Jacheta moto, pentru orice rider pasionat de sporturile cu motor

Jacheta moto, pentru orice rider pasionat de sporturile cu motor

Motociclismul este un sport, pe doua roti, care dezvolta adrenalina si dezvolta pasiunea pentru aventuri de neuitat. Motociclismul merge mana in mana cu preventia. Si, cum este mai usor sa previi decat sa incerci sa repari ce s-a stricat, este mai bine sa ai cu tine, la drum, setul complet de echipament moto. Din arsenalul rau, evident ca nu poate lipsi o jacheta moto. Aceasta previne juliturile si, in schimb, de apara in caz de vreme extrema: ploaie sau vant puternic.

Cauti o jacheta moto din piele pentru aventurile tale cu motorul, dar si casca perfecta Eunduro? Nu mai sta pe ganduri si echipeaza-te corespunzator. Fie ca esti in cautare de o geaca moto din piele cu aspect clasic, sau una cu aspect modern, aici vei gasi exact ce ai nevoie! Poti alege o geaca moto din piele, tip sport, geaca moto de oras, sau geaca moto de dama.

Este indispensabila

O jacheta moto reprezinta, pe langa o piesa indispensabila din echipamentul moto al oricarui iubitor de adrenalina care se respecta, o piesa vestimentara extrem de populara si foarte cool, putand fi purtata chiar si atunci cand nu circulati cu motocicleta! Exista o varietate de materiale din care poate si confectionata o geaca moto si va garantam ca veti ajunge sa aveti in garderoba mai multe modele, nu doar unul.

Cand vorbim de imbracaminte moto, nu putem omite si celebrii pantaloni moto din piele care nu s-au demodat niciodata. Pe langa faptul ca foarte multe persoane ii poarta doar pentru faptul ca li se par foarte moderni, acest tip de pantaloni moto sunt indispensabili, deoarece va protejeaza pielea si oasele in cazul unui accident. Daca nu sunteti fanul modelelor realizate din piele, puteti opta pentru pantaloni moto realizati din materiale sintetice, cum ar fi nailonul.

Cele mai multe persoane cred ca o simpla pereche de blugi le ofera suficienta protectie in cazul unei coliziuni, lucru care este fals! Bumbacul este un material subtire care va fi rupt imediat in cazul unei alunecari si nu va va oferi gradul de siguranta de care aveti nevoie.

Va garantam ca va veti bucura de o plimbare pe motocicleta in aer liber, echipat corespunzator, cu o imbracaminte moto adecvata gen jacheta moto, ce va va conferi un aer cool si modern si va va mentine in siguranta in orice moment.

Materiale compozite

Jachetele de motociclist sunt confectionate din materiale compozite variate: sintetice, textile sau piele. De exemplu, exista o serie de jachete moto din imitatie de piele, cu sectiuni matlasate, cu fermoar diagonal in fata, cu buzunare laterale inchise cu fermoar si mansete cu fermoar, fiind captusite. Sunt confectionate din materiale 100% pe baza de poliester, cu invelis complet din poliuretan, iar captuseala este 92% din polistiren si 8% elastan.

Piesele de motociclete folosite iti economisesc cu adevarat bani?

Piesele de motociclete folosite iti economisesc cu adevarat bani?

Acest articol te va ajuta sa decizi daca merita sa cumperi piese de motocicleta folosite!

Cati oameni de acolo si-au petrecut viata de motociclist zgariind in jurul valorii de piese de motociclete folosite pentru a mentine o gramada de gunoi, doar pentru a putea obtine fixarea lor de echitatie pe un camp, sau o bucata de pamant rezidual? Chiar si atunci am pus la indoiala intelepciunea de a obtine piese de schimb pentru aproape nimic, doar pentru a vedea cum motocicleta ma lasa balta dupa 5 minute!

Reteaua mondiala a pieselor de moto folosite…

Acum, lucrurile au evoluat si traim intr-o epoca in care orice poate fi cumparat de pe internet, chiar si piese de motociclete uzate! Dar reprezinta ele cu adevarat un raport calitate-pret? Scopul meu in acest articol este sa va prezint parerile mele pe aceasta tema, rezultatele unui mic exercitiu de verificare a preturilor si cateva dintre site-urile care, in opinia mea, reprezinta un bun punct de plecare daca sunteti in cautarea unei piese second-hand pentru motocicleta dumneavoastra.

