Recenzie Toyota Aygo (3 usi)

Recenzie Toyota Aygo (3 usi)

Dintre Toyota Aygo, Citroen C1 și Peugeot 108, toate trei fiind mașini de oraș, numai Aygo este cea care nu dispune de un motor mai mare și mai puternic de 81 de cai putere și 1,2 litri. Oare să o ajute mai mult noile sale caracteristici de design să iasă mai mult în evidență în fața rivalelor sale?

Dacă doriți să nu dați foarte mulți bani pe o Toyota Aygo, puteți opta pentru versiunea în 3 uși. Pe de o parte, beneficiați și de o reducere de preț de 500 de euro față de versiunea în 5 uși dar, în același timp, sacrificați din spațiul pasagerilor din spate. Accesul pe bancheta spate a mașinii se face un pic mai greu la modelul în 3 uși. Pe de altă parte, totuși, beneficiați de un vehicul bine proporționat, cu un design care nu pare forțat sau nereușit.

Toate cele 3 modele de mașini de care spuneam un pic mai sus (Aygo, C1 și 108) sunt, din punct de vedere mecanic, asemănătoare, însă Toyota are un exterior mai atrăgător, ceea ce i-ar putea mări șansele de a avea succes în fața lui Citroen și a lui Peugeot. Ea este disponibilă în culoarea alb, cu jante de aliaj care se asortează (în valoare de 623 de euro) și în culoarea argintiu, făcându-se remarcată în clasa aglomerată a mașinilor de oraș.

Nu contestă nimeni faptul că imaginea și stilul unei mașini sunt importante, însă nu sunt singurele care contează. Trebuie să ne mai uităm și la capabilitățile și performanțele ei. Din păcate, pentru Aygo, acesta este capitolul la care ea nu prea excelează în fața rivalelor gen Hyundai i10. După cum spuneam și mai sus, modelul Aygo în 3 uși nu permite un acces foarte ușor pentru pasagerii care vor să stea în spate.

Mai mult, din cauza spațiului strâmt și al geamurilor spate înclinate, aceștia se pot simți claustrați. Motorul de 1 litru și 69 de cai putere în 3 cilindrii este o versiune ceva mai nouă a motorului de pe vechiul model Aygo, deși nu aduce prea multe noutăți la capitolul putere. Pentru a ajunge la o viteză mare, trebuie să accelerați serios.

Iar printr-o accelerare serioasă, nu veți ajunge niciodată să aveți un consum de 4,1 la suta de kilometri. Cu toate acestea, Toyota Aygo rămâne o mașină surprinzător de rafinată pentru clasa ei.

Informații pe scurt:

Preț: de la 12238 de euro;

Motor: 1 litru, 3 cilindrii, benzină;

Putere: 69 cai;

Transmisie: cutie de viteze manuală cu 5 rapoarte, tracțiune față; 0-100 km/h: 14,2 secunde;

Viteza maximă: 159 km/h

Consum carburant: 4,1%

Galerie Foto :

Noile utilitare Vito de la Mercedes Benz

Noile utilitare Vito de la Mercedes Benz

Cu câteva zile în urmă, au debutat pe piață noile utilitare Vito de la Mercedes-Benz. Pentru aceia dintre voi care nu au aflat încă, acestea sunt niște mașini de mărime medie, utilizate în scopuri comerciale. Sau, mai pe scurt și mai pe înțeles oricărui român, sunt niște dubițe. Sursa de inspirație pentru ele sunt utilitarele de pasageri din clasa V.

Noile modele Vito vor concura pe multe dintre piețele auto din lume cu rivale precum Fiat Ducato, Ford Transit sau cele din gama NV de la Nissan. Probabil că o parte dintre cei care citesc acest articol se întreabă de unde provine acest nume, Vito. În general, Mercedes-Benz alege să-ți denumească un pic diferit modelele pe care le produce.

