Ce piese auto înlocuim cel mai des?

Ce piese auto înlocuim cel mai des?

Orice proprietar de automobil știe foarte bine că întreținerea regulată a mașinii pe care o conduce îi poate crește acesteia considerabil durata de viață. Astfel, trebuie știut că orice mașină are câteva piese care trebuie verificate periodic, dar mai ales înaintea unor călătorii lungi, pentru a ne asigura de buna lor funcționare.

În cazul în care constați, la o astfel de verificare, că una din piese este mult prea uzată, cel mai bun lucru pe care îl poți face este să o înlocuiești. Asta îți va asigura o călătorie sigură cu mașina, fie că e de lungă durată, fie că e vorba de deplasările de zi cu zi din oraș.

Dar iată care sunt piesele auto la care să fii atent și care trebuie indiscutabil schimbate atunci când se uzează:

Bujii

Anumiți producători de mașini sugerează să schimbi aceste piese odată la trei ani, pentru a asigura buna funcționare a autoturismului pe care îl conduci. Consumul mare de combustibil, accelerația slabă, problemele de aprindere la motor sau mersul în gol al acestuia sunt toate semne că ar trebui să schimbi cât mai rapid bujiile.

Faruri

Pentru a conduce în condiții de deplină siguranță pe timp de noapte, trebuie ca farurile mașinii să funcționeze perfect. În ultimii ani, tehnologia privind farurile și componentele acestora a evoluat foarte mult, producătorii folosindu-se acum de tehnologia LED, mult mai avansată și durabilă decât becurile vechi. Cu toate acestea, se poate întâmpla, mai ales dacă mașina are ceva ani vechime, ca farurile să sufere anumite defecțiuni. În aceste condiții, înlocuirea acestora sau completarea cu piesa stricată poate fi destul de costisitoare, dar absolut necesară.

Cauciucuri

În funcție de producătorul acestora, cauciucurile ar trebui schimbate după ce ai parcurscu ele aproximativ 50.000 de kilometri. Bineînțeles, dacă știi că vei parcurge acești kilometri în 5-6 ani, este posibil ca anvelopele să se degradeze totuși în acest timp. Ideal ar fi ca acestea să fie schimbate undeva la 2-3 ani, în funcție de cât de mult au fost folosite și în ce condiții.

Pentru a te asigura că le schimbi la momentul potrivit nu trebuie decât să le verifici cu atenție. Dacă vezi că sunt tocite și observi că își pierd din aderență atunci când ești pe șosea, înseamnă că trebuie să le schimbi cu unele noi.

Frâne

În momentul în care observi că frâna nu mai reacționează destul de rapid, cel mai probabil este din cauza uzurii plăcuțelor de frână. Pentru a evita unele incidente neplăcute sau cheltuieli suplimentare, este indicat să schimbi plăcuțele de frână imediat ce observi că acest lucru este necesar.

În afară de aceste piese cel mai frecvent înlocuite de către șoferi, mai pot apărea defecțiuni și la alte componente importante ale mașinii. În acest caz, dacă ajungi la concluzia că înlocuirea anumitor piese te costă mult prea mult, poți să Adaugi anunț gratuit  pe site-urile specializate și să te orientezi către achiziționarea unui autoturism nou.

Toyota renunta la modelul iQ in SUA

Toyota renunta la modelul iQ in SUA

Compania japoneză Toyota ar vrea să renunțe la modelul denumit iQ, pe care îl comercializează în Statele Unite, deoarece acesta nu a avut succesul la care se spera. Scion iQ, după cum mai este cunoscut acolo, era unul dintre cele mai mici autoturisme produse de japonezi, care se adresa, în principal, segmentului de tineret al pieței auto americane. Deși totul la el era mic (mărimea, prețul, consumul de carburant), se pare că nu a fost suficient pentru a atrage un număr însemnat de cumpărători.

Vânzările pentru iQ au scăzut cu nu mai puțin de 50% în 2014, când s-au dat doar 2040 de bucăți. Modelul a debutat, pentru prima dată, prin 2011, având în dotare un motor de 1,3 litri, cu 4 cilindrii în linie și tracțiune față, plus o transmisie variabilă continuă (CVT – Continuously Variable Transmission). Puterea dezvoltată de acest motor era de 94 de cai putere, suficientă pentru a te putea deplasa prin trafic decent.

iQ a fost comparat, încă de la început, cu alte două mașini de clasă mică, Smart ForTwo și Fiat 500, care erau cele mai apropiate rivale în ceea ce privește mărimea. Deși, aparent, modelul de la Toyota a avut ceva mai mulți fani decât Smart-ul, el a rămas un vehicul mic, chiar și pentru standardele clasei din care face parte.

