Mașinile al căror kilometraj se dă cel mai des înapoi: dominația mașinilor premium germane

Mașinile al căror kilometraj se dă cel mai des înapoi: dominația mașinilor premium germane

Fraudarea kilometrajului este una dintre cele mai comune escrocherii din piața mașinilor rulate. Iar consecințele sale sunt umflarea ilegală a prețului unui vehicul uzat și în multe cazuri, distrugerea experienței plăcute de a deține o mașină. După cum a dezvăluit un studiu carVertical recent, cumpărătorii de mașini premium germane sunt expuși celui mai mare risc de a cumpăra o mașină al cărui odometru a fost manipulat.

TOP 10 mașini al căror kilometraj este dat cel mai des înapoi: BMW M5 e-n capul listei

Pentru a determina lista mașinilor cu kilometrajul dat înapoi cel mai des, carVertical, o companie IT, a analizat rapoartele istorice a peste 700.000 de mașini rulate între noiembrie 2020 și noiembrie 2021. Au fost analizate 18 piețe diferite, inclusiv Polonia, România, Ungaria, Franța, Slovenia, Slovacia, Cehia, Lituania, Letonia, Estonia, Ucraina, Bulgaria, Serbia, Germania, Croația, Rusia, Statele Unite ale Americii și Italia.

TOP 10 mașini al căror kilometraj este dat cel mai des înapoi: BMW M5 e-n capul listei

După cum arată datele analizate, BMW M5 este mașina al cărui kilometraj este dat cel mai des înapoi cu peste o treime dintre mașinile analizate fiind suspecte de manipularea odometrului. Totuși această statistică, luată de una singură, poate fi înșelătoare atunci când vine vorba despre scara la care se umblă la kilometrajul mașinilor BMW. După cum a evidențiat recent domnul Matas Buzelis, expert auto carVertical, BMW-urile domină lista:

„Jumătate din top 10 este ocupat de modele ale acestui producător. Lucru care se corelează cu cererea de vehicule BMW uzate din diferite piețe. Datele arată și că mașinile mai scumpe au șanse mai mari să aibă kilometrajul dat înapoi, iar acest detaliu ar trebui luat în seamă la cumpărarea unui vehicul la mâna a doua. Este exact momentul cel mai prielnic în care se impune o verificare a odometrului.”

Locurile doi și trei sunt ocupate de BMW Seria 7 și de Subaru Outback cu 33,4 și respectiv 31,8 procente dintre mașini având kilometrajul posibil dat înapoi. Audi A8 este pe locul 5, iar fratele său mai sportiv, Audi A7, a ocupat locul 10 cu puțin peste un sfert (25,8%) dintre aceste vehicule apărând cu o descreștere a kilometrajului în rapoartele auto istorice.

Matas Buzelis explică faptul că prezența mașinilor din segmentul premium printre mașinile cu kilometrajul dat înapoi cel mai des se datorează dorinței de a face profit cât mai mult. Manipularea odometrului este o practică relativ ieftină și ușoară care aduce sporuri de câștig vânzătorilor necinstiți de mașini.

Lista mașinile al căror kilometraj este cel mai des dat înapoi, luate după anul de producție: mașinile mai vechi sunt cele mai vulnerabile

Lista mașinile al căror kilometraj este cel mai des dat înapoi, luate după anul de producție: mașinile mai vechi sunt cele mai vulnerabile

După cum reiese din cercetări, este esențial să verificați kilometrajul mașinii când cumpărați un vehicul la mâna a doua, mai ales când vorbim despre autoturisme mai vechi. Mașinile al căror kilometraj este cel mai des dat înapoi au fost fabricate între 2006 și 2016. Totuși, expertul auto Mata Buzelis, pune accentul pe faptul că există o corelație între șansa de fraudare și clasa autovehiculului:

„Lista mașinilor al căror kilometraj este cel mai des dat înapoi este alcătuită în principal din mașini premium, dar există totuși și câteva modele economy care au o pondere mai mică din numărul total al mașinilor cu odometrul manipulat. Toate, indiferent că vorbim de modelele premium sau de mărci precum Subaru, Ford și Volkswagen, aparțin aceleiași grupe de vârstă. Se pare că cel mai des mașinile cu o vechime între 5 și 15 ani sunt cele cu kilometrajul dat înapoi.”

Ford Mustang este cel mai nou model din această listă. Viitorii proprietari ai celei de-a șasea generații de Mustang ar trebui să fie extrem de precauți și să verifice online înregistrările istorice ale kilometrajului. La fel cum și proprietarii de BMW M5 din 2006, al Seriei 5 din 2007 și de X5 ar trebui să investigheze dacă mașinile lor au kilometrajul real în bord.

Matas Buzelis spune că la modelele noi este ceva mai dificil să schimbi înregistrările odometrului. Modelele noi sunt mai puțin populare printre escroci și datorită faptului că încă nu au parcurs foarte mulți kilometri, deci nu prea au ce da înapoi:

„Deși nu are sens să dai kilometrajul înapoi la o mașină cu 50-80,000 de kilometrii la bord, pentru cumpărători este o idee bună să verifice dacă aceste citiri de odometru sunt reale sau nu.”

