Scaderea preturilor la carburant nu este o veste buna

Scaderea preturilor la carburant nu este o veste buna

Prețul carburantului la pompă a scăzut, acest lucru nu mai este întocmai o știre nouă. Am văzut că multă lume s-a bucurat că nu va mai trebui să plătească niște prețuri exorbitante pentru un plin de benzină. Presupunând că ne putem permite cu toții să umblăm mai mereu cu rezervorul umplut la capacitate maximă…

Ce este rău în a te bucura de un asemenea eveniment? Chiar nimic.

Este absolut normal să avem o reacție de acest gen când aflăm că putem achiziționa un lucru la un preț mai mic (și, uneori, mai corect) decât cel pe care îl avea înainte. Cu toții avem nevoie de combustibil pentru mașinile pe care le conducem și nu vrem niciodată să fim prinși fără benzină sau motorină în rezervoare.

Pe de altă parte, nici nu dorim să plătim foarte mult la benzinărie, de fiecare dată când trecem pe acolo. Deci, foarte bine că au scăzut prețurile! Sau nu? Să vedem de ce nu sunt eu la fel de entuziasmat ca și voi de ieftinirea benzinei…

Începând cu luna iunie a anului trecut, prețul unui baril de petrol a scăzut cu mai mult de 50%. Ceea ce a însemnat și niște reduceri deloc de trecut cu vederea la pompă. Dacă ne uităm acum la Petrom, spre exemplu, un litru de benzină ajunge chiar și la 4,91 lei! Săptămâna trecută, la o ultimă verificare, am remarcat faptul că același baril de petrol de care aminteam mai devreme, costă acum sub 50 de dolari.

Toate bune și frumoase pentru noi, consumatorii de rând. Dar haideți să privim un pic și din perspectiva unui producător auto. Dacă trendul descendent al prețului petrolului va continua, el va suferi pierderi financiare însemnate din investițiile făcute în motoarele mai mici, mai eficiente sau în vehiculele mai ușoare ori hibride.

Poate părea ciudat, dar un vehicul mai eficient, care are un consum mai redus de carburant, este mai greu de vândut când prețul combustibilului scade. Un bun exemplu aici ar fi vânzările mai mici pe care le-a înregistrat Volkswagen pentru modele sale diesel. Nici modelele hibride nu o duc mai bine, și aici observându-se ceva probleme.

Când benzina se ieftinește, un producător auto este nevoit să ofere niște stimulente mai mari pentru vehiculele hibride. Dacă eforturile lui în materie de investiții în tehnologie nouă nu au efectele scontate, producătorului îi va fi mai greu să conceapă o nouă generație de mașini cu un consum redus de carburant.

Chiar și în asemenea circumstanțe, majoritatea companiilor producătoare de mașini promit să nu se oprească în a face alte investiții în tehnologii noi. Printre ele, se numără și General Motors, care a transmis, prin intermediul lui Mark Reuss, că, atunci când depinzi de vânzările lunare, trebui ca, uneori, să mai lași deoparte planurile pe termen lung.

Compania americană a fost printre primele care au fabricat un vehicul electric, EV1. Din păcate pentru ea, nu i-a acordat atenția pe care ar fi meritat-o. Probabil alta ar fi fost situația pe piața mașinilor electrice dacă GM nu ar fi făcut această greșeală, pe care a promis că nu o va mai repeta pe viitor.

Totuși, prețul scăzut al carburantului face mai dificilă justificarea cheltuirii a miliarde de dolari pentru conceperea unor produse pe care clienții nu vor dori să le cumpere. Raj Nair, de la Ford, recunoaște că unele dintre cele mai economice modele ale companiei, C-Max Hybrid, Fiesta SFE și Focus Electric, sunt mai greu de vândut acum.

Iată, așadar, în câteva cuvinte (și din punctul de vedere al unui producător auto), de ce nu este bine că prețul benzinei a scăzut. Oricât de nepopular va suna ce am să zic imediat, spre ca prețul carburantului să revină la nivelul anterior ieftinirii…

Vanzarile de masini noi in Germania, Franta si Italia au scazut in august

Vânzările de mașini noi în Germania, Franța și Italia au scăzut ușor în august, aceasta fiind, pentru toate cele trei piețe, o lună mai slabă, în care mai toată lumea se gândește mai mult la vacanță decât la cumpărarea unei mașini. În Spania, situația este un pic mai bună, vânzările fiind în creștere datorită anumitor facilități oferite de stat cumpărătorilor de vehicule noi.

Înmatriculările de automobile în Germania s-au diminuat cu 0,4 procente, la 213092 bucăți, în mare parte pentru că luna august a acestui an a fost cu mai scurtă decât aceeași lună a anului precedent, conform afirmațiilor făcute de către Agenția Federală de Transport germană. Per total însă, se pare că numărul de vehicule înmatriculate a fost un pic în creștere, cu 3%, ajungându-se la 2,02 milioane de unități vândute.

Matthias Wissman, președintele Asociației Industriei Auto din Germania (VDA), a declarat că el se așteaptă ca sectorul auto să-și atingă ținta de vânzări stabilită anul acesta, de 3 milioane de vehicule, însemnând o creștere cu 50000 de unități mai mare față de 2013. Înmatriculările în Franța au scăzut și ele cu 3% luna trecută, la 83340 de vehicule. În primele opt luni ale anului în curs, înmatriculările reușiseră să se ridice cu două procente, conform Asociației Industriei Auto din Franța.

În Italia, vânzările de mașini s-au micșorat cu 0,2 procente, ajungând la 53191 unități luna trecută. Per total, situația este mai bună, înregistrându-se o creștere a acestora pe 8 luni cu patru procente, la 925393 vehicule. Pentru restul anului, producătorii auto așteaptă o ușoară creștere a vânzărilor, sperând ca, la finalul lui, să poată atinge cifra de 1,35 milioane de unități, ceva mai bine decât în 2013, când s-au vândut 1,3 milioane de mașini.

Spania este printre acele țări care nu s-a încadrat pe aceeași spirală descendentă ca vecinele ei, având un succes mai mare la vânzările de automobile. Aici, procentul mașinilor noi achiziționate în luna august a crescut cu 14%, la 45355 mașini. Piața auto a primit un ajutor din partea guvernului, care oferă fiecărui cumpărător o reducere de 2000 de euro pentru o mașină nouă în schimbul casării celei vechi.

În luna precedentă, s-a înregistrat a 12 a creștere consecutivă a vânzărilor în Spania, iar în primele opt luni, procentul a ajuns la 16% (583663 unități).

Parteneriat Renault-Nissan-Daimler: o nouă fabrică în Mexic

Parteneriat Renault-Nissan-Daimler: o nouă fabrică în Mexic

Noua fabrică ce urmează să se construiască în Mexic, prin colaborarea dintre Renault-Nissan și Daimler, va avea o capacitate de 300000 de vehicule pe an și se preconizează că va oferi și 5700 de noi locuri de muncă până în 2021.

Costul construirii fabrici este estimat la 1 miliard de euro (1,36 miliarde de dolari) și în ea se vor produce modelele compacte Infiniti și Mercedes, cu începutul anului 2017. Partenerii noi alianțe au anunțat în dimineața zilei de 27 iunie 2014 că vor dezvolta împreună noi modele compacte de lux, ce urmează a fi vândute pe plan mondial. Acest proiect este în lucru de mai multe luni.

Modelele din noua generație vor fi produse în imediata vecinătate a uzinei Nissan din Aguascalientes, Mexic. Ele vor fi comercializate în America de Nord și de Sud. Dar, conform unei declarații a lui Carlos Ghosn, director al Renault-Nissan, aceleași modele vor putea fi construite și în alte uzine de pe tot mapamondul, separat de partenerii lor.

Atât Ghosn, cât și directorul Daimler, Dieter Zetsche, au refuzat să ofere vreun detaliu legat de ce anume modele vor fi construite la Aguascalientes. Zetsche a spus, totuși, că noile modele ce vor ieși pe piață vor fi foarte diferite unele de celelalte, ca design și specificații.

În 2017, se va începe producția pentru noile modele Infiniti, iar în 2018, vor intra în producție și cele de la Mercedes. După cum aminteam și mai sus, este foarte probabil ca, prin apariția acestei noi fabrici Renault-Nissan-Daimler, să se creeze și 5700 de locuri de muncă: de la ingineri, la muncitori obișnuiți și personal de sprijin.

Acest proiect al Alianței Renault-Nissan cu Daimler reprezintă una dintre cele mai importante realizări ale celor două companii și arată că, parteneriatul care, inițial, a apărut la nivelul Europei, a ajuns să fie acum unul global.

Anunțul construirii noi fabrici din Mexic vine la cam la o zi după inaugurarea unei alteia, în Decherd, statul Tennessee, în care s-a început producția motorului de 2 litri pentru Infiniti Q50 și Mercedes C Class.

Nissan și Daimler au început parteneriatul pentru vehicule și tehnologii noi în 2010, iar relația lor continuă să crească. În acest an, Daimler va lansa și producția noului model de Smart cu două și patru locuri.

Pretul rovinietei va creste cu pana la 66%.

Pretul rovinietei va creste cu pana la 66%.

Costul rovinietei platite de soferii de autoturisme va creste cu pana la 66% si va fi mai mic pe anumite perioade de valabilitate in cazul vehiculelor de transport marfa si persoane, potrivit unui nou proiect Departamentul pentru Proiecte de Infrastructura si Investitii Straine de modificare a legislatiei privind tarifele de utilizare a infrastructurii rutiere, anunta Mediafax.

Comparativ cu un proiect de ordonanta elaborat anterior de institutie pe aceasta tema si cu reglementarile in vigoare, noua varianta prevede majorarea si scaderea mai multor tarife, eliminarea perioadei de valabilitate de 90 de zile si adaugarea unui nou interval, de 10 zile, pentru autoturisme si pentru vehiculele de transport marfa cu masa totala mai mica sau egala cu 3,5 tone.

Astfel, soferii de autoturisme vor scoate din buzunar pentru roviniete valabile 7 zile, 30 zile si 12 luni suma de 5, 10 respectiv 32 euro, inclusiv TVA. Comparativ, pentru aceleasi perioade de valabilitate, sumele achitate se ridica in prezent la 3, 7 si 28 euro.

Pentru o perioada de 10 zile, nivelul propus este de 6 euro.

In cazul vehiculelor de transport marfa de pana la 3,5 tone, tarifele pentru 7 zile si 12 luni cresc de la 6 la 7 euro, respectiv de la 96 la 100 euro, dar scad in schimb in cazul intervalului de 30 zile, de la 16 euro la 14 euro.

Pentru vehiculele de transport marfa de 3,5 – 7,5 tone sau de transport persoane cu 9-23 locuri pe scaune rovinieta pentru o zi va costa 11 euro, fata de 4 euro in prezent. Taxa va scadea de la 52 euro la 50 euro, pentru 30 zile, dar va urca de la 320 euro la 500 euro la 12 luni.

Soferii vehiculelor de transport marfa de 7,5 – 12 tone sau de transport persoane cu peste 23 locuri pe scaune, rovinieta pe zi creste de la 7 la 11 euro si scade de la 35 euro la 30 euro in cazul achitarii pe sapte zile. La 30 zile, taxa scade de la 91 euro la 60 euro, iar la 12 luni aceasta este majorata de la 560 euro la 600 euro.

In cazul vehiculelor de transport marfa de peste 12 tone cu pana la trei axe, rovinieta pe zi creste de la 9 la 11 euro, scade la 7 zile (de la 45 euro la 36 euro) si 30 zile (de la 117 euro la 72 euro) si ramane la valoarea actuala la 12 luni (720 euro).