În cazul utilitarelor despre care discutăm acum, numele lor vine de la orașul Vitoria, din Spania, acolo unde se produc o parte din vehiculele comerciale ale celor de la Mercedes Benz. Modelele Vito ale anului 2015 sunt disponibile în 3 versiuni: Vito Tourer, Vito Crew și modelul Vito pentru marfă, fără geamuri laterale și lunetă.

Tourer este versiunea pentru pasageri, disponibilă în 3 nivele de echipare, pe când celelalte două versiuni sunt exclusiv destinate transportului de marfă. Mașinile dispun de tracțiune față, spate și integrală și se pot achiziționa cu unul dintre cele patru motoare diesel puse la dispoziție de Mercedes.

Motorul de 1,6 litri diesel vine în două variante: cea de 88 de cai putere (cunoscută sun denumirea de Vito 109 CDI) și cea de 114 cai putere (Vito 111 CDI). Dacă ați dori să folosiți o asemenea mașină pentru tractat, atunci cel mai bine ar fi să alegeți motorul ceva mai mare, de 2,15 litri, care are, la rândul său, două versiuni: cea de 136 de cai putere, respectiv cea de 163 de cai putere.

Cel mai puternic motor diesel va fi cel de 190 de cai putere. Toate modelele au o cutie manuală standard cu 6 rapoarte, însă există posibilitatea de a putea opta și pentru o cutie automato, numită 7G-TRONIC PLUS, cu 7 rapoarte. Conform celor de la Mercedes, aceasta este singura cutie automată ce dispune de un convertor de cuplu și care are 7 viteze din lume!

Galerie Foto:

Sursa Foto: Copyright 2014 Drew Phillips / AOL

 

Hennessey Venom F5 va atinge 467 km pe oră

Hennessey Venom F5 va atinge 467 km pe oră

La momenul apariției sale, în 2016 modelul celor de la Hennessey, Venom F5, va avea peste 1400 de cai putere și va atinge o viteză maximă de 467 de km pe oră. Cu aceste cifre, este foarte probabil ca acest model de mașină să stabilească un nou record de viteză deținut de o mașină rapidă de stradă legală.

Dacă este adevărat, atunci Venom F5 va fi chiar mai rapidă decât Bugatti Veyron Super Sport, cu 32 de km la oră în plus. Numele acestei mașini, F5, provine de la scara Fujita, care este folosită la măsurarea tornadelor. F5 este gradul cel mai ridicat pe care îl poate avea o tornadă, vânturile ei atingând, în acest caz, viteze cuprinse între 420 de km/oră și 512 km/oră. Venom se vrea a fi chiar mai puternică și mai aerodinamică decât predecesoarea sa.

Acest lucru este posibil în special pentru că s-a adăugat un turbocompersor dublu mai mare motorului V8 de 7 litri și un sistem mai bună de alimentare cu carburant, plus o mai bună răcire, toate acestea fiind menite să suporte mai bine forțele la care mașina va fi supusă. Cei de la Hennessey nu știu încă exact ce înseamnă asta în termini de putere, însă se așteaptă ca motorul noului model F5 să producă până la 1400 de cai putere.

Pe șasiul de Lotus Elise se va monta noua caroserie din fibră de sticlă, care va reduce coeficientul de frecare a aerului de la 0,44 la 0,4, fiind similar cu cel al lui Ariel Atom. Mașina va dispune de un difuzor de aer spate, un spoiler retractabil și va avea și un plafon aerodinamic.

Se vor mai folosi și fibra de carbon și aluminiul la construcția acestei mașini, tocmai pentru ca greutatea ei să fie ținută sub control. Se preconizează că Venom F5 va cântări doar cu puțin mai mult decât modelul GT, care are 1244 de kilograme.

Fondatorul și președintele companiei Hennessey, John Hennessey, a declarat că el este foarte emoționat în legătură cu acest nou capitol din viața sa și a noului model Venom. Acesta nu doar că are un design revoluționar, de care clienții companiei se vor îndrăgosti, dar mașina este și una care va avea performanțe notabile care, speră John Hennessey, îi va face pe potențialii cumpărători să și-o dorească foarte mult.