Modelele de mașini al căror kilometraj se dă cel mai des înapoi, după tipul de combustibil: mașinile diesel tind să fie mai des manipulate

Modelele de mașini al căror kilometraj se dă cel mai des înapoi, după tipul de combustibil: mașinile diesel tind să fie mai des manipulate

Majoritatea mașinilor care au kilometrajul dat înapoi sunt echipate cu motoare diesel. După cum scoate în evidență expertul auto Matas Buzelis, lucrurile au stat mereu așa:

„Mașinile diesel sunt gândite să parcurgă distanțe mai lungi, ceea ce înseamnă că sunt mai mari șansele ca aceste modele să cadă pradă fraudării kilometrajului. Totuși lucrurile se pot schimba în viitor de vreme ce vânzările de modele diesel sunt în scădere.”

„Dacă este să ne uităm la cifre, se vede clar că de obicei până la 80-90% dintre mașinile cu kilometrajul dat înapoi sunt modele diesel. De exemplu, să luăm Volkswagen Phaeton – dintre 10 modele cu kilometrajul dat înapoi, nouă sunt echipate cu motoare diesel și numai unul are motor pe benzină.”

La BMW Seria 6, proporția dintre diesel și benzină dintre mașinile cu kilometrajul dat înapoi este aproape egală, dar asta numai datorită faptului că pe piață sunt mult mai multe modele echipate cu motoare pe benzină decât diesel. În unele cazuri nici nu există motoare diesel la unele modele. La BMW M5 sau la Ford Mustang nu există decât varianta motoarelor pe benzină.

Modificarea kilometrajului mașinii poate fi considerată o crimă în România

Conform știrilor recente, piața românească de mașini second hand se îndreaptă către tranzacții transparente de vehicule. Se pare că modificarea kilometrajului mașinii poate fi considerată o infracțiune, iar escrocii se pot confrunta cu până la un an după gratii pentru o astfel de fraudă.
„Acesta este un pas vital pentru îmbunătățirea concurenței dintre dealeri și, fără îndoială, va îngreuna viața vânzătorilor de mașini incorecți”, – spune Matas Buzelis, reprezentantul carVertical.

Dacă legislația este aprobată de către Senat, proprietarii de mașini care au cumpărat recent un vehicul second hand ar trebui să investigheze dacă kilometrajul mașinilor lor este autentic. Dacă kilometrajul a fost modificat, proprietarii de mașini ar trebui să contacteze autoritățile și să investigheze cine este responsabil pentru frauda respectivă.”
Concluzie: fraudarea kilometrajului umflă semnificativ prețul mașinilor rulate și deseori distruge plăcerea de a deține o mașină

carVertical a analizat rapoartele auto istorice generate și a găsit că 16,1% dintre mașinile verificate în ultimele 12 luni au avut kilometrajul dat înapoi. De vreme ce fraudarea odometrului este o practică atât de comună în piața mașinilor la mâna a doua, este important să folosiți verificările istorice auto din mediul online ca să evitați să cădeți victimă acestor gen de practici.

Pe când cumpărătorii de mașini din clasa economic sunt expuși unui risc ceva mai scăzut de a se lovi de acest fel de escrocherie, cei care cumpără modele premium cu motoare diesel și cu o vechime între 5 și 15 ani sunt cei mai expuși de vreme ce kilometrajul acestui fel de automobil este cel mai des fraudat. Modelele de vârf au și ele des kilometrajul dat înapoi, iar cumpărarea unei astfel de mașini fără, în prealabil, o verificare online a istoricului auto poate avea ca rezultat un coșmar financiar.

Sursa stire carVertical

Toyota își menține avansul față de Volkswagen ca fiind cel mai mare vânzător de mașini din lume.

Toyota își menține avansul față de Volkswagen ca fiind cel mai mare vânzător de mașini din lume.

Japonezii de la Toyota Motor Co (7203.T) au anunțat vineri că vânzările de vehicule au crescut cu 10,1% anul trecut, ceea ce i-a permis să ajungă în fruntea pieței auto mondiale pentru al doilea an consecutiv și să devanseze și mai mult compania germană Volkswagen AG (VOWG p.DE), relateaza Reuters

În 2021, constructorul auto se așteaptă să vândă 10,5 milioane de vehicule, inclusiv cele vândute de filialele Daihatsu Motors și Hino Motors.

Prin comparație, Volkswagen a livrat 8,9 milioane de vehicule în aceeași perioadă, cu 5% mai puține decât în 2020 și cele mai mici cifre de vânzări din ultimii zece ani.

Constructorii auto au fost nevoiți să reducă producția din cauza unei penurii de semiconductori în timpul pandemiei de coronavirus, care a perturbat lanțurile de aprovizionare și a sporit concurența pentru componenta cheie în rândul producătorilor de dispozitive electronice de consum.

Cu toate acestea, compania japoneză s-a descurcat mai bine decât majoritatea celorlalți producători auto datorită faptului că piața sa de origine, Japonia, și unele părți ale Asiei, au fost mai puțin afectate decât Europa.

Toyota, care raportează rezultatele celui de-al treilea trimestru pe 9 februarie, a declarat că întreruperile cauzate de COVID-19 sunt susceptibile de a o face să nu-și atingă obiectivul de producție de 9 milioane de vehicule în anul fiscal care se încheie la 31 martie.

Record Tesla, a livrat în Trimestrul IV 2021 peste 308 mii de mașini

Record Tesla, a livrat în Trimestrul IV 2021 peste 308 mii de mașini

Tesla a livrat în Trimestrul IV 2021 peste 308 mii de mașini, un record, mult peste estimările analiștilor. Livrările de anul trecut aproape s-au dublat față de 2020.

A fost al șaselea trimestru la rând în care Tesla și-a depășit recordurile de livrări. Avansul a fost susținut, printre altele, de creșterea producției la uzina din Shanghai, unde sunt produse Model 3 și Model Y. Analiștii se așteptau ca Tesla să livreze 263 de mii de mașini în al patrulea trimestru, iar în cel mai optimist scenariu, că vor fi 289 de mii.

Nivelul livrărilor din ultimul trimestru din 2021 reprezintă o treime din totalul livrărilor din tot anul trecut, de 936 de mii de mașini (dintre acestea, 911 mii au fost sedanuri Model 3 și SUV-uri Model Y, mașini mai ieftine decât Model X și Model S). Și pe tot anul 2021, estimările inițiale indicau că vor fi făcute cel mult 897 de mii de livrări, în condițiile în care în 2020 erau vândute aproximativ 500 de mii de mașini.

De-a lungul anului, și Elon Musk s-a plâns de întreruperile din lanțul de aprovizionare, în special în ceea ce privește cipurile, chiar dacă Tesla reușește să producă singură unele astfel de cipuri. Acest lucru a fost compensat prin modificări la nivel tehnic, dar și prin faptul că Tesla a accelerat producția la uzinele din Shanghai (China) și Fremont (California, SUA). Un exemplu de astfel de modificări este renunțarea la sistemele radar și înlocuirea acestora cu camere video, în ceea ce privește funcția de autopilot de pe mașinile din America de Nord.

Elon Musk susține că Tesla va fi capabilă să mențină o creștere anuală a livrărilor de peste 50% “pentru ceva vreme de-acum încolo”.

Surse alternative: Reuters, Marketwatch

Stire Preluata de pe Biziday.ro

Sursa Imagine Vlad Tchompalov / Unsplash

Mașinile cu kilometrajul cel mai des modificat dezvăluite de carVertical

Mașinile cu kilometrajul cel mai des modificat dezvăluite de carVertical

Când vine vorba de cumpărarea unei mașini second hand, este de obicei un proces dificil. Mulți șoferi caută cel mai bun compromis. Mașina ideală este atât accesibilă cât și cât mai nouă posibil. Starea generală a mașinii este adesea descrisă de kilometraj. Dar acest lucru este adesea uitat sau pur și simplu trecut cu vederea. Cumpărătorii pot cheltui mult mai mult decât merită de fapt mașina dacă kilometrajul este modificat.

De ce este important să verificați kilometrajul unei mașini înainte de a o cumpăra?

Fiecare vehicul fabricat are un contor de parcurs care arată câte mile sau kilometri a parcurs acea mașină în timpul vieții sale. Citirea contorului de parcurs  reflectă uzura fiecărui automobil. Cu toate acestea, kilometrajul este adesea modificat, ceea ce duce la costuri de funcționare imprevizibile. O mașină poate trece de la a fi un chilipir la un dezastru financiar în câteva secunde. De exemplu, o mașină cu 100 000 de mile sau kilometri dați înapoi poate fi imprevizibilă și foarte costisitoare de întreținut ( chair daca acum poti plati RCA in rate ).

De asemenea, va fi indezirabilă atunci când vine vorba să fie vândută din nou în viitor.

Metodologia de cercetare

carVertical, compania care verifică istoricul mașinilor prin VIN, a efectuat cercetări pentru a afla ce mașini sunt cel mai frecvent modificate la kilometraj. Datele au fost colectate din baza de date extinsă a carVertical. Lista a arătat procentul de mașini cu kilometrajul modificat în funcție de model – pe baza tuturor modelelor de mașini analizate.

Au existat peste jumătate de milioan de rapoarte analizate în ultimele 12 luni (octombrie 2019 – octombrie 2020). carVertical a colectat date de pe diferite piețe din întreaga lume, inclusiv: Polonia, România, Ungaria, Franța, Slovenia, Slovacia, Republica Cehă, Letonia, Bulgaria, Ucraina, Serbia, Germania, Croația, Rusia și Statele Unite ale Americii.

TOP 15 Cele mai frecvente modele de mașini cu kilometrajul modificat

Iată o imagine a  celor mai frecvente modele de mașini cu kilometrajul modificat. Cumpărătorii de mașini second-hand ar trebui să verifice kilometrajul online înainte de a continua cu o tranzacție.

Top 15 a celor mai frecvente modele de mașini cu kilometrajul modificat

Următoarele rezultate arată că mașinile din Germania sunt printre cele mai frecvente vehicule cu kilometrajul modificat. O altă observație interesantă este segmentarea mașinilor. Mașinile din segmentul Premium sunt mult mai des modificate decât cele din clasa Economy. Luxoasele serii BMW 7 și X5 sunt cele mai susceptibile de a fi modificate de către dealeri fără scrupule. Cumpărătorii de mașini de lux pot fi loviți de mari probleme financiare dacă mașina pe care au cumpărat-o a fost vizată de frauda kilometrajului.

Compararea modelelor de mașini cu kilometrajul cel mai des modificat în funcție de anul de producție

Unul dintre factorii cheie ai kilometrajului unei mașini este vârsta. Mașinile mai vechi tind să fie modificate mai frecvent. Studiul a dezvăluit că cele mai multe vehicule Premium cu kilometrajul modificat sunt mai vechi decât mașinile din clasa economică.

Compararea modelelor de masini cu km cel mai des modificat in fucntie de anul de productie

După cum arată datele, mașinile mai vechi din clasa Premium sunt cele mai afectate de frauda kilometrajului. Cele mai populare BMW-uri sunt modificate când au între 10 și 15 ani. Modelele Mercedes-Benz din clasa E văd de obicei modificări la kilometraj pentru modelele din 2002-2004. Aceasta este o alegere mai veche pentru dealerii auto frauduloși.

Mașinile din clasa Economy cu kilometrajul modificat sunt puțin mai noi. Datele pentru modelele Volkswagen Passat, Skoda Superb și Skoda Octavia arată că aceste mașini sunt cel mai frecvent modificate în timpul primului lor deceniu de rulare.

Compararea modelelor de mașini cu kilometrajul cel mai des modificat în funcție de tipul de combustibil

Vehiculele diesel sunt concepute pentru a parcurge distanțe mult mai mari și acest lucru duce la un procent mai mare al modificarii kilometrajului. Este foarte comun să vezi vehicule importate din țările vest-europene după ce parcurg mai mult de 300 000 mile/kilometri. Cu un contor de parcurs dat înapoi, valoarea acestor mașini poate fi mărită semnificativ.

Compararea modelelor de masini cu km cel mai des modificat in fucntie de tipul de combustibil

Datele care arată autovehiculele cu kilometrajul modificat în funcție de tipul de combustibil reflectă selecția specifică a autovehiculelor din Europa Centrală și de Est. Șoferii din țările occidentale vând vehicule cu kilometri mari și întreținere costisitoare. Aceste mașini cu kilometraj fals aterizează de obicei în țări din estul Europei.

Unele mașini, precum Audi A6, Volkswagen Touareg și Mercedes-Benz E-Class sunt aproape toate pe motorină. Există doar câteva procente din variantele pe benzină cu kilometraj modificat. Decalajul masiv dintre diferitele tipuri de combustibil înseamnă că există un risc mai mic de a lua o mașină pe benzină cu un kilometraj modificat.

Compararea cazurilor de mașini cu kilometrajul modificat în funcție de țară

Cele mai frecvente fraude de kilometraj pot fi observate în Europa Centrală și de Est. Țările din Occident suferă mai puțin din cauza problemei modificarii kilometrajului.

Compararea cazurilor de mașini cu kilometrajul modificat în funcție de țară

Cele mai mari probleme cu modificarea vizibila a kilometrajului se văd pe piețele unde sunt importate mașini second hand din Europa de Vest. Una din zece mașini din România și Letonia e posibil să aibă kilometrajul modificat.

Concluzie

Frauda kilometrajului afectează piața automobilelor prin supraevaluarea a sute de mii de mașini în fiecare an. Asta înseamnă că cumpărătorii de mașini second-hand sunt păcăliți să cheltuiască prea mulți bani pe mașina lor, iar banii ajung de obicei pe piața neagră.

Provocarile unui dealer auto in plina criza coronavirus

Provocarile unui dealer auto in plina criza coronavirus

Multe domenii de afaceri au avut de suferit in ultimul an, prea multe ca sa le enumeram. Mai usor ne-ar fi cu cele are au prosperat: Farmaceutic, IT, Bancar, Servicii de curierat si livrari FMCG la domiciliu, Comert online.

Insa, printre cele mai lovite, cum este HoReCa, se numara si domeniul auto. Specialistii au anuntat deja ca piata auto va slabi pe termen lung in Europa. De fapt, chiar si inainte de izbucnirea crizei coronavirus, presiunea asupra industriei era tot mai puternica.

Electrificarea si digitalizarea masinilor necesita investitii mari, iar producatorii auto raspund de cativa ani cu programe de austeritate, din pacate. In paralel, incertitudinea ia amploare si in randul clientilor care nu stiu daca e un moment potrivit pentru achizitii auto sau ce tip de motorizare sa aleaga. Apropo, tarile vestice estimeaza ca anul acesta 15% dintre masinile vandute vor fi electrice. In unele tari, deja nu se mai acorda subventii pentru motoarele cu ardere interna si se estimeaza ca prin 2030 vor reprezenta un fenomen marginal.

In 2020, in Romania s-au vandut peste 127,000 masini noi (cu 22% mai putin decat in anul anterior) si 381,000 second-hand din import (cu 14% mai putin decat in anul anterior). Asta pe langa cele 500,000 reinmatriculari autohtone, adica romani care si-au vandut masinile intre ei.

Insa, daca anul trecut scaderea totala de vanzari masini noi a fost de 22%, in primele doua luni ale acestui an scaderea a depasit pragul de 40%. Nu este un trend sanatos, in conditiile in care, dintre cele 7,2 milioane autovehicule inmatriculate in parcul national, peste 80% au peste 10 ani.

Asadar, in acest context nefavorabil…

Cum poate rezista un distribuitor auto?

La urma urmei, toti beneficiaza de aceleasi conditii comerciale din partea importatorilor. Di-Bas nu este un distribuitor oarecare – este cel mai longeviv dealer Opel din Romania fiind in piata din 1998, iar din vara anului 2020 este si distributor Hyundai. Totusi, in tara sunt peste 60 showroom-uri care vand brandurile Hyundai si Opel… asadar, cum reuseste?

echipa Di bas

Di-Bas are cativa asi in maneca: 2 showroom-uri, 2 service-uri cu echipe extraordinare de specialisti auto, vanzarea masinilor SH alaturi de cele 2 branduri auto populare; insa, cel mai important dintre toate este implicarea intregii familii, asadar o afacere de familie in care copiii au venit cu o viziune proaspata si contemporana.