Inainte de a continua, da-mi voie sa ma urc pe tribuna mea. Ca orice vehicul care circula pe sosea, performanta unei motociclete se bazeaza pe buna functionare a mii de piese, mari si mici. Piesele defecte la o masina sunt adesea neplaceri care il impiedica pe proprietar sa se bucure de utilizarea deplina a vehiculului. Piesele defecte la o motocicleta pot insemna o tragedie pentru soferul acesteia si daune importante pentru masina. Siguranta si securitatea oferita de patru roti la fiecare colt nu exista atunci cand roata din spate a unei motociclete se blocheaza la 110 km/h, derapand fara control si aruncandu-si conducatorul.

Fi inteligent, fi acoperit…,

In calitate de proprietar, conducator si asigurat al motocicletei dumneavoastra, merita sa fiti un consumator inteligent in ceea ce priveste achizitiile si reparatiile. Faceti din aceste puncte o parte obisnuita a rutinei dumneavoastra: Cunoasteti cat mai multe informatii despre istoricul modelului pe care il detineti deja sau pe care va ganditi sa il cumparati. Obtine si pastreaza toate chitantele de vanzare, informatiile de garantie si manualele de service.

Cat de vechi este prea vechi?

Poti gasi pe internet piese de schimb pentru, sa zicem, un Suzuki GS1100E din 1980? Se pare ca da, deoarece exista o marturie care spune acest lucru pe unul dintre site-urile web ale comerciantilor de piese. Intotdeauna sunt putin sceptic cu privire la aceste marturii, asa ca am decis sa folosesc acest model si sa fac o verificare rapida pe comerciantii online pentru a vedea daca piesele pentru aceasta motocicleta sunt disponibile, plus sa obtin cateva cotatii de la unii dintre furnizorii de piese de motociclete second-hand.

Nu am fost atat de surprins de rezultate. Am incercat sa localizez un arbore cotit nou pentru Suzuki si nu am reusit sa obtin nimic de la cinci retaileri online. Totusi, unul a venit cu marfa si cu un pret!

De la piese noi la piese second hand

Aveam o idee despre pretul unui arbore cotit nou pentru Suzuki, asa ca acum tot ce trebuia sa fac era sa trimit cateva e-mailuri catre potentiali furnizori de piese de motocicleta second-hand. Raspunsul a fost insa putin dezamagitor. Am trimis e-mail-uri la 4 site-uri, 2 care vindeau propriul stoc de piese de motociclete uzate si doua care erau conectate la un serviciu de gasire a pieselor cu alte santiere de recuperare. Cei doi care vindeau din stocul propriu pe teren au fost foarte amabili si receptivi, dar nu aveau piesa respectiva disponibila. Serviciile de cautare a pieselor au fost, de asemenea, foarte receptive, am primit imediat e-mailuri prin care mi se spunea ca voi fi contactat in scurt timp de catre celelalte centre de recuperare din cadrul serviciului. Si iata ca e-mailurile au inceput sa curga! Din pacate, niciunul dintre ei nu avea piesa pe care se presupune ca o cautam.

Inca astept…..

La momentul redactarii acestui articol inca astept ca cineva sa-mi spuna ca are un arbore cotit folosit pentru motocicleta Suzuki din 1980 pe care am „detinut-o” pentru experiment. Intre timp insa am reusit sa imi fac o idee despre cat ar costa un arbore cotit folosit pentru motocicleta respectiva (daca as putea face rost de unul). Pretul a fost mai putin de jumatate din cel al unuia nou, dar aceasta oferta a venit cu cateva conditii atasate. De exemplu, fara garantie (asteptata), pretul ar varia in functie de starea (asteptata) si asa mai departe. Nimic iesit din comun, de fapt.

Concluzii

Concluziile mele personale in urma acestui exercitiu sunt ca poti economisi o multime de bani daca cauti piese de motocicleta second-hand pe internet, DAR motocicletele mai vechi (cum ar fi Suzuki 1980) s-ar putea sa nu fie cele mai usor de obtinut piese second-hand; cu toate acestea, daca aveti o motocicleta care are, sa zicem, 5 ani vechime si una dintre marcile obisnuite.