Prin comparație, Fiat 500 este o mașină mare, mai spațioasă, mai apropiată de un autoturism „normal” și nu de o jucărie, cu dotări mai atrăgătoare, cum ar fi portbagajul mai încăpător. iQ a mai avut de suferit și la preț, fiind cu 1600 de dolari mai scump decât Toyota Yaris. De asemenea, cu toate că avea un consum mic, clienții nu s-au lăsat ușor impresionați, dorindu-și ca acesta să fie chiar mai redus, ținând cont de mărimea mașinii.

Scoaterea din producție a modelului iQ urmează renunțării la un alt model, Scion xD, Toyota vrând să își reîmprospăteze gama de mașini oferite pe viitor. Japonezii au promis că vor prezenta, în următorii trei ani, 3 modele noi, începând chiar cu o berlină ce va fi adusă la Târgul Auto de la New York, în aprilie.

Scaderea preturilor la carburant nu este o veste buna

Scaderea preturilor la carburant nu este o veste buna

Prețul carburantului la pompă a scăzut, acest lucru nu mai este întocmai o știre nouă. Am văzut că multă lume s-a bucurat că nu va mai trebui să plătească niște prețuri exorbitante pentru un plin de benzină. Presupunând că ne putem permite cu toții să umblăm mai mereu cu rezervorul umplut la capacitate maximă…

Ce este rău în a te bucura de un asemenea eveniment? Chiar nimic.

Este absolut normal să avem o reacție de acest gen când aflăm că putem achiziționa un lucru la un preț mai mic (și, uneori, mai corect) decât cel pe care îl avea înainte. Cu toții avem nevoie de combustibil pentru mașinile pe care le conducem și nu vrem niciodată să fim prinși fără benzină sau motorină în rezervoare.

Pe de altă parte, nici nu dorim să plătim foarte mult la benzinărie, de fiecare dată când trecem pe acolo. Deci, foarte bine că au scăzut prețurile! Sau nu? Să vedem de ce nu sunt eu la fel de entuziasmat ca și voi de ieftinirea benzinei…

Începând cu luna iunie a anului trecut, prețul unui baril de petrol a scăzut cu mai mult de 50%. Ceea ce a însemnat și niște reduceri deloc de trecut cu vederea la pompă. Dacă ne uităm acum la Petrom, spre exemplu, un litru de benzină ajunge chiar și la 4,91 lei! Săptămâna trecută, la o ultimă verificare, am remarcat faptul că același baril de petrol de care aminteam mai devreme, costă acum sub 50 de dolari.

Toate bune și frumoase pentru noi, consumatorii de rând. Dar haideți să privim un pic și din perspectiva unui producător auto. Dacă trendul descendent al prețului petrolului va continua, el va suferi pierderi financiare însemnate din investițiile făcute în motoarele mai mici, mai eficiente sau în vehiculele mai ușoare ori hibride.

Poate părea ciudat, dar un vehicul mai eficient, care are un consum mai redus de carburant, este mai greu de vândut când prețul combustibilului scade. Un bun exemplu aici ar fi vânzările mai mici pe care le-a înregistrat Volkswagen pentru modele sale diesel. Nici modelele hibride nu o duc mai bine, și aici observându-se ceva probleme.

Când benzina se ieftinește, un producător auto este nevoit să ofere niște stimulente mai mari pentru vehiculele hibride. Dacă eforturile lui în materie de investiții în tehnologie nouă nu au efectele scontate, producătorului îi va fi mai greu să conceapă o nouă generație de mașini cu un consum redus de carburant.

Chiar și în asemenea circumstanțe, majoritatea companiilor producătoare de mașini promit să nu se oprească în a face alte investiții în tehnologii noi. Printre ele, se numără și General Motors, care a transmis, prin intermediul lui Mark Reuss, că, atunci când depinzi de vânzările lunare, trebui ca, uneori, să mai lași deoparte planurile pe termen lung.

