Amenzile pentru şoferi CRESC de la 1 iulie

Amenzile pentru şoferi CRESC de la 1 iulie

Amenzile pentru contravenţiile rutiere cresc de la 1 iulie, după ce salariul minim brut pe economie s-a majorat de la 750 la 800 de lei, ceea ce a făcut ca punctul de amendă pentru şoferi să crească de la 75 la 80 de lei.

 

Contravenţiile pentru încălcarea regulilor de circulaţie sunt încadrate în clase de sancţiuni, cărora le corespunde un număr de puncte-amendă, în funcţie de gravitatea faptelor şi de pericolul social pe care acestea îl prezintă.Astfel, pentru clasa I sunt date două sau trei puncte-amendă, pentru clasa a II-a – patru sau cinci puncte-amendă, pentru clasa a III-a – de la şase la opt puncte-amendă, pentru clasa a IV-a – de la nouă la 20 de puncte-amendă şi pentru clasa a V-a – de la 21 la 100 de puncte-amendă. Contravenţiile prevăzute la clasa a V-a de sancţiuni se aplică persoanelor juridice.

Astfel, amenzile pe care le pot primi şoferii sunt cuprinse între 160 de lei şi 1.600 de lei, respectiv până la 8.000 de lei pentru persoane juridice.

Salariul de 800 de lei este calculat pentru un program complet de lucru de 168,667 de ore în medie pe lună, reprezentând 4,74 de lei pe oră, nivelul acestuia fiind cu 14,29 la sută mai mare faţă de anul 2012.

Peste 677.000 de salariaţi din sectorul concurenţial vor beneficia de majorarea la 800 de lei a salariului minim brut pe economie.

 

Sursa Mediafax.ro

Daimler anunta oficial o investitie de peste 300 milioane euro in Romania

Daimler anunta oficial o investitie de peste 300 milioane euro in Romania

Constructorul german Daimler a anuntat miercuri ca va investi 300 de milioane de euro intr-o uzina din Romania, unde va produce cutii de viteza pentru autoturismele de lux Mercedes-Benz, scrie Reuters.

Grupul din Stuttgart va investi peste 300 de milioane de euro in filiala sa din Romania Star Transmission pentru a servi „segmentul de varf al cererii” in cutii de viteze si componente ale sistemelor de transmisie ale Mercedes, a precizat Andreas Renschler, membru in consiliul de conducere al societatii.

Tinand cont de faptul ca productia este supraincarcata si lipseste spatiului necesar dezvoltarii productiei de cutii de viteze in Stuttgart, vor fi construite locatii suplimentare, precizeaza compania, intr-un comunicat, adaugand.

„De peste 10 ani, Star Transmission continua sa fie un partener de incredere al locatiilor noastre producatoare de sisteme de transmisie, din Germania. Avand in vedere situatia actuala si in baza experientei si colaborarii excelente cu Star Transmission, optiunea pentru asigurarea capacitatilor necesare de asamblare suplimentara, intr-o maniera flexibila, este de a extinde activitatile din Romania”, explica Peter Schabert, Directorul de Productie pentru Sisteme de Transmisie a Mercedes-Benz si al Fabricii Mercedes-Benz din Unterturkheim, citat in acest comunicat.

„Fabrica de cutii de viteze din Stuttgart va ramane in continuare centrul productiei de cutii de viteze pentru Mercedes-Benz Cars si va actiona in calitate de centru de competenta in aceasta retea de productie”, precizeaza acesta.

Wolfgang Nieke, Presedintele Sindicatului Fabricii Mercedes-Benz din Unterturkheim si al Dezvoltarii de Autoturisme Mercedes-Benz: „Conducerea fabricii si cea a Sindicatului au convenit, in urma cu doi ani, sa produca noua cutie de viteze automata si un modul de asamblare la locatia din Stuttgart-Hedelfingen. Consiliul de administratie si-a reafirmat astfel angajamentul pentru productia interna a cutiilor de viteze. Cel de-al doilea modul de asamblare din Sebes va fi aprovizionat de la locatia noastra de productie. Cererea crescuta pentru cutii de viteze asigura utilizarea pe termen lung a capacitatii de productie de cutii de viteze in cadrul locatiei din Stuttgart-Hedelfingen”.

Pentru a „transfera experienta de la Stuttgart in mod corespunzator, angajatii romani vor urma un program special de calificare” si „vor participa timp de mai multe luni la fabrica din Unterturkheim, in echipe de asigurare a calitatii, de intretinere si de logistica, pe langa cele de productie”.

In prezent, la uzinele din Cugir si Sebes se produc componente pentru motoarele si cutiile de viteze ale autoturismelor actuale Mercedes-Benz, precum si cutii de viteze pentru modelele mai vechi, pentru asigurarea pieselor de schimb, dupa cum precizeaza compania. „A fost deja luata decizia pentru a incepe productia unei cutii de viteze automate cu 5 trepte, la mijlocul acestui an, in noua locatie din Sebes, pana la iesirea din fabricatie. Incepand din 2014, generatia actuala de cutii de viteze cu dublu ambreiaj va fi, de asemenea, asamblata acolo. (…) Cu sprijinul guvernului roman in vederea extinderii capacitatilor de productie, se preconizeaza ca o noua generatie de cutii de viteze automate va fi, de asemenea, fabricata in noua retea de productie care implica locatiile din Stuttgart (productie completa, inclusiv asamblare) si Sebes (doar asamblare) incepand cu anul 2016″, se arata in acest comunicat

Povestea dintre Daimler si Uzina Mecanica din Cugir a inceput in toamna anului 1995, la o expozitie nationala in Bucuresti cand aceasta a fost selectata sa participe la un concurs de proba cu alte firme din Ungaria, Slovacia si Polonia, potrivit 0-100.ro.