4 sfaturi pentru a iti pastra scuterul in siguranta aceasta iarna

4 sfaturi pentru a iti pastra scuterul in siguranta aceasta iarna

Cei mai multi dintre noi ii dam scuterului nostru un mic sarut pe setul cu casca si spunem „Ne vedem peste cateva luni, draga”. In timp ce sarutul scuterului este intotdeauna benefic, exista cateva lucruri pe care le poti face, care te vor ajuta sa eviti injuraturile atunci cand iti vei da seama ca scuterul tau nu va porni in primavara.

Pasul 1: Intretinerea bateriei:

Acesta este probabil pasul cel mai trecut cu vederea in iernarea scuterului. Bateriilor nu le plac temperaturile extreme si nu le place sa stea nefolosite. Bateria ar trebui pastrata intr-un loc cald, ideal pe un incarcator. Un incarcator bun face toata treaba pentru tine, eliminand incarcarea ori de cate ori simte ca nivelul bateriei a scazut.

Daca scuterul tau va sta afara, du bateria intr-un loc incalzit ( in casa, garaj). O baterie asezata in interior are sanse mai mari de supravietuire decat una lasata afara. Cu toate acestea, nu ar trebui sa lasi bateria pe un incarcator in interior. Incarcarea bateriilor cu plumb acid trebuie sa fie intr-o zona bine ventilata. Un garaj cu curent este ideal.

Pasul 2: Depozitarea scuterelor:

Nu toti avem garaje frumoase, incalzite. Unii dintre noi nu avem nici macar garaje incalzite. Unde iti depozitezi scuterul depinde in mare masura de locul in care locuiesti. Pentru cei dintre voi cu garaje, ar trebui sa arunci acea umbrela de terasa rupta, si sa faci spatiul pentru ca scuterul tau.

Pentru acei razboinici fara garaj, trebuie sa tineti cont de cateva lucruri daca va parcati scuterul – elementele la care va fi expus si siguranta.

O acoperire ieftina pentru scuter va face o diferenta semnificativa in ceea ce priveste pretul scuterului tau, doar prin mentinerea zapezii si a sarii de pe scuter. Capacele scuterelor sunt, de asemenea, proiectate pentru a permite un anumit flux de aer dedesubt, care permite evaporarea oricarei umezeli care o face sa intre.

Orice altceva pe care il poti face pentru a mentine elementele la distanta este util, cum ar fi parcarea sub o copertina.

Pasul 3: Ingrijirea anvelopelor:

Da, chiar si anvelopele tale ar putea folosi putin TLC in aceste perioade dificile. Tot ce trebuie sa faci este sa te asiguri ca sunt umflate corespunzator si ca sunt rotite la fiecare doua saptamani. Acest lucru ajuta la prevenirea formarii petelor plate. Punctele plate pot duce la o plimbare accidentata si chiar periculoasa si sunt usor de evitat.

Pasul 4: Ingrijirea combustibilului:

Acesta este destul de simplu, dar il poti face la fel de complicat pe cat doresti. Exista cateva abordari diferite si toate sunt mai bune decat sa nu faci nimic. Aceasta metoda este cea mai sigura, care nu implica varsarea de gaz peste tot si potentialul de a iti afecta motorul:

Umple rezervorul pana la capat si adauga cantitatea recomandata de stabilizator de combustibil. Un rezervor de benzina plin nu lasa la fel de mult spatiu pentru a se acumula condensul, iar stabilizatorul se va descurca cu orice ar face.

Daca drumurile de langa tine sunt uscate, poti circula cu siguranta pe tot parcursul anului. Intre timp mai poti face si reparatii la el, verifica bujiile sau poti cumpara din timp piese scuter, iar pe timpul iernii poti mesterui in garajul tau , pentru a fii pregatit de primavara.

