Piesele de motociclete folosite iti economisesc cu adevarat bani?

Piesele de motociclete folosite iti economisesc cu adevarat bani?

Acest articol te va ajuta sa decizi daca merita sa cumperi piese de motocicleta folosite!

Cati oameni de acolo si-au petrecut viata de motociclist zgariind in jurul valorii de piese de motociclete folosite pentru a mentine o gramada de gunoi, doar pentru a putea obtine fixarea lor de echitatie pe un camp, sau o bucata de pamant rezidual? Chiar si atunci am pus la indoiala intelepciunea de a obtine piese de schimb pentru aproape nimic, doar pentru a vedea cum motocicleta ma lasa balta dupa 5 minute!

Reteaua mondiala a pieselor de moto folosite…

Acum, lucrurile au evoluat si traim intr-o epoca in care orice poate fi cumparat de pe internet, chiar si piese de motociclete uzate! Dar reprezinta ele cu adevarat un raport calitate-pret? Scopul meu in acest articol este sa va prezint parerile mele pe aceasta tema, rezultatele unui mic exercitiu de verificare a preturilor si cateva dintre site-urile care, in opinia mea, reprezinta un bun punct de plecare daca sunteti in cautarea unei piese second-hand pentru motocicleta dumneavoastra.

Inainte de a continua, da-mi voie sa ma urc pe tribuna mea. Ca orice vehicul care circula pe sosea, performanta unei motociclete se bazeaza pe buna functionare a mii de piese, mari si mici. Piesele defecte la o masina sunt adesea neplaceri care il impiedica pe proprietar sa se bucure de utilizarea deplina a vehiculului. Piesele defecte la o motocicleta pot insemna o tragedie pentru soferul acesteia si daune importante pentru masina. Siguranta si securitatea oferita de patru roti la fiecare colt nu exista atunci cand roata din spate a unei motociclete se blocheaza la 110 km/h, derapand fara control si aruncandu-si conducatorul.

Fi inteligent, fi acoperit…,

In calitate de proprietar, conducator si asigurat al motocicletei dumneavoastra, merita sa fiti un consumator inteligent in ceea ce priveste achizitiile si reparatiile. Faceti din aceste puncte o parte obisnuita a rutinei dumneavoastra: Cunoasteti cat mai multe informatii despre istoricul modelului pe care il detineti deja sau pe care va ganditi sa il cumparati. Obtine si pastreaza toate chitantele de vanzare, informatiile de garantie si manualele de service.

Cat de vechi este prea vechi?

Poti gasi pe internet piese de schimb pentru, sa zicem, un Suzuki GS1100E din 1980? Se pare ca da, deoarece exista o marturie care spune acest lucru pe unul dintre site-urile web ale comerciantilor de piese. Intotdeauna sunt putin sceptic cu privire la aceste marturii, asa ca am decis sa folosesc acest model si sa fac o verificare rapida pe comerciantii online pentru a vedea daca piesele pentru aceasta motocicleta sunt disponibile, plus sa obtin cateva cotatii de la unii dintre furnizorii de piese de motociclete second-hand.

Nu am fost atat de surprins de rezultate. Am incercat sa localizez un arbore cotit nou pentru Suzuki si nu am reusit sa obtin nimic de la cinci retaileri online. Totusi, unul a venit cu marfa si cu un pret!

De la piese noi la piese second hand

Aveam o idee despre pretul unui arbore cotit nou pentru Suzuki, asa ca acum tot ce trebuia sa fac era sa trimit cateva e-mailuri catre potentiali furnizori de piese de motocicleta second-hand. Raspunsul a fost insa putin dezamagitor. Am trimis e-mail-uri la 4 site-uri, 2 care vindeau propriul stoc de piese de motociclete uzate si doua care erau conectate la un serviciu de gasire a pieselor cu alte santiere de recuperare. Cei doi care vindeau din stocul propriu pe teren au fost foarte amabili si receptivi, dar nu aveau piesa respectiva disponibila. Serviciile de cautare a pieselor au fost, de asemenea, foarte receptive, am primit imediat e-mailuri prin care mi se spunea ca voi fi contactat in scurt timp de catre celelalte centre de recuperare din cadrul serviciului. Si iata ca e-mailurile au inceput sa curga! Din pacate, niciunul dintre ei nu avea piesa pe care se presupune ca o cautam.

Inca astept…..