Pentru vehiculele de transport marfa de peste 12 tone cu minim patru axe, tarifele pentru o zi raman la 11 euro, la 7 zile scad de la 55 euro la 45 euro, la 30 zile sunt diminuate de la 143 euro la 90 euro iar pentru 12 luni acestea coboara de la 1.210 euro la 900 euro.

„Va fi actualizat nivelul tarifelor de utilizare, intermediare, in cazul vehiculelor de transport marfa cu masa totala maxima autorizata mai mare de 3,5 tone, conform procentelor recomandate de Directiva 2011/76/UE a Parlamentului European si a Consiliului de modificare a Directivei 1999/62/CE de aplicare a taxelor la vehiculele grele de transport marfa pentru utilizarea anumitor infrastructuri (tariful lunar ¬ maximum 10% din tariful anual; tariful saptamanal ¬ maximum 5% din tariful anual; tariful zilnic de 11 euro si maximum 2% din tariful anual) si va fi diminuat nivelul tarifului cu valabilitate de 12 luni, aplicat in cazul vehiculelor cu masa totala maxima autorizata mai mare de 12 tone, cu minimum 4 axe (inclusiv)”, se arata in nota de fundamentare a proiectului de ordonanta de urgenta elaborat de Departamentul pentru Proiecte de Infrastructura si Investitii Straine (DPIIS).

In plus, autorii documentului precizeaza ca va fi majorat nivelul tarifelor aplicate in cazul autovehiculelor si a vehiculelor cu masa totala maxima autorizata mai mica sau egala cu 3,5 tone, in cazul acestora nivelul existent inregistrand cele mai mici valori din Uniunea Europeana.

Proiectul de ordonanta extinde, de asemenea, modalitatile de achitare a tarifelor de utilizare a drumurilor, prin intermediul unor mijloace de plata care urmeaza sa fie puse la dispozitie de catre distribuitori, si va elimina posibilitatea de exceptare a vehiculelor utilizate exclusiv in transportul public local de persoane pe raza teritorial – administrativa a unei localitati.

„Va fi reglementat ca, prin exceptie de la prevederile OG nr.2/2001, sumele provenite din amenzile aplicate pentru circulatia fara rovinieta valabila se fac venit integral la bugetul de stat”, se arata in nota de fundamentare.

In plus, vor fi eliminate prevederile privind sanctiunile aplicabile in cazul falsificarii rovinietei, intrucat acestea sunt fapte incriminate de Codul Penal.

 

Sursa HotNews.ro

Guvernul inchide portita prin care romanii puteau scapa de plata timbrului de mediu prin „partaj voluntar”

Guvernul inchide portita prin care romanii puteau scapa de plata timbrului de mediu prin „partaj voluntar”

Autovehiculele dobandite prin partaj nu vor mai fi scutite de la plata timbrului de mediu, Guvernul spunand ca s-a creat un mecanism de eludare a platii timbrului de mediu prin partaj facut pe cale notariala inainte de inmatriculare. Mai ales in Ardeal, sute de romani au reusit sa “fenteze” controversatul timbru de mediu, introdus la jumatatea lunii martie, profitand de o scapare din lege.

In prezent, autovehiculele dobandite prin partaj sunt exceptate de la plata timbrului de mediu, exceptie care va fi insa eliminata de Guvern prin ordonanta.

“S-a creat un mecanism de eludare a platii timbrului prin achizitionarea unui autovehicul second-hand din spatiul comunitar in coproprietate, iar anterior inmatricularii acestuia coproprietarii fac partajul pe cale notariala, prin buna invoiala, asupra autovehicului respectiv. Prin urmare, prin neplata timbrului de mediu de catre coproprietarul dobanditor, se creeaza atat o discriminare intre beneficiarii exceptiei si cei care sunt obligati la plata timbrului prin achizitionarea autovehicului second-hand tot din spatiul comunitar, cat si un prejudiciu adus bugetului general consolidat“, se arata in documentul Guvernului.

Ministerul Finantelor Publice face de la 1 septembrie o serie de modificari in Codul Fiscal, iata paragrafele legate de timbrul de mediu.

III. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule

Avand in vedere situatia creata prin aplicarea prevederilor art. 8 lit.f) din OUG 9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule, respectiv a exceptiei privind neplata timbrului de mediu in cazul inmatricularii autovehiculelor “dobandite prin partaj”, propunem abrogarea literei f) a articolului 8, deoarece:

a) a limita aplicarea exceptiei la inmatricularea autovehiculelor dobandite prin incetarea regimului matrimonial in urma desfacerii casatoriei sau dobandite prin partaj prin buna invoiala/pe cale judecatoreasca pentru un autovehicul deja inmatriculat, ar putea constitui, pentru persoanele carora exceptia nu s-ar aplica, o incalcare a principiului nediscriminarii taxelor si impozitelor fiscale, conform caruia impozitul trebuie sa fie stabilit potrivit unor reguli unitare pentru toti, fara discriminari directe sau indirecte fata de unele grupuri sociale.

b) inlatura prejudiciul adus bugetului Fondului pentru mediu si, implicit, bugetului general consolidat.

Sursa : 0-100.ro

Amenzile pentru şoferi CRESC de la 1 iulie

Amenzile pentru şoferi CRESC de la 1 iulie

Amenzile pentru contravenţiile rutiere cresc de la 1 iulie, după ce salariul minim brut pe economie s-a majorat de la 750 la 800 de lei, ceea ce a făcut ca punctul de amendă pentru şoferi să crească de la 75 la 80 de lei.

 

Contravenţiile pentru încălcarea regulilor de circulaţie sunt încadrate în clase de sancţiuni, cărora le corespunde un număr de puncte-amendă, în funcţie de gravitatea faptelor şi de pericolul social pe care acestea îl prezintă.Astfel, pentru clasa I sunt date două sau trei puncte-amendă, pentru clasa a II-a – patru sau cinci puncte-amendă, pentru clasa a III-a – de la şase la opt puncte-amendă, pentru clasa a IV-a – de la nouă la 20 de puncte-amendă şi pentru clasa a V-a – de la 21 la 100 de puncte-amendă. Contravenţiile prevăzute la clasa a V-a de sancţiuni se aplică persoanelor juridice.

Astfel, amenzile pe care le pot primi şoferii sunt cuprinse între 160 de lei şi 1.600 de lei, respectiv până la 8.000 de lei pentru persoane juridice.

Salariul de 800 de lei este calculat pentru un program complet de lucru de 168,667 de ore în medie pe lună, reprezentând 4,74 de lei pe oră, nivelul acestuia fiind cu 14,29 la sută mai mare faţă de anul 2012.

Peste 677.000 de salariaţi din sectorul concurenţial vor beneficia de majorarea la 800 de lei a salariului minim brut pe economie.

 

Sursa Mediafax.ro

Daimler anunta oficial o investitie de peste 300 milioane euro in Romania

Daimler anunta oficial o investitie de peste 300 milioane euro in Romania

Constructorul german Daimler a anuntat miercuri ca va investi 300 de milioane de euro intr-o uzina din Romania, unde va produce cutii de viteza pentru autoturismele de lux Mercedes-Benz, scrie Reuters.

Grupul din Stuttgart va investi peste 300 de milioane de euro in filiala sa din Romania Star Transmission pentru a servi „segmentul de varf al cererii” in cutii de viteze si componente ale sistemelor de transmisie ale Mercedes, a precizat Andreas Renschler, membru in consiliul de conducere al societatii.

Tinand cont de faptul ca productia este supraincarcata si lipseste spatiului necesar dezvoltarii productiei de cutii de viteze in Stuttgart, vor fi construite locatii suplimentare, precizeaza compania, intr-un comunicat, adaugand.

