Concept Honda R-EV, destinat exclusiv tinerilor

Concept Honda R-EV, destinat exclusiv tinerilor

Într-o eră în care majoritatea designerilor auto se întrec în concepte care mai de care mai spectaculoase, unii se orientează spre implementarea tehnologiilor de viitor pe maşinile cu valenţe sportive.

Concept Honda R-EV, destinat exclusiv tinerilor

Unul dintre acest tip de designeri este şi Jex Chau, absolvent al secţiei de Design Industrial din cadrul RMIT University. El şi-a imaginat un vehicul electric de raliuri sau Racing Electriv Vehicle (R-EV), sub forma unei compacte sport destinată tinerilor asiatici din zonele urbane.

Conform creatorului, conceptul ar trebui să le ofere tinerilor sentimentul de libertate şi plăcerea de a conduce, indiferent dacă aceştia se află pe străzile oraşului sau pe circuit. Mai mult, modelul are capacitatea de a s transforma vizual din maşină de oraş într-o sportivă mai agresivă, însă Jex nu a specificat nici cum se va efectua schimbarea, nici alte detalii tehnice.

Articol preluat de pe: http://www.promotor.ro/masini-noi/concepte-auto/concept-honda-r-ev-destinat-exclusiv-tinerilor-10821780

CrossBlue Coupe Concept, noul concept SUV Volkswagen

CrossBlue Coupe Concept, noul concept SUV Volkswagen

Compania Volkswagen va prezenta la Salonul Auto de la Shanghai conceptul CrossBlue Coupe, un model ce prefigureaza viitorul SUV al nemtilor. Intre timp insa, pe internet au aparut primele imagini cu acest nou model.

Volkswagen CrossBlue Coupe Concept

Noul CrossBlue Coupe are o lungime de 4.89 metri, o latime de 2.02 metri si beneficiaza de un ampatament de 2.98 metri. Potrivit informatiilor aparute, noul SUV de la Volkswagen va dezvolta 415 cai putere si promite sa ajunga la 100km/h in doar 5.9 secunde, avand un consum de numai 3 litri/100 de km, datorita celor doua motoare electrice.

In ceea ce priveste interiorul, noul Volkswagen CrossBlue Coupe Concept prezinta scaune cu un design sobru, forme angulare ale bordului si sisteme multimedia intre locurile din fata si cele din spate.

 

Stire preluata de pe 4tuning.ro
http://www.4tuning.ro/concept-car/crossblue-coupe-concept-noul-concept-suv-volkswagen-18229.html

Audi TT Ultra Quattro – concept pentru Worthersee Festival 2013

Audi TT Ultra Quattro – concept pentru Worthersee Festival 2013

Fanii mărcilor produse de concernul VAG îşi dau întâlnire în fiecare an la cea mai mare manifestaţie de profil: Worthersee Festival. Propunerea celor de la Audi în acest an se numeşe TT Ultra Quattro. Iată în continuare ce oferă în meniu.

Audi TT Ultra Quattro - concept pentru Worthersee Festival 2013

Cel mai puternic Audi TT în acest moment este Audi TT RS plus, motorul turbo de 2,5 litri producând o ”armată” de 360 CP. Deci poate părea ciudat că modelul Audi TT Ultra Quattro, pregătit pentru Worthersee 2013, se laudă cu numai 310 CP.

Practic, germanii au tunat motorul 2.0 TFSI de 272 CP de pe Audi TTS, rezultatul fiind un plus de 38 CP, în timp ce cuplul maxim ajunge de la 350 Nm la 400 Nm, care se obţin pe o plajă mai largă de turaţie, între 1.900 şi 5.000 rpm.

Audi TT Ultra Quattro - concept pentru Worthersee Festival 2013

Inginerii, însă, s-au concentrat pe altceva, şi anume pe reducerea masei totale. Astfel, Audi TT Ultra Quattro Concept este mai uşor cu 300 kg decât un TT normal, masa totală ajungând la numai 1.111 kg.

Ceea ce înseamnă un raport putere/masă de 279 CP/tonă (sau un raport masă/putere de 3,17 kg/CP), adică foarte bine. Performanţele maşinii sunt excelente, la nivelul unui TT RS plus: 0-100 km/h în doar 4,2 secunde şi o viteză maximă de 280 km/h.

Obţinerea unei reduceri atât de mari a masei proprii a fost posibilă prin utilizarea intensivă a materialelor uşoare, precum CFRP (polimer ranforsat cu fibră de carbon), FRP (polimer ranforsat cu fibră de sticlă) saumagneziu.

Interior Audi TT Ultra Quattro - concept pentru Worthersee Festival 2013

Modificările aduse motorului înseamnă o economie de 25 kg, optimizarea caroseriei a dus la un minus de 43 kg, iar înlocuirea panourilor metalice ale caroseriei cu unele din CFRP şi FRP înseamnă încă 100 kg în minus. Până şi bateria convenţională a fost înlocuită cu una de tip litiu-ion, plasată sub scaunul şoferului.

De asemenea, integrarea CFRP în componenţa roţilor a dus la o economie de 20 kg, în timp ce folosirea FRP pentru arcurile suspensiei înseamnă atât o reducere a masei suspendate cu 40%, cât şi o îmbunătăţire a manevrabilităţii şi timpilor de reacţie a suspensiei.

Sursa Stire : www.promotor.ro

Pin It on Pinterest