Compania americană a fost printre primele care au fabricat un vehicul electric, EV1. Din păcate pentru ea, nu i-a acordat atenția pe care ar fi meritat-o. Probabil alta ar fi fost situația pe piața mașinilor electrice dacă GM nu ar fi făcut această greșeală, pe care a promis că nu o va mai repeta pe viitor.

Totuși, prețul scăzut al carburantului face mai dificilă justificarea cheltuirii a miliarde de dolari pentru conceperea unor produse pe care clienții nu vor dori să le cumpere. Raj Nair, de la Ford, recunoaște că unele dintre cele mai economice modele ale companiei, C-Max Hybrid, Fiesta SFE și Focus Electric, sunt mai greu de vândut acum.

Iată, așadar, în câteva cuvinte (și din punctul de vedere al unui producător auto), de ce nu este bine că prețul benzinei a scăzut. Oricât de nepopular va suna ce am să zic imediat, spre ca prețul carburantului să revină la nivelul anterior ieftinirii…

Dispozitivele de economisirea a carburantului nu  functioneaza

Dispozitivele de economisirea a carburantului nu functioneaza

Deținerea și utilizarea unui vehicul implică niște cheltuieli pe termen lung. În primul rând, înainte de a ajunge acolo, avem nevoie de o sumă de bani pentru a-l achiziționa. După cum bine știm, nici o mașină nu este ieftină, mai ales dacă facem referire la salariile relativ mici pe care multă lume le primește în țara noastră.

Așadar, într-o astfel de situație, suntem nevoiți să împrumutăm banii necesari de la bancă. Asta înseamnă cheltuieli pe viitor cu ratele pe care trebuie să le plătim instituției care ne-a creditat pentru stingerea datoriei pe care o avem față de ea. Mai apoi, apar și alte costuri, pe lângă cel menționat anterior: asigurarea, piesele de schimb și, evident, carburantul. Nu putem să uităm de benzină sau motorină, fără acestea automobilele neputând să se miște din loc.

Cum nici ele nu sunt tocmai ieftine, nu este de mirare că mulți șoferi recurg la tot felul de artificii pentru a încerca să-și facă mașinile să consume mai puțin carburant zi de zi. Aparent, de fiecare dată când benzina se scumpește, apar și diverse oferte la tot felul de „dispozitive minune” care promit îți facă mașina să consume 1 litru la suta de kilometri.

Ok, poate a fost o exagerare, dar, cu siguranță, promisiunile în cauză sunt, de cele mai multe ori, „trase de păr”. Oare de câte ori nu am auzit astfel de povești? Pe la televizor nu prea apar anunțuri la acest gen de dispozitive, dar internetul abundă în ele. Toate par să fie ultimul răcnet în materie de tehnologie și cei din spatele lor fac fel și fel de afirmații cu privire la performanțele pe care le poate obține mașina ta dacă le cumperi și le montezi pe ea.

Cândva, nu foarte demult, exista o legendă despre un așa zis carburator care făcea orice vehicul care-l utiliza să poată parcurge o distanță de 320 de kilometri cu doar 4 litri de combustibil în rezervor. Dar, se pare că marile firme producătoare de automobile și benzinăriile nu erau de acord cu el, așa că au făcut tot posibilul pentru a-l ține departe de ochii noștri.

Evident, carburatorul în cauză nu există și nici nu a existat vreodată în istoria recentă a omenirii. După cum deja amintisem, este doar o legendă. Singurul adevăr din spatele povestioarei pe care v-am spus-o până acum este acela că, în anii ’30, cineva a patentat un dispozitiv similar, dar acesta nu a fost produs niciodată și nu există nici măcar un singur prototip fizic.

Între timp, patentul a expirat și nici o persoană nu și-a exprimat interesul în a-l reînnoi. Nu vom ști niciodată de ce, dar putem specula: posibil să nu fi fost o invenție fezabilă. Cu toate acestea, vedem în continuare dispozitive de tipul „carburatorului miracol” pe piață. De ce? Pentru că funcționează? Nu aș crede asta.

Nu vreau să jignesc pe nimeni, dar, atât timp cât vor exista oameni naivi, care să creadă în așa ceva, vor exista și indivizi dubioși care să le ia banii pe tot felul de porcării. Dispozitivele din prezent sunt fie electronice, fie magnetice sau folosesc tehnologii de atomizare a combustibilului pentru o ardere mai eficientă a lui. Mă rog, așa sunt ele lăudate, repet, eu nu cred în ele.

