Tesla aduce imbunatatiri autonomiei modelului Roadster

Tesla aduce imbunatatiri autonomiei modelului Roadster

Compania Tesla, cunoscută pentru mașinile electrice pe care le produce, a anunțat că oferă noi pachete de echipare îmbunătățite, menite să crească autonomia modelului Roadster (care nu se mai află la vânzare, în caz că vă gândeați să vă achiziționați unul) la 400 de mile (sau, pentru noi, europenii, 650 de kilometri). Deci, de acum înainte, orice posesor de Roadster se poate bucura de drumuri mai lungi, fără să fie nevoit să oprească pentru reîncărcarea bateriilor foarte des!

Noua tehnologie folosită la fabricarea bateriilor ce echipează acest model poate oferi cu până la 31% mai multă energie față de performanțele inițiale, conform unor informații furnizate chiar de către Tesla prin intermediul unui articol postat pe site-ul oficial al companiei. Dacă e să luăm în considerare și celelalte îmbunătățiri disponibile modelului Roadster (un kit mai aerodinamic, cauciucuri noi, roți, frâne și rulmenți mai bune), autonomia lui poate crește chiar cu până la 50%!

Momentan, Tesla nu a dezvăluit încă prețul acestor pachete de uprgrade, denumite colectiv Roadster 3.0. Pentru a ajunge la performanța de a străbate o distanță de 650 de kilometri, din ceea ce spuneau americanii de la Tesla pe blog, trebuie respectate anumite viteze de deplasare și condiții de condus. Dar, fără îndoială, se poate realiza așa ceva, iar compania va face o demonstrație în acest scop în primele săptămâni ale anului curent.

tesla roadsterTesla a vândut aproximativ 2500 de bucăți din modelul Roadster (la un preț 109 000 de dolari fiecare), vehicul care a fost construit pe un șasiu de Lotus. Mașina a fost prezentată publicului în 2008, ceea ce a făcut ca Tesla să fie aproape de faliment, date fiind recesiunea apărută, costurile ridicate de producție și întârzierile neprevăzute.

Acțiunile companiei au urcat la 2,5%, ajungând la un preț de 227.82 dolari pe bucată la închiderea bursei, vineri.

Ford planuieste o noua serie de masini hibride

Ford planuieste o noua serie de masini hibride

Compania Ford plănuiește să introducă un nou hibrid spre sfârșitul anului 2018 care să concureze cu Toyota Prius, au spus două surse din interiorul firmei americane. Mașina de tip compactă va fi primul model hibrid „dedicat” – adică, primul vehicul conceput pentru a fi vândut exclusiv sub titulatura de hibrid, și nu o variație a unui model deja existent pe benzină, au declarat aceleași surse citate și mai sus.

Noul hibrid, căruia i-a fost atribuit codul de producție C240, va fi construit pe arhitectura compactă globală C2, aceeași pe care vor urma să fie construite și viitoarele generații de Focus și Escape. Ford dorește ca, odată ce producția noii mașini va începe, să o poată oferi pe aceasta în mai multe variante de caroserie, la fel cum face, în prezent, Toyota cu Prius.

Hibridul de la Ford ar putea apărea pe piață în 2019, la 21 de ani după introducerea modelului Prius în Japonia. Între timp, Toyota pregătește noua sa generație de Prius, a patra, pentru a fi prezentată spre sfârșitul acestui an. Purtătorul de cuvânt al Ford, Chris Preuss, a ținut să declare că nu dorește să facă nici un fel de comentarii despre speculațiile legate de viitoarele produse ale companiei sale.

O parte din tehnologia hibridă, inclusiv motoarele și bateriile, vor fi adaptate de la modelele hibride existente deja în familia Ford. Totuși, pentru noul hibrid ce va apărea în 2019, se vor face unele modificări, menite să îmbunătățească autonomia și consumul de carburant.

Ford, la fel ca și celelalte mari companii producătoare de autovehicule, a investit foarte mulți bani în tehnologia hibridă pentru a putea răspunde la standardele din ce în ce mai ridicate din America de Nord, Europa și Asia referitoare la emisiile de poluanți și economia de combustibil, care devin foarte stricte.

Cu toate acestea, cererea de mașini hibride de pe piață nu este atât de mare pe cât se preconiza. În Statele Unite, vânzările Chevrolet Volt au ajuns la un total de 10635 de vehicule în primele 7 luni ale acestui an, coborând cu 9 procente față de anul precedent, chiar și după ce reprezentanțele au oferit discounturi masive.

