Masinile viitorului vor semana cu mingiile de golf

Masinile viitorului vor semana cu mingiile de golf

Conform unor cercetători americani, răspunsul la problema economiei de combustibil se poate găsi într-un nou material ce-și poate schimba forma, inspirat de mingea de golf. Experții în aerodinamică de la Institutul de Tehnologie din Massachusetts au creat un material a cărei suprafață poate trece de la o textură normală la una cu gropițe (la fel ca cea a mingei de golf), la simpla apăsare a unui buton.

Aceștia au mai spus că, dacă acest material va fi aplicat pe diverse elemente ale caroseriei unei mașini, aceasta ar deveni mult mai economică, deoarece consumul de carburant ar scădea și mai mult. Principiul din spatele noului material nu este ceva neapărat revoluționar, mingile de golf având din totdeauna o suprafață denivelată, cu gropițe, care le ajută să se miște mai lin prin aer, pe o distanță mare.

De asemenea, și mingile de fotbal de la Campionatul Mondial (recent încheiat) au avut o textură asemănătoare.

Suprafața cu gropițe reduce turbulențele de aer

O suprafață ca cea a unei mingi de golf funcționează prin ținerea fluxului de aer cât mai aproape de aceasta, pentru o mai lungă perioadă de timp, reducând, în același timp, turbulențele de aer din spatele mingei (cauza principală care o poate încetini). Deci, de ce nu a fost folosit un asemenea material și în industria auto?

Pentru, că deși o astfel de suprafață ar oferi avantaje la condusul prin oraș la viteze mici, ar prezenta numai dezavantaje la viteze mari, pe autostrăzi. Practic, dacă materialul nu este unul care să-și poată schimba forma (ca cel menționat un pic mai sus), atunci el nu va mai ajuta la economisirea de carburant, ci la creșterea consumului acestuia.

Din acest motiv, cercetătorii de la MIT (Massachusetts Institute of Technology – Institutul de Tehnologie din Massachusetts) au creat materialul cu suprafața care-și poate schimba forma (smart morphable surface (smorph)).

Materialul are un exterior dur, care acoperă un interior moale. Când presiunea din interior este scăzută, materialul exterior se strânge, creând o suprafață plină cu gropițe. Cam în același mod se transformă și o prună normală într-una stafidită, dacă ar fi să facem o comparație.

Potrivit unuia dintre cercetătorii de la MIT, Pedro Reis, procedeul de inversare al acestei acțiuni este cel mai interesant. Practic, la apăsarea unui buton, ai putea să revii la o suprafață normală a caroseriei mașinii, având astfel libertatea de a alege când vrei să economisești combustibil.

Noutăți de la Apple și Google pentru Sonata

Noutăți de la Apple și Google pentru Sonata

Noul model de Hyundai Sonata va avea, probabil, spre sfârșitul acestui an, dacă nu, de anul viitor, un nou sistem in-car de tip smartphone, cu tehnologie oferită de Apple și Google.

Disponibilitatea acestui tip de sistem, denumit Apple CarPlay, care va funcționa cu noul sistem de operare Android de la Google, face din Sonata prima mașină care nu se află în categoria celor de lux, dar care oferă un astfel de sistem (în Statele Unite, cel puțin), conform declarațiilor lui John Shon, managerul responsabil cu planificarea produsului de la Hyundai Motor America, ce se ocupă și de modelul Sonata.

John Shon declara că, din punctul său de vedere, chiar această nouă tehnologie este una dintre cele mai interesante pentru noul model Hyundai Sonata. El a mai spus, în fața jurnaliștilor adunați la ședința de presă, că, alături de sistemul Apple CarPlay, va exista și softul Android de la Google, pentru partea de navigație. Așa că, indiferent dacă ești fanul iPhone, ori fanul Android, în ceea ce privește conectivitatea, nu ar trebui să ai nici o problemă.

Această mișcare pe care o face Hyundai o aduce printre primii producători de mașini care vor folosi un sistem de operare de la o terță parte, ceea ce va face din noul model Sonata un fel de „iPhone pe roți” (dacă ținem cont de faptul că sistemul instalat provine de la Apple) sau un „Android pe roți”.

Atunci când Apple a anunțat, la târgul auto de la Geneva, din martie acest an, apariția sistemului CarPlay, și alte companii precum Honda, Volvo, Jaguar și Mercedes Benz s-au arătat interesate de încorporarea acestuia în modelele noi pe care le vor scoate pe viitor.

Ca și interfață, cea de la CarPlay se aseamănă destul de mult cu un alt sistem de operare de la Apple: cel pentru telefoane mobile, cunoscut sub denumirea de iOS. Prin intermediul său, conducătorul auto poate utiliza anumite aplicații din iPhone-ul personal chiar pe ecranul sistemului CarPlay. Astfel, acesta poate selecta ce melodii vrea să asculte, poate trimite și primi mesaje text vorbite, poate naviga utilizând hărțile Apple și poate chiar efectua apeluri telefonice prin conectarea telefonului mobil la mufa USB a sistemului.

Nici Google nu s-a lăsat mai prejos și au anunțat și ei propriul lor sistem in-car, Android Auto, care va folosi o versiune a softului pentru telefoane mobile. în cadrul conferinței anuale a dezvoltatorilor de programe din San Francisco. Acest sistem beneficiază de Google Play Music, hărți (Google Maps) și posibilitatea de transmitere și primire de mesaje vocale.

Acest sistem este unul dintre primele produse scoase pe piață de către Open Automotive Alliance, un grup aflat sub aripa celor de la Google, care dorește introducerea Android Auto în diverse modele de mașini de la Audi, General Motors, Honda sau Hyundai, printre altele.

Noul model Hyundai SonataNoul model Hyundai Sonata este disponibil la vânzare (în America), dar încă se mai lucrează puțin la funcționalitatea și integrarea acestor sisteme. Există, însă, opțiunea instalării lor la o dată ulterioară, pentru cei care vor achiziționa deja un mode de Sonata înaintea definitivării detaliilor legate de funcționarea celor două sisteme.

Pin It on Pinterest