La momentul redactarii acestui articol inca astept ca cineva sa-mi spuna ca are un arbore cotit folosit pentru motocicleta Suzuki din 1980 pe care am „detinut-o” pentru experiment. Intre timp insa am reusit sa imi fac o idee despre cat ar costa un arbore cotit folosit pentru motocicleta respectiva (daca as putea face rost de unul). Pretul a fost mai putin de jumatate din cel al unuia nou, dar aceasta oferta a venit cu cateva conditii atasate. De exemplu, fara garantie (asteptata), pretul ar varia in functie de starea (asteptata) si asa mai departe. Nimic iesit din comun, de fapt.

Concluzii

Concluziile mele personale in urma acestui exercitiu sunt ca poti economisi o multime de bani daca cauti piese de motocicleta second-hand pe internet, DAR motocicletele mai vechi (cum ar fi Suzuki 1980) s-ar putea sa nu fie cele mai usor de obtinut piese second-hand; cu toate acestea, daca aveti o motocicleta care are, sa zicem, 5 ani vechime si una dintre marcile obisnuite.

Mountain biking – cat de periculos este?

Mountain biking – cat de periculos este?

Multi oameni presupun ca ciclismul montan este un sport palpitant si periculos. Intr-adevar, daca ai urmarit acest sport, potentialul de pericol exista, insa cei mai experimentati ciclisti stiu ca acest lucru nu inseamna ca accidentele sunt inevitabile. In realitate, majoritatea ciclistilor de munte merg responsabil si iau toate masurile de precautie necesare pentru a ramane in siguranta, astfel incat numarul de accidente sa nu fie atat de mare pe cat ai putea crede.

Cat de periculos este ciclismul montan?

Statisticile spun multe despre accidentarile cu bicicleta de munte. Adevarul este ca ciclismul montan are o rata mult mai mica de accidentari fata de alte sporturi, care nu sunt percepute ca fiind foarte periculoase sau predispuse catre accidentari. Statistic, urmatoarele sporturi au rate mai mari de accidentare decat ciclismul montan:

  • Baseball
  • Fotbal
  • Rugby
  • Ciclism rutier

Cele mai frecvent intalnite accidentari in randul ciclistilor de munte

  • Eroarea ciclistului: erorile nu pot fi evitate in totalitate, nici macar de ciclistii experimentati. Un moment de pierdere a concentrarii, graba si lipsa verificarii corespunzatoare a bicicletei dinainte de o cursa, toate acestea pot provoca intr-adevar un accident grav.
  • Lipsa de experienta a ciclistului: la fel ca in orice alt sport, cu cat practici mai mult ciclismul montan, cu atat te vei descurca mai bine. La inceput, este normal sa ai accidente ocazionale pur si simplu pentru ca nu ai experienta.
  • Terenul: ciclismul montan se desfasoara pe multe tipuri diferite de teren, inclusiv pamant sau pietris, pante abrupte de munte, cu radacini si ramuri ce pun obstacole importante in calea ciclistului, trasee inguste cu viraje abrupte si alte obstacole create de om sau naturale care pot impiedica bunul mers al unei curse. Acestea fiind spuse, ciclistii de munte avansati sufera cele mai multe rani – in primul rand pentru ca abordeaza cel mai dificil teren.
  • Problemele mecanice: Chiar daca ai o bicicleta de munte de buna calitate, aceasta trebuie inspectata regulat pentru a te asigura ca starea componentelor si a mecanismelor este una excelenta. Nu este cazul sa faci compromisuri, indiferent daca faci mountain biking ca hobby sau concurezi competitiv.

Concluzia este ca, daca mergi prea repede, daca bicicleta ta nu este configurata corect, daca nu te uiti inainte sau nu urmaresti un traseu de coborare din timp, sau daca incerci ceva dincolo de nivelul tau de experienta, poti avea probleme din cele mai variate, de la simple zgarieturi la accidente complicate, care se lasa cu fracturi (desi acestea sunt mult mai rare).

Cel mai bun mod de a evita aceste accidentari este sa o abordezi mountain biking-ul cu precautie, adecvat experientei tale, sa iei acest sport in serios si sa te informezi cu atentie, in prealabil, despre orice traseu intentionezi sa parcurgi. Aceasta este mentalitatea potrivita pentru mountain biking – daca ai reusit sa o stapanesti, mai ai nevoie doar de echipamentul potrivit.

Pasionat de skateboarding? Iata cum sa previi accidentarile

Pasionat de skateboarding? Iata cum sa previi accidentarile

Skateboarding-ul este un sport a carui popularitate este in crestere. Insa pe masura ce popularitatea acestui sport creste, creste si numarul de tineri care se accidenteaza pe skateboard, de multe ori pentru ca nu respecta cateva reguli simple de precautie. Vom vorbi despre aceste reguli in acest articol.

Insa, mai intai, iata care sunt cele mai des intalnite accidening:tari in skateboard

  • Leziunile mainii, incheieturii mainii sau umarului pot aparea atunci cand skateboarderii isi pierd echilibrul si cad, mai ales din pricina instinctului de a se sprijini in palme in cadere.
  • Leziunile gleznei, precum entorsele si fracturile, sunt mai rar intalnite insa pot aparea mai ales la cei care folosesc skateboard-ul la viteze mai mari.
  • Leziunile la cap reprezinta cel mai mare pericol pentru tinerii skateboarderi. Pot fi evitate cu usurinta prin purtarea castii potrivite.

Tinerii skateboarderi sunt expusi unui risc mai mare decat adultii de a suferi rani grave, deoarece au un echilibru mai slab, mai putina coordonare, si isi suprestimeaza, adesea, abilitatile. Cel mai adesea, accidentarile pot aparea atunci cand se intalnesc cu urmatoarele situatii:

  • Pierd controlul si cad
  • Intalnesc o masina, un pieton, un obstacol sau un alt skateboarder
  • Incearca trucuri dincolo de abilitatile lor
  • Patineaza pe suprafete necorespunzatoare sau neregulate.

Educatia privind siguranta si prevenirea este vitala pentru a mentine orice pasionat de skateboarding in afara oricarui pericol. Tinerii skateboarderi ar trebui sa nu foloseasca un skateboard uzat si sa poarte intotdeauna echipament de protectie adecvat, in forma buna, pentru a reduce riscurile de ranire. Echipamentul adecvat pentru skateboarding include pantofi inchisi, rezistenti la alunecare, casca, genunchiere, cotiere, si protectie pentru palme.

O casca potrivita va ajuta la prevenirea leziunilor la nivelul capului.

In alegerea unei casti, este necesar ca skateboarder-ul sa se asigure ca aceasta:

  • sta jos pe frunte
  • are curele laterale care formeaza un „V” in jurul fiecarei urechi
  • are o catarama care se fixeaza strans, lasand loc doar doua degete intre cureaua castii si barbie
  • nu isi schimba pozitia in nicio directie la miscarea capului
  • nu impiedica miscarea, vederea sau auzul.

Tinerii skateboarderi isi pot reduce riscul de accidentare si daca exerseaza caderea. Poate parea ciudat, insa a sti cum sa cazi poate ajuta la coordonare, la imbunatatirea timpului de reactie, si la reducerea impactului cu solul.

Pentru a invata cum sa cazi de pe skateboard, poti exersa in felul urmator: de fiecare data cand te dezechilibrezi si simti ca vei cadea, lasa-te in jos, pentru a invata sa reduci distanta pana la sol. Atunci cand cazi, rostogoleste-te si foloseste-te de brate si lateralele corpului pentru a atenua forta caderii (insa nu te sprijini in palme pentru ca iti poti rani incheieturile).

De asemenea, este important sa inveti sa franezi eficient. Franarea trebuie, la randul ei, exersata, pentru a evita cazaturile si accidentele neplacute. Invata sa franezi la o viteza mica si progreseaza la viteze mai mari.

4 sfaturi pentru a iti pastra scuterul in siguranta aceasta iarna

4 sfaturi pentru a iti pastra scuterul in siguranta aceasta iarna

Cei mai multi dintre noi ii dam scuterului nostru un mic sarut pe setul cu casca si spunem „Ne vedem peste cateva luni, draga”. In timp ce sarutul scuterului este intotdeauna benefic, exista cateva lucruri pe care le poti face, care te vor ajuta sa eviti injuraturile atunci cand iti vei da seama ca scuterul tau nu va porni in primavara.

Pasul 1: Intretinerea bateriei:

Acesta este probabil pasul cel mai trecut cu vederea in iernarea scuterului. Bateriilor nu le plac temperaturile extreme si nu le place sa stea nefolosite. Bateria ar trebui pastrata intr-un loc cald, ideal pe un incarcator. Un incarcator bun face toata treaba pentru tine, eliminand incarcarea ori de cate ori simte ca nivelul bateriei a scazut.

Daca scuterul tau va sta afara, du bateria intr-un loc incalzit ( in casa, garaj). O baterie asezata in interior are sanse mai mari de supravietuire decat una lasata afara. Cu toate acestea, nu ar trebui sa lasi bateria pe un incarcator in interior. Incarcarea bateriilor cu plumb acid trebuie sa fie intr-o zona bine ventilata. Un garaj cu curent este ideal.

Pasul 2: Depozitarea scuterelor:

Nu toti avem garaje frumoase, incalzite. Unii dintre noi nu avem nici macar garaje incalzite. Unde iti depozitezi scuterul depinde in mare masura de locul in care locuiesti. Pentru cei dintre voi cu garaje, ar trebui sa arunci acea umbrela de terasa rupta, si sa faci spatiul pentru ca scuterul tau.

Pentru acei razboinici fara garaj, trebuie sa tineti cont de cateva lucruri daca va parcati scuterul – elementele la care va fi expus si siguranta.

O acoperire ieftina pentru scuter va face o diferenta semnificativa in ceea ce priveste pretul scuterului tau, doar prin mentinerea zapezii si a sarii de pe scuter. Capacele scuterelor sunt, de asemenea, proiectate pentru a permite un anumit flux de aer dedesubt, care permite evaporarea oricarei umezeli care o face sa intre.

Orice altceva pe care il poti face pentru a mentine elementele la distanta este util, cum ar fi parcarea sub o copertina.

Pasul 3: Ingrijirea anvelopelor:

Da, chiar si anvelopele tale ar putea folosi putin TLC in aceste perioade dificile. Tot ce trebuie sa faci este sa te asiguri ca sunt umflate corespunzator si ca sunt rotite la fiecare doua saptamani. Acest lucru ajuta la prevenirea formarii petelor plate. Punctele plate pot duce la o plimbare accidentata si chiar periculoasa si sunt usor de evitat.

Pasul 4: Ingrijirea combustibilului:

Acesta este destul de simplu, dar il poti face la fel de complicat pe cat doresti. Exista cateva abordari diferite si toate sunt mai bune decat sa nu faci nimic. Aceasta metoda este cea mai sigura, care nu implica varsarea de gaz peste tot si potentialul de a iti afecta motorul:

Umple rezervorul pana la capat si adauga cantitatea recomandata de stabilizator de combustibil. Un rezervor de benzina plin nu lasa la fel de mult spatiu pentru a se acumula condensul, iar stabilizatorul se va descurca cu orice ar face.

Daca drumurile de langa tine sunt uscate, poti circula cu siguranta pe tot parcursul anului. Intre timp mai poti face si reparatii la el, verifica bujiile sau poti cumpara din timp piese scuter, iar pe timpul iernii poti mesterui in garajul tau , pentru a fii pregatit de primavara.

Intretinerea bicicletei pliabile

Intretinerea bicicletei pliabile

Asa cum este necesar pentru orice tip de bicicleta, si bicicleta ta pliabila va avea nevoie de o oarecare munca de intretinere. Cat de mult efort va presupune aceasta intretinere depinde, in general, de tine si cat de des ai grija de componentele bicicletei. Acestea pot fi afectate destul de sever de impactul cu solul si de murdaria acumulata din plimbarile tale.

Asadar, cat de des ar trebui sa faci intretinerea bicicletei?

Ei bine, in general este recomandat ca, odata la trei luni, sa parcurgi cu atentie cativa pasi esentiali pentru ca bicicleta pliabila sa ramana intr-o buna functionare mult timp de acum incolo.

Iata care sunt acesti pasi:

1. Curatarea bicicletei

Pentru etapa curatarii bicicletei este recomandat sa utilizezi produse speciale de curatare, sau cel putin apa si un detergent bland. Curatarea ar trebui executata manual deoarece un aparat de curatat cu presiune poate expune componentele metalice la rugina prin stergerea stratului protector de la suprafata. Prin aplicarea unei solutii de lustruire vei proteja aceste componente si de rugina.

2. Lubrifierea lantului

Inainte de aplicarea unui lubrifiant, trebuie sa cureti si lantul. Poti folosi o solutie speciala dar este posibil sa ai nevoie si de o perie de sarma pentru a indeparta murdaria sedimentata. Acesta este si momentul in care inspectezi cu atentie lantul pentru ca, din cand in cand, va fi nevoie sa il inlocuiesti, fie in intregime fie partial. Un semn ca este nevoie sa inlocuiesti lantul este dificultatea la pedalat sau aparitia unor sunete neobisnuite. Dupa curatarea lantului aplica un lubrifiant special, conform instructiunilor de aplicare.

3. Verificarea suruburilor si piulitelor

In timp acestea se uzeaza si este necesar sa le verifici periodic pentru a evita problemele in timp ce pedalezi. Inainte sa pleci in urmatoarea plimbare verifica sistemul de pliere si componentele mici ale bicicletei. Este bine de retinut, de asemenea, ca presiunea excesiva va uza aceste componente, deci nu le strange prea tare.

4. Verifica presiunea anvelopelor

Presiunea adecvata este importanta pentru ca te ajuta sa te opresti sau sa incetinesti mai usor si mai in siguranta. De asemenea, plimbarile pe o bicicleta cu anvelopele cu presiunea potrivita va fi mult mai confortabila. Presiunea trebuie, de asemenea, ajustata in functie de greutatea ta – cu cat ai o greutate mai mare cu atat va trebui sa ai o presiune mai mare. Pe site-urile specializate vei gasi mai multe informatii despre cum sa ajustezi presiunea in mod corespunzator.

5. Verifica soneria

Soneria este la fel de importanta precum farurile, pentru ca te ajuta sa ramai vizibil in trafic. Daca soneria ta nu mai functioneaza este cazul sa o inlocuiesti sau chiar sa incerci sa o repari. Daca soneria este inchisa ermetic este recomandat sa o duci la un atelier pentru a fi reparata de un profesionist.

Pentru ca soneria sa aiba o viata lunga este nevoie sa o cureti dupa fiecare plimbare, mai ales daca a acumulat praf sau murdarie in mod vizibil.

 

Sursa Imagine Markus Spiske / Unsplash

Cum alegi bicicleta potrivita in functie de scopul tau

Cum alegi bicicleta potrivita in functie de scopul tau

Daca nu ai foarte multe cunostinte despre biciclete insa ai decis ca ti-ar placea sa iti achizitionezi una, primul lucru pe care trebuie sa il faci este sa decizi pentru ce tip de activitati vei folosi viitoarea ta bicicleta. In acest fel iti va fi mai usor sa iti alegi o bicicleta potrivita scopului tau principal.

Pentru a-ti alege mai usor scopul, citeste in continuare pentru a afla cateva detalii despre cele mai comune activitati pe care le poti face cu bicicleta, si ce tipuri de bicicleta se potriveste fiecareia dintre acestea.

1. Vrei sa mergi cu bicicleta prin oras

Daca te-ai saturat sa mergi la birou cu masina personala sau cu transportul in comun, o bicicleta poate fi o alternativa grozava. Nu numai ca te vei bucura de mai multa sanatate, dar vei face si un bine mediului inconjurator. Desigur, poate vrei sa folosesti bicicleta doar pentru plimbari in parc cu prietenii sau cu familia.

In orice caz, daca ai nevoie sa mergi prin oras pe distante relativ scurte, cea mai buna varianta va fi o bicicleta de oras (cunoscuta si ca city bike). Daca nu ai un spatiu mare de depozitare orienteaza-te catre o bicicleta pliabila.

2. Vrei sa faci plimbari lungi pe sosea

Daca vrei sa parcurgi distante mai mari de 50 de km intr-o cursa, dar vrei sa ramai pe asfalt, orienteaza-te catre o cursiera. Aceasta va fi mai costisitoare decat o bicicleta de oras insa te va ajuta sa mergi la viteze mult mai mari.

3. Vrei sa te aventurezi pe drumuri denivelate

Pentru cei ce vor mai multa adrenalina, o bicicleta de munte (mountain bike sau MTB) va fi optiunea potrivita. Acest tip de bicicleta are roti groase, cu crampoane, potrivite terenului accidentat si cu diferite tipuri de obstacole (crengi, pietre etc.), inclusiv de pe potecile de munte.