Acesta a mai declarat că firma sa a învățat multe lucruri din crearea modelului Venom GT care este capabil de a atinge viteze de până la 435 de km/oră. Toate aceste informații îi vor ajuta pe cei de la Hennessey să crească și mai mult performanțele noului model F5.

Printre schimbările care vor fi implementate în F5 se regăsesc noua transmisie cu ambreiaj simplu și padele, care este disponibilă alături de cutia tradițională manuală. Aceasta a fost concepută pentru a oferi șoferului ocazia de schimba mai bine și mai rapid vitezele și de a accelera în forță.

De asemenea, mașina dispune de un sistem de control al tracțiunii cu GPS care este menit să canalizeze toată puterea lui F5 și să crească, în același timp, siguranța. Venom F5 va fi disponibilă pe piață spre finalul anului 2016, iar prețul de vânzare al acestuia va porni de la suma de minimum 1,2 milioane de dolari.

Audi plănuiește un nou hibrid

Audi plănuiește un nou hibrid

Audi dorește să-și învingă rivalii germani Mercedes-Benz și BMW prin lansarea unui hibrid electric-diesel. Acest nou hibrid va fi lansat, probabil, anul viitor, conform declarațiilor lui Ulrich Hackenberg, șeful departamentului tehnic de la Audi. Noua mașină va avea un motor diesel de 3 litri, V-6 și un al doilea motor, electric.

Aparent, modelul care va fi scos în acestă configurație va face parte din linia de SUV-uri Q și din cea de sedanuri A8. Mai exact, Q7 va fi printre primele modele de la Audi care va beneficia de tehnologia hibridă, acesta urmând să apară pe piață atât în versiunea pe benzină, cât și în cea diesel.

Nu se știe încă exact când va fi disponibil la vânzare acest hibrid, pentru că cei de la Audi nu au anunțat o dată concretă. Momentan, totul este la stadiul de proiecte, mașina în cauză nefiind nici măcar gata de producție. Noul Q7 va fi primul model construit de grupul Volkswagen utilizând platforma de tip MLB caracteristică producătorului german de automobile.

Mercedes vinde deja mașini hibride, modelele fiind din clasele E și S. Nici Land Rover nu se lasă mai prejos, oferind și ea versiuni din aceeași categorie ca și Mercedes, cunoscute sub numele de Range Rover și Range Rovert Sport SUV. Până în prezent, singurul producător de automobile care a reușit să lanseze un hibrid diesel este Volvo.

Hibridul acestora are la bază break-ul diesel V60. Din spusele experților auto, Audi a cam rămas în urma rivalilor săi, care au introdus noi modele și tehnologii, cum ar fi brandul „i” de la Mercedes și tehnologia Magic Body Control.

Hackenberg a spus că dieselul va rămâne una din valorile de bază în sloganul lor „Progres prin tehnologie” și că firma va paria toți banii pe o astfel de valoare. Datorită anilor de inovații în tehnologia diesel, Audi a reușit să-și mențină un avantaj față de competitori și să reducă din emisiile de CO2.

Combinația de putere și consum redus de combustibil va face din noul hibrid diesel al Audi un model extrem de popular în America, spune același Hackenberg. După părerea lui, acesta este încă un argument pentru care publicul american ar trebui să aleagă o mașină propulsată de un combustibil precum motorina.

Modelul hibrid beneficiază de o combinație de emisii reduse de CO2 și de prezența motorului diesel, care oferă foarte mult cuplu, făcând din viitoare mașină care va fi scoasă pe piață de Audi, un model pe care toată lumea ar trebui să-l aibă dacă dorește să se bucure de o experiență a condusului cât mai plăcută.

Bmw x2 este pe drum

Bmw x2 este pe drum

BMW vrea să aducă o nouă tentație în fața iubitorilor de hot hatch-uri, prin scoaterea pe piață a noului model X2. Compania germană de automobile știe foarte bine cum să umple o nișă, dovada fiind originalul X6 care a reușit să pătrundă pe o piață de care nu foarte multă lume știe că există.

Noul X4 demonstrează și el, la rândul lui, că mașinile de tip coupe-crossover funcționează la scară mică, cu cei de la BMW plănuind să mai scoată la rampă un nou coupe-SUV sportiv, bazat pe noua generație de X1.

Acesta va fi numit X2 și va fi oferit atât în varianta cu 3 uși, cât și în cea cu 5, la fel ca și modelele din seria 1. La fel ca și alte viitoare mașini mici pe care le va produce BMW, X2 va fi construit pe platforma UKL1 care este folosită și de MINI și de Active Tourer-ul din seria 2. Mașina va fi disponibilă atât cu tracțiune față, cât și cu tracțiune integrală.

Toate elementele de styling au semnătura distinctă a unui Sport Activity Coupe de la BMw, prezentând un plafon înclinat și niște aripi mai ieșite în relief. Dar, din moment ce va face parte din noua generație de BMW-uri, va include și elemente de design pe care le-am văzut și la conceptul Vision Luxury. Se poate ca noul model să fie introdus în producție începând cu finalul acestui an.

X2 are niște faruri rotunde, unghiulare, cute ascuțite și o grilă a radiatorului mare. Acesta va fi propulsat de o gamă mare de motoare, cum ar fi, printre altele, motorul de 300 de cai putere, 2 litri, în patru cilindri la care BMW lucrează în prezent. Prin utilizarea unui astfel de motor, se dorește ca X2 să fie un rival pe măsură pentru Mercedes GLA 45 AMG și Audi RS Q3. Pentru aceia dintre voi care nu aveți atât de mulți bani la pușculiță pentru a putea cumpăra un monstru de 300 de cai putere, mai există și motorul de 1,5 litri turbo, folosit în prezent pe modelul 218i Active Tourer, care are 136 de cai putere. Însă majoritatea mașinilor X2 vor fi vândute cu motoare diesel, de 1,5 litri și 3 cilindri, sau de 2 litri și 4 cilindri.

Este posibil să se poată achiziționa și un model hibrid, care ar putea veni cu un motor de 1,5 litri în 3 cilindri și un motor electric. O astfel de combinație hibridă are potențialul de a face din noul model unul foarte economic, cu un consum posibil de 2,8%.

X1 este programat pentru a fi scos la vânzare la început de 2016, iar X2 îl va urma îndeaproape, în 2017.

Renault Megan RS 275 Trophy

Renault Megan RS 275 Trophy

Megane RS a fost mai întotdeauna considerată o mașină de tip hot hatch pentru puriști. Noul 275 se află situat între un Renault Megane 265 obișnuit și Trophy-R și este dotat cu un eșapament de la Akrapovic, are 10 cai putere în plus față de modelul standard și dispune de pachetul de opționale Cup standard, care conține, printre altele, diferențial blocabil și o suspensie mai rigidă.

Câteva din indiciile vizuale îl fac pe Trophy să iasă în evidență, după cum ar fi literele de pe spoilerul față și abțibildurile de pe laterale. Odată intrat înăuntru, poți observa și pragurile ușilor numerotate special, o trăsătură caracteristică la acest nou model. În Anglia, de exemplu, s-au importat numai 100 de bucăți, ceea ce înseamnă că numărul lor este foarte mic și nu mulți vor ajunge să dețină un exemplar de 275 Trophy.

Ca preț, Megane RS 275 Trophy este cu 1896 de euro mai scump decât un Megane 256 obișnuit. Dar oare merită acești bani?

Renault Megan RS 275 TrophyCând ajungi să ții în mâini volanul îmbrăcat în Alcantara și să trezești la viață motorul de 2 litri turbo, realizezi imediat că Trophy este un model cu atât mai special decât altele. Sunetele pe care le scoate motorul și eșapamentul sunt unele destul de supărate, caracteristice unei mașini puternice de talia lui 275 Trophy.

Dar deși pare o mașină mai furioasă decât un 265 obișnuit, nu este cu mult mai rapidă decât acesta. Ambele vehicule pot ajunge de la zero la o sută de kilometri pe oră în cam 6 secunde, fără ca vreuna din ele să piardă vreun pic din putere sau viteză.

Ținând cont că Trophy este echipat cu un turbocompresor, este destul de rapid atunci când calci pedala și accelerezi. În acest fel, ai aceeași satisfacție pe care o întâlnești și atunci când conduci o mașină care are motor turboaspirat natural.

La viraje, noul model Trophy nu se dezminte și se comportă exemplar, la fel cum face orice Megane. Direcția răspunde imediat și este foarte precisă, ceea ce îți poate da ție, ca șofer, o mare încredere în abilitățile tale, dar și ale mașinii, de a lua orice curbă fără nici o problemă, de fiecare dată când te urci la volan.

Este un pic cam greu să testezi limitele unui Megane RS 275 Trophy în curbe, deoarece acesta se ține foarte bine la viraje, nepermițându-ți să apuci să derapezi foarte repede, asta și mulțumită diferențialului blocabil cu care este dotat. La acest capitol, noul Megane poate fi asemănat Fordului Fiesta ST, care are cam aceleași performanțe în materie de viraje.

Renault Megan RS 275 Trophy scauneCum mașina stă foarte bine la viraje, aveam nevoie și de niște scaune potrivite pentru ea. La un vehicul așa de sportiv, putem găsi scaunele Recaro, care sunt foarte bine construite și foarte bine proporționate, permițându-ți să nu zbori dintr-o parte într-alta a mașinii atunci când iei curbele în viteză.

Cu toate acestea, există și un dezavantaj. Când ai o mașină care se comportă atât de bine în curbe, undeva trebuie să aibă mici lipsuri. În cazul lui Trophy, aceste lipsuri se găsesc la suspensie. Suspensia este una destul de rigidă și fiecare denivelare sau groapă pe care o vei lovi, se va simți în interiorul mașinii.

Comparativ cu un SEAT Leon Cupra sau cu un Golf R, Megane-ul nu este recomandat a fi folosit zi de zi (tocmai datorită suspensiei rigide, care ar putea face ca o călătorie cu aceasta să nu fie foarte confortabilă). Singura rezolvare a problemei cu suspensia este prin adăugarea unor amortizoare ajustabile Ohlins, dar acestea mai pot costa încă 2528 de euro în plus, deoarece sunt o dotare opțională.

Dacă nu vă tentează toate aceste noi caracteristici ale lui Trophy, puteți oricând să alegeți un Megane 265 obișnuit în locul lui, făcând astfel și o economie de 3793 de euro. Trebuie să nu uitați faptul că un Renault Megane normal este, oricum, unul dintre cele mai rapide hot hatch-uri de pe piață, așa că prețul ridicat al unui Trophy nu prea se justifică.

Sistemul de divertisment Renault R-Link vine standard, incluzând și un abonament pe trei ani la softul de navigație TomTom, care mai costă și el încă 190 de euro în plus.

Skoda lanseaza gama limitata Black Edition

Skoda lanseaza gama limitata Black Edition

Skoda a scos la iveală un nou model de echipare pentru toată gama sa de mașini, numit Black Edition, în ediție limitată. Prețurile încep de la 12772 euro pentru Citigo Black Edition și pot ajunge până la 30366 euro pentru ediția specială Yeti care include toate dotările, fiecare dintre versiuni fiind disponibile și în culoarea Black Magic Pearlescent (Negru Magic Perlat).

La versiunea Black Edition, Skoda Citigo în varianta în 3 sau 5 uși, este dotată cu un motor de 1 litru pe benzină, care dezvoltă 59 de cai putere. Pe lângă acesta, ceea ce primește în plus sunt noile jante din aliaj „Auriga”, proiectoare de ceață, geamuri fumurii, plus un sistem portabil de divertisment.

