce este turbocompresorul? Sau, mai bine zis, ce rol are el? În doar câteva cuvinte, este folosit pentru a câștiga mai mulți cai-putere folosind, în același timp, o cantitate mai mică de carburant în această direcție. Drept urmare, când vine momentul achiziționării unui turbocompresor, trebuie să știi exact câți cai putere vrei în plus de la el.

În principiu, ca să nu ne întindem la explicații tehnice mult prea complicate, cu cât cantitatea de gaze emanate de motor care trece prin palele turbinei este mai mare, cu atât acestea se vor învârti mai repede și vor oferi motorului mai multă putere. Evident, contează și mărimea componentei în sine, nu doar ceea ce am spus mai devreme!

Să-ți împărtășesc un mic secret: deși toată lumea ar vrea să își monteze pe mașină un turbocompresor cât mai mare, adevărul este că unul prea masiv va suferi de „lag”, adică va avea o reacție puțin întârziată, nepercutând imediat, după cum te-ai aștepta. Există o soluție la această problemă? Da, din fericire. Se pot monta două turbocompresoare de mărimi diferite într-un automobil!

Ideea este următoarea: piesa mai mică va funcționa la o viteză mai redusă și va mai scădea din „lag”, în timp ce, la o viteză mai ridicată, va intra în scenă turbocompresorul mai mare, care va oferi mai multă putere mașinii. Interesant, nu?

Orice turbocompresor de dimensiuni mari se va încălzi repede și va ajunge la temperaturi ridicate. De aceea este recomandat să instalezi și un sistem de răcire adecvat, altfel piesa în cauză se va strica într-un final, dacă va continua să funcționeze așa. Sunt două tipuri de sisteme de răcire: unul folosește uleiul, celălalt apa. De regulă, cel din urmă, cu apă, tinde să aibă o durată de viață mai mare decât cel pe ulei.

Dacă dorești să scapi de reparații pe viitor și dacă vrei să economisești bani pe termen mai lung, instalează-ți un sistem de răcire cu apă, chiar dacă, inițial, este mai scump. De asemenea, mai ia în considerare și faptul că s-ar putea să mai ai nevoie și de alte piese în plus în momentul în care te decizi să-ți pui un turbocompresor, așa că, înainte de a face acest pas, gândește-te dacă merită investiția.

Distribuie acest articol: