Cele mai interesante 10 concepte auto din toate  timpurile

Cele mai interesante 10 concepte auto din toate timpurile

A fost o vreme, în istoria umanității, când nu acordam prea multă atenție acțiunilor noastre și când nu prea ne gândeam la problemele de mediu, spre exemplu. Pe-atunci, grija noastră nu era să ne păstrăm planeta cât mai sănătoasă, fără a o transforma într-un iad neospitalier. Eram, mai degrabă, concentrați pe alte lucruri. Cum ar fi crearea unor concepte auto atât de nebune, încât erau prea interesante și prea frumoase să nu fie admirate non-stop.

Asta se întâmplă când lași omului mână liberă, când fiecare designer poate să-și folosească imaginația la capacitate maximă, neîngrădită de tot felul de reguli după care, în mod normal, s-ar ghida. Te invit să vezi numai câteva din zecile (dacă nu chiar sutele) de concepte auto care au fost create de-a lungul timpului. Nu uita să îți spui părerea ta despre ele! Să începem…

1. Ford Probe

Ford Probe Concept Car

Orice avion de luptă ar fi avut motive să fie invidios pe Probe. Acesta avea o aerodinamică mai bună decât multe dintre avioanele militare ale perioadei în care a apărut. Era o mașină de 4 locuri, cu un coeficient aerodinamic foarte scăzut, comparativ cu alte modele. Și, dacă o priveai dintr-un anumit unghi, nici nu părea că merge pe șosea, ci că plutește!

2. Alfa Romeo Caimano Concept Auto

 

Era o versiune mai sportivă a modelului de mici dimensiuni Alfasud, oferindu-le pasagerilor o priveliște foarte bună în jur, datorită cabinei sale ca de avion. Probabil era și o plăcere să o conduci, dar numai pe timp de seară sau în zilele răcoroase. Aparent, vehiculul nu avea și aer condiționat, ceea ce îl putea transforma într-o saună când temperatura de-afară era prea ridicată.

3. Ferrari 512 S Modulo

Ferrari 512 S Modulo Concept Auto

Un model de mașină cu un design bizar. Era aproape plată, fiind cam imposibil de condus, pentru că nu prea aveai loc să intri sau să stai în ea. Frumoasă ca forme, dar nepotrivită pentru mulți dintre noi, în special dacă eram mai… rotunjori de fel. Bună de pus pe aleea din fața casei pentru a fi admirată. Nasol dacă uitam că este acolo și parcam peste ea!

4. Italdesign Aztec Concept Auto

 

Lista de ingrediente a Aztec-ului cuprindea următoarele: fibră de carbon, Kevlar, aluminiu și… o minte un pic nebună (a celui care a creat-o). Reprezenta foarte bine anii ’80. Pasagerul și șoferul stăteau poziționați în cabine separate, aflate una lângă alta. Un pic mai complicat era cu vorbitul. Dacă doreai să-i spui ceva celui de lângă tine, trebuia să folosești sistemul de comunicații încorporat.

Sub capotă avea un motor de 250 de cai putere de la Audi, în 5 cilindri. Nu s-a intenționat niciodată ca mașina să fie produsă în serie, dar un multimilionar japonez s-a gândit că ar fi potrivită pentru el și a comandat 50 de bucăți (din care s-au fabricat numai 18).

5. Ford GT90

Ford GT90 Concept Auto

 

Motor supra-alimentat de 720 de cai putere, V12, accelerație de la 0-100 în 3,1 secunde. Performanțe demne de Bugatti, cu mult timp înainte că acesta să existe!

6. BMW GINA

BMW GINA Concept Auto

Numele GINA nu are legătură cu o mândră, ci este un acronim de la „Geometry and functions in N Adaptations”. Cu alte cuvinte, să înțeleagă tot românul, „Geometrie și funcții în N Adaptări”. Caroseria mașinii nu era construită din materiale obișnuite, rigide, tari, cum este tabla, ci dintr-un material ca o țesătură, foarte durabil, rezistent la temperaturi foarte mari sau scăzute.

Rezultatul a fost o mașină care își putea schimba forma mulțumită unui cadru mobil.

7. Volkswagen Aqua

Volkswagen Aqua Concept Auto

După cum îi spune și numele, un vehicul amfibiu, numai bun de băgat la apă. De fapt, pentru asta a și fost conceput. Datorită pernei de aer pe care o avea, se putea merge cu ea pe apă, zăpadă, gheață, dar și pe alte suprafețe mai solide, cum ar fi șoseaua, la o viteză maximă de 99 de kilometri pe oră.

Unde mai pui că era și foarte ecologică, având în dotare două motoare cu hidrogen!

8. Fiat Eye

Fiat Eye Concept Auto

Fiat Eye era un concept bizar. Chiar și pentru categoria despre care discutăm aici. Nu ți-aș fi recomandat să-l cumperi dacă voiai să agăți gagici cu el. Era destul de nepotrivit pentru asta, ținând cont de faptul că nu are decât un singur loc și două roți, un fel de bicicletă futuristică.

Cu toate astea, Eye părea un vehicul sofisticat. Se menținea stabil pe același principiu utilizat de Segway și, pe lângă asta, toate comenzile sale puteau fi controlate vocal!

9. Peugeot Honey-B

Peugeot Honey-B Concept Auto

Mașina care seamănă cu o albină. Serios, uită-te la formele ei! Plus de-asta, o trădează și numele. Un SUV bizar, propulsat de hidrogen, cu tracțiune integrală și geamuri panoramice. Din el vezi totul, dar și alții de văd pe tine!

10. Buick Centurion

Buick Centurion Concept Auto

Genul de mașină care ar fi atras atenția tuturor, oriunde ar fi fost parcată. Concepută în 1956, era vopsită în două culori și avea un motor de 325 de cai putere, V8. Perfectă dacă erai fanul unor linuțe la semafor!

Mini Clubman 2016, tot mai aproape de a intra in  productie

Mini Clubman 2016, tot mai aproape de a intra in productie

A trecut aproape un an de la debutul conceptului Mini Clubman, iar versiunea de serie a sa este tot mai aproape de a intra în producție. Între momentul prezentării conceptului la Salonul Auto de la Geneva, în 2014, și prezent, Mini a lansat modelul cu 4 uși și acoperiș nedecapotabil, care s-a dovedit a fi o versiune a fratelui său ceva mai scurt (ca lungime), mai degrabă decât o berlină inspirată din Austin Maxi, în care să te poți întinde în voie.

Această poziționare nu a fost una întâmplătoare, ea lăsând un loc în gama de modele și pentru noul Clubman care, din câte s-a observat, are mai multe în comun cu modelul „hardtop” (cu acoperiș nedecapotabil) față de versiunile anterioare. Totuși, la el nu s-a încercat ascunderea faptului că este o mașină cu 4 uși sau a lungimii pe care o are, ci se vrea, mai mult decât orice, să se scoată în evidență versatilitatea de care dă dovadă.

Ușile din spate sunt doar un pic mai lungi decât la modelul cu 4 portiere hardtop, având și un profil ușor diferit. Portbagajul s-a mărit și el un pic, iar accesul în el se face prin deschiderea a două uși. S-a umblat puțin și la partea din față a mașinii, în încercarea de a o face să arate altfel decât varianta hardtop. Pentru mulți dintre noi, cei care nu suntem mari cunoscători de Mini, această schimbare probabil că va trece neobservată, tocmai pentru că nu este una radicală.

Ceea ce va sări în ochi la noul Mini Clubman vor fi, fără îndoială, stopurile spate cu LED, ce vor fi acoperite de un geam clar, transparent, plasate în plan orizontal pe ușile de la portbagaj. Ele sunt încă un element care vor face distincția între versiunea hardtop și Clubman. Din punct de vedere al cailor putere, mașina va avea la dispoziție două motoare, unul de 1,5 litri, în 3 cilindri, cu injecție directă pe benzină (134 cai), și unul de 2 litri, tot pe benzină, cu injecție directă, la 189 cai.

Conceptul Opel Astra OPC Extreme, pregătit pentru Geneva

Conceptul Opel Astra OPC Extreme, pregătit pentru Geneva

Opel va prezenta la Salonul Auto Geneva 2014 un concept numit Astra OPC Extreme, care va sta la baza unui model produs în serie limitată.

Opel Astra OPC Extreme e numele conceptului pe care producătorul german cu sediul în Rüsselsheim îl va prezenta la Salonul Auto Geneva 2014 din luna martie.

Potrivit germanilor, conceptul Astra OPC Extreme e derivat din versiunea de curse Astra OPC Cup şi va da naştere unui model produs în serie limitată, care va fi cel mai rapid Astra construit vreodată pentru circulaţia pe drumurile publice.

Astra OPC Extreme  EMBARGO 31.1.14

Studiul OPC Extreme din 2014 e succesorul conceptului Astra OPC X-treme din anul 2002 şi are parte de multiple componente din fibră de carbon, o structură de siguranţă integrată, scaune de curse şi centuri de siguranţă în şase puncte. Altfel spus, varianta de serie a conceptului Opel Astra OPC Extreme va fi un fel de maşină de curse care poate fi condusă legal şi pe drumurile publice.

Sursa: ProMotor.ro

O motocicleta electrica foarte puternica

O motocicleta electrica foarte puternica

Credeaţi că numai maşinile se vor bucura de moda înlocuirii motorului cu combustie internă cu silenţiosul duo baterie + motor electric? Vă prezentăm  , o motocicletă electrică foarte puternică.

Voxan Wattman-top4 Voxan Wattman-top2-white Voxan Wattman-top1-white Voxan Wattman Voxan Wattman-rouge-noirseas2 Voxan Wattman-gris-noir-seas Voxan Wattman-front3-white Voxan Wattman-front2-black1 Voxan Wattman-front1-white Voxan Wattman-bleu-titaneseas2 Voxan Wattman-back2-white Voxan Wattman-back3-white Voxan Wattman-back5-black Voxan Wattman-back-white1 Voxan Wattman-bleu-noirseas2

Ştim că în afară de galeria foto vă interesează cifrele. Din fericire nu sunt multe de reţinut. Cifra-cheie este 200. Vorbim despre 200 de cai putere, dar şi despre un cuplu instantaneu de 200 Nm la turaţii de până la 10.500 rpm.

Bestia monegasco-franceză de 350 kg este pusă în mişcare de un motor cu magneţi permanenţi, răcit cu lichid. Acesta o duce de la 0 la 100 km/h în numai 3,4 secunde şi de la 0 la 160 km/h în 5,9 secunde.

Fiind un model electric, evident, la un moment dat discuţia ajunge la autonomie. Nu trebuie însă să te opreşti din a strânge bani la ciorap. Wattman are o rază de acţiune de 180 km, iar timpul de încărcare a bateriei de 12,8 kWh nu depăşeşte 30 de minute.

Iată şi o prezentare video, pentru cei prea leneşi ca să mai citească:

[vsw id=”SgP_yEgJnEo” source=”youtube” width=”600″ height=”480″ autoplay=”no”]

Iar celor care vor să aprofundeze subiectul le recomandăm site-ul oficial al celor de la Voxan.

Cât costă încă nu ştim, dar am aflat că fiecare Wattman e produs manual în Monaco. De unde deducem o cifră cu multe zerouri…

Sursa: Playboy.ro

 

Dacia 1300 , noul concept pentru anul 2014.

Dacia 1300 , noul concept pentru anul 2014.

Va mai amintiti de Dacia 1300  masina tuturor romanilor produsa la  Mioveni in anii ’70 ?

Cu siguranta ca da  , dar v-ati gandit oare un concept al Daciei 1300 ?

Maris Alexandru Bogdan un tanar artist din Sibiu s-a gandit la acest concept si ia dedicat cateva luni bune de munca .

„2014 Dacia 1300 Concept are la baza clasica Dacia 1300 produsa la Mioveni in anii ’70. Am pastrat toate elementele de pe masina originala: elementele cromate, grilele, forma farurilor si a stopurilor, amplasarea busonului de benzina chiar si jantele si le-am imbinat intr-o masina noua, masina care si-ar dori sa se plaseze in clasa de lux, printre modele ca Audi A7, Mercedes S-klasse ajungand chiar la Porsche Panamera. Astfel masina are dimensiuni generoase, aproximativ 5,1 metri lungime si 2 latime. Design-ul exterior este agresiv cu linii de caroserie foarte pronuntate dar pastrand in acelasi timp aspectul classic. Pentru interior am renuntat la bancheta spate si am transformat masina intr-una cu 4 locuri, 4 locuri foarte spatioase. Din nou pentru designul bordului am pastrat liniile originale ale masinii dar l-am adus la standardele zilelor noastre.

Trebuie avut in vedere ca acest model este un concept, un exercitiu de design si nu o masina gata sa iasa pe strada, din acest motiv sunt elemente care lipsesc de pe masina, cum ar fi stalpul B. In privinta tehnologiilor si al mecanicii ce ar putea fi implementata in aceasta masina prefer sa las lumea sa speculeze. Da, ar fi frumos ca masina sa aiba un motor V8 puternic si tractiune spate dar in acelasi timp un motor electric pentru cei mai eco-friendly. Din pacate din punctul meu de vedere proiectul este finalizat doar in proportie de 85% dar a venit timpul de a-l face public si de a trece la un urmator proiect ceva mai ambitios.”

V-ar place o asemnea masina ?[vsw id=”y2YkDXjxyVU” source=”youtube” width=”500″ height=”400″ autoplay=”no”]

Pentru mai multe poze cu conceptul Daciei 1300  puteti vizita pagina artistului Alexandru Maris .

 

Cum arata noul VW Design Vision GTI, Golf-ul 7 de 503 cai putere

Cum arata noul VW Design Vision GTI, Golf-ul 7 de 503 cai putere

Deconspirat de cateva schite scapate pe internet in cursul zilei de ieri, noul si salbaticul VW Design Vision GTI Concept revine astazi in atentia noastra si ni se dezvaluie in toata splendoarea sa, in primele fotografii oficiale.

Cum arata noul VW Design Vision GTI, Golf-ul 7 de 503 cai putere

Dezvaluit in premiera mondiala in cadrul editiei din acest an a evenimentului Worthersee Tour, noul Volkswagen Design Vision GTI reuseste sa se remarca inca de la prima aparitie datorita designului sau radical – prezent atat la nivel de exterior, cat si la nivel interior, ce abunda in fante de aer si elemente ale caroseriei de dimensiuni mai mult decat generoase.

De asemenea, salbaticul concept al constructorului german din Wolfsburg mai impresioneaza si prin aspectul sau tehnic, noul Volkswagen Design Vision GTI Concept ascunde sub capota sa bombata un propulsor V6 twin-turbo de trei litri, numai bun pentru a pune la dispozitia celui aflat la volan undeva in jurul a 503 cai putere si 560 Newton-Metri. Se adauga pe lista cu picanterii de ordin mecanic si o cutie DSG insarcinata sa transmita intreaga putere tuturor celor patru roti, acceleratia de la 0 la 100 km/h realizandu-se in nici mai mult, nici mai putin de 3.9 secunde.

In ceea ce priveste viteza maxima, noul Volkswagen Design Vision GTI Concept promite o incursiune pana la pragul celor 300 de kilometri pe ora!

VW Design Vision GTI Concept

VW Design Vision GTI Concept

VW Design Vision GTI Concept

VW Design Vision GTI Concept

VW Design Vision GTI Concept

VW Design Vision GTI Concept

Articol preluat de pe: http://www.4tuning.ro/concept-car/cum-arata-noul-vw-design-vision-gti-golf-ul-7-de-503-cai-putere-18433.html

Pin It on Pinterest