„De peste 10 ani, Star Transmission continua sa fie un partener de incredere al locatiilor noastre producatoare de sisteme de transmisie, din Germania. Avand in vedere situatia actuala si in baza experientei si colaborarii excelente cu Star Transmission, optiunea pentru asigurarea capacitatilor necesare de asamblare suplimentara, intr-o maniera flexibila, este de a extinde activitatile din Romania”, explica Peter Schabert, Directorul de Productie pentru Sisteme de Transmisie a Mercedes-Benz si al Fabricii Mercedes-Benz din Unterturkheim, citat in acest comunicat.

„Fabrica de cutii de viteze din Stuttgart va ramane in continuare centrul productiei de cutii de viteze pentru Mercedes-Benz Cars si va actiona in calitate de centru de competenta in aceasta retea de productie”, precizeaza acesta.

Wolfgang Nieke, Presedintele Sindicatului Fabricii Mercedes-Benz din Unterturkheim si al Dezvoltarii de Autoturisme Mercedes-Benz: „Conducerea fabricii si cea a Sindicatului au convenit, in urma cu doi ani, sa produca noua cutie de viteze automata si un modul de asamblare la locatia din Stuttgart-Hedelfingen. Consiliul de administratie si-a reafirmat astfel angajamentul pentru productia interna a cutiilor de viteze. Cel de-al doilea modul de asamblare din Sebes va fi aprovizionat de la locatia noastra de productie. Cererea crescuta pentru cutii de viteze asigura utilizarea pe termen lung a capacitatii de productie de cutii de viteze in cadrul locatiei din Stuttgart-Hedelfingen”.

Pentru a „transfera experienta de la Stuttgart in mod corespunzator, angajatii romani vor urma un program special de calificare” si „vor participa timp de mai multe luni la fabrica din Unterturkheim, in echipe de asigurare a calitatii, de intretinere si de logistica, pe langa cele de productie”.

In prezent, la uzinele din Cugir si Sebes se produc componente pentru motoarele si cutiile de viteze ale autoturismelor actuale Mercedes-Benz, precum si cutii de viteze pentru modelele mai vechi, pentru asigurarea pieselor de schimb, dupa cum precizeaza compania. „A fost deja luata decizia pentru a incepe productia unei cutii de viteze automate cu 5 trepte, la mijlocul acestui an, in noua locatie din Sebes, pana la iesirea din fabricatie. Incepand din 2014, generatia actuala de cutii de viteze cu dublu ambreiaj va fi, de asemenea, asamblata acolo. (…) Cu sprijinul guvernului roman in vederea extinderii capacitatilor de productie, se preconizeaza ca o noua generatie de cutii de viteze automate va fi, de asemenea, fabricata in noua retea de productie care implica locatiile din Stuttgart (productie completa, inclusiv asamblare) si Sebes (doar asamblare) incepand cu anul 2016″, se arata in acest comunicat

Povestea dintre Daimler si Uzina Mecanica din Cugir a inceput in toamna anului 1995, la o expozitie nationala in Bucuresti cand aceasta a fost selectata sa participe la un concurs de proba cu alte firme din Ungaria, Slovacia si Polonia, potrivit 0-100.ro.

In 1996, in urma concursului de proba la care este selectata si UMC, Daimler AG acorda firmei un contract de livrare (roti dintate FAG)

In 2000 se extind contractele de livrare, astfel ca se ia hotararea pentru infiintarea unei firme mixte pe amplasamentul Cugir sub conducerea Daimler AG.

Ca intreprindere mixta intre Daimler AG, Fabricatia de cutii de viteze din Hedelfingen / Stuttgart si SC Uzina Mecanica Cugir SA / Ministerul Industriilor din Romania, in 2001 ia fiinta Star Transmission Cugir.

Compania s-a tot extins si a castigat cativa clienti noi pana la inceperea crizei economice in 2008-09 cand un timp productia s-a injumatatit, a fost implementat un program de reducere drastic a cheltuieililor, dar compania s-a mentinut pe linia de plutire si a castigat un nou client.