In plus, Di-Bas a mai facut ceva: in plina criza a investit in renovarea atelierelor de Service, planificand ca in lunile urmatoare sa extinda spatiul alocat expunerii masinilor si sa-si largeasca portofoliul comercial.

Cu o cifra de afaceri anuala de ~20 milioane euro si o pondere a serviciilor post-vanzare de peste 30%, Tiberiu Bardan – proprietarul Di-Bas, marturiseste: „In cei 23 ani de experienta nu ne-am confruntat cu o asemenea multitudine de provocari precum o facem de un an incoace. Pentru nimeni din industrie nu e usor, insa, cu toate acestea, daca vrem sa rezistam pe piata, trebuie sa facem fata stresului si sa gasim solutii. Prima noastra marca comercializata a fost Opel si ne bucuram ca acum face parte din cel de-al doilea grup auto ca marime pe piata din Europa. Adaugarea Hyundai in portofoliul nostru a fost un pas firesc in dezvoltarea afacerii sau, mai bine spus, in lupta pentru supravietuire. Pe de alta parte, expertiza noastra in repararea vehiculelor asigurata de una dintre cele mai bune echipe Service de pe piata, ne-a mentinut in topul preferintelor clientilor. Am dezvoltat numeroase programe buy-back pentru a impulsiona vanzarea de masini noi, alaturi de cele rulate carora le acordam garantie, comercializandu-le la preturi avantajoase. In Romania, vanzarea de masini second hand reprezinta doua treimi din totalul vanzarilor auto, asadar posibilitatea de a face achizitia de la o reprezentanta auto care-ti ofera si 12 luni garantie alaturi de istoricul de service complet, este de departe una dintre cele mai sigure alternative. Promotiile (active acum) de tipul ‚Verificarea de Primavara’ sau ‚Revizia auto cu inlocuirea gratuita a anvelopelor’ reprezinta doar cateva exemple din multiplele noastre initiative de marketing si loializare clienti. Faptul ca am in continuare alaturi multi membri din echipa cu care am dezvoltat Di-Bas, precum si viziunea proaspata si energia adusa de cei tineri, care cred in viitorul Di-Bas, imi ofera convingerea ca, oricat de sumbru ar parea viitorul, impreuna vom reusi!”

Verificare istoric auto – trei cuvinte vitale la cumpărarea unei mașini la mâna a doua

Verificare istoric auto – trei cuvinte vitale la cumpărarea unei mașini la mâna a doua

Acest articol vă va ajuta să evitați țepele atât de frecvente din lumea vânzărilor de mașini la mâna a doua. Un cumpărător informat este un cumpărător în siguranță, așa că luați-vă 3-4 minute și aflați cum puteți verifica istoricul auto al oricărei mașini vă face cu ochiul.

Autoturismele la mâna a doua au din ce în ce mai mare căutare. Este și firesc de vreme ce îți poți lua mașina mult visată la un preț cu 20 până la 30% mai mic față de același model cumpărat de nou de la reprezentanță sau, pentru aceeași sumă de bani, îți poți permite mașini net superioare.

Pentru mulți, prețul considerabil mai scăzut al unei mașini la mâna a doua merită micile neajunsuri care însoțesc acest tip de tranzacție cum ar fi faptul că mașina a fost rulată până să le intre în posesie.

Dacă aceste mici diferențe față de o mașină nou-nouță pot fi trecute cu vederea, problemele mai serioase vor transforma un chilipir într-un coșmar. Și de cele mai multe ori, problemele serioase au la bază minciuna. Să fim sinceri, aproape toți vânzătorii de mașini rulate încearcă să le prezinte într-o lumină mai favorabilă decât ar fi cazul.

Mai toate anunțurile conțin “impecabil întreținută” “fără defecte” ”ocazie” șamd. Totuși, nu este mereu cazul așa.  De la micile înflorituri inofensive ale vânzătorilor de ocazie până la minciunile periculoase ale samsarilor experimentați, găsiți de toate în piața de mașini second hand. Dacă ne gândim ca una din trei mașini second hand are kilometrajul dat înapoi, e clar că sunt șanse bune să vă confruntați cu o problemă serioasă de fiecare dată când cumpărați o mașină la mîna a doua.

Antidotul?

Codul VIN.

Pe scurt, fiecare mașină primește un număr unic de identificare. Pe baza acestui număr unic, un furnizor de încredere precum carVertical va face o verificare VIN și vă poate prezenta întregul istoric al mașinii plus orice daună ascunsă suferită în urma unui accident.

Dar, să le luam pe rând.

Ce este mai exact codul VIN si cu ce m-ajută?

De zeci de ani fiecare mașină primește din partea producătorului un număr unic de indetificare format din 17 caractere. Așa impune legea, iar începând cu anul 2000 mai toate autorurismele îl au localizat in partea stânga jos a parbrizului, tocmai ca să poată fi citit cu ușurință. Îl puteți afla, de asemenea, la litera E din certificatul de înmatriculare/cartea de identitate a mașinii.

Codul VIN este practic amprenta mașinii și-n orice operație majoră, mașina-și va lăsa amprenta. Se schimbă proprietarul? Va fi implicat codul VIN. Are loc un accident serios? Din nou, codul VIN își face aparența. Mașina a fost furată? Și acest eveniment va fi legat de codul VIN.

Pe lângă “cod VIN” (prescurtare a „Vehicle Identification Number”), acest șir de 17 caractere mai poate purta și alte denumiri precum “serie de șasiu”, „număr de șasiu”, sau „număr unic de identificare”.

Bun, dar la ce vă ajută pe Dvs acest cod?

Pe baza sa și cu ajutorul unui agregator de baze de date (în acest articol vom folosi drept exemplu serviciul celor de la carVertical), puteți afla toate acele situații descrise mai sus – furturi în care a fost implicată mașina, accidente, schimbări de proprietari, kilometrajul real, în ce țări a fost înmatriculată, câți proprietari a avut înaintea Dvs, dacă mașina a fost folosită în regim de taxi sau livrare, etc.

Cu codul VIN afșați adevărul legat de trecutul mașinii pe care doriți să o cumpărați, indiferent de ce baliverne încearcă cumpărătorul să vă servească.

Cum verific istoricul mașinii știind doar codul său VIN?

Baza de date a Registrului Auto Român este limitată, ca să folosim un termen cât se poate de drăguț. Conține numai câteva informații despre mașini și doar după ce acestea au fost înmatriculate în România. Nimic de ce s-a întămplat cu ele înainte de a ajunge în țară. De foarte multe ori, mai ales când vorbim despre mașini de import, exact ce s-a întâmplat cu ele ÎNAINTE de a ajunge în țară este ce ne interesează.

Agregatoare de baze de date precum serviciul celor de la carVertical strâng la un loc informații din multiple țări europene la care adaugă bazele de date din Statele Unite si Canada. Avem, prin urmare, șansa de a accesa zeci de surse cu un singur click.

Mai mult, pentru a avea acces la acest istoric auto sunt necesare doar codul VIN și o conexiune la internet.

Întreg procesul implică doi pași banali – Pasul 1, citesc codul VIN; Pasul 2, îl introduc pe pagina carVertical. Imediat după primesc și citesc un raport detaliat al mașinii în cauză.

Toate bune și frumoase, dar ce conține mai exact acest raport?

Bună întrebare.

Ne-am pus-o și noi, așa că am decis să cumpărăm un raport de la carVertical ca să vedem mai precis ce ne livrează. Pentru o extra reducere de 20% am folosit si codul de reducere carVertical de pe Crazy-Deals.ro

Raportul începe cu un sumar în care sunt trecute în revistă punctele cheie. Aflăm aici dacă s-a umblat la kilometraj, dacă mașina este declarată furată în altă țară, dacă a suferit accidente majore și, extrem de important, dacă a fost folosită în regim de taxi sau livrare.

exemplu raport carVertical

Imediat după ne sunt prezentate toate țările în care mașina a fost înmatriculată anterior, plus orice întrebuințare specială declarată. Anume, aflăm dacă a fost mașină de poliție, mașină de livrări, mașină în regim de închirieri pe scurtă durată și o alta sumedenie de astfel de întrebuințări speciale.

Urmează segmentul care ține de un potențial furt. Sunt consultate baze de date din 11 țări printre care Italia, America, Canada, Olanda, Finlanda, pentru a vedea dacă nu cumva mașina a fost declarată furată într-una dintre ele.

Imediat după găsim un grafic al kilometrilor reali parcurși și un raport legat de odometrul mașinii.

grafic al kilometrilor reali parcursi - raport carVertical

Urmează trecerea în revistă a daunelor unde ne este prezentat un model 3D cu identificarea locurilor avariate plus detalii despre felul și costul daunelor înregistrate.

model 3D cu identificarea locurilor avariate plus detalii despre felul și costul daunelor înregistrate.

 

Raportul se încheie cu date ale mașinii pe care le găsiți și în talon, dar care este bine să fie verificate. Anume, puterea motorului, culoarea originală a caroseriei, modelul mașinii plus ceva fotografii.

Am fost plăcut surpinși de faptul că cei de la carVertical au creat și un ghid care vă îndrumă pas cu pas cum să verificați mașina la fața locului pentru a fi și mai sigur că nu achiziționați proverbiala dudă.

De la verificarea chiuloasei, până la verificarea frânelor sau a potențialelor scurgeri de lichide, toți pașii majori ai unei inspecții auto sunt cuprinși în ghidul carVertical atașat istoricului mașinii verificate.

Sună bine, dar nu merge să cumpăr mașina și fără să plătesc un raport?

Poate că da, sau poate că nu.

Dacă aveți noroc, mașina care vă interesează este exact cum o descrie vânzătorul. Dar… dacă nu aveți noroc de data asta?

Dacă în loc de 80.000 km sunt 190.000? Dacă mașina a fost implicată într-un accident și are probleme serioase de structură? Dacă motorul este făcut praf și urmează să cedeze în câteva săptămâni? Dacă mașina are probleme legale? Dacă mașina “perfect întreținută” a fost folosită la livrări sau ca mașină de închiriat? Sunt zeci și zeci de astfel de “dacă” la care vă expuneți.

Multe scenarii care pot să vă coste enorm de mult timp si extrem de mulți bani. Scenarii de care vă puteți proteja în câteva minute, contra unui preț derizoriu.

Imaginați-vă că mașina a fost folosită pentru livrări și kilometrajul arată doar 40% din cât a rulat în realitate. Toată acea uzură va fi suportată din buzunarul Dvs. Și e păcat.

raport carVertical - poze masina cu daune

Dar de ce se percepe o taxă pentru un astfel de raport?