Intelegerea elementelor de baza ale anvelopelor pentru motociclete

Intelegerea elementelor de baza ale anvelopelor pentru motociclete

Ai nevoie sa inlocuiesti piese  pentru motociclete? Achizitionarea unor piese noi pentru motociclete pentru a inlocui unele vechi  este o decizie majora in special in randul persoanelor care nu au detinut niciodata motociclete pana acum. Se stie deja ca discutia legata de piese motociclete este foarte ampla insa astazi doresc sa iti vorbesc despre  elementele de baza a anvelopelor pentru motociclete, o piesa de rezistenta si extrem de importanta.

Exista atat de multe piese importante pentru o motocicleta, dar care dintre ele sunt probabil mai vitale pentru siguranta si performanta decat orice altceva? Anvelopele tale, stii, piesele care ating pamantul si te fac sa te misti. Stiti ca anvelopele tale contribuie mai mult decat la aspectul dragut al motocicletei si, deoarece acestea sunt o parte esentiala pentru conducerea motocicletei, s-ar putea sa iti doresti o idee despre ele, cum sunt facute, cum ajuta etc.

Cel putin, ar trebui sa stii cu siguranta pasii de baza pentru ingrijirea lor, deoarece ignorarea unor lucruri precum presiunea si uzura anvelopelor poate duce la performante slabe si, cel mai rau, la o explozie periculoasa.

anvelope pentru motociclete

Piesele anvelopei tale

Pentru a functiona corect, o anvelopa trebuie sa fie mai mult decat o bucata rotunda de cauciuc infasurata in jurul rotilor. Probabil ca stii deja putin despre asta, dar pentru a intelege pe deplin complexitatea unei anvelope moderne, examinarea acestei parti este esentiale pentru fiecare anvelopa. Toate anvelopele au patru parti principale, inclusiv banda de rulare, carcasa, talonul si peretele lateral.

Banda de rulare este cea care te face sa functionezi bine cu motocicleta, deoarece carcasa exterioara este cea care impinge acele mile de drum in urma ta. Carcasa este franghia de sub suprafata de rulare si va umple cauciucul pentru a-si mentine structura. Siragul conecteaza anvelopele la rotile dvs., in timp ce peretele lateral, pe care majoritatea oamenilor il cunosc, sustine greutatea bicicletei dvs. cu un siding puternic si ferm.

Multe motociclete moderne folosesc in carcasa modele numite constructii cu strat de partinire, care sunt o serie de corzi care ruleaza la un unghi de 30-45 de grade fata de linia centrala a benzii de rulare. Acest design creeaza un perete lateral mai puternic si o anvelopa de obicei mai ieftina, astfel incat veti avea mai mult sprijin atunci cand atingeti drumul si faceti viraje puternice.

Folosirea anvelopelor potrivite

Inainte de a alege o anvelopa, asigura-te ca verify specificatiile pe care ti le ofera manualul proprietarului pentru a vedea ce dimensiuni corespund motocicletei tale. Vei avea nevoie de cele cu inaltimea si latimea dreapta a peretelui lateral, altfel motocicleta ta ar putea fi nesigura la mers si nu va avea performante aproape la fel de bune.

Presiune roti motocicletePresiune

Ar trebui sa iti verifici presiunea in anvelope in mod regulat, cel putin o data pe luna, pentru a te asigura ca anvelopele dureaza mai mult si pentru a-ti asigura o deplasare mai sigura.

Poti verifica presiunea anvelopelor la o statie de service, dar, din motive de comoditate, iti recomand sa obtii un manometru pentru anvelope.

Aceste instrumente utile sunt de obicei destul de ieftine si ofera o citire exacta atunci cand testezi o anvelopa rece pe o motocicleta care nu a fost condusa de cateva ore.

Daca observi ca presiunea ta este mai mica decat presiunea recomandata de producator, du motocicleta la o statie de service sau utilizeaza propriul compresor de aer daca detii unul.

Cand sa-ti schimbi anvelopele

Uneori, din cauza uzurii sau doar a batranetii, anvelopele sunt pur si simplu prea batute pentru a continua sa circule. Pentru a verifica uzura anvelopei, anvelopele moderne au bare de uzura pentru a iti spune cand banda de rulare este prea subtire. Daca ai o banda de rulare mai mica de 1/16 „in orice punct al anvelopei, nu este sigur sa calatoresti si ar trebui sa o inlocuiesti imediat. Daca ai anvelope mai vechi care nu au bare de uzura (orice anvelopa mai veche de 5 ani), ar trebui sa le inlocuiesti imediat sau cel putin sa iti duci motocicleta la reprezentanta.