Vânzările Ford C-Max au scăzut și ele cu mai bine de 29 de procente în primele 7 luni ale lui 2014, la 16444 de vehicule, iar cele ale Fusion (versiunea hibridă) au urcat cu 24 de procente, la 31092 vehicule.

Toyota Prius, care se vinde în America de Nord încă din 2000, rămâne în continuare lider pe piețele globale. În SUA, în primele 7 luni ale acestui an, au scăzut cu 11%, la 127776. Anul trecut, vânzările globale ale Prius au ajuns la 400000 de vehicule.

O parte din succesul modelului Prius se datorează faptului că Toyota face eforturi pentru a construi o familie de modele hibride „verzi” diferite, care pornesc de la micuțul hatchback Prius C și ajung până la Prius V. Prețul unui Prius pleacă de la aproximativ 20000 de dolari.

Pe de altă parte, prețul de vânzare al unui Chevrolet Volt este cel care îl ține pe acesta în loc la vânzări. Chiar și după ce prețul a fost redus cu 5000 de dolari anul trecut, versiunea cea mai ieftină a lui pleacă de la aproximativ 35000 de dolari.

Audi plănuiește un nou hibrid

Audi plănuiește un nou hibrid

Audi dorește să-și învingă rivalii germani Mercedes-Benz și BMW prin lansarea unui hibrid electric-diesel. Acest nou hibrid va fi lansat, probabil, anul viitor, conform declarațiilor lui Ulrich Hackenberg, șeful departamentului tehnic de la Audi. Noua mașină va avea un motor diesel de 3 litri, V-6 și un al doilea motor, electric.

Aparent, modelul care va fi scos în acestă configurație va face parte din linia de SUV-uri Q și din cea de sedanuri A8. Mai exact, Q7 va fi printre primele modele de la Audi care va beneficia de tehnologia hibridă, acesta urmând să apară pe piață atât în versiunea pe benzină, cât și în cea diesel.

Nu se știe încă exact când va fi disponibil la vânzare acest hibrid, pentru că cei de la Audi nu au anunțat o dată concretă. Momentan, totul este la stadiul de proiecte, mașina în cauză nefiind nici măcar gata de producție. Noul Q7 va fi primul model construit de grupul Volkswagen utilizând platforma de tip MLB caracteristică producătorului german de automobile.

Mercedes vinde deja mașini hibride, modelele fiind din clasele E și S. Nici Land Rover nu se lasă mai prejos, oferind și ea versiuni din aceeași categorie ca și Mercedes, cunoscute sub numele de Range Rover și Range Rovert Sport SUV. Până în prezent, singurul producător de automobile care a reușit să lanseze un hibrid diesel este Volvo.

Hibridul acestora are la bază break-ul diesel V60. Din spusele experților auto, Audi a cam rămas în urma rivalilor săi, care au introdus noi modele și tehnologii, cum ar fi brandul „i” de la Mercedes și tehnologia Magic Body Control.

Hackenberg a spus că dieselul va rămâne una din valorile de bază în sloganul lor „Progres prin tehnologie” și că firma va paria toți banii pe o astfel de valoare. Datorită anilor de inovații în tehnologia diesel, Audi a reușit să-și mențină un avantaj față de competitori și să reducă din emisiile de CO2.

Combinația de putere și consum redus de combustibil va face din noul hibrid diesel al Audi un model extrem de popular în America, spune același Hackenberg. După părerea lui, acesta este încă un argument pentru care publicul american ar trebui să aleagă o mașină propulsată de un combustibil precum motorina.

Modelul hibrid beneficiază de o combinație de emisii reduse de CO2 și de prezența motorului diesel, care oferă foarte mult cuplu, făcând din viitoare mașină care va fi scoasă pe piață de Audi, un model pe care toată lumea ar trebui să-l aibă dacă dorește să se bucure de o experiență a condusului cât mai plăcută.

Cine este Vauxhall Ampera?

Cine este Vauxhall Ampera?

Vauxhall Ampera este un hibrid de tip plug-in cu caracteristici futuristice, frate cu Chevrolet Volt. Nu vă grăbiți să-l puneți în aceeași oală cu Toyota Prius sau alte hibriduri asemănătoare, deoarece el se vrea a fi cu mult mai diferit decât ele.

Are un motor de 1,4 litri pe benzină și un motor electric cu generator, ambele aflate sub aceeași capotă. Dacă se face o încărcare corespunzătoare și completă a motorului electric, se pot parcurge lejer 80 de kilometri numai cu acesta, restul distanței care vă rămâne putând fi acoperită de motorul pe benzină.