Si aici ai de unde alege: pentru curse de pana la 250 de km este mai potrivita o bicicleta cu suspensie dubla iar pentru calatoriile si mai lungi este mai bine sa alegi o adventure bike. Bineinteles, acestea din urma nu se adreseaza incepatorilor, indiferent de cat de entuziasmat sau pregatit te simti de ideea de mountain biking. Asa ca, pentru inceput, este bine sa te rezumi la bicicleta de munte hardtail (cadru rigid), potrivita pentru distantele mai scurte de 50 kilometri pe off-road.

Pentru drumuri denivelate insa care nu iti vor pune prea multe probleme poti sa achizitionezi o bicicleta cross, cu ajutorul careia vei putea profita de beneficiile suspensiei, si care iti va permite sa mergi intr-o pozitie mai comoda decat cea oferita de MTB.

4. Vrei sa mergi si pe sosea si pe drumuri denivelate

Daca acesta este obiectivul tau, vei avea nevoie de o bicicleta din categoriile cross sau trekking, cunoscute si ca biciclete hibrid, potrivite pe distantele mai scurte. Aceste biciclete iti ofera atat confort cat si posibilitatea de a pedala pe terenuri cu denivelari. Pentru distante mai lungi poti alege una de tip adventure bike sau touring.

 

Sursa imagine Carl Nenzen Loven / Unsplash

Greseli de evitat ca incepator in mountain biking

Greseli de evitat ca incepator in mountain biking

Ciclismul montan este destul de palpitant iar cei care s-au saturat de mersul cu bicicleta pe sosea sau prin oras, si vor senzatii mai tari, se indreapta adesea catre acest sport. Doza de adrenalina capatata atunci cand practici mountain biking nu te va dezamagi insa s-ar putea sa fii dezamagit de alte aspecte atunci când esti la inceput.

Ca sa ai o tranzitie usoara catre ciclismul montan, iata ce greseli de incepator sa eviti:

1. Ocolești obstacolele

Muntele este un loc plin de obstacole, pe care le vei privi altfel odata ce ajungi cu bicicleta pe munte, chiar daca ai facut trasee montane la pas de zeci de ori. Fiind obisnuit cu soseaua, trotuarul sau parcul, unde obstacolele sunt putine si singura optiune este sa le ocolesti, vei fi tentat sa faci acelasi lucru si pe munte. Insa, pe munte, ocolirea nu este neaparat posibila intotdeauna, iar tu va trebuie sa inveti peste ce fel de obstacole este mai sigur sa treci, cu precautie, decat sa le ocolesti.

2. Nu petreci timp cu cicliști cu vechime

Probabil te simti mai in largul tau alaturi de alti incepatori, si te gandesti ca pe ciclistii mai experimentati ii vei incetini pe munte. Insa vei gasi multe grupuri de oameni dispusi sa te indrume si sa impartaseasca din cunostintele lor. Cum altfel vei invata mai bine daca nu de la cei care practica mountain biking-ul de mult timp si stiu secretele acestui sport?

3. Stai incordat in sa

Pe munte rotile nu mai au aceeasi aderenta ca pe asfalt si, prin urmare, vei simti mai multa instabilitate si poti dezvolta usor o teama de accidente, ceea ce se va traduce printr-o pozitie fixa si incordata in sa. Insa incordarea iti va ingreuna miscarile si, in consecinta, abilitatea de a controla bicicleta. Mai mult, ezitarile te pot costa pentru ca uneori trebuie sa iei decizii pe moment atunci cand mergi pe o bicicleta de munte.

De aceea, incearca sa te relaxezi inainte de fiecare plimbare pe munte si sa accepti ca instabilitatea face parte din aceasta activitate.

4. Mergi doar pe bicicleta

Poate in oras nu obisnuiesti sa faci acest lucru insa, pe munte, va trebui sa mergi, din cand in cand, si pe langa bicicleta. Incearca sa nu subestimezi dificultatea unui traseu, crezand ca il poti parcurge in intregime urcat pe bicicleta. Cei mai experimentati stiu ca, atunci cand traseul este prea in panta sau are prea multe obstacole, este cazul sa mearga pe langa bicicleta pentru ca astfel au mai mult control.

5. Stai lipit de sa

Pe munte va trebui sa fii mult mai flexibil decat pe asfalt – ca sa iti pastrezi echilibrul va trebui sa te ridici de pe sa, sa te apleci, etc, in functie de ceea ce iti cere traseul. Asa ca nu te teme sa adopti diferite pozitii in sa, deoarece te vor ajuta sa mentii mai bine controlul asupra bicicletei.

 

Photo by Jaime Dantas on Unsplash

Intelegerea elementelor de baza ale anvelopelor pentru motociclete

Intelegerea elementelor de baza ale anvelopelor pentru motociclete

Ai nevoie sa inlocuiesti piese  pentru motociclete? Achizitionarea unor piese noi pentru motociclete pentru a inlocui unele vechi  este o decizie majora in special in randul persoanelor care nu au detinut niciodata motociclete pana acum. Se stie deja ca discutia legata de piese motociclete este foarte ampla insa astazi doresc sa iti vorbesc despre  elementele de baza a anvelopelor pentru motociclete, o piesa de rezistenta si extrem de importanta.

Exista atat de multe piese importante pentru o motocicleta, dar care dintre ele sunt probabil mai vitale pentru siguranta si performanta decat orice altceva? Anvelopele tale, stii, piesele care ating pamantul si te fac sa te misti. Stiti ca anvelopele tale contribuie mai mult decat la aspectul dragut al motocicletei si, deoarece acestea sunt o parte esentiala pentru conducerea motocicletei, s-ar putea sa iti doresti o idee despre ele, cum sunt facute, cum ajuta etc.

Cel putin, ar trebui sa stii cu siguranta pasii de baza pentru ingrijirea lor, deoarece ignorarea unor lucruri precum presiunea si uzura anvelopelor poate duce la performante slabe si, cel mai rau, la o explozie periculoasa.

anvelope pentru motociclete

Piesele anvelopei tale

Pentru a functiona corect, o anvelopa trebuie sa fie mai mult decat o bucata rotunda de cauciuc infasurata in jurul rotilor. Probabil ca stii deja putin despre asta, dar pentru a intelege pe deplin complexitatea unei anvelope moderne, examinarea acestei parti este esentiale pentru fiecare anvelopa. Toate anvelopele au patru parti principale, inclusiv banda de rulare, carcasa, talonul si peretele lateral.

Banda de rulare este cea care te face sa functionezi bine cu motocicleta, deoarece carcasa exterioara este cea care impinge acele mile de drum in urma ta. Carcasa este franghia de sub suprafata de rulare si va umple cauciucul pentru a-si mentine structura. Siragul conecteaza anvelopele la rotile dvs., in timp ce peretele lateral, pe care majoritatea oamenilor il cunosc, sustine greutatea bicicletei dvs. cu un siding puternic si ferm.

Multe motociclete moderne folosesc in carcasa modele numite constructii cu strat de partinire, care sunt o serie de corzi care ruleaza la un unghi de 30-45 de grade fata de linia centrala a benzii de rulare. Acest design creeaza un perete lateral mai puternic si o anvelopa de obicei mai ieftina, astfel incat veti avea mai mult sprijin atunci cand atingeti drumul si faceti viraje puternice.

Folosirea anvelopelor potrivite

Inainte de a alege o anvelopa, asigura-te ca verify specificatiile pe care ti le ofera manualul proprietarului pentru a vedea ce dimensiuni corespund motocicletei tale. Vei avea nevoie de cele cu inaltimea si latimea dreapta a peretelui lateral, altfel motocicleta ta ar putea fi nesigura la mers si nu va avea performante aproape la fel de bune.

Presiune roti motocicletePresiune

Ar trebui sa iti verifici presiunea in anvelope in mod regulat, cel putin o data pe luna, pentru a te asigura ca anvelopele dureaza mai mult si pentru a-ti asigura o deplasare mai sigura.

Poti verifica presiunea anvelopelor la o statie de service, dar, din motive de comoditate, iti recomand sa obtii un manometru pentru anvelope.

Aceste instrumente utile sunt de obicei destul de ieftine si ofera o citire exacta atunci cand testezi o anvelopa rece pe o motocicleta care nu a fost condusa de cateva ore.

Daca observi ca presiunea ta este mai mica decat presiunea recomandata de producator, du motocicleta la o statie de service sau utilizeaza propriul compresor de aer daca detii unul.