Răspunsul simplu este pentru că întreținerea unei astfel de baze de date care unește zeci de altele și oferă o interfață comună, ușor de folosit, este extrem de costisitoare. Și-n timp și-n bani.

Mai mult, baza de date trebuie continuu întreținută și reîmprospătată.

Concluzie

În schimbul unei sume modice, rapoarte precum cele oferite de carVertical pot să vă ferească de o sumedenie de probleme ascunse când cumpărați o mașină la mâna a doua. Pe baza unei verificări VIN aveți access la o mulțime de detalii legate de mașină precum kilometrajul real, daune suferite în trecut, dacă a fost întrebuințată în regim de taxi sau livrări, dacă mașina nu este cumva raportată furată în altă țară plus multe multe altele.

Verificarea istoricului auto după codul VIN este vitală, iar in secolul 21 este și facilă și ieftină.

Ce piese auto înlocuim cel mai des?

Ce piese auto înlocuim cel mai des?

Orice proprietar de automobil știe foarte bine că întreținerea regulată a mașinii pe care o conduce îi poate crește acesteia considerabil durata de viață. Astfel, trebuie știut că orice mașină are câteva piese care trebuie verificate periodic, dar mai ales înaintea unor călătorii lungi, pentru a ne asigura de buna lor funcționare.

În cazul în care constați, la o astfel de verificare, că una din piese este mult prea uzată, cel mai bun lucru pe care îl poți face este să o înlocuiești. Asta îți va asigura o călătorie sigură cu mașina, fie că e de lungă durată, fie că e vorba de deplasările de zi cu zi din oraș.

Dar iată care sunt piesele auto la care să fii atent și care trebuie indiscutabil schimbate atunci când se uzează:

Bujii

Anumiți producători de mașini sugerează să schimbi aceste piese odată la trei ani, pentru a asigura buna funcționare a autoturismului pe care îl conduci. Consumul mare de combustibil, accelerația slabă, problemele de aprindere la motor sau mersul în gol al acestuia sunt toate semne că ar trebui să schimbi cât mai rapid bujiile.

Faruri

Pentru a conduce în condiții de deplină siguranță pe timp de noapte, trebuie ca farurile mașinii să funcționeze perfect. În ultimii ani, tehnologia privind farurile și componentele acestora a evoluat foarte mult, producătorii folosindu-se acum de tehnologia LED, mult mai avansată și durabilă decât becurile vechi. Cu toate acestea, se poate întâmpla, mai ales dacă mașina are ceva ani vechime, ca farurile să sufere anumite defecțiuni. În aceste condiții, înlocuirea acestora sau completarea cu piesa stricată poate fi destul de costisitoare, dar absolut necesară.

Cauciucuri

În funcție de producătorul acestora, cauciucurile ar trebui schimbate după ce ai parcurscu ele aproximativ 50.000 de kilometri. Bineînțeles, dacă știi că vei parcurge acești kilometri în 5-6 ani, este posibil ca anvelopele să se degradeze totuși în acest timp. Ideal ar fi ca acestea să fie schimbate undeva la 2-3 ani, în funcție de cât de mult au fost folosite și în ce condiții.

Pentru a te asigura că le schimbi la momentul potrivit nu trebuie decât să le verifici cu atenție. Dacă vezi că sunt tocite și observi că își pierd din aderență atunci când ești pe șosea, înseamnă că trebuie să le schimbi cu unele noi.

Frâne

În momentul în care observi că frâna nu mai reacționează destul de rapid, cel mai probabil este din cauza uzurii plăcuțelor de frână. Pentru a evita unele incidente neplăcute sau cheltuieli suplimentare, este indicat să schimbi plăcuțele de frână imediat ce observi că acest lucru este necesar.

În afară de aceste piese cel mai frecvent înlocuite de către șoferi, mai pot apărea defecțiuni și la alte componente importante ale mașinii. În acest caz, dacă ajungi la concluzia că înlocuirea anumitor piese te costă mult prea mult, poți să Adaugi anunț gratuit  pe site-urile specializate și să te orientezi către achiziționarea unui autoturism nou.

De ce sa apelezi la o firma de tractari auto

De ce sa apelezi la o firma de tractari auto

Ti s-a intamplat vreodata sa ramai cu masina in pana, in mijlocul drumului? Faceai disperat semne masinilor care treceau pe langa tine insa niciun sofer nu s-a oprit pentru a-ti da o mana de ajutor ? Te-ai gandit sa apelezi la un prieten sa vina sa te remorcheze insa ori a fost ocupat, ori ati fost opriti la prima intersectie de un echipaj de politie. Motivul ? Dispozitivul pe care l-ati folosit nu a fost unul omologat pentru remorcare si de fapt, trebuia sa chemi in ajutor o firma specializata in tractari auto.

Acum stii ca, daca vei intampina astfel de probleme pe viitor, poti apela la o firma specializata in tractari auto. Sa nu crezi ideile preconcepute conform carora tarifele sunt mari. Cu siguranta va trebui sa platesti pentru serviciile oferite insa avantajele oferite de o astfel de firma sunt nenumarate si net superioare oricarui ajutor venit din partea unui prieten sau cunostinte.

De ce sa apelezi la o firma de tractari auto?