In 2010 au avut loc relocari de productie din Germania, la Cugir pentru cutii de viteze si pentru roti de lant, iar la finalul acelui an se inaugureaza la Sebes prima linie de montaj pentru cutii de viteza.

In momentul de fata, compania este un furnizor international de componente pentru industria de automobile. STC produce roti dintate, arbori, alte componente pentru motoare, cutii de viteze si casete de directive si monteaza cutii de viteze.

In prezent, STC are peste 600 angajati, iar productia se realizeaza in cele doua fabrici: Cugir ￯ productie de serie mare, piese si componente, si Sebes ￯ productie de serie mica, prototipuri si dispozitive, inclusiv montaj cutii de viteze

Initial, Daimler detinea 51% din actiunile de la Star Transmission, iar Uzina Cugir 49%. „Ulterior, Daimler a devenit actionar majoritar avand 78% din pachetul de actiuni, iar Uzina 22%. In urma cu trei saptamani, Uzina Mecanica Cugir a vandut si pachetul sau de actiuni (22%) contra sumei de 3.850.000 milioane de euro. Acum, eu nu mai stiu ce vrea sa faca Daimler. In 2006, Consiliul Judetean a vandut 4,5 ha de teren catre Star Transmission pentru extinderea fabricii”, a declarat pentru HotNews.ro Nicolae Emil Muntean, directorul general al Parcului Industrial Cugir, societate in subordinea Consiliului Judetean.

Conform datelor Ministerului Finantelor, Star Transmission a avut in 2011 afaceri de 132 milioane lei si pierdere neta de 3,3 milioane lei. Numarul mediu de angajati era de 623.
Cum si de ce a pierdut Romania in 2008 ￯meciul￯ cu Ungaria pentru uzina Mercedes

Acum cinci ani s-a scris mult pe tema uzinei pe care Mercedes ar fi putut s-o deschida in tara noastra. A fost un val de declaratii din partea unor oficiali romani care dadeau ca sigura instalarea prestigioasei companii germane la noi in tara. Nemtii au fost discreti, si cand au facut anuntul final in primavara lui 2008, Romania a ramas cu buza umflata.

Germanii au ales in iunie 2008 Ungaria, in detrimentul Romaniei, pentru a construi aceasta uzina despre care s-a speculat imens la noi. S-a scris atunci ca Mercedes ar putea investi ba la Cluj, ba in Banat, ba pe fosta platforma Aro, insa pana la urma grupul a ales Ungaria, atras si de infrastructura mult mai buna.

La uzina din orasul Kecskemet statul a acordat ajutoare de 125 milioane euro, iar investitia totala a ajuns la 800 milioane euro. Numarul de angajati este de 3.000.

Productia de test la uzina din oraselul Kecskemet a inceput in februarie 2012. Uzina a fost inaugurata oficial pe 29 martie 2012 si de atunci lucrurile au evoluat rapid. Astfel, cadenta productiei a tot crescut, anul trecut s-au realizat in total 40.000 de masini Clasa B, iar in ianuarie 2013 a demarat si productia CLA, un ￯pui de CLS￯ cu care germanii modernizeaza o gama de modele criticata pentru ca ar fi cam ￯batranicioasa￯ ca design.
Mercedes in cifre ￯ Unde produce si unde vinde

Mercedes-Benz Cars are 17 unitati de productie pe plan mondial in tari precum Germania, SUA, China, Franta, Ungaria, Africa de Sud, India, Vietnam si Indonezia. Compania a produs 1,45 milioane masini anul trecut, din care 425.000 au fost Clasa C si derivate ale sale, iar 295.000 au fost SUV-uri. Compania are 98.000 de angajati pe plan mondial, din care 84.000 in Germania.

Mercedes vinde in Germania o cincime din ce produce, la acelasi nivel se afla si SUA, in timp ce China conteaza cuy 14% din total.

Sursa stire : Hotnews.ro