Ce au în comun? Păi, în primul rând, promit să te ajute să economisești carburant. Doi, nu funcționează. Să lămurim un lucru: motorul pe care îl are mașina ta nu este o invenție foarte nouă. Din contră, are o vârstă destul de respectabilă. Ceea ce înseamnă că, teoretic, de-a lungul anilor, a tot fost îmbunătățit și răs-îmbunătățit până să ajungă la performanțele din prezent.

Deci, în mod normal, cred că inginerii care au lucrat la el în tot timpul ăsta au reușit să găsească diverse modalități prin care să-l facă să consume mai puțină benzină sau motorină. Nu mai este nimic neobișnuit să vedem motoare performante și economice. Totuși, este o diferență între cifrele pe care le dau, oficial, producătorii de automobile și cei care fac dispozitivele de economisire a carburantului.

Acestea nu sunt, nici pe departe, asemănătoare. Nici măcar apropiate nu sunt. Dacă există cineva care vine să-ți spună că poți economisi cu până la de 3 ori mai mult combustibil prin utilizarea acelor dispozitive, minte. Așa ceva, cel puțin în zilele noastre, nu este posibil!

Știu că este destul de tentant să vreți să cumpărați un dispozitiv de acest gen, dar sfatul meu este acela de a nu arunca banii pe fereastră. Nu există miracole din astea! V-aș recomanda să vă țineți banii în buzunar și să-i cheltuiți pe ceva mult mai util!

Protejarea jantelor de aliaj de coroziune

Jantele de aliaj oferă un aspect aparte mașinii tale, după cum bine cred că știi deja. Ținând cont de faptul că sunt și mai scumpe și ceva mai pretențioase decât unele obișnuite, de tablă, trebuie să le acorzi o mai mare atenție și să le îngrijești periodic, dacă vrei să le păstrezi într-o stare cât mai bună.

Coroziunea este unul din dușmanii jantei de aliaj. Ea apare atunci când suprafața acesteia nu mai este intactă și a fost afectată de umezeală. Iată, deci, de ce spuneam, ceva mai sus, că este foarte important să fii atent la starea jantelor mașinii tale. Orice zgârietură sau ciobitură, oricât de mică ar fi ea, poate duce la apariția coroziunii, care, în timp, se va infiltra în toată janta, stricându-i inclusiv frumusețea, nu doar metalul.

Protecția împotriva chimicalelor

Anumite chimicale pot cauza distrugerea materialului din care este făcută o jantă și o pot expune la umezeală. Dintre acestea, putem aminti, ca principali vinovați, acizii. De regulă, riscul de a veni în contact cu astfel de substanțe este destul de redus în condiții normale de condus. Însă, uneori, din cauza procedeelor de întreținere defectuoasă a jantelor, se pot utiliza agenți de curățare care conțin acizi.

Este recomandat ca, dacă vrei să-ți cureți jantele acasă, să folosești numai soluții fără acizi, pentru a evita stricăciunile produse de aceștia. Data viitoare când mergi la un magazin specializat, cumpără un agent de curățare special conceput pentru întreținerea jantelor de aliaj, care să nu conțină nici un fel de acizi!

Sarea care se împrăștie pe suprafața carosabilului pe timp de iarnă este și ea o amenințare la adresa jantelor, așa că ar trebui să o cureți de pe ele cât mai des.

Înlăturarea zgurii

Zgura la care mă refer este cea care se adună în timp pe jante și care este rezultatul frecării dintre piesele metalice ale sistemului de frânare. Dacă aceasta nu este curățată periodic, în timp se va amesteca și cu alte impurități (praf, noroi etc.) și se va întări pe jantă. Apoi, în jurul lui, se va aduna umezeală, care se poate infiltra în janta de aliaj.

Pentru a scăpa de ea, poți duce mașina la spălătorie, sau poți curăța tu personal jantele acasă, folosind un șampon special și o perie moale. Această operațiune ar trebui făcută de cel puțin două ori pe an!

Prevenirea oxidării

Când stratul de aliaj de pe jantă suferă stricăciuni severe, cauzate de pietre sau alte obiecte contondente, apare oxidarea care, la rândul ei, poate duce la instalarea coroziunii. Oxidarea este o reacție chimică rezultată din combinarea aerului cu apa. Deși nu cred că putem evita astfel de neplăceri, am putea spune că singura soluție ar fi să conducem numai pe drumuri asfaltate.