In primul si in primul rand, in cazul in care ai o pana, o firma de tractari auto iti va oferi ajutor profesionist, indiferent de tipul masinii pe care o detii, locul in care te afli, sau ora la care ai sunat. Majoritatea firmelor de tractari auto le ofera clientilor asistenta 24 de ore din 24, intervenind prompt oriunde ai fi. In cazul in care autovehiculul cu care ai ramas in pana este un microbuz, furgoneta sau TIR, aceste firme dispun de un echipament performant pentru a aborda orice fel de autovehicul.

Multe din firmele de tractari auto au platforme dotate cu scule si truse, cu echipamentul necesar pentru a oferi asistenta tehnica la fata locului. Uneori nu mai este nevoie de tractarea autovehiculului. In plus, angajatii firmelor de tractari auto au pregatire in mecanica auto.

In caz de accident, cand autovehiculul este avariat si necesita transportarea la un service pentru reparatii, apelarea la o firma de tractari auto este absolut necesara deoarece aceasta din urma dispune de platforme speciale pentru transport dar si de alte echipamente pentru repunerea pe sosea sau ridicarea unui autovehicul care a iesit din decor. Echipajul unei firme de tractari auto este profesionist, are o experienta bogata. Drept urmare, fii sigur ca firma de tractari auto va actiona rapid, in forta, pentru ca situatia sa fie remediata rapid.

In cazul in care masina pe care o detii a fost adusa din strainatate sau este radiata, va necesita transport pe o platforma, serviciu pe care doar o firma de tractari auto il poate oferi.  In plus, un lucru demn de mentionat este urmatorul : majoritatea firmelor specializate in tractari auto dispun de asigurare CMR. Drept urmare, poti transporta fara griji si un autovehicul de o valoare ridicata.

Doar o firma specializata iti poate oferi asistenta la orice zi si ora din noapte si ajutor profesionist. Preturile practicate difera de la o firma la alta, tu esti cel care va trebui sa gasesti firma potrivita la care trebuie sa apelezi. Pentru orice alte detalii si informatii mai complexe, accesati tractari auto bucuresti

Ce masini poti cumpara prin programul prima masina

Ce masini poti cumpara prin programul prima masina

Plafonul de garantare alocat in 2014 de catre Guvern pentru programul “Prima Masina” a fost de 50 milioane de lei. Pana in prezent, mai multe institutii de credit bancare si de leasing s-au inscris in program, precum BCR, BRC, CEC Bank sau RCI Leasing Romania.

Te gandesti sa iti cumperi o masina prin intermediul acestui program? Afla ca pretul maxim admis al masinii este de 50.000 RON plus TVA. Asadar, ce optiuni ai? Citeste mai departe pentru a afla ce autoturisme poti cumpara cu aceasta suma.

Citroen C3 facelift 1,0 Vti 68 Attraction

Este un autoturism cu un consum mediu de 4, 3 litri la 100 km (in oras 5,2), emisii CO2 g/km 102 si nivelul E5 la capitolul poluare. Are un portbagaj de 300 litri, si un motor de 68 cai putere, atingand viteza de 163 km/h. Alte facilitati includ sistem de aer conditionat, geamuri electrice in fata, oglinzi electrice si volan reglabil. Daca vrei o masina mai puternica, te poti orienta catre Citroen C4 Cactus, care are motor pe benzina si un consum de 4,6 litri la 100 km. Acest model vine cu o putere a motorului de 85 cai putere si un portbagaj mai incapator, de 368 litri.

Dacia

Pentru cei care vor o masina autohtona, Dacia vine in intampinarea lor cu o oferta vasta. Cel mai ieftin model de Logan costa 6900 de euro, dar bineinteles, nu are climatizare. Consumul mediu este de 5,9 litri la suta de km iar portbagajul incapator, de 510 litri. Masina are o siguranta sporita (ABS, ESP, TCS, franare asistata) si airbag-uri frontale si laterale pentru sofer si pasager.

Pentru cei care vor un motor diesel, de 1,5 litri dCi si un consum de 3,9 litri la 100 km, exista modelul Dacia Ambiance, la pretul de 10.000 de euro. Aceasta dispune de aer conditionat, un portbagaj de 510 litri, radio, CD, MP3, USB, AUX, Bluetooth si airbag-uri frontale si laterale.

Un model din ce in ce mai popular printre tineri este Dacia Sandero Stepway, cu un motor de 1,5 dCi si 90 cai putere, aceasta avand un consum mediu de 4 litri la 100 km. Acest model are un portbagaj mai mic (320 litri), aer conditionat, geamuri electrice, oglinzi incalzite, sistem audio. Dacia Sandero Stepway se poate cumpara la un pret cuprins intre 9500 – 12.800 euro, in functie de dotari.

Cei care vor o masina robusta, de calibru “mare”, pot opta pentru SUV-ul Duster. Acesta costa 11.000 de euro si are un consum de 7 litri benzina la 100 km. Duster are un motor puternic, de 105 CP si un portbagaj cu un volum de 475 litri.

Alte modele de autoturisme pe care le poti cumpara prin programul Prima Masina sunt Fiat Panda si Fiat 500, Ford Fiesta, Hyundai Duo, Kia Picanto si Kia Rio, Mazda 2, Mitsubishi Space Star, Nissan Visia, Opel Adam si Opel Corsa, Peugeot 301 si Peugeot 208, Renault Twizy si Renault Clio, Seat Toledo si Seat Ibiza si Skoda Fabia.