Ca si in cazul oricarei parti a motocicletei tale, intretinerea si verificarea diligenta a anvelopelor sunt esentiale pentru a maximiza viata, performanta si fiabilitatea motocicletei, precum si propria siguranta.

 

 

Ce trebuie sa stim despre motocicletele Enduro?

Ce trebuie sa stim despre motocicletele Enduro?

Astazi discutam despre un tip special de motocicleta si anume motocicleta Enduro. In general cand vorbim despre motociclete si senzatii tari, vorbim despre motocicletele clasice de strada. Dar daca totusi vrei senzatii si mai tari, atunci motocicleta Enduro este pentru tine.

Articolul acesta este scris pentru ca exista numeroase diferente fundamentale intre o motocicleta Enduro si una de strada, singurul lucru comun cu cele de strada fiind faptul ca au doua roti. Chiar daca la prima vedere si vizita de magazin online de piese pentru motociclete nu exista o diferenta mare intre cele Enduro si cele de strada, acestea sunt considerabile si merita sa iti faci temele inainte de a achizitiona o astfel de motocicleta.

In primul rand, motocicleta Enduro a prins viata drept o bicicleta de tip mountain bike cu motor si este construita special pentru teren accidentat si dificil si este foarte slaba pentru asfalt. Asadar, daca ai de gand sa iti cumperi un Enduro, trebuie sa ai in vedere si locatiile celor mai apropiate paduri sau trasee special amenajate pentru asa ceva.

Asta vine la pachet cu cateva diferente fundamentale fata de o motocicleta de strada, cum ar fi:

Dimensiunile si greutatea sunt inferioare unei motociclete de strada, pentru manevrabilitate crescuta pe teren accidentat. Asta inseamna ca au si motoare mai mici si mai putin puternice dar mai rezistente si mai fiabile. Nu ai nevoie de viteze ce trec de 100 km/h prin padure asadar nu este nevoie de prea multa putere. Asadar, pe motocicletele Enduro vei gasi de obicei motoare pana in 650 centimetricubi capacitate, cu motoare in 2 timpi si 4 timpi.

Daca motoarele sunt mai mici, rezervoarele in schimb sunt mai mari pentru a oferi o autonomie superioara in timpul competitiilor de Enduro, unde de multe ori exista zone unde alimentarea cu carburant este imposibila.

Zona de Enduro continua sa devieze si mai mult de la conceptul de piese de motociclete clasice in sensul ca majoritatea componentelor sunt ranforsate si au protectie suplimentara pentru a face fata mediului ostil din lumea moto-cross-ului.

Si nu ne rezumam doar la piese moto atunci cand vorbim despre diferente, ci si la restul de componente. Ghidoane mai mici, bull-bar-uri, aparatori de noroi si pentru manere. Iar daca nu le ai pe motocicleta ta stock, atunci orice magazin online de piese de motociclete vor avea pe stoc sectiune dedicate pentru Enduro si moto-cross.

Motor in 2 timpi sau in 4 timpi?

Am tot vorbit despre diferentele contructive dintre motocicleta Enduro si motocicleta de strada, iar acum e timpul sa vorbesc despre diferentele dintre motocicletele Enduro. Cele cu motoare in 2 timpi sunt inferioare ca si performante, dar sunt mai compacte ceea ce inseamna atat greutate cat si dimensiuni reduse. Motoarele in 2 timpi sunt ideale pentru moto-cross prin paduri sau zone de dificultate mare si viteza redusa. Motorul in 4 timpi mai degraba se preteaza alergatului pe nisip, pietris si a terenul accidentat uscat in general.

Si dupa ce am discutat si despre motoare, trebuie sa iti reamintesc si de echipamentul special de protectie pentru moto-cross. Dar acolo te las pe tine sa iti faci temele si sa te gandesti ca vei avea contact constant cu crengi, noroaie, buturugi si tot ce poate arunca natura spre tine.