În ciuda numelui, Fabia Black Edition (care are un pret de pornire de la 19607 euro) poate fi achiziționată și în culoarea Candy White și atât versiunea hatchback, cât și versiunea break, au în dotare un motor de 104 cai putere, de 1,2 litri (TSI), plus scaune față încălzite, Bluetooth, navigație și un radio digital de tip DAB.

De asemenea, Skoda mai oferă și ediția limitată Roomster, care are ca preț de pornire aceeași sumă amintită și la Fabia Black Edition. Și această ediție dispune de aceleași dotări ca și Fabia (motor identic, navigație și radio DAB), în schimb opționalele pentru caroserie fiind diferite. Roomster-ul are jante de aliaj negre de 17 inchi (numite Comet), proiectoare de ceață negre, scaune sport și un volan cu trei spițe îmbrăcat în piele.

Atât modelul Rapid (21366 euro), cât și Rapid Spaceback (23100 euro) au un motor de 1,2 TSI, jante de 17 inchi de culoare neagră, scaune sport, navigație și radio digital. Numai versiunea hatchback are proiectoare de ceață, Spaceback-ul primind, în schimb, geamuri fumurii și opțiunea de a o putea cumpăra și în culoarea White Metallic (Alb Metalizat).

La variantele Octavia hatchback și break, se poate alege într un motor de 1,6 și 2 litri diesel TDI. Ca schimbare făcută odată cu introducerea ediției limitate, Skoda a introdus, pentru aceste modele, jantele de aliaj de 18 inchi „Turini”, cruise control și același sistem de infotainment ca la modelele Fabia. Pe lângă culoarea Black Magic Pearlescent, se poate alege și culoarea Moon White Metallic.

Modelul Superb primește jante de 17 inchi negre (Twistter), scaune față încălzite, tapițerie de piele, navigație și radio DAB, toate acestea la un preț de pornire de 25172 euro.

Ultimul model care încheie această listă este Yeti, care este dotat cu un motor de 138 de cai putere (2 litri TDI), fiind disponibil în culorile negru magic perlat și moon white metallic. Se poate alege între o cutie manuală în 6 trepte sau una automată tip DSG. În dotarea acestui model mai intră și jantele de aliaj de 17 inchi „Matterhorn”, spoilerele față și spate și, evident, radioul DAB și navigația, totul la un preț de start de 30366 euro.

Skoda va lansa un SUV mare in 2016

Skoda va lansa un SUV mare in 2016

Skoda va construi un SUV nou, mai mare, care se va afla cu o categorie mai sus decât crossover-ul Yeti. Această nouă mașină va putea fi achiziționată începând cu sfârșitul anului 2016.

Din câte se pare, mult așteptatul SUV de mare calibru de la Skoda va fi disponibil publicului larg din decembrie 2016, mai exact din preajma Crăciunului. Surse serioase din interiorul companiei au declarat că mașina este în faza de proiectare și va urma să intre și în cea de producție, având un rol important în planul companiei de a ajunge la 1,5 milioane de bucăți vândute la nivel global până în 2018.

Cu toate că producția încă nu a început în mod oficial, sursele mai sus menționat susțin că nu va mai trece mult timp până când se va da drumul la linia de producție. Au mai rămas doar câteva detalii de lămurit și de pus la punct. Modelul nou va fi disponibil atât în varianta cu 5, cât și în cea cu 7 locuri, iar prețul se vrea a fi unul care să concureze cu cel al lui Kia Sorento și al lui Hyundai Santa Fe.

În prezent, o Kia Sorento pornește de pe la 31596 de euro, iar un Santa Fe, de la 35142 euro. Mașina va putea fi folosită atât pe șosele normale, cât și pe drumuri de off-road, deoarece se poate descurca fără probleme și acolo. Unii chiar spun că noul SUV de la Skoda va avea capabilități comparabile cu un Land Rover.