Cum se conduce?

Primul lucru pe care il putem observa, atunci când ne suim la volanul unui Ampera, este lipsa oricărui fel de zgomot produs de motor. Singurele sunete mai ciudate care se pot auzi sunt cel produs la momentul pornirii și cel de la momentul opririi motorului. Direcția nu este una tocmai spectaculoasă, dar este destul de precisă, iar mașina este una foarte confortabilă și rafinată.

Probabil că nu v-ați aștepta la acest lucru, dar Vauxhall Ampera este un automobil destul de puternic, ambele motoare cu care este aceasta echipată fiind capabile să producă 148 de cai putere în total. Poate ajunge de la 0-100 în fix nouă secunde și se descurcă destul de bine și pe autostradă, la viteze mai mari. Când motorul electric rămâne fără curent, în urma descărcării sale, tranziția la motorul pe benzină se face foarte simplu, conducătorul nesesizând diferența între ele decât dacă va privi către indicatorul din bord care indică acest lucru.

vauxhall ampera

La interior

Ampera este o mașină surprinzător de spațioasă la interior, dacă ținem cont de câte gadget-uri sunt băgate în ea și de faptul că este concepută pentru 4 persoane. Există destul loc pentru cap și picioare, iar consola centrală prin care trece transmisia, de mari dimensiuni, putem spune că nu ne încurcă mai deloc, ba chiar ne este folositoare, putând să o folosim ca loc de sprijin. Portbagajul de 300 de litri nu este unul tocmai care să ne dea pe spate, dar nu este nici chiar de neglijat.

Unul dintre dezavantajele modelului Vauxhall Ampera este, în primul rând, prețul. El pornește de la aproape 38000 de euro. o sumă destul de mare pentru o mașină de 4 locuri! Însă, în ceea ce privește consumul, acesta este foarte bun: 1,2 litri/100 km, prin folosirea motorului electric!

Audi construieste un model electric bazat pe e-Up!

Audi construieste un model electric bazat pe e-Up!

Audi lucreaza la propriul model electric bazat pe Volkswagen Up!, ce urmeaza sa apara pe piata peste numai doi ani, in 2015. Versiunea celor de la Audi va dispune de energie in cadrul unui ciclu complet de incarcare pentru 200 de kilmetri.

Audi construieste un model electric bazat pe e-Up!

Noul model Audi va adopta un exterior mult mai expresiv si un interior mai bine dotat, care va avea inclus si un sistem de infotainment mai performant. Potrivit anumitor surse, bateria va putea produce, la un ciclu de incarcare normal, energie pentru 200 km, cu 50 km mai mult decat poate VW e-Up!.

In plus, viitorul model Audi, cel mai mic din gama producatorului german, va dispune de mai multa putere decat versiunea fratelui sau VW e-Up!. Astfel motorul electric va produce 115 cai putere si un cuplu de 270 Nm. In plus, va accelera de la 0-100 de km/h in 9,3 secunde, iar viteza maxima va fi de 150 de km/h.

Articol preluat de pe : http://www.4tuning.ro/green-cars/audi-construieste-un-model-electric-bazat-pe-e-up-18351.html

Ford prezinta Fiesta eWheelDrive

Ford prezinta Fiesta eWheelDrive

Ford Fiesta propulsat de doua motoare electrice amplasate in rotile din spate! Este colaborarea dintre Ford si Schaeffler si se numeste eWheelPrototype, fiind un model ce isi doreste sa exploreze posibilitatile unui astfel de tip de propulsie.

Ford Fiesta eWheelDrive

Ford Fiesta eWheelPrototype schimba putin ceea ce gandim atunci cand ne referim la un automobil cu propulsie alternativa. Astfel, in locul unui motor electric amplasat in fata, eWheel foloseste rotile din spate drept suport pentru cele doua motoare electrice, iar locul motorului este acum ocupat de setul de acumulatori. Din cate se pare, prototipul Ford Fiesta eWheelPrototype beneficiaza de 110 cai putere sub forma puterii combinate a celor doua motoare aflate in spate, dar si de un cuplu de 700 Nm. Potrivit Ford, aceste motoare vor permite in viitor o manevrabilitate foarte buna si parcari laterale perfecte.

Ford Fiesta eWheelDrive

Ford Fiesta eWheelDrive

Ford Fiesta eWheelDrive

Ford Fiesta eWheelDrive

Vezi mai multe poze in galeria foto de mai jos:

Stire preluata de pe http://www.4tuning.ro

Pin It on Pinterest