Cand sa-ti schimbi anvelopele

Uneori, din cauza uzurii sau doar a batranetii, anvelopele sunt pur si simplu prea batute pentru a continua sa circule. Pentru a verifica uzura anvelopei, anvelopele moderne au bare de uzura pentru a iti spune cand banda de rulare este prea subtire. Daca ai o banda de rulare mai mica de 1/16 „in orice punct al anvelopei, nu este sigur sa calatoresti si ar trebui sa o inlocuiesti imediat. Daca ai anvelope mai vechi care nu au bare de uzura (orice anvelopa mai veche de 5 ani), ar trebui sa le inlocuiesti imediat sau cel putin sa iti duci motocicleta la reprezentanta.

Ca si in cazul oricarei parti a motocicletei tale, intretinerea si verificarea diligenta a anvelopelor sunt esentiale pentru a maximiza viata, performanta si fiabilitatea motocicletei, precum si propria siguranta.

 

 

Ce trebuie sa stim despre motocicletele Enduro?

Ce trebuie sa stim despre motocicletele Enduro?

Astazi discutam despre un tip special de motocicleta si anume motocicleta Enduro. In general cand vorbim despre motociclete si senzatii tari, vorbim despre motocicletele clasice de strada. Dar daca totusi vrei senzatii si mai tari, atunci motocicleta Enduro este pentru tine.

Articolul acesta este scris pentru ca exista numeroase diferente fundamentale intre o motocicleta Enduro si una de strada, singurul lucru comun cu cele de strada fiind faptul ca au doua roti. Chiar daca la prima vedere si vizita de magazin online de piese pentru motociclete nu exista o diferenta mare intre cele Enduro si cele de strada, acestea sunt considerabile si merita sa iti faci temele inainte de a achizitiona o astfel de motocicleta.

In primul rand, motocicleta Enduro a prins viata drept o bicicleta de tip mountain bike cu motor si este construita special pentru teren accidentat si dificil si este foarte slaba pentru asfalt. Asadar, daca ai de gand sa iti cumperi un Enduro, trebuie sa ai in vedere si locatiile celor mai apropiate paduri sau trasee special amenajate pentru asa ceva.

Asta vine la pachet cu cateva diferente fundamentale fata de o motocicleta de strada, cum ar fi:

Dimensiunile si greutatea sunt inferioare unei motociclete de strada, pentru manevrabilitate crescuta pe teren accidentat. Asta inseamna ca au si motoare mai mici si mai putin puternice dar mai rezistente si mai fiabile. Nu ai nevoie de viteze ce trec de 100 km/h prin padure asadar nu este nevoie de prea multa putere. Asadar, pe motocicletele Enduro vei gasi de obicei motoare pana in 650 centimetricubi capacitate, cu motoare in 2 timpi si 4 timpi.

Daca motoarele sunt mai mici, rezervoarele in schimb sunt mai mari pentru a oferi o autonomie superioara in timpul competitiilor de Enduro, unde de multe ori exista zone unde alimentarea cu carburant este imposibila.

Zona de Enduro continua sa devieze si mai mult de la conceptul de piese de motociclete clasice in sensul ca majoritatea componentelor sunt ranforsate si au protectie suplimentara pentru a face fata mediului ostil din lumea moto-cross-ului.

Si nu ne rezumam doar la piese moto atunci cand vorbim despre diferente, ci si la restul de componente. Ghidoane mai mici, bull-bar-uri, aparatori de noroi si pentru manere. Iar daca nu le ai pe motocicleta ta stock, atunci orice magazin online de piese de motociclete vor avea pe stoc sectiune dedicate pentru Enduro si moto-cross.

Motor in 2 timpi sau in 4 timpi?

Am tot vorbit despre diferentele contructive dintre motocicleta Enduro si motocicleta de strada, iar acum e timpul sa vorbesc despre diferentele dintre motocicletele Enduro. Cele cu motoare in 2 timpi sunt inferioare ca si performante, dar sunt mai compacte ceea ce inseamna atat greutate cat si dimensiuni reduse. Motoarele in 2 timpi sunt ideale pentru moto-cross prin paduri sau zone de dificultate mare si viteza redusa. Motorul in 4 timpi mai degraba se preteaza alergatului pe nisip, pietris si a terenul accidentat uscat in general.

Si dupa ce am discutat si despre motoare, trebuie sa iti reamintesc si de echipamentul special de protectie pentru moto-cross. Dar acolo te las pe tine sa iti faci temele si sa te gandesti ca vei avea contact constant cu crengi, noroaie, buturugi si tot ce poate arunca natura spre tine.