Skoda speră să își atingă ținta de vânzări ambițioasă pe care și-a propus-o prin creșterea cotei de piață în toate zonele din lume în care ea este prezentă. Și cum segemntul SUV-urilor este în expansiune, noul model al companiei se vrea a fi componenta cheie a acestui plan.

Designul mașinii care va fi disponibilă din 2016 va încorpora unele elemente de la modelele deja existente, inclusiv de la Yeti, combinate cu formele viitorului model de Skoda Superb. De asemenea, noul SUV va căuta să adauge și ceva fler gamei de automobile de la Skoda, un proces prin care compania la început odată cu prezentarea conceptului Vision C, la show-ul de la Geneva.

Vânzările Skoda s-au tot menținut pe un trend ascendent în ultimii ani, ajungându-se la 522500 de mașini achiziționate în prima jumătate a acestui an. Cei de la Skoda sunt de părere că și noul model de SUV va putea să aibă exact aceleași rezultate cu cele obținute de Yeti, care a reprezentat pentru cehi un uriaș succes.

SUV-ul din 2016 va împrumuta din tehnologiile folosite pe celelalte modele ale grupului Volkswagen, din care Skoda face parte. Lansarea noului model face parte dintr-un plan concertat de atac al companiei cehe producătoare de automobile, plan care urmărește lansarea de modele îmbunătățite o dată la fiecare 6 luni pentru atingerea țintelor de vânzări.

Masinile viitorului vor semana cu mingiile de golf

Masinile viitorului vor semana cu mingiile de golf

Conform unor cercetători americani, răspunsul la problema economiei de combustibil se poate găsi într-un nou material ce-și poate schimba forma, inspirat de mingea de golf. Experții în aerodinamică de la Institutul de Tehnologie din Massachusetts au creat un material a cărei suprafață poate trece de la o textură normală la una cu gropițe (la fel ca cea a mingei de golf), la simpla apăsare a unui buton.

Aceștia au mai spus că, dacă acest material va fi aplicat pe diverse elemente ale caroseriei unei mașini, aceasta ar deveni mult mai economică, deoarece consumul de carburant ar scădea și mai mult. Principiul din spatele noului material nu este ceva neapărat revoluționar, mingile de golf având din totdeauna o suprafață denivelată, cu gropițe, care le ajută să se miște mai lin prin aer, pe o distanță mare.

De asemenea, și mingile de fotbal de la Campionatul Mondial (recent încheiat) au avut o textură asemănătoare.

Suprafața cu gropițe reduce turbulențele de aer

O suprafață ca cea a unei mingi de golf funcționează prin ținerea fluxului de aer cât mai aproape de aceasta, pentru o mai lungă perioadă de timp, reducând, în același timp, turbulențele de aer din spatele mingei (cauza principală care o poate încetini). Deci, de ce nu a fost folosit un asemenea material și în industria auto?

Pentru, că deși o astfel de suprafață ar oferi avantaje la condusul prin oraș la viteze mici, ar prezenta numai dezavantaje la viteze mari, pe autostrăzi. Practic, dacă materialul nu este unul care să-și poată schimba forma (ca cel menționat un pic mai sus), atunci el nu va mai ajuta la economisirea de carburant, ci la creșterea consumului acestuia.

Din acest motiv, cercetătorii de la MIT (Massachusetts Institute of Technology – Institutul de Tehnologie din Massachusetts) au creat materialul cu suprafața care-și poate schimba forma (smart morphable surface (smorph)).

Materialul are un exterior dur, care acoperă un interior moale. Când presiunea din interior este scăzută, materialul exterior se strânge, creând o suprafață plină cu gropițe. Cam în același mod se transformă și o prună normală într-una stafidită, dacă ar fi să facem o comparație.

Potrivit unuia dintre cercetătorii de la MIT, Pedro Reis, procedeul de inversare al acestei acțiuni este cel mai interesant. Practic, la apăsarea unui buton, ai putea să revii la o suprafață normală a caroseriei mașinii, având astfel libertatea de a alege când vrei să economisești combustibil.