In 1996, in urma concursului de proba la care este selectata si UMC, Daimler AG acorda firmei un contract de livrare (roti dintate FAG)

In 2000 se extind contractele de livrare, astfel ca se ia hotararea pentru infiintarea unei firme mixte pe amplasamentul Cugir sub conducerea Daimler AG.

Ca intreprindere mixta intre Daimler AG, Fabricatia de cutii de viteze din Hedelfingen / Stuttgart si SC Uzina Mecanica Cugir SA / Ministerul Industriilor din Romania, in 2001 ia fiinta Star Transmission Cugir.

Compania s-a tot extins si a castigat cativa clienti noi pana la inceperea crizei economice in 2008-09 cand un timp productia s-a injumatatit, a fost implementat un program de reducere drastic a cheltuieililor, dar compania s-a mentinut pe linia de plutire si a castigat un nou client.

In 2010 au avut loc relocari de productie din Germania, la Cugir pentru cutii de viteze si pentru roti de lant, iar la finalul acelui an se inaugureaza la Sebes prima linie de montaj pentru cutii de viteza.

In momentul de fata, compania este un furnizor international de componente pentru industria de automobile. STC produce roti dintate, arbori, alte componente pentru motoare, cutii de viteze si casete de directive si monteaza cutii de viteze.

In prezent, STC are peste 600 angajati, iar productia se realizeaza in cele doua fabrici: Cugir ￯ productie de serie mare, piese si componente, si Sebes ￯ productie de serie mica, prototipuri si dispozitive, inclusiv montaj cutii de viteze

Initial, Daimler detinea 51% din actiunile de la Star Transmission, iar Uzina Cugir 49%. „Ulterior, Daimler a devenit actionar majoritar avand 78% din pachetul de actiuni, iar Uzina 22%. In urma cu trei saptamani, Uzina Mecanica Cugir a vandut si pachetul sau de actiuni (22%) contra sumei de 3.850.000 milioane de euro. Acum, eu nu mai stiu ce vrea sa faca Daimler. In 2006, Consiliul Judetean a vandut 4,5 ha de teren catre Star Transmission pentru extinderea fabricii”, a declarat pentru HotNews.ro Nicolae Emil Muntean, directorul general al Parcului Industrial Cugir, societate in subordinea Consiliului Judetean.

Conform datelor Ministerului Finantelor, Star Transmission a avut in 2011 afaceri de 132 milioane lei si pierdere neta de 3,3 milioane lei. Numarul mediu de angajati era de 623.
Cum si de ce a pierdut Romania in 2008 ￯meciul￯ cu Ungaria pentru uzina Mercedes

Acum cinci ani s-a scris mult pe tema uzinei pe care Mercedes ar fi putut s-o deschida in tara noastra. A fost un val de declaratii din partea unor oficiali romani care dadeau ca sigura instalarea prestigioasei companii germane la noi in tara. Nemtii au fost discreti, si cand au facut anuntul final in primavara lui 2008, Romania a ramas cu buza umflata.

Germanii au ales in iunie 2008 Ungaria, in detrimentul Romaniei, pentru a construi aceasta uzina despre care s-a speculat imens la noi. S-a scris atunci ca Mercedes ar putea investi ba la Cluj, ba in Banat, ba pe fosta platforma Aro, insa pana la urma grupul a ales Ungaria, atras si de infrastructura mult mai buna.

La uzina din orasul Kecskemet statul a acordat ajutoare de 125 milioane euro, iar investitia totala a ajuns la 800 milioane euro. Numarul de angajati este de 3.000.

Productia de test la uzina din oraselul Kecskemet a inceput in februarie 2012. Uzina a fost inaugurata oficial pe 29 martie 2012 si de atunci lucrurile au evoluat rapid. Astfel, cadenta productiei a tot crescut, anul trecut s-au realizat in total 40.000 de masini Clasa B, iar in ianuarie 2013 a demarat si productia CLA, un ￯pui de CLS￯ cu care germanii modernizeaza o gama de modele criticata pentru ca ar fi cam ￯batranicioasa￯ ca design.
Mercedes in cifre ￯ Unde produce si unde vinde

Mercedes-Benz Cars are 17 unitati de productie pe plan mondial in tari precum Germania, SUA, China, Franta, Ungaria, Africa de Sud, India, Vietnam si Indonezia. Compania a produs 1,45 milioane masini anul trecut, din care 425.000 au fost Clasa C si derivate ale sale, iar 295.000 au fost SUV-uri. Compania are 98.000 de angajati pe plan mondial, din care 84.000 in Germania.

Mercedes vinde in Germania o cincime din ce produce, la acelasi nivel se afla si SUA, in timp ce China conteaza cuy 14% din total.

Sursa stire : Hotnews.ro

 

Pin It on Pinterest