După fiecare curățire a jantelor de aliaj, nu uita să le dai cu ceară, pentru protecție. De asemenea, dacă observi urme de oxidare, nu mai sta pe gânduri: ia jantele și du-le imediat la un service specializat pentru a fi reparate, până nu vor fi complet afectate de coroziune!

Cum functioneaza o reprezentanta auto

De ce ar trebui să știi cum funcționează o reprezentanță auto? În fond și la urma urmei, nu ești proprietarul unei și, probabil, nici măcar nu lucrezi într-un astfel de mediu. Deci, de ce ai vrea să știi asemenea amănunte? Ei bine, pentru că ar putea să-ți fie de folos data viitoare când te vei duce acolo pentru a cumpăra o mașină nouă (sau una la mâna a doua). O reprezentanță auto are câteva caracteristici cheie despre care trebuie să înțelegem unele lucruri: inventarul, structura, prețul și departamentele.

Inventarul

Noile mașini care ajung într-o reprezentanță sunt achiziționate printr-o metodă de creditare denumită „floor plan financing”, care, pe scurt, îi permite comerciantului să primească finanțare (de regulă, pe termen scurt) pentru cumpărarea de bunuri (da, chiar și reprezentanța trebuie să dea bani pe mașinile pe care le primește, nu sunt gratis!)

Pe de altă parte, mașinile la mâna a doua parvin reprezentanței fie prin acceptarea lor la schimb la cumpărarea unei noi de către un client, fie prin achiziționarea lor directă de la acesta. Când reprezentanța cumpără un automobil nou (de la fabrică), plătește dobândă pe el atât timp cât vehiculul se află în parcarea sa. Acesta este motivul principal pentru care ea vrea să scape de inventar cât mai repede posibil.

Deci, dacă o anumită mașină a stat mai multă vreme în posesia dealer-ului, el ți-l va vinde, probabil, la un preț mai scăzut tocmai pentru a-l vedea plecat din curtea sa.

Structura managementului și departamentul de vânzări

În cazul în care o persoană deține mai mult de o reprezentanță, va trebui să angajeze un manager general care să se ocupe de operațiunile zilnice. Indivizii care lucrează în departamentul de vânzări sunt plătiți cu un salariu pe bază de comision, care, normal, va fluctua, în funcție de cât de multe mașini vând și dacă primesc și bonus pentru depășirea țintei de vânzări pe luna respectivă.

Sunt momente în care aceste persoane sunt dispuse să negocieze prețul (mai mult în avantajul lor, ce este drept), dar sunt și momente în care nu pot face acest lucru și trebuie să respecte niște sume stricte. Spre exemplu, dacă un cumpărător este cineva care lucrează pentru producător sau este unul dintre furnizorii reprezentanței, atunci nu prea există loc de negociere.

Dacă, în schimb, cumpărătorul este o persoană obișnuită, atunci se pot face niște concesii.

Finanțarea

Odată aleasă mașina pe care dorești s-o cumperi, cel mai probabil va trebui să faci o vizită departamentului de finanțare și asigurare (F&A). Aici, vei încheia actele necesare finanțării vehiculului nou achiziționat (asta dacă nu ai plătit deja mașina cash). Departamentul în cauză colaborează atât cu bănci locale, cât și alte instituții de creditare la nivel național.

Banii pe care îi produce el provin din vânzarea de garanții și asigurări. Mai este cunoscut și sub denumirea de „front end”.

Departamentul de service și componente

Este denumit și „back end”. Reprezintă o sursă continuă de venit și unul din locurile în care reprezentanța interacționează cu toți cumpărătorii ei. Mare parte din reprezentanțele de succes pun mare accent pe acest departament, deoarece știu că, dacă oferă servicii de calitate, este foarte probabil ca majoritatea clienților lor să revină la ele și pe viitor, chiar pentru achiziționarea unei mașini noi.

Dacă ești în căutarea unei reprezentanțe în zona unde locuiești, fă câte o vizită fiecărei dintre ele pe care le găsești și observă cam care sunt serviciile pe care le oferă, analizând fiecare din departamentele de mai sus, dacă se poate!

Pin It on Pinterest