carvertical VIN

General Motors și Muzeul Național Corvette vor restaura 3 dintre cele 8 mașini Chevrolet Corvette care au fost avariate în februarie, după ce au căzut în gaura imensă care a apărut sub podeaua muzeului din orașul Bowling Green, statul Kentucky.

Chevrolet a declarat că va repara prototipul Corvette ZR1 din 2009, poreclit și Diavolul Albastru, un model aniversar cu numărul 1 milion din 1992 și un Corvette din 1962, sub supravegherea muzeului. General Motors va oferi un ajutor financiar de 250000 de dolari muzeului pentru a se putea recupera de pe urma stricăciunilor provocate de surparea podelei.

Muzeul Național Corvette este situat la o distanță de o oră în direcția nord de orașul Nashville, aniversarea acestui de 20 de ani fiind sărbătorită chiar weekendul trecut. Restul mașinilor care au suferit diverse avarii în urma căderii în groapa de sub podeaua muzeului nu vor fi restaurate, decizia luată de General Motors fiind aceea de a le păstra pe acestea în starea în care se află, pentru a marca și a păstra importanța istorică a mașinilor și a evenimentului în care au fost implicate.

Ele vor deveni parte a unei expoziții pe care muzeul o va pune la dispoziția vizitatorilor în viitorul apropiat. Mark Reuss, un oficial din cadrul companiei General Motors, a declarat că scopul acestei acțiuni este acela de a ajuta muzeul să-și revină de pe urma dezastrului și de a repara, dacă se poate, toate cele 8 mașini afectate de incident.

Totuși, Reuss este de părere că nu se va putea face restaurarea tuturor celor 8 modele, deoarece unele din ele au suferit avarii mari și nu ar mai fi practic să se încerce aducerea lor la starea inițială. În acest caz, este mai bine ca valoarea lor istorică să fie păstrată exact în forma în care ele se găsesc în prezent.

Wendell Strode, directorul executiv al muzeului Corvette, a spus și el că fanii acestei mărci din toată lumea ar dori ca mașinile să nu fie restaurate sau reparate, deoarece întâmplarea prin care au trecut și stricăciunile pe care le-au suferit sunt acum parte din istoria lor, iar repararea lor nu ar duce decât la negarea evenimentului care s-a produs.

General Motors și muzeul nu au ales încă un atelier responsabil pentru restaurarea celor trei modele vizate și nu au stabilit nici data la care ar trebui să înceapă această operațiune. Oficialii muzeului Corvette au deci sâmbătă ca groapa care s-a deschis sub podea să fie astupată. Aceasta măsoară 14 metri lățime, 18 lungime și 10 adâncime, curiozitatea stârnită de aceasta fiind cea care a mărit numărul vizitatorilor, dar și profitul pe care muzeul l-a avut de pe urma acestora, prin vânzarea de obiecte cu tematică auto.

Inițial, s-a dorit ca această groapă să nu fie astupată, păstrându-se măcar o parte din ea deschisă, oficialii muzeului dorind chiar să pună în ea una dintre mașinile avariate, ca amintire a celor întâmplate. Această idee nu a avut succes, din motive de siguranță a structurii clădirii muzeului și din cauza costurilor de întreținere mari ale acesteia.

Apariția gropii a fost detectată prima dată de senzorii de mișcare și de personalul de securitate al muzeului la ora 5:44 dimineața, în data de 12 februarie 2014. În ea au căzut 8 vehicule istorice Corvette. Două dintre ele erau împrumutate muzeului de către GM, în timp ce restul sunt proprietatea muzeului.

